PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bence pahalı, ya sizce?



siyahatmaca
27 Ekim 2009, 19:39
İyi bir motosiklet tarzı ne olursa olsun netice itibari ile hiç olmazsa 10.000 TL'den başlıyor ve 40.000 ve daha fazlasına kadar ulaşıyor.
Araba ile kıyaslayınca daha az aksam ve işçilik vs. açısından ben şahsen motoru bu anlamda pahalı buluyorum.
Acaba yanlış mı düşünüyorum?

bosporus
27 Ekim 2009, 19:42
Motor bir tutkudur . Araba ise ayrı bir tutku . Dileyen motor alır isteyen araba alır . yani bu biraz göreceli bir kavram kişiye göre değişir .
Saygılar ...

banistercaq
27 Ekim 2009, 19:45
en basidi ar ge çalışmaları ve otomobillere göre daha az üretiminin olması buna etken

ibrahim_zx
27 Ekim 2009, 19:46
İyi bir motosiklet tarzı ne olursa olsun netice itibari ile hiç olmazsa 10.000 TL'den başlıyor ve 40.000 ve daha fazlasına kadar ulaşıyor.
Araba ile kıyaslayınca daha az aksam ve işçilik vs. açısından ben şahsen motoru bu anlamda pahalı buluyorum.
Acaba yanlış mı düşünüyorum?


bencede arabadan dah ucuz olması gerekır

teknikhoca
27 Ekim 2009, 19:56
Mal-Fiyat dengesini boyutsal olarak nitelendirmeyin. Maliyeti 250krş olan bir yazılım için bile insanlar ciddi rakamlar ödeyebiliyorlar. Yöntem, teknik, malzeme kalitesi fiyatı doğrudan etkileyen unsurlardır

ufuktan
27 Ekim 2009, 19:56
bir vergi indirimi ile bu ülkede 1 haftada 150.000 sıfır otomobil satıldı ... satış ne zaman öyle bir potansiyele ulaşılırsa o zaman motosiklette ucuzlar ... ( çinlileri saymayın )

arz ve talep meselesi .. motosiklet şu an için Türkiye'de lüks olarak görülüyor

Bartu35
27 Ekim 2009, 20:20
Türkiyede motosiklet sahibi olmak pahalı baya hemde ama bakarsanız ileri ülkelere onlarda cok normal araba kadar var ve fiyatlarıda bize göre baya ucuz keske burdada öyle olsa ve dün bi video izledim
adam motorla gidiyo Cruiser var Hyosung GV250 neyse hızı 120 civarı öndeki araba sağa dogru cekiliyo yolun sonuna kadar ve motosiklete yol veriyo saygıya bakın bizde olsa inadına frene basarlar :P

ozrace
27 Ekim 2009, 20:24
bence çok haklısın

Hay.alper.est
27 Ekim 2009, 20:24
Abi çok haklısın neden= bir otomobil ortalama 1000 kg motor taş çatlasın 300 kg aradaki malzeme farkı baya var.Ar-ge otomobilde olmuyormu işçilik daha fazla zaman kaybettirmiyormu otomobil bunları düşündüğün zaman pahalı.Eğer otomobil fiyatlarıda motorla gibi olsaydı fiyatları 50 binden başlaması gerekirdi.

MkD
27 Ekim 2009, 20:30
bu konuda benım sahsı bır dusuncem var oda su kı;
kendıne guzel bır motor alabılırsın ama her kosulda karda kısda camurda bınıp rahat edebılecegın bır araban yokkende 40 bın lıraya motor almak sacma

Silverwing
27 Ekim 2009, 20:31
Yıllar önce Burgman 400 aldığımda benimde aklıma gelmişti bu durum. 200 kiloluk motor 1 tonluk arabayla aynı fiyat. Ar-Ge çalışmaları arabadada yapılıyor. Sanırım satış adedinin az olması ve lüks sınıfına girdiği için bu fiyatlara çıkıyor. Yedekparçada da motor pahalı. Birazda bizim distrübütörlerin fiyat şişirmesi gibime geliyor.

receplp
27 Ekim 2009, 20:39
bence kesinlikle yalnış düşünüyorsun(uz).
birbirine denk türleri kıyaslamalısın.dünyanın en hızlı seri üretim motosikleti busa 30,000 tl civarı,peki en hızlı seri üretim araba kaç para??
+
kilo hesabı satış pazarda markette olur..:bounce:

asivezor
27 Ekim 2009, 20:46
meseleye birde şu açıdan bakmak lazım mesela ss diye tabir edilen bir makinayı kıyaslama yaparken ferrari-lamborgini ile kıyaslamak lazım. bir scooteri ise sıradan bir clio yada palio ile kıyaslarsak konu yerini bulur.

ayrıca bir motosiklet üretmek ile bir otomobil üretmek arasında daglar kadar fark vardır. otomobil teknik hatayı absorte eder ama motosiklet iki teker ve kaportasız oldugundan sonuçları ölümcül olması muhtemeldir. bu nedenle büyük üretici firmalar motosiklein fabrikasyon kusurlarını en aza indirmek için yogun bir çaba içerisindedirler.

son olarak bir malın degeri hacmine bakılarak belirlenmez. örnegin tırnak kadar hafıza kartı ortalama 30-50 arasındayken kalın bir kitap büyüklügündeki harddisk de o fiyatlara alınabilir. zaten gelişmi ülkeler teknolojik ürün satarak voleyi vurmaktadır. bir koli hafıza kartı bir tır dolusu sebze meyveye eşit bir bedeldedir.

sonuç olarak motosiklet zorunlu bir ihtiyac degildir. ne zaman zorunlu bir ihtiyaç haline gelir o zaman sürümden kazanma mantıgıyla hareket eder üreticiler. ve fiyatlar düşer. ülkemizdeki fiyat yüksekliginn temel sebebi üzerlerine konulan anormal vergidir. mesela geçenlerde ebayda görmüştüm 0 km honda 600rr 14 bin tl ye eşitti. bizde ise en az iki katı.

barok34
27 Ekim 2009, 20:53
haklısın............

banistercaq
27 Ekim 2009, 21:58
arge çalışmalarında örneğin a otomobili için 1000 harcanıyorsa 300.000 adet a üretince bunu maliyete ona göre yansıtıyorlar, b motosikleti için 1000 harcanırken 10.000 üretince o maliyete daha fazla yansımış oluyor. Ağırlık mantığıyla bakmak çok yanlış, 1kg altın 10kg gümüşten pahalı demekten başka birşey olmaz.

yürekçe
27 Ekim 2009, 22:23
hepimizin bakış açısı farklı ama aynı şeyi görüyoruz. ancak konuda en önemli etken vergiler... %25 vergi oranı bence çok önemli.
30.000tl lik bir motorda 7500tl vergi... vergisiz fiyat 22,500tl...

yani bir er6f/n 15.000 tl değil de 11,000tl olsaydı 2. eli ister istemez7-8 den yukarı olamazdı. işte o zaman rekabet güzelleşirdi...

ufuktan
27 Ekim 2009, 22:30
işin güzel tarafı herkes işin doğrusunu söylüyor .. bu konu o kadar çok yönlü ki :cat:

RunemagicK
27 Ekim 2009, 22:33
bence motosikletler daha ucuz. 2005 model bmw f650gs fiyatına bakın, birde herhangi bir 2005 model bmw arabaya. bmwyide geç opel, renault vs. motosiklet daha ucuz:)
kilo hesabıyla olsaydı eskici işi olurdu, kilosu 1tlden araba:)

kanucan
27 Ekim 2009, 22:36
vericeğin paraya görede aracın kalitesine değer bence :wiinkk: