PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motordan tekerleğe



zekai
29 Ekim 2009, 01:00
Arkadaşlar yine bir soru ile karşınızdayım.
Sorum şu daha doğrusu anlamadığım konu şu :
Boss-Hoss adlı makinayı bilmeyen yoktur.hani şu v8 corvette motoru kullanan ağır abi... :)))
şimdi bunun motoru motosiklet eksenine paralel yani motor mili arka tekere dik geliyor.bundan sonrasında motordan tekerleğe iletirken nasıl bir sistem kullanılıyor.
şimdi diyeceksinizki vites kutusu var arada... :)))))

sorun o değil.motordan alınan hareketin ne şekil bir vites kutusuna iletildiği ve o hareketin nasıl 90 derece döndürülüp tekerleğe kayışla iletildiği.?????

http://img88.imageshack.us/img88/5097/bosshossbhc350220060110.th.jpg (http://img88.imageshack.us/i/bosshossbhc350220060110.jpg/)

SmirnouF
29 Ekim 2009, 01:19
Arkadaşlar yine bir soru ile karşınızdayım.
Sorum şu daha doğrusu anlamadığım konu şu :
Boss-Hoss adlı makinayı bilmeyen yoktur.hani şu v8 corvette motoru kullanan ağır abi... :)))
şimdi bunun motoru motosiklet eksenine paralel yani motor mili arka tekere dik geliyor.bundan sonrasında motordan tekerleğe iletirken nasıl bir sistem kullanılıyor.
şimdi diyeceksinizki vites kutusu var arada... :)))))

sorun o değil.motordan alınan hareketin ne şekil bir vites kutusuna iletildiği ve o hareketin nasıl 90 derece döndürülüp tekerleğe kayışla iletildiği.?????

http://img88.imageshack.us/img88/5097/bosshossbhc350220060110.th.jpg (http://img88.imageshack.us/i/bosshossbhc350220060110.jpg/)

http://donald.hypermart.net/MCPix/K1200S/KSshaft1.jpg

arka fren diskinin olduğu yerde kayışın ön kasnağı olduğunu hayal et , anlamış olacaksın ...

Osbourne
29 Ekim 2009, 01:25
ince iş miş..
ama normal arabalarda da buna benzer bir sistem yok mu?
yani enteresanlığı nedir?

bildiğimiz şaftlı aktarma sistemi değil mi bu?

zekai
29 Ekim 2009, 01:25
smirnouf benim sormak istediğim bu değil.motordan sonra boss hoss yada büyük bloklu motosikletlerde kullanılan vites kutusu.?
öncelikle vites kutusu ne şekil onu bilmek istiyorum.

COQ
29 Ekim 2009, 01:27
zekai;
niye sen de her normal insanin anlamadigi konulari merak etmiyorsun da boyle cins cins konulari merak ediyorsun?
Dunya neden yuvarlaktir?
Bir havuzu bir çesme 2 saatte dolduyor.
2 çesme 1 saatte dolduruyor.
Hiç çesme yoksa havuz kaç saatte dolar gibi konulari merak etsene kardesim.
Ne bileyim?
R1 mi geçer, GSXR mi falan gibi sorular sor.
Biz bunlara alistik.
Boyle teknik konularla gelme reca ederim.:P

zekai
29 Ekim 2009, 01:29
osbourne arabalarda da bu sistem var.arba şanzımanı büyük bloklu bir motosiklete örneğin boss hoss yada triumph rocke III e takabilirsin ama vitesi elle değiştirmek zorunda kalırsın.oysaki vitesi motosiklette ayakla değiştiriyoruz.anladın sanırım şimdi enteresanlığı.?
ne cins nemenem bir vites kutusudur bu.?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:27 ----------

seviyorum seni coq..... :mrgreen:
kopardın beni gece gece...
napiym sürekli motosiklet tasarlamakla uğraştığım için her detayı imalata hazır bi şekilde ölçülü olarak çiziyorum.şase tamam motor tamam tam ir concept olacak ama vites kutusu bölümünde takıldım...e tabi takıldıkçada buraya başvuruyorum... :mrgreen:

alperiz
29 Ekim 2009, 01:47
bu difransiyel sistemi değil mi ya :)

SmirnouF
29 Ekim 2009, 01:48
smirnouf benim sormak istediğim bu değil.motordan sonra boss hoss yada büyük bloklu motosikletlerde kullanılan vites kutusu.?
öncelikle vites kutusu ne şekil onu bilmek istiyorum.

öğrenirsen banada anlat :P:P:P

zekai
29 Ekim 2009, 11:23
evet arkadaşlar hadi yaw.....Yokmu fikirler....inanın hiçbi fikrim yok o konuda...bana kalsa normal araba şanzımanı takıp elden vitesli yapıcam sonrasında da bi redüktör yardımıylar hareketi 90 derece döndürüp oradanda tekerleğe iletirim.
Ama bu adamlar araba motoruna öyle bir şanzıman takıyorlar ki vitesi yine ayağıyla değiştiriyorlar.Bunu öğrenmeden gidersem gzlerim açık gider valla.... :mrgreen:

htmetin
29 Ekim 2009, 11:59
evet arkadaşlar hadi yaw.....Yokmu fikirler....inanın hiçbi fikrim yok o konuda...bana kalsa normal araba şanzımanı takıp elden vitesli yapıcam sonrasında da bi redüktör yardımıylar hareketi 90 derece döndürüp oradanda tekerleğe iletirim.
Ama bu adamlar araba motoruna öyle bir şanzıman takıyorlar ki vitesi yine ayağıyla değiştiriyorlar.Bunu öğrenmeden gidersem gzlerim açık gider valla.... :mrgreen:

Güzel Kardeşim Motor Kayış veya zincir aktarmalı işe vites kutusunun farklı olmasını bekleyemezsinki. Kaldıki Vites kutusu Aktarma organının bir parçası olmasına rağmen Seni Motorun şarflı olsun zincir tahrikli olsun ne fark eder.