PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Teker Kilitleme



onurcux
29 Ekim 2009, 16:07
arkadaşlar merhaba.öncelikle hepinizin cumhuriyet bayramını kutlarım.benim cok merak ettiğim bir konu var.hep duyuyorum dikkat et tekerleği kilitlersin.uçarsın motordan vs vs.. bu teker kilitleme olayı yahut motorun kilitlenmesi dediğimiz estantane nedir beni aydınlatabilir misiniz? nasıl oluyorda bu aksamlar kilitleniyor? ve seyir halinde kilitlenme olayı gerçekleşirse kötü şeyler yaşayabilir miyim? kilitlenmeye yapmıs oldugum hangi hareket sebep olabilir?

sanırım biraz cok soru sordum :mrgreen: alakanıza teşekkür ederim :)

UmARsIZ
29 Ekim 2009, 16:18
frene asılırsın tekerlek durur fakat motorsiklet gitmeye devam eder. Elbette kontrol etmek çok zorlaşır hele ki ön tekerlek kilitlenirse tadaaaaam.

Kimileri bu duruma kilitlemek kimileri kazıklamak diyor.

Emrah.ark
29 Ekim 2009, 16:21
ön teker ve arkayı şiddetli biçimde sıktığımızda 2 tekerde kitlenir ve tutuş sağlamadığı zeminde arka teker direksyon yönüne doqru kayar..ön teker ise bunu scooter'da yaşadıqım için ona göre söylüyorum motoru sağa yada sola yatırır ve şanslı isen takla atmayıp sağ veya sola yatarak sürüklenirsin..Şanssızsan takla atarsın..

onurcux
29 Ekim 2009, 16:23
şansın bizden yana olacağını hiç zannetmiyorum ama Allah göstermesin böyle bir durumu sağolun ;) buradan anlıyorumki frenajı yavaş bir şekilde yapıcaz ?

necatik35
29 Ekim 2009, 16:37
Tekerlek kitlenmesi freni aniden sıkınca tekerleğin kızaklamasıdır.Bu ön fren için tehlikelidir.Zira direksiyon hakimiyetini kaybetmeye ve motorun altından kayıp gitmesine neden olur.Bu şekil fren panikleme durumunda yapılır ve çok tehlikelidir.Bu kitlemeyi önlemek için önce frene yavaşça dokunup motosikletin ağarlık merkezini öne taşımasına müsade etmek lazımdır.Daha sonra freni sonuna kadarda sıksanız ön teker kilitlenmez.Aynı sistem arka fren içinde geçerlidir.Ancak arka fren kitlenmesi çok tehlikeli değildir.Arka frende kitlendiğinde motosiklet altınızdan gidiyor gibi olur ama bakışınızı yani kafanızı ileri ufka doğru tutarsanız motosikletin tekrar düzeldiğini hissedersiniz.Ama yere bakarsanız düşersiniz.

VALEO
29 Ekim 2009, 16:41
ön tekerleği kilitlersen aniden ve kuvvetlice frene asılarak. bu genelde şehir içlerinde önümüze aniden bişeyin fırlaması ile olur. bunun sonucu genelde ön tekerleği kaydırma ile sonuçlanırki. buda düşmek demektir .
Allah hepimizi korusun . tabi bizde dikkatli olalım

m.şanveren
29 Ekim 2009, 16:46
teker kitlenme olayı benim bildiğim kadar frenle alkalıdeğil.

teker kitleme rulman yataklarının kalitesiz oluşundan aşırı sürtünme sonucu şişmesi ve kitlenmesine deniyor bende böyle biliyorum.kesin doğrusu budur demiyorum.

necatik35
29 Ekim 2009, 16:54
teker kitlenme olayı benim bildiğim kadar frenle alkalıdeğil.

teker kitleme rulman yataklarının kalitesiz oluşundan aşırı sürtünme sonucu şişmesi ve kitlenmesine deniyor bende böyle biliyorum.kesin doğrusu budur demiyorum.

Öyle bir şeyin olması çok zor ihtimal ve hatta imkansız.Belki zamanla sıkışabilir ama aniden kitlemesi diye bir şey olamaz.Arkadaşın bahsettiği frene bağlı tekerlek kitlemesi olsa gerek.

by_dengesiz
29 Ekim 2009, 16:59
teker kitlenme olayı benim bildiğim kadar frenle alkalıdeğil.

teker kitleme rulman yataklarının kalitesiz oluşundan aşırı sürtünme sonucu şişmesi ve kitlenmesine deniyor bende böyle biliyorum.kesin doğrusu budur demiyorum.

motorunu yakmaktan cazgeçmişe benziyorsun,eğer öylelse ne mutlu sana

okayyorukcuoglu
29 Ekim 2009, 17:01
bu tekerlek kilitlenmesi scooterler içinde geçerlimidir yani süratli giderken motor kitledi arka tekeri kilitlermi?

by_dengesiz
29 Ekim 2009, 17:03
dün seyrantepede yokuş aşağı inerken yavaş iniyim diye vitesi 2 den 1 e attım ve arka teker kitlendi kontrolu kaybetseydim motorumla bayır aşşağı yuvarlanacaktık,ama soğukkanlılığımı koruyarak debriyaja asılarak boşa alıp tekrar 2 ye atmak zorunda kaldım,Allah korudu

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:01 ----------

insan yapmıyomu bunu,kitler anasını satıyım

m.şanveren
29 Ekim 2009, 17:03
Öyle bir şeyin olması çok zor ihtimal ve hatta imkansız.Belki zamanla sıkışabilir ama aniden kitlemesi diye bir şey olamaz.Arkadaşın bahsettiği frene bağlı tekerlek kitlemesi olsa gerek.

valla ben burda söylediğim şekilde kafayı gözü dağıtan çok kişi gördüm.

bide yatak zaten zamanla deforme oluyo. bu balon gibi şişip zamanla sürtünmeyi hissedersin türünden birşey değil.aşınıyo şekli bozuluyo ardından çok geçmeden ansızın kitleniyo.söylediğim gibi ben böyle biliyorum belki arkadaş fren leme esnasındaki kitlenmeyi soruyorsa eyvallah.

VALEO
29 Ekim 2009, 17:04
arka teker kilitlemeleri genelde az risk taşır. hatta bazen drift yapmak keyifli bile oluyor.
bunu vitesli motorlarda vites düşürdüğünüzde de arkayı yanlama yapar orda yaşarsınız.
esas riskli olan fren anında önün kilitlemesidir

m.şanveren
29 Ekim 2009, 17:05
motorunu yakmaktan cazgeçmişe benziyorsun,eğer öylelse ne mutlu sana

:) allahdan sizlerin söylediği gibi vede benim sandığım gibi birsorun değilmiş debriyaj ayarı yaptık yağı değiştik zinciri yağladık şimdi çillop gibi:)
ilgi ne ve alakana çok teşekkür ederim.

necatik35
29 Ekim 2009, 17:05
bu tekerlek kilitlenmesi scooterler içinde geçerlimidir yani süratli giderken motor kitledi arka tekeri kilitlermi?

scoterler varyatör kayış sistemlidir.Motorlarında kitleme diye bir şey duymadım şimdiye kadar.Olsa bile kayış varyatörün aynaları üzerinde kayarak kitlemeye müsade etmez.

VALEO
29 Ekim 2009, 17:08
DRAGSTAR, sizin bahsettiğiniz biraz farklı bir olay ve Allah korusun çok kötü sonuçlar doğurur. fakat bu çok nadir olan bişeydir. benim bahsettiğim ise herzaman karşılaşabileceğimiz bir konu.
rulman değiştirirken asla çin malı vs. gibi ürünler kullanmayın.
japon motorlarda NSK veya KOYO kullanın
bulamazsanız FAG ,SKF veya en azından ORS takın derim
hayati önem taşıyan bir parçadan bahsediyoruz

Jagadam
29 Ekim 2009, 17:11
Arka teker kilitlenirse kaymaya başlıyor. Beklenmedik bir anda ortaya çıkarsa heyecanlı oluyor. Yılan gibi S çize çize gidiyorsun. Ama baş edilmeyecek bir şey değil. Zevkli bile sayılır.

Ön tekere gelince, eğer kaymaya başlamışsa durumu düzeltmek için çok az zaman var diye biliyorum. Motor bir anda devriliyormuş çünkü. O yüzden önde kayma hisseder hissetmez freni gevşetmek gerekiyor galiba. Bir de, ön frene bir anda asılmamak gerektiğini öğretirler hep. En acil durumlarda bile. Fren üstündeki baskıyı kademe kademe arttırmak lazımmış. Tabii mümkün olduğunca kısa bir zaman dilimi içinde.

VALEO
29 Ekim 2009, 17:15
Arka teker kilitlenirse kaymaya başlıyor. Beklenmedik bir anda ortaya çıkarsa heyecanlı oluyor. Yılan gibi S çize çize gidiyorsun. Ama baş edilmeyecek bir şey değil. Zevkli bile sayılır.

Ön tekere gelince, eğer kaymaya başlamışsa durumu düzeltmek için çok az zaman var diye biliyorum. Motor bir anda devriliyormuş çünkü. O yüzden önde kayma hisseder hissetmez freni gevşetmek gerekiyor galiba. Bir de, ön frene bir anda asılmamak gerektiğini öğretirler hep. En acil durumlarda bile. Fren üstündeki baskıyı kademe kademe arttırmak lazımmış. Tabii mümkün olduğunca kısa bir zaman dilimi içinde.

işte önünüze aniden bişay cıktığında .özellikle şehiriçinde .ozaman bu kademe kademe basma olayı biraz zor :). caddede serederken aniden parketmiş bir araç kafa gösteriyor veya yola fırlıyor . ozamanda böyle bir ihtimal kalmıyor maalesef

by_dengesiz
29 Ekim 2009, 17:16
:) allahdan sizlerin söylediği gibi vede benim sandığım gibi birsorun değilmiş debriyaj ayarı yaptık yağı değiştik zinciri yağladık şimdi çillop gibi:)
ilgi ne ve alakana çok teşekkür ederim.

bak pireye kızıp yorgan yakmanın gereği yok,senin motor canavar maşallah,ben şahsen çok beğendim,yardım edilecek bişey varsa yardımcı olurum kardeşim,vallahi param olsa 2.el bi cbf alırım gözümü kırpmadan,kendine iyi bak,

m.şanveren
29 Ekim 2009, 17:20
DRAGSTAR, sizin bahsettiğiniz biraz farklı bir olay ve Allah korusun çok kötü sonuçlar doğurur. fakat bu çok nadir olan bişeydir. benim bahsettiğim ise herzaman karşılaşabileceğimiz bir konu.
rulman değiştirirken asla çin malı vs. gibi ürünler kullanmayın.
japon motorlarda NSK veya KOYO kullanın
bulamazsanız FAG ,SKF veya en azından ORS takın derim
hayati önem taşıyan bir parçadan bahsediyoruz

aslında seninle aynı şeyi konuşuyoruz.sadece ben başka bir boyuttan bakıyorum başka anlıyorum.rulman seçimlerinde sanan katılıyorum

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:17 ----------


bak pireye kızıp yorgan yakmanın gereği yok,senin motor canavar maşallah,ben şahsen çok beğendim,yardım edilecek bişey varsa yardımcı olurum kardeşim,vallahi param olsa 2.el bi cbf alırım gözümü kırpmadan,kendine iyi bak,

allah razı olsun valla böyle düşünülmek insanın gururunu okşuyo beni böyle düşünen arkadaşlarım abilerim kardeşlerim var düşüncesi insanı çok motive ediyor.teşekkürederim.

onurcux
29 Ekim 2009, 17:31
eyvallah arkadaşlar sağolun cok şüpheleniyordum bu durumdan artık daha dikkat ederim fren zamanlarında.Allah kötü bi durum göstermesin inşallah :) benim bahsettiğim teker ile alakalı olandı ama motorla ilgili olanını pek anlamıorm bu pejolarda alt takım kilitleniyor o ayrı sanırım

gkhnkzy
29 Ekim 2009, 18:03
2 ay önce benimde başıma geldi.. sağolsun taksicinin biri yasak bir yerde u dönüşü yapıyordu. bu yüzünden taksiye girmemek için frenleri köklemek zorunda kaldım ve bilinçli olarak motorla sol tarafa yattık ve 2-3 metre sürüklendik efendi efendi.. grenajlarda ufak tefek çizikler vardı ve sol gidon kırıldı.. ama çok şükür egzosu kurtardım :)

nich@tine
29 Ekim 2009, 23:16
bisikleti üzerine binmeden yanında durarak tutun.ön frene sonuna kadar basıp bisikleti öne doğru itin.arka teker kalktiğinde bisikletin gövdesinin yaptığı harekete bakın.sanıyorum motosiklette de ön teker kilitlendiğinde aynı şey oluyor.ben daha dünkü motorcuyum.3 ay oluyor.yanlış yönlendirmeyeyim kimseyi.fakat ön teker kilitlenmesini kafamda hep böyle canlandırdım.Şimdilik yapmamam gerekenleri biliyorum fakat panik fren yapmam gerekirse hazır mıyım bilmiyorum.birkaç çalışma yaptım.en kısa durma mesafesini bulmaya çalıştım(50-70km/saat hızda).fakat limitlerde değildir muhtemelen çünkü tecrübem henüz bu kadar.saygılar.

mehmetay18
29 Ekim 2009, 23:28
bende boş vakitlerimde ön freni kilitleme çalışmaları yapıyorum..:)
şu anda 50-60 cm. kadar kaydırabiliyorum..Hedefim 1,5 m.
Doğru bişe değil biliyorum, siz denemeyin zaten..Ama bence herşeyi bilmek lazım :)

RunemagicK
29 Ekim 2009, 23:29
bu tekerlek kilitlenmesi scooterler içinde geçerlimidir yani süratli giderken motor kitledi arka tekeri kilitlermi?

scooterde motor kilitlenirse otomatik olarak debriyaj ayrılıyor, motor boşa geçiyor diye biliyorum. çünkü yeterli devir olmayınca varyatördeki yaylar işlemiyor.
ama vitesli motorsa motor viteste iken arka teker kaymaya başlar, aynı arka frena asılmış gibi. panik yapmadan debriyaja basmak gerek

teker kilitlenmesi ise frene basınca tekerin kayması işte. arka teker kaymasında arka taraf sağa sola gider, boş bulunursan düşebilirsin, kurtarmak için zamanın olur ama
ön fren kilitlenirse ise ne olduğunu anlamadan yerde kayarken bulursun kendini

CengizhanD
29 Ekim 2009, 23:31
freni fazla yada ser sıkarsan teker kilitlenir ve oyun biter.

diye karizmatik bir söz de var :)

asfalt meleği
30 Ekim 2009, 00:01
Tekerleğin kilitlenmesi ile motorun kilitlenmesi tamamen farklı şeyler.

Motorun kilitlenmesi motorun yağsız kalması sonucu ısı ile pistonun silindirin içine geçmesi/yapışması/zarar görmesi vs için kullanılır.
Çin motosikletlerinde daha rahat rastlayabileceğin debriyajın dağılması sonucuda bir kilitlenme yaşanabilir.
Artı olası görünmese de rulmanlardan kaynaklanan bir kilitlenme söz konusu olabilir.

tekerlerin kilitlenmesi ise farklı bir durum.. Lastiklerin tamamen durduğu ve o halde kayıp gittiğini düşün.. arka tekerlek kilitlenmesi ile ön tekerlek kilitlenmesi de farklı sonuçlar ortaya çıkarıyor..
Tekerlek kilitlenmesi genelde acemi sürücülerin motosikletini tanımadığı için karşılaştığı bir durum. Yada yüksek hızda iken öngöremediğin bir durumdan ötürü sert frenlemenin başarısız bir uygulanış şekli..

Arka tekerlek kilitlenirse motosikletin arkası kaymaya başlar öne doğru gelmek ister. Genelde arkayı kilitlemek iyidir, yani öne nazaran :) Azıcık da ustalaşırsan çok çok zevklidir motosikletle yan yan gitmek. Çok akıl karı değil ama motosiklette bana daha çok keyif veren anlar olmadı hiç :) Hatta kilitleyip düzeltir düzeltmez tekrar kilitleyip, sonra düzeltir düzeltmez 3. kez tekrar kilitleyip durduğumu bilirim. Bir sağa doğru yanyan bir sola doğru yanyan gidersin.. Yine de tavsiye etmiyorum kimseye.

Önün kilitlenmesi ise çok farklı bir durum. 2 kez başıma geldi. İkisinde de hatırlamıyorum ne olduğunu. Sadece motosikletin birden seni sağa doğru yere yapıştırdığını düşün çok sert bir şekilde. Algılayamayacağın kadar hızlı bir şekilde yere çarptığını, hatta yuvarlanmaya başladıktan bir müddet sonra gözlerinin bişiler görebildiğini düşün, düşünecek fırsatın yada olanları anlayabilecek fırsatın bile olmuyor..

Bazıları kaymaya başlar başlamaz freni bırakacaksın diyor, şahsen bence bu çok saçma bir öneri. Tabi belki de benim algılama hızım çok çok çooook düşüktür, çünki kaymayı anlayacak vaktim olmadı hiç.
Bunun en mantıklı çözümü.. tabi daha deneyimli arkadaşlarımızdan çok daha doğru öneriler gelebilir. Soğukkanlı olmak.. En kötü durumlarda bile fren manetini yarıya kadar sıkmak. sanki gidebileceği en son yer orası imiş gibi.. kendimi ona alıştırdıktan sonra çok rahat ettim. en aksi durumda bile yarıya kadar sıktım, bir çeşit reflekse dönüşüyor.
sonrasında yapılacak ise kademe kademe baskıyı artırarak fren manetini daha çok geriye çekmek. bu uygulanabilir bir yöntem çünki maneti aniden yarıya kadar çektikten sonra düşünecek yapacak ve frenlemeyi artırabilecek bir saniyen olur rahat. o bir saniyeyi ne kadar verimli kullanabilirsen o kadar iyi :)

Ki acemilik devresinde bu kilitlenme anı (ön değil ön değil ön değil.. her iki tekerlek senkronize, yada sadece arka) denemesinin bolca yapılmasını öneririm.

sularseller
05 Kasım 2009, 21:03
Benim arka fren direk kitleniyor dengemi kaybediyorum hani konuyu okudum anlamadığım frenin kitlenmesi durduktan sonra tırak diye atıyor fren pedalı bilgisi olan varmı?

Reina
06 Kasım 2009, 00:24
Sanırım ABS frenlerde ön tekerlek kilitlenmiyor. En azından otomobillerde durum bu. Motorlar da da öyle mi?

CAPANORD
06 Kasım 2009, 11:29
dün seyrantepede yokuş aşağı inerken yavaş iniyim diye vitesi 2 den 1 e attım ve arka teker kitlendi kontrolu kaybetseydim motorumla bayır aşşağı yuvarlanacaktık,ama soğukkanlılığımı koruyarak debriyaja asılarak boşa alıp tekrar 2 ye atmak zorunda kaldım,Allah korudu

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:03 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:01 ----------

insan yapmıyomu bunu,kitler anasını satıyım
Selamlar benimde başıma geldi motor fireni yapayım derken makına yığıldı ve arkası öne doğru gelmeye başladı.Burada en önemli şey debriyaj-debriyaj her zaman bizi kurtarıyor.

Sarper Kaya
01 Mayıs 2012, 02:24
ön çift disk ve abs'li bir motorda sert fren yapınca denge hafif bozulsada ( ağarlık merkezinin ani değişmesinden dolayı) kitlenme yada motoru devirme olurmu bilgisi olan varmı