PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk ciddi hata..(İllüstrasyonlu)..Alınacak dersler..



Osbourne
25 Ekim 2009, 02:11
6 ayda yaklaşık 7.000 km lik motosiklet tecrübesinden, defalarca orta ve uzun yol tecrübelerinden, hergün şehiriçi/otoban karışık 10 larca kilometre yol yapmaktan ve en önemlisi sayfalarca yazı okuyup, video izlemekten sonra yaptığım bu hatayı bir çizimle göstermek istedim..

http://img7.imageshack.us/img7/1917/hatafx.jpg (http://img7.imageshack.us/i/hatafx.jpg/)
By Osbourne__ (http://profile.imageshack.us/user/Osbourne__)

Görüldüğü üzere hata tamamen bende..

Çünkü;
Arkamdan gelen ve beni takip eden motosikletli arkadaşıma (altın kuralı unutarak) 2 saniyeden fazla süreyle bakmam sonucu, gayet uygun sürat ve uygun açıyla girdiğim virajdaki su birikintisini görememem neticesinde önce ön, sonra arka tekerin kaymasına neden oldum..

Önce lowside sonra highside düşüş riski yaşamamın yanında birde sağ tarafımdaki yoldan gelen minibüsün altına girme riski de yaşamış oldum..
Minibüsün altına girmek haricinde düşüş gerçekleşseydi, düşük sürat ve korumalarım nedeniyle muhtemelen sıyrıksız atlatırdım..

Motosikleti bu yalpalama anlarından kurtarabilmem tamamen hatırımda kalan, "Motosiklet hep düz gitmek ister" bilgisi oldu..Elbette zihnimde tarama yapacak vaktim olmadığı için bu bilgi reflektif olarak çalıştı ve çok minik hareketlerle hafif ve anlık vücut kontraları basarak, ne fren ne de debriyaja dokunmadım..Ve sonunda motosiklet yolunu buldu :)

Panik anında yapılması olası majör hatalar neler olabilirdi;

- Su birikintisi fark edildiği anda, kazık fren..
- Su birikintisi fark edildiği anda, o anda viraj alan ve yatık durumda olan motoru dikleştirmemek/aksine kaçış amaçlı daha da yatırmak..
- Kaymaya başlayan lastikleri (güya) kontrol amaçlı frenaj yapmaya çalışmak..
- Motorun amortisör dengesini bozacak şekilde debriyajla oynamak ya da gaz kapatmak veya ani gaz açmak..


Biliyorum büyük bir olay değil ve belki bir çoğunuz pek çok kez bu tür durumlarla karşı karşıya gelmişsinizdir lakin benim için bir ilkti o nedenle biraz gece gece can sıkıntısı biraz da eğitim amaçlı çizip/paylaşayım dedim..:)


Konun özeti:

- Gözlerimizi asla ve asla 2 sn. den fazla süreyle bir noktaya sabitlemiyoruz.
- İstatistiki olarak kaza riski en yüksek yerlerden olan virajlara her zaman azami dikkatle yaklaşıyoruz.
- Frenaj, viraja giriş teknikleri vb. konularda internetten birşeyler araştırıp okuyoruz.
- Okuduğumuz/izlediğimiz/duyduğumuz bilgileri, arada sırada hatırımıza getirerek panik anında reflekse dönüştürüyoruz..
- Yaşadıklarımızı sonradan analiz ederek tecrübe kazanıyoruz..(cidden bu yapılmalı)

CengizhanD
25 Ekim 2009, 02:19
bu resime göre ters yöndemisiniz ? onu çözemedim.sanrım düşmediniz geçmiş olsun :)

COQ
25 Ekim 2009, 02:19
O kadar da çizmissin ama ben olayi anlamadim.
Su birikintisini gorunce frene mi bastin da kayma basladi?
Yoksa suya girip kaydin ve sonra diger hatalari mi yaptin?

Ya da hiç bir sey yapmadin, ben anlamadigim için uyduruyormuyum?:)

Geçmis olsun diycektim aslinda.:cherry:

Osbourne
25 Ekim 2009, 02:25
Anlatımım eksik olmuş sanırım..

Viraja girerken yavaşlama esnasında aynadan arkama baktığım için ve kuru bir zeminde olduğumu farz ettiğim için motorum yatık vaziyetteydi..

Neticede kaydım..

Düşme yok..o anlaşılıyor :P

COQ
25 Ekim 2009, 02:36
:cherry:

Dusmedigini hemen anlamistim.:P

RunemagicK
25 Ekim 2009, 02:54
daha tehlikelisi dün başıma geldi, kadın birikintisine denk geldim viraj çıkışı. başlık açtım zaten, detaylar için bakarsınız:)

ntticaret
25 Ekim 2009, 02:06
güzel çizim.

COQ
25 Ekim 2009, 02:55
Sizin resim derslerine de biyoloji hocasimi geliyordu?:P
Motosikleti ben ilkokul 1 deyken oyle çiziyordum.
Hala ayni çiziyorum.:pr::mrgreen:

Osbourne
25 Ekim 2009, 03:12
Sizin resim derslerine de biyoloji hocasimi geliyordu?:P
Motosikleti ben ilkokul 1 deyken oyle çiziyordum.
Hala ayni çiziyorum.:pr::mrgreen:

Yarı profesyonel yağlıboya çalışıyorum usta..girmeyelim o mevzuya bence :):P

Bu arada çizdiğim motosiklet doğal seleksiyona uğramış diyelim :mrgreen:

remzi661
25 Ekim 2009, 05:50
Gecmis olsun Engin..
En kötü sey panik sanirim..
Almanlarin dedigi gibi. Keine panik=Panik yok
Ölüme gidecegini bilsen bile panik yapmiycaksin ama söylemesi kolay..
En büyük hatayi panik yapinca yapiyorsun sanirim.
Güzel konusuyorsun sen yapmiyormusun diyceksin..
Nah yapmiyorum bazen.. Alasini. Bile bile

asfalt meleği
25 Ekim 2009, 07:06
geçmiş olsun arkadaşım, sen iyisin ya. dikkat etmen gereken noktayı da farketmişsin..

canercamalan
25 Ekim 2009, 09:44
ben anladım abicim ;) geçmişolsun ama 2 sn olayını bilmiyordum hakkatten

yürekçe
25 Ekim 2009, 09:47
büyük bir tecrübeyi zararsız atlatmışsın. ama dikkat et, viraj korkusu başlamasın ( bir süre sonra geçiyor ama virajın tam ortasında birden -ya yine bir şey çıkarsa- deyip aniden gaz kesmişliğim olmuştu )

tecrübeleri bizlerle paylaşmanız gerçekten güzel. zaten son 5 satırda da oldukça araştırmacı olduğunuz gözlemleniyor. size bir tavsiyem olsun, yol ayrımlı/birleşimli kavşak ve virajlara mümkün olduğunca yavaş ve dik girmekte her zaman fayda var...

canercamalan
25 Ekim 2009, 09:49
virajdayken en güzel yöntem özellikle yatmaya korkanlar için virajın çıkışına odaklanmak ozaman 700 m lik bir virajın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz ve lastik sınırlarına baktığınızda yaklaşık 1.5 cm kadar daha fazla yattıgınızı görebiliyorsunuz ! ŞERİF ÜSTÜNDEN PİRİMLER 47 :cherry:

ufuktan
25 Ekim 2009, 09:54
hatayı ve cevabı biliyorsunuz , kendi yaşadığınızı burada paylaşarak faydalı olmaya çalıştığınız için teşekkürler ... geçmiş olsun !!!

serdar23_Bilgem
25 Ekim 2009, 10:52
Mesleğinizi bilmiyorum ama öğretmen olsaydınız iyi bir öğretmen olurdunuz.

Anlatım ve ders çok güzel işlenmiş.

Bu arada geçmiş olsun.:)

serhan123
25 Ekim 2009, 12:48
geçmiş olsun

ofc
25 Ekim 2009, 13:00
Mesleğinizi bilmiyorum ama öğretmen olsaydınız iyi bir öğretmen olurdunuz.

Anlatım ve ders çok güzel işlenmiş.

Bu arada geçmiş olsun.:)

Zaten öğretmen :) :rendeer:

bluem195
25 Ekim 2009, 13:24
abicim büyük geçmiş olsun allah hiç birimize kaza belae göstermesin..:wiinkk:ama nede olsa burası İSTANBUL.yollarında her'an birşey olabiliyor..:cat:

osmanba
25 Ekim 2009, 13:30
Geçmiş olsun. Ucuz kurtuluş. Ayrıca önerilerin de çok önemli..

OGLUMVE BEN
25 Ekim 2009, 13:48
başımızdan geçen her olay tejrube oluyor sanırım

geçmiş olsun engin:rendeer:

trhakan
25 Ekim 2009, 13:49
gecmiş olsun dilerim basına bir daha böyle bir durum gelmez gelsede artık antrenmanlısın :)

sularseller
25 Ekim 2009, 19:12
Geçmiş olsun tavsiye ve önerilerini kesinlikle dikkate alacağım şahsen.Teşekkürler

< iLk@yy >
25 Ekim 2009, 19:18
burası 1. köprü yolumudur bana öyle gibi geldide :)

geçmiş olsun bu arada

sularseller
25 Ekim 2009, 19:23
burası 1. köprü yolumudur bana öyle gibi geldide :)

geçmiş olsun bu arada


Okmeydanı - çağlayan arasındaki bağlantı gibi sanki :)

Osbourne
25 Ekim 2009, 22:27
Geçmiş olsunlar için topluca teşekkür..Bir kaza bela da olmadı zaten :)

Genel olarak cevaplayayım;

Evet, mesleğim öğretmenlik zaten :)

Bu paylaşımdaki amaç bilgi, tecrübeye dönüşmedikçe bir halta yaramıyor malesef..
Aslında demek istediğimin anafikri buydu..

Mesela kaç kişi motosikletinde bile bile ön frenmi kitleyerek motorunun vereceği tepkileri ölçmüştür?

Veya kaç kişi önünü ve arkasını net görebildiği ve uygun/boş bir yolda limitlerde yatmıştır ki motorun sınırlarını öğrensin?

Bir şeyi öğrenmenin en önemli yolu yaşayarak öğrenmekten geçiyor..Buna "eğitici drama" da denilir okullarda..Motosiklette bunun tam karşılığı mümkünse trafiğe kapalı alanda bilerek hata yapmaktan geçiyor..

Bu yukarıda anlattığımı herkese şiddetle öneririm..

Mesela ben bu olayı yaşadığımın birinci dakikasından itibaren vallahi mutlu ve daha güvenli hissetmeye başladım kendimi..Çünkü artık bilmekten ziyade tecrübe etmiştim..

Bu arada yolu soran arkadaşlar için burası Balmumcu Bulvarı, hani 1. köprüden geldikten sonra Beşiktaş'a doğru bağlanan yol..:cat:

barisayd
25 Ekim 2009, 22:36
Geçmiş olsun.