PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : center hub direksiyon sistemi



zekai
28 Ekim 2009, 21:11
arkadaşlar merhaba.
az önce nette konsept motosikletleri araştırırken ön direksiiyon sisteminde çoktandır kafa patlattığım bir şey yine karşıma çıktı.
şimdi motosikletlerde ön direksiyon sistemi
benim bildiğim üç sistem var.
1-) normal hepimizin kullandığı sistem.
2-) harley motoru kullanan V-REX i bilirsiniz ondaki direksiyon sistemi.
3-) son olarakta belki çoğunuz yeni duyacaksınız ama motosiklette hidrolik direksiyon sistemi kullanılıyor ön tekeri döndürmek için.

Fakat benim çalışma sistemini anlamadığım ama bir motosiklette çok şık duran ve googlde center hub steering diye aratırsanız karşınıza çıkacak sistem.
Arkadaşlar bu sistemde ön tekeri nasıl döndürüp motosiklete yön veriliyor bi fikri olan var mı.?

http://img408.imageshack.us/img408/5544/40140058.th.jpg (http://img408.imageshack.us/i/40140058.jpg/)

http://img145.imageshack.us/img145/2149/31142581.th.jpg (http://img145.imageshack.us/i/31142581.jpg/)

http://img145.imageshack.us/img145/7518/37299269.th.jpg (http://img145.imageshack.us/i/37299269.jpg/)


Evet arkadaşlar sözünü ettiğim sistem bu.Düşüncelerinizi bekliyorum.

Kıkırdak
28 Ekim 2009, 21:15
Ne kadar sağlıklı olabilirki bu sistem??:silent:
Arabada neysede motorda bi önemi yok..

zekai
28 Ekim 2009, 21:17
arkadaşım ben sağlıklı olup olmayacağını tartışmak için değil bu sistemin çalışma şeklini öğrenebilmek amacıyla açtım bu konuyu.

RunemagicK
28 Ekim 2009, 21:21
çok basit ve gereksiz bir sistem(:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:18 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=sP3axIwxUFw

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:19 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=ZjsWtFOMLcI&NR=1

Curve
28 Ekim 2009, 21:24
Bimota geliştiriyor bu sistemi yıllardır,ve sadece Tesi modellerinde kullanıyor diye biliyorum.
http://bemoto.it/files/2009/06/bimota-tesi-3d-concept-1.jpg
Avantajı ise,güçlü frenaj anında burunun dalış hareketini engellemesi diye biliyorum.
Bimota'nın Tesi modelleri,konsept modellerdi.Ama yeni çıkan Vyrus adlı çok güçlü bir motorda da bu sistemin kullanıldığını okudum.

GorkeM
28 Ekim 2009, 21:26
RunemagicK'in 2. videosunda herşey anlaşılıyor.

Inanılmaz basit bir sistem.

http://www.motocafe.ru/images/stories/news_motocycles/news_073/steer-by-wire-italjet-formula-125.jpg

zekai
28 Ekim 2009, 21:28
Bence çok şık duruyor.sıkıldım artık klasik direksiyon modelleri görmekten.
Bu arada RunemagicK on numarasın teşekküler...

Kıkırdak
28 Ekim 2009, 21:33
Bence çok şık duruyor.sıkıldım artık klasik direksiyon modelleri görmekten.
Bu arada RunemagicK on numarasın teşekküler...

Göz zevki..:)

zekai
28 Ekim 2009, 22:05
evet arkadaşlar daha ince detaylara inecek birileri aranıyor.

< iLk@yy >
28 Ekim 2009, 22:15
2. videoda anlaşışıyor çok net bir şekilde jantın göbeği sandığımızın aksine çok daha geniş sanki otomobil lastiği takıcak kadar düşünün işte motosikletin lastiği tutan göbek parçası içinden geçiyor bi yerde -+- şeklinde bağlantısı var yukarı ve aşağı çıkıntı jant ile göbek arasındaki esas bağlantıyı oluşturuyor

bence iyi bir sistem olabilir tank şaplatan gibi durumlara düşmemize engel olabilir
bir diğer yandan lastik patladımı fitil yaparsınız ama yama yapmak için sökmesi çok zahmetli olucak onuda söyliyim

m.şanveren
28 Ekim 2009, 22:27
RunemagicK'in 2. videosunda herşey anlaşılıyor.

Inanılmaz basit bir sistem.

http://www.motocafe.ru/images/stories/news_motocycles/news_073/steer-by-wire-italjet-formula-125.jpg

buresmi 13 aylık oğluma gösterdim KUŞŞŞ diye bağırdı:mrgreen:

zekai
28 Ekim 2009, 23:00
Allah bağışlasın dragstar....Umarım büyünce kendine bir kuş alır oda gelir aramıza....
Evet arkadaşlar başka resim pdf yada döküman bulanlar yada elinde olanlar varsa bu sistemle ilgili bekliyorum.koyalım buraya diğer arkadaşlarda öğrensinler...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:00 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:47 ----------

Evet bi kaç detay resmi buldum.

http://img691.imageshack.us/img691/6273/technical.th.jpg (http://img691.imageshack.us/i/technical.jpg/)

http://img510.imageshack.us/img510/7919/steer2.th.gif (http://img510.imageshack.us/i/steer2.gif/)

GorkeM
28 Ekim 2009, 23:08
buresmi 13 aylık oğluma gösterdim KUŞŞŞ diye bağırdı:mrgreen:

Güzel bir tespit. Çok akıllı olacak büyüyünce :cherry:

http://images.enature.com/birds/birds_l/BD0788_1l.jpg

yürekçe
28 Ekim 2009, 23:10
BİRKAÇ YIL öncesinden görmüştüm ama üzerinde fazla durmamıştım. ama şimdidüşünüyorum da, ilk icat edildiği şeklinikoruyor direksiyon ve motosikletler...

digi_boy26
28 Ekim 2009, 23:13
gereksiz bir sistem bence. dikme olmayınca direksiyonun anlamı yokki :cherry:

MkD
28 Ekim 2009, 23:18
sankı bu sıstemle motorsıkletler pek saglam olmaz gıbıme geldı bı an

canercamalan
28 Ekim 2009, 23:21
çok şekil bişey ayrıca 2. videodaki digital göstergeye de bittim yani :cat:
http://www.youtube.com/watch?v=ZjsWtFOMLcI&NR=1

COQ
28 Ekim 2009, 23:43
Google da difazio kelimesini aratirsan merak ettigin her seye ulasirsin.
Sonra da bize anlatirsin.:)

zekai
29 Ekim 2009, 00:13
ben tuttum bu sistemi...Artık değişiklik lazım motosiklette dimi..

serkanADH13
29 Ekim 2009, 01:00
RunemagicK'in 2. videosunda herşey anlaşılıyor.

Inanılmaz basit bir sistem.

http://www.motocafe.ru/images/stories/news_motocycles/news_073/steer-by-wire-italjet-formula-125.jpg

allah muhafaza,
bu araç ile birisine veya ufak çaplı bişiye çarptığınızı düşünsenize :)
adamı içine alır yahuu:)

toocold
29 Ekim 2009, 01:54
Arkadaşlar konu ile ilgili yazılanları okudum ve videoları izledim. Bu sistemde diğer motosikletlerde olan kaster açısı denilen (ön dikmelerin yere olan açısı) motosikletin denge ve manevra kabiliyetini etkileyen bu olay dikmeler olmadığı için nasıl çözülmüş dersiniz???
Aklıma yatmayan tek tarafı bu. En ufak yatışta veya manevrada denge sorunu ortaya çıkmıyormu acaba. Bilgisi olanlar açıklarsa sevinirim. Saygılar...

COQ
29 Ekim 2009, 02:13
Arkadaşlar konu ile ilgili yazılanları okudum ve videoları izledim. Bu sistemde diğer motosikletlerde olan kaster açısı denilen (ön dikmelerin yere olan açısı) motosikletin denge ve manevra kabiliyetini etkileyen bu olay dikmeler olmadığı için nasıl çözülmüş dersiniz???
Aklıma yatmayan tek tarafı bu. En ufak yatışta veya manevrada denge sorunu ortaya çıkmıyormu acaba. Bilgisi olanlar açıklarsa sevinirim. Saygılar...

Ben tam anlayamadim ama sanirim bahsetmek istediginiz sey, Rake açisi.
Bu motosiklet için bir problem degil.
Yani problem degil derken, sizin nasil bir motosiklet kullanmak istediginizle alakali bir durum bu.
Bu bir problem olsaydi, bu gun cruiser dedigimiz motosikletler var olmazdi.
Hatta herkez yaris motosikleti kullaniyor olurdu.:)

Nipp10
29 Ekim 2009, 02:35
Aklıma bu makina geldi. Posteri var dükkanda kaç senedir.:cherry:

http://www.wernerdiesch.de/pic/GTS1000.jpg

GorkeM
29 Ekim 2009, 02:49
Bu motosiklet için bir problem degil.
Yani problem degil derken, sizin nasil bir motosiklet kullanmak istediginizle alakali bir durum bu.


Bimota bunu sport motosikletlerde kullandığına göre güzel bir çözümü var demektir.

Çözümden ziyade , benim düşündüğüme göre rake açısını:
http://img691.imageshack.us/img691/6273/technical.jpg
fotografta , ortadaki (göbeğin çatala bağlandığı) parçanın açısıyla ayarlıyorlar.

COQ
29 Ekim 2009, 02:57
Bimota bunu sport motosikletlerde kullandığına göre güzel bir çözümü var demektir.

Çözümden ziyade , benim düşündüğüme göre rake açısını:
http://img691.imageshack.us/img691/6273/technical.jpg
fotografta , ortadaki (göbeğin çatala bağlandığı) parçanın açısıyla ayarlıyorlar.

Olmaz oyle Gorkem.
Rake açisi, o on tekerin yere tam bir dikme indiginde olusacak çizgiyle, on tekerin yatay dikmesinin arasinda kalan açidir.
Degisken bisey degil diyecem ama yaris anlaminda oynanabilen bisey.
Ustelik resimdeki motosiklette oldukça iyi bir açi var zaten.
Ya arkadas baska bir sey soruyor ve ben anlamadim.
Ya da arkadas otomobille karistiriyor olayi.

DD'nin bir tarifi vardi bu mevzuyla ilgili.
bulabilirsem eklerim.

GorkeM
29 Ekim 2009, 03:07
Rake açısının ne olduğunu biliyorum ,
aşağıda da gayet net anlaşılıyor.

http://img421.imageshack.us/img421/2721/1748kx.jpg

Yazımdaki "ayarlıyorlar" 'dan kastım bizim değil , motosiklet tasarlayanların ayarlamaları. :)

Rake açısını 0 derece yaparsan ön çatal yere dik olur sağa sola döner teker (trail mesafesi 0) , 45 derece yaparsan belli bir açıyla döner. 90 derece yaparsan teker dönmez olduğu yerde sağa sola yatar (trail sonsuz). Hangi açının nasıl sürüş tepkisi verdiğini şu an kestiremiyorum.

Yukarıdaki göbekteki parça da tekerin dönme açısını ayarlıyor. O silindiri yere dik koyarsan rake açısı 0 olacaktır , paralel koyarsan 0 olacaktır. Bu şekilde ayarlıyorlar diye bir teori kurdum...

Çürütülebilir :P

http://www.difazio.co.uk/shopimages/Difazio_AJS_7R_Thruxton.jpg

coq'un verdiği difazio sitesinde tarihçesi var ama okumaya kafam almıyor bu saatte. :)

cagatay_hepsen
29 Ekim 2009, 03:18
bişey sorucam gereklimi sizce bu sistem.

CengizhanD
29 Ekim 2009, 03:28
scooterdeki uygulaması bayağı sakat olmuş ancak tasarım olarak şık ..

sıradışı olmak her zaman güzeldir.

GorkeM
29 Ekim 2009, 03:34
http://www.google.com/patents/about?id=l_onAAAAEBAJ&dq=US+Patent+5069303

Burada da birçok bilgi mevcut. Özellikle trail ve rake ile ilgili.

COQ
29 Ekim 2009, 03:35
Rake açisi, motorun surus dinanizmini ve dengesini etkileyen onemli bir unsurdur.
Yaris motosikletlerinde bu açinin dar olma sebebi budur.
senin koydugun resimdeki trail denilen mesafe ozellikle viraj donmede oldukça etkili bir konudur.
Bu mesafeyi kisaltabilen yarisçilar(trail braking) daha iyi viraj donerler.
Yani sert on fren, neredeyse arka tekeri yerden kesecek kadar bir arka yukleme, motorun one yigilmasi ile birlikte kontranin verilmesi, diger yarisçinin içine-disina dalarak geçilmesi mevzusunu kolaylastiran bir teknik.

Aslinda burada bir hiyarlik var ama benim ingilizcem konuyu çozecek kadar iyi degil.
çunku burada degisen trail degil rake açisidir.
O zaman neden trail diyorlar onu anlamadim.:silent:
Benim anladigim kadariyla dogrusu Rake Braking olmali.!!!!

Ordek amca ortalikta yok, aslinda ona sormak lazim.
Ben bu ingizce teknik terimleri tam anlayamiyorum.
Biz burada baska adlandirdigimiz için ne neyin karsiligi tam çozemiyorum.
Canim Turk milleti de her halti ingilizce terim kullanarak tarif etmeyi sevdiginden kitlenip kaliyorum.

Ben bir mail atayim DD'ye kendisini de merak ettim bak simdi.:)

GorkeM
29 Ekim 2009, 03:41
çunku burada degisen trail degil rake açisidir.
O zaman neden trail diyorlar onu anlamadim.:silent:


Rake açısı Trail ile doğru orantılı değil mi?

Yukarıda verdiğim patent'te birçok bilgi var.
Ama okuyamıyorum bu saatte , yarın yine bi göz gezdiririm.

Anladığım kadarıyla bu sistemin getirilerinden biri de , yukarıda bahsettiğin sert frenaj halinde normal çatalda ön tarafta meydana gelen baskı , ve aynı zamanda manevra kabiliyetinin zorluğunu azaltmak.

Tabi eksileri de fazladır , ki dünyada pek kullanılmıyor.

COQ
29 Ekim 2009, 03:46
Rake açısı Trail ile doğru orantılı değil mi?

Yukarıda verdiğim patent'te birçok bilgi var.
Ama okuyamıyorum bu saatte , yarın yine bi göz gezdiririm.

Anladığım kadarıyla bu sistemin getirilerinden biri de , yukarıda bahsettiğin sert frenaj halinde normal çatalda ön tarafta meydana gelen baskı , ve aynı zamanda manevra kabiliyetinin zorluğunu azaltmak.

Tabi eksileri de fazladır , ki dünyada pek kullanılmıyor.

Kagit uzerinde dogru orantili oldugu asikar.
Ama biz sola donmek için tekeri saga donduruyoruz.:)
Dedim ya otomobille karistirilmasin mevzu diye.
etki ve geri donus ayni degil.

Sistemin bir getirisi, onde dalmanin gidona etkisinin azaltilmasi olabilir.
Olabilir diyorum;
Olur demiyorum.

GorkeM
29 Ekim 2009, 03:56
Asıl olay buradaymış :
http://www.google.com/patents/about?id=p0sJAAAAEBAJ&dq=steering+hub

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:56 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:51 ----------

http://img337.imageshack.us/img337/4873/54143095.png

Hmm yarına ben bunu iyice bir okuyayim...

remzi661
29 Ekim 2009, 04:04
Ama biz sola donmek için tekeri saga donduruyoruz.:)


Anlatmak istedigin burada harika anlatiliyor ama almanca :pr:

http://www.youtube.com/watch?v=xJFbX5HE-20

necatik35
29 Ekim 2009, 10:52
Zevkine hayranım doğrusu:PZaten o geçenlerde resmini gönderdiğin disel motosiklette bir dünya harikasıydı::156::

zekai
29 Ekim 2009, 11:08
benim gönderdiğim dizel motosikletmi necatik35.?

necatik35
29 Ekim 2009, 11:16
evet o bahçe traktörüne benziyen:)Herhalde avatarındakide aynı motor:cherry:

zekai
29 Ekim 2009, 11:27
avatarımdaki benim tasarımım.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:20 ----------


Anlatmak istedigin burada harika anlatiliyor ama almanca :pr:

http://www.youtube.com/watch?v=xJFbX5HE-20

Arkadaşlar anatemaya geri dönebilirmiyiz acaba.?
Soru center hub sistem.

necatik35
29 Ekim 2009, 12:11
Anladığım kadarıyla sen tasarımına direksiyon sistemi arıyorsun.Ancak o kadar kalın bir ön tekerlekle motorun direksiyonunu sadece durduğu yerde çevirebilirsin.Ama yolda kesinlikle çeviremezsin.Bu araştırma yaptığın sistemlerde bir işe yaramaz sanıyorum.Motosikletler süratlendikleri zaman yatarak dönüş yaparlar.Bu esnada direksiyon çok az çevrilir ve hatta kontra tekniğinde dönülecek yönün biraz aksine doğru çevrilir.Şimdi sen anladığım kadarıyla tasarımına bir hidrolik direksiyon takmak istiyorsun ancak bu şartlarda motosiklet dönse bile sen üzerinde duramazsın!!!Zira merkezkaç kuvveti seni motosikletin üzerinden atmaya çalışır.Zaten bu merkezkaç kuvettinden kurtulmak için motosikletler yatarak dönüş yapar.Gördüğüm kadarıyla senin tasarımında lastikler düz ve geniş.Bu durumda motosikleti döndüreyim derken ters tarafa devirirsin.Deneyerek doğru yolu bulacağını sanıyorum.Yinede motosiklet adına bir şeyler yapmaya çalışmanı takdir ediyorum.Başarılar.

zekai
29 Ekim 2009, 12:18
Teşekkürler necatik35

panic adak
29 Ekim 2009, 12:29
bu sisitem anladığım kadarı ile ağırlık merkezini tam ortaya kaydırıyor.
frenlemede durma mesafesini kısaltıyor ve motorun arkasının kalkmasını önlüyor.
yine anladığım kadarı ile aşırı bir esneme söz konusu olabilir bu sistemden. çünkü taşıyıcı olan şaseye uzaklık artıyor. ve yine göremediğim kadarı ile bunda amortisör sistemi yok. darbeleri nasıl emecek anlayabilmiş değilim.
daha sonra ise frenleme esnasında güç merkezinin etkisi ile kendi şasesini eğme eğiliminde olacak. yokmu bir makina veya malzeme mühendisi tiz yorum yapsın...

zekai
29 Ekim 2009, 14:56
var var amortisör sistemi var bunlarda panic adak. :wiinkk: