PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çin'e inat Türk'ün zaferi !



Sayfa : [1] 2

CengizhanD
20 Ekim 2009, 02:15
Bilen var mı bilmiyorum ama biz motosiklet üretiyoruz.Bir atölyede üretilen bu motosikletler hem Türk Malı hemde çin malları kadar ucuz.Ayrıca daha kaliteli olduğunu düşünüyorum...

ÜRETİM HATTI :

http://www.motosan.eu/images/uretim/DSC00059.JPG

http://www.motosan.eu/images/uretim/DSC00365.JPG

http://www.motosan.eu/images/uretim/DSC00873.JPG

http://www.motosan.eu/images/uretim/DSC00050.JPG

FİRMA HAKKINDA :

Motosan Motosiklet Sanayi ve Ticaret A.Ş 1996 yılından günümüze kadar olan süreçte her zaman kaliteli, sağlam ve güvenilirliği kanıtlanmış motosikletleri ithal ederek tüketiciye sunan bir firma olarak bilinmektedir.

2003 yılından bu yana bir dünya markası olan “Modenas” motosikletlerinin Türkiye temsilcisi olan firmamız 2006 yılı başında Manisa ilinde kurduğu fabrikayla motosiklet üretimine adımını atarak, her zaman hedeflediği kaliteli ürünleri halkımıza sunmaya başlamıştır.

Bünyesinde komple motosiklet şasesi, motor montajı, boya ve motosiklet montajı yapan firmamız ayrıca dünya ve ülkemiz genelinde kalitesi ile kendini ispatlayarak marka olan birçok üreticiden parça temini yaparak ürettiği motosikletler ile kullanıcıların güvenini kazanmıştır.

Üretim hattında çalışan formenlerimizin hepsi yurtdışındaki iş ortaklarımızın fabrikalarında 3’er aylık dönemlerde aldıkları eğitimlerden dolayı üretim ve montaj kalitesi çok yüksektir.

Hedefi çok motosiklet üretip satmak olmayan firmamız sadece sorunsuz, kaliteli ve uzun ömürlü motosiklet üretimine odaklanmıştır.

Ülke geneline yayılmış seçkin bayii ve servislerimiz ile her geçen gün büyüyerek yoluna devam eden firmamız ürün yelpazesini genişletme çalışmalarını büyük bir istekle sürdürmektedir.



Daha fazla bilgi ve modeller için http://www.motosan.eu/

ALINTI DEĞİLDİR.

GorkeM
20 Ekim 2009, 02:22
Sadece şase üretiyoruz sanırım.

kartalizma07
20 Ekim 2009, 02:23
2 sene önce duymuştum yerli ve izmirde üretiliyo diye ama kanuni gibi çinden gelen parçalar Türkiyede toplanıyodur herhalde dedim.
doğruysa helal olsun alınabilir kendilerini kanıtlasınlar kanuni bile biter :)

snaken
20 Ekim 2009, 02:24
zevk meselesi ama görüntü olarak tercih etmem

RunemagicK
20 Ekim 2009, 02:25
azcık tipini güzel yapsalar iyi satış yapabilirler. zat ı niye alıyo sanki millet(:

Osbourne
20 Ekim 2009, 02:26
2008 den beri siteye üye olan bir kullanıcıdan böylesine bir başlık beklemezdim doğrusu..

Şase imalatı (yani demir kaynaklama) ve montaj hattı (yani parça birleştirme) işlerini Türkün gücü sayesinde yapabiliyor olmamamızın mutluluğunu bize tattıran bir sürü firmamız var güzide memleketimizde..

En azından alıntı yaptığımız yazıları okusak?!?

Uyanın arkadaşlar hepsi MADE IN PRC!

asfalt meleği
20 Ekim 2009, 02:30
biz gemi de üretiyoruz..

saç işini yapıyoruz, motorundan elektronik devrelerine kadar dışarıdan geliyor..

biz arabada üretiyoruz..

yada topluyoruz mu demeliydim..

biz f16 da üretiyoruz..

yada montaj hattımız mı var demeliydim...

otobüs kamyon da üretiyoruz..

yada karoseri, saç işini mi yapıyoruz deseydim..


bir şeyin (aracın) motorunu üretmeden o aracı üretmiş olunuyorsa evet biz bir çok şey üretebiliyoruz..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:30 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:30 AM ----------

ama üretmeyi en iyi bildiğimiz şey laf..

kartalizma07
20 Ekim 2009, 02:34
biz gemi de üretiyoruz..

saç işini yapıyoruz, motorundan elektronik devrelerine kadar dışarıdan geliyor..

biz arabada üretiyoruz..

yada topluyoruz mu demeliydim..

biz f16 da üretiyoruz..

yada montaj hattımız mı var demeliydim...

otobüs kamyon da üretiyoruz..

yada karoseri, saç işini mi yapıyoruz deseydim..


bir şeyin (aracın) motorunu üretmeden o aracı üretmiş olunuyorsa evet biz bir çok şey üretebiliyoruz..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:30 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:30 AM ----------

ama üretmeyi en iyi bildiğimiz şey laf..

::biggrinn::biggrinn

RunemagicK
20 Ekim 2009, 02:35
Uyanın arkadaşlar hepsi MADE IN PRC![/B]

Nayır, nolamazz:)
Sevinmiştim bende türk markamız var die(:

Osbourne
20 Ekim 2009, 02:41
Okudukça sinir oldum birde utanmadan TR bilmem ne diye isim vermişler..Neyse kullanıcısı vardır kötü söz söylemeyelim gene..

crxforever
20 Ekim 2009, 02:44
ben 3 sene önce fuarda görmüştüm bu modesaları.çok küçük bir standı vardı.
cub modelleri gözüme hoş gözükmüştü.
keşke motosiklet dergilerinde de otomobil dergilerinde olduğu gibi "uzun dönem testleri" olsa 10bin km. 15bin km gibi. böylece iyi firmalar ile sadece reklam yapan kendini büyük gösteren firmalar ayrılır.
inşallah sadece çinli montajı değil de gerçekten üretim yapan yerli malzeme oranı yüksek bir firmadır.ama kendini kanıtlaması ve güven vermesi için daha fazla yollarda gezinmesi gerekecek.

CengizhanD
20 Ekim 2009, 02:50
"Adı devrim olan bir arabayı zaten bu sokaklarda gezdirmezlerdi" devrim arabaları filmini izleyenler varsa bu sözü hatırlasınlar.

Bize hiç bir şey yaptırılmadı zaten bunca sene.Almanya kısa sürede toparlanıp tekrar Dünya devi olurken biz sağ - sol çatışmaları yapıyorduk.

Ve bu konudan sonra bile eleştrisel yaklaşımlar olmuş.Ben vidasından , şamreline kadar biz üretiyoruz demedim ki zaten.Sonuç olarak Türk iş gücü , Türk usta , Türk deneyimi ve alınteri var işin içinde.Asya Motor gibi direk ithalat Asya'yı yapıştır haydi yallah durumu yok yani.

Biz Ford'u tasarlayıp Amerika'ya ihraç ediyoruz diye neredeyse Başbakan uçacaktı mutluluktan.Bence MOTOSAN'ın bizim motosiklet sektöründeki gurur kaynaklarımızdan olması lazım tüm demek istediğim buydu.

Saygılarımı sunarım.

TORAMAN
20 Ekim 2009, 02:58
Yollarda henüz bu markayla hiç karşılaşmadım özellikle cup modelleri kullanıcılar tarafından beğenilirse iş yapabilirler.:)

crxforever
20 Ekim 2009, 03:31
eğer sağlam üretim yaparlarsa bu zaten kulaktan kulağa yayılır ve biraz da reklam desteği ile başarılı olur. :rendeer:


bu memleket tek silindirli 125cc bir motosiklet üretmekten aciz değil.traktörler üretiyoruz, kamyon üretiyoruz. sadece maliyetler yüksek olduğu için üretime yanaşmıyoruz.

iptaluyelik02
20 Ekim 2009, 08:36
Türkiye'de motosiklette mesele üretememek değil, Çin malları ile rekabet edememektir.
Bırakın Çin mallarından daha iyisini üretmeyi,Japonlardan,Almanlardan bile iyi üretebileceğimize eminim.
Ama bu ülkede her şey sanayicinin aleyhine.
Milyonlarca dolarlık yatırım yapacaksınız fabrika kuracaksınız insanlara ekmek kapısı açacaksınız,dövizin yurt dışına kaçışına engel olacaksınız ama
bir başkası o fabrikanın onda biri kadar sermaye ile ithalatçı olacak ve sizin milyonlarca dolarlık yatırımınızla rekabet ederek gümrük vergileri fonlar dahil 1000 $ a a bile mal etmediği motoru (Çin den aldığı motoru) burada sizden ucuza satacak.
İthalatçı 3-5 devlet dairesi ile muhatap olurken Sanayici en az 15 devlet dairesi karşısında sorumlu olacak.
Nasıl olacak bu üretim?.

Akileos
20 Ekim 2009, 08:40
bu olayı sadece motosikletle sınırlayamayız...
vergi yükünden bu ülkede fabrikalarını kapatıp romanyaya taşıyan o kadar sektör olduki....

bunu oturup devletin bi düşünmesi lazım......

Nexagon
20 Ekim 2009, 09:10
Kanuni de böyle, diğer birçok motor araba modelleri de.

arkadaşlar sadece şaseyi biz üretiyoruz sonrasını da getirip burda topluyoruz. çıkıp da iki silindirli bir motor üretmişliğimiz maalesef yok.

kaptırmışız yakayı 1950'li yıllarda...

mertka
20 Ekim 2009, 09:37
keşke herşeyi türkiye üretilsede hemen alsak varsın tipi biraz kayık olsun ama memleketimin icadı olsung ::pala::

askon
20 Ekim 2009, 09:44
arkadaşlar yeterın ce söylemişler zaten hak vermemek için kör olmak lazım zaten ama cıftçi uretemıyor sanayii üretemıyor fabrıkaların bır coğu yurt dışına gıdıyor hayavancılık bıtmiş bırılerıde halka öyle empoze etmişki okuyun adam olun dıyor okuyan dışarda aç gezıyor nereye gıdıyoruz .yırmı otuz sene sonrakı halımız ne olacak bu başlığı görunce şaşırdım ALLAH ALLAH dedım baktım yıne aynı hıkaye

korkut 250
20 Ekim 2009, 09:49
Türkiye'de motosiklette mesele üretememek değil, Çin malları ile rekabet edememektir.
Bırakın Çin mallarından daha iyisini üretmeyi,Japonlardan,Almanlardan bile iyi üretebileceğimize eminim.
Ama bu ülkede her şey sanayicinin aleyhine.
Milyonlarca dolarlık yatırım yapacaksınız fabrika kuracaksınız insanlara ekmek kapısı açacaksınız,dövizin yurt dışına kaçışına engel olacaksınız ama
bir başkası o fabrikanın onda biri kadar sermaye ile ithalatçı olacak ve sizin milyonlarca dolarlık yatırımınızla rekabet ederek gümrük vergileri fonlar dahil 1000 $ a a bile mal etmediği motoru (Çin den aldığı motoru) burada sizden ucuza satacak.
İthalatçı 3-5 devlet dairesi ile muhatap olurken Sanayici en az 15 devlet dairesi karşısında sorumlu olacak.
Nasıl olacak bu üretim?.

:cat::rendeer:

bu olayı sadece motosikletle sınırlayamayız...
vergi yükünden bu ülkede fabrikalarını kapatıp romanyaya taşıyan o kadar sektör olduki....

bunu oturup devletin bi düşünmesi lazım......

:cat::rendeer:
Bu kafayla daha çok bekleriz bir şeyler yapabilmeyi.
Önce kafa yapımız değişmeli.:cat:

CengizhanD
20 Ekim 2009, 09:50
http://www.motosiklet.net/forum/test-merkezi/68343-motosan-modesa-tr-125-r.html

kullanıcı buldum :D

htmetin
20 Ekim 2009, 09:56
bu motor malezya menşei.. gerçekten cup motorların içnde en iyilerinden ama türk malı değil malesef:(

ozgurakman
20 Ekim 2009, 10:10
ne yazik ki benin kusagim ac Kalacak(90'li kusak). Neyse konu bu degil. Arkasinda modenas varsa kaliteli bir uretim olur bence.

asfalt meleği
20 Ekim 2009, 10:25
Türkiye'de motosiklette mesele üretememek değil, Çin malları ile rekabet edememektir.
Bırakın Çin mallarından daha iyisini üretmeyi,Japonlardan,Almanlardan bile iyi üretebileceğimize eminim.
Ama bu ülkede her şey sanayicinin aleyhine.
Milyonlarca dolarlık yatırım yapacaksınız fabrika kuracaksınız insanlara ekmek kapısı açacaksınız,dövizin yurt dışına kaçışına engel olacaksınız ama
bir başkası o fabrikanın onda biri kadar sermaye ile ithalatçı olacak ve sizin milyonlarca dolarlık yatırımınızla rekabet ederek gümrük vergileri fonlar dahil 1000 $ a a bile mal etmediği motoru (Çin den aldığı motoru) burada sizden ucuza satacak.
İthalatçı 3-5 devlet dairesi ile muhatap olurken Sanayici en az 15 devlet dairesi karşısında sorumlu olacak.
Nasıl olacak bu üretim?.


bir ara mct250 ler 2,3-2,4 gibi rakamlara satılırken motosikletlerin giriş bedelini duyduğumda vazgeçmiştim almaktan.. tüm vergiler dahil 500 tl yi bulmuyordu o zaman içeri girişi.. ondan sonra sat tutturabildiğine..

çin malı ile rekabet edebilmek elbette zor. hele güzel ülkemiz insanı gibi kalite bilinci oturmamış, nereden ne kazanırım zihniyetinde olan insan güruhunun olduğu yerlerde daha da zor..

ama imkansızsızlaştırılıyor bir yandan da.. evladının gemiciklerini düşünen yöneticilerle bu işin olmayacağı açık. bir şekilde durduruluyorsun. iş sadece devlet yasaları ile bitmiyor, başka güçler de var aşman gereken..

necatik35
20 Ekim 2009, 10:31
2008 den beri siteye üye olan bir kullanıcıdan böylesine bir başlık beklemezdim doğrusu..

Şase imalatı (yani demir kaynaklama) ve montaj hattı (yani parça birleştirme) işlerini Türkün gücü sayesinde yapabiliyor olmamamızın mutluluğunu bize tattıran bir sürü firmamız var güzide memleketimizde..

En azından alıntı yaptığımız yazıları okusak?!?

Uyanın arkadaşlar hepsi MADE IN PRC!

Modenas ile iş birliğinlen üretilen bir motosiklet.ÇİN MALI DİYEMEYİZ.Modenas Malezya malıdır ve yıllar önce Jet Fadıl tarafından ülkemize getirilmişti.Çok sağlam ve ekonomik motordu.Halen eski modelleri bile kullanılmaktadır.
Şimdi,çin malı cup motor almak isteyenler bu Türkiyede imal (montaj)edilen motoru gönül rahatlığı ile tercih edebilirler.

Endurocu01
20 Ekim 2009, 11:29
birazcık adam olsak neler yaparız da malesef birbirimizin kuyusunu kazmaktan başka bir şey yapamıyoruz,

geçenlerde haberlerde gösterdi,tamamen İTÜ öğrencilerinin ve okulun katkılarıyla yapılan ilk araba, hidrojenle çalışıyor ve 1 litre ile 700 km menzile sahip, 240 km sürate ulaşabiliyor her şeyi ile türk ama bizde bu tür icatlarla uğraşanlara deli deyip tımarhaneye gönderiyorlar yorum sizin

jason55
20 Ekim 2009, 11:45
Türkiye'de motosiklette mesele üretememek değil, Çin malları ile rekabet edememektir.
Bırakın Çin mallarından daha iyisini üretmeyi,Japonlardan,Almanlardan bile iyi üretebileceğimize eminim.
Ama bu ülkede her şey sanayicinin aleyhine.
Milyonlarca dolarlık yatırım yapacaksınız fabrika kuracaksınız insanlara ekmek kapısı açacaksınız,dövizin yurt dışına kaçışına engel olacaksınız ama
bir başkası o fabrikanın onda biri kadar sermaye ile ithalatçı olacak ve sizin milyonlarca dolarlık yatırımınızla rekabet ederek gümrük vergileri fonlar dahil 1000 $ a a bile mal etmediği motoru (Çin den aldığı motoru) burada sizden ucuza satacak.
İthalatçı 3-5 devlet dairesi ile muhatap olurken Sanayici en az 15 devlet dairesi karşısında sorumlu olacak.
Nasıl olacak bu üretim?.


herşeyin özeti bu yazı...esas problem burda hatta çoğu sektörde problem ithalat ile baş edememek...örneğin türkiyede üretilen yassı çeliği sadece erdemir üretiyor fakay ülkenin ihtiyacının ancak %50sini karşılayabiliyor.geriye kalan %50 yurtdışından ithal ediliyor...diğer çelik firmaları yassı çelik üretmezmi tabiki üretir ama çok büyük yatırım gerekiyor ve bunun içinde ithalat daha az maliyetli ve kolay olduğundan hiç bulaşmıyorlar...motosiklet sektörü de buna benziyor bence...

Osbourne
20 Ekim 2009, 12:41
Modenas ile iş birliğinlen üretilen bir motosiklet.ÇİN MALI DİYEMEYİZ.Modenas Malezya malıdır ve yıllar önce Jet Fadıl tarafından ülkemize getirilmişti.Çok sağlam ve ekonomik motordu.Halen eski modelleri bile kullanılmaktadır.
Şimdi,çin malı cup motor almak isteyenler bu Türkiyede imal (montaj)edilen motoru gönül rahatlığı ile tercih edebilirler.

Tamam arkadaş..Malezya malı olsun..Orada mesele Türk malı olmadığını belirtmekti..

yürekçe
20 Ekim 2009, 12:55
tüm ülke bizim gibi düşünüyor ama yapmamıza engel olan şey nedir sizce???

Levsy
20 Ekim 2009, 13:04
Devlet teşvik etmiyooooooooooooor.... :pr: Devlet teşviği olmadıkça sanayi geri kalmaya mahkumdur. O zaman da kendi imkanlarınızla şase ve kasa yapmaktan öteye geçemiyorsunuz işte böyle. Yoksa sanayicimizin beceriksizliğinden, iş bilmemesinden değil.

rizakara
20 Ekim 2009, 13:33
http://www.uzeltraktor.com/Portal/P.aspx?Page=540


Uzel Ailesi, 1878 Rus Savaşı sonrası Rumeli'den Bursa'ya göç etmiştir. Yeni yurtlarında da bir öncekinde olduğu gibi fayton üretimi yapmaya devam eden Uzel Ailesi, fayton üretiminde o günün koşullarına göre ileri bir yöntem olan seri üretim bandını kullanmış ve seri üretim tekniğinin Türkiye'de ilk örneğini vermiştir. Kurucumuz İbrahim Uzel sınai üretim konusunda ilk deneyimlerini seri fayton üretiminden kazanmıştır.

1964: UZEL, motor üretimine başlamak üzere, Perkins Engines Limited ile lisans anlaşması imzalar ve dizel motor fabrikası girişimini gerçekleştirir. Türkiye'de bir ilke imza atılmıştır.





2006:

* Uzel, Mirage Scooter lansmanı gerçekleştirilir. (çin malı)
* Uzel-İşbir güç jeneratörlerinin tanıtımı yapılır.
* Uzel, Tinsley Bridge firmasının varlıklarını ve müşteri tabanını satın alarak yaprak yay üretim kapasitesini arttırır.
* Pamuk Hasat Makinası’nın yatırımları tamamlanır.
* Pamuk Hasat Makinası lansmanı İstanbul Tarım Fuarı’nda gerçekleşir.

2007:Uzel, Hindistan’ın Pune şehrinde kurulan yeni üretim tesisini faaliyete geçirir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:33 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:06 PM ----------

http://img213.imageshack.us/i/idef381.jpg/
http://img213.imageshack.us/img213/5104/idef381.jpg

üstat buna nedicez , neresine göre karar vericeğiz üretimmi , toplamamı olduğuna :))




biz gemi de üretiyoruz..

saç işini yapıyoruz, motorundan elektronik devrelerine kadar dışarıdan geliyor..

biz arabada üretiyoruz..

yada topluyoruz mu demeliydim..

biz f16 da üretiyoruz..

yada montaj hattımız mı var demeliydim...

otobüs kamyon da üretiyoruz..

yada karoseri, saç işini mi yapıyoruz deseydim..


bir şeyin (aracın) motorunu üretmeden o aracı üretmiş olunuyorsa evet biz bir çok şey üretebiliyoruz..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:30 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:30 AM ----------

ama üretmeyi en iyi bildiğimiz şey laf..

asivezor
20 Ekim 2009, 13:40
aslında bu adamlara destek olmalı. neden derseniz cebinde 500 600 bin lirası olan kendi isminde motor ürettirip piyasaya sürdü. ne bir servis agı ne bir yedek parça deposu hiçbişe olmadan motor sattılar. bırakın montaj bandını merdiven altı gibi yerde alalade toplayıp kasaplara manavlara bakkallara bile alın satın satınca parasını ödeyin dediler. geçenlerdebi haber okumuştum. bu çin malı motosikletleri ilk parladıgı zaman bakkallar manavlar hata kasaplar bile başvuru yapmış motor satmak için.

bu adamlar en azından bir fabrika kurmuş üretim bandına sahip. ayrıca ülkemize gelen en saglam cup modeli olan modenası türkiyeye getiren adamlar.

olaya sadece çin malı deyip kestirip atmamak lazım.

çin mallarının çabuk dökülmesinin ana sebebi vibrasjonu yüksek motorlardan dolayı civataların zamanla gevşeyip bir çukura yada kasise girdiginde çabuk deforme olmasıdır. kullanılan gerek plastik gerkse metal aksamı japonlardan pekde aşagı kalır yanı yoktur. eger bunlar motosikletlerde kullandıkları civatayı türkiyede adam gibi üretim yapan bir civata fabrikasından alıp dogru basınçla montajını yapıyorlarsa motosiklet daha uzun ömürlü olacaktır.

necatik35
20 Ekim 2009, 14:40
Tamam arkadaş..Malezya malı olsun..Orada mesele Türk malı olmadığını belirtmekti..

Hiç olmassa bir üretim bandı kurulmuş ve insalarımıza ekmek kapısı açılmış.Motorunun Malezya da üretilmiş olması Çin de üretilmiş olmasından çok daha iyidir.Ayrıca motosiklet motoruna gelene kadar neler var memleketimizde üretmemiz gereken.Motosiklet motoru üretsek bile inan çoğumuz beyenmez, bizde bu yabancı hayranlığı varken:)
Verilen emeğe ve çabaya biraz saygılı olmamız lazım.

fehmiilker
20 Ekim 2009, 15:18
Hiç olmassa bir üretim bandı kurulmuş ve insalarımıza ekmek kapısı açılmış.Motorunun Malezya da üretilmiş olması Çin de üretilmiş olmasından çok daha iyidir.Ayrıca motosiklet motoruna gelene kadar neler var memleketimizde üretmemiz gereken.Motosiklet motoru üretsek bile inan çoğumuz beyenmez, bizde bu yabancı hayranlığı varken:)
Verilen emeğe ve çabaya biraz saygılı olmamız lazım.

modenas malezyada üretilen kaliteli sağlam bir motosiklettir fakat manisada üretilen motosikletin uzaktan yakından modenasla ilgisi yok.

manisadaki üretilen motosikletin motor kısmı honda wave nin kopyası .
benim bildiğim ramzey kanunu bisan ve motosan aynı motoru kullanıyor. (silindir kapaklarında ufak değişiklik var) bu motosikletlerin granajlarıda aynı renklerini değiştirip farklı motosikletlerde kullanıyorlar.
hiç motordan anlamayan adamı artcı olarak alsan iki modenasdaki farkı anlar.

okanco
20 Ekim 2009, 15:20
Türkün gururu.. Bu tür atılımlar yapmamız gerekiyor..

necatik35
20 Ekim 2009, 15:38
modenas malezyada üretilen kaliteli sağlam bir motosiklettir fakat manisada üretilen motosikletin uzaktan yakından modenasla ilgisi yok.

manisadaki üretilen motosikletin motor kısmı honda wave nin kopyası .
benim bildiğim ramzey kanunu bisan ve motosan aynı motoru kullanıyor. (silindir kapaklarında ufak değişiklik var) bu motosikletlerin granajlarıda aynı renklerini değiştirip farklı motosikletlerde kullanıyorlar.
hiç motordan anlamayan adamı artcı olarak alsan iki modenasdaki farkı anlar.

Evet haklıymışsın arkadaş.Biraz araştırma yapınca bunlarında Çin motoru kullandığını öğrendim.Ne diyelim,işleri zor o zaman.Ben Modenas motoru diye fiyatını uygun görmüştüm.çin malıymış at çöpe::wackoo::

leventkurt
20 Ekim 2009, 15:43
Benim şahsi düşüncem, teşvik vs değil, tamamen hazıra alışmışlık var. Yani düşünün ki bu ülke de böyle bir işe para ayırabiliyorsanız, gücünüz var demektir. Ama oturup da dizayn hatalarıyla dolu motor yaparsan olmaz. Parçaları Çin'den veya bilmem nereden getir, hepsini topla başına TR koy sür piyasaya. Ne oldu, motor ürettik, bırakın Allah aşkına...

Öncelikle biz kendi içimizde hazırcılıktan kurtulmamız lazım. Koskoca Casper bilgisayar dersin (300 tane bilgisayar mühendisi çalışıyor) , bir tanesi de oturup demiyor ki kardeşim, bir anakartta biz üretelim, biz işlemci üretelim, nerede kaldı Türk malı biligsayar.

Yapabiliyorsan komple üretimi sen yap! Ekonomiye can ver. De ki kardeşim ben Honda-Suziki mühendisi aldım, onlarla çalışıyorum, o taasrlıyo biz üretiyoruz. Motorun fiyatına da 2000 lira deme, 5000 lira de. Taiwandan damı gerisin be Türkiye, sen herşeyin en güzeline layıksın ama anlayana ve bu millet için çalışana.

Emek harcanır, desinler bizde çizim yapıp gönderelim firmalara, 50-100 liraya gidin size motor çizimi yapsın öğrenciler. Otur sende malzeme üret. Plastiği sanayi üret, motoru sanayide üret ve bu işleri bizden birilerine, ama kalite.

Bi suziki burgman çıkart bakalım almayan ne olsun 10 bin lira verip. Ama bunu yaparken, insanlarla dalga geçer gibi değil. Samimiyetle, azimle, istikrarla yapacaksın. Reklamını yapacaksın, fuara gittiğin zaman "Türkiyede fuar, Türk malı standı en küçük stand" diyorlar. O da bizim dğeil çoğusu. Reklamın kralını yapacaksın ki, değerin ortaya çıksın. Bir web sitesi yapacaksın maliyeti düşünmeyeceksin, öyle fotoğraflar çektireceksin ki, motora bakan almak istiyecek. Öyle reklam çekeceksin ki, ismi duyulmadık yerel kanallarda değil, en büyük kanallarda yayınlanacak.

Bu kadarını yaparsak işte o zaman bizde yurt dışına satarız bu motoru. Böyle topla topla nereye kadar. Amannnn kime diyorum ki ben, öyle ortaya yazdım kusura bakmayın artık, içim dolmuş biraz.

sularseller
20 Ekim 2009, 16:14
Devrim arabaları filmi aklıma geldi.Keşke şasesi değilde motoruyla birlikte üretilse tipi mipi demem binerim.

ozrace
20 Ekim 2009, 16:23
bizi bu hale getirenler utansın alayını.................

dreamdark
20 Ekim 2009, 17:09
Türkiye'de motosiklette mesele üretememek değil, Çin malları ile rekabet edememektir.
Bırakın Çin mallarından daha iyisini üretmeyi,Japonlardan,Almanlardan bile iyi üretebileceğimize eminim.
Ama bu ülkede her şey sanayicinin aleyhine.
Milyonlarca dolarlık yatırım yapacaksınız fabrika kuracaksınız insanlara ekmek kapısı açacaksınız,dövizin yurt dışına kaçışına engel olacaksınız ama
bir başkası o fabrikanın onda biri kadar sermaye ile ithalatçı olacak ve sizin milyonlarca dolarlık yatırımınızla rekabet ederek gümrük vergileri fonlar dahil 1000 $ a a bile mal etmediği motoru (Çin den aldığı motoru) burada sizden ucuza satacak.
İthalatçı 3-5 devlet dairesi ile muhatap olurken Sanayici en az 15 devlet dairesi karşısında sorumlu olacak.
Nasıl olacak bu üretim?.


Aynen öyle maalesef..

Yüksek vergiler, iş gücünün uzak doğudaki kadar ucuz olmaması ve pahalı enerji de üretimi resmen imkansızlaştırıyor.

Devletin sanayiciyi teşvik etmesi gerekirken üretimi baltaladığı ve ithalatın daha avantajlı olduğu bir ülkede, markalaşabilmenin neden bu kadar zor olduğu gün gibi ortada işte.:pr:

The Dude
20 Ekim 2009, 17:13
biz üretim değil tüketim toplumuyuz. hepimiz tüketiciyiz. herşeyi tüketiriz. buna rağmen yok biz yaparız yok ederiz nağmeleri ile ortalıkta fink atılması garip geliyor bana.
amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok, eğer montaj bandı var ise ve gelir-gider dengesi kar marjı firmanın işine gelirse o parçaları burada da üretir. lakin bu memlekette 5 yılda bir kriz olduğu ve her krizin teğet geçtiği işyerleri gibi bir süre sonra kapısına kilidi çalışanlarına tekmeyi vurur.
buna rağmen ısrarla anadolu eşeği olmak isteyen firmalar oluyor itina ile boynuzları kırılır, iş yaptırılmaz, yaptırılmamak için elden gelen yapılır. hala ısrar ederlerse bu memlekete özel eşek gribi üretilir ve bunlara bulaştırılır.
burası teğetistan burdan çıkış yok !

nankör
20 Ekim 2009, 19:15
200 cclik bir naked modeli vardı ..
ne oldu o modelin akibeti bilen var mı ???

asfalt meleği
20 Ekim 2009, 19:50
http://www.uzeltraktor.com/Portal/P.aspx?Page=540


Uzel Ailesi, 1878 Rus Savaşı sonrası Rumeli'den Bursa'ya göç etmiştir. Yeni yurtlarında da bir öncekinde olduğu gibi fayton üretimi yapmaya devam eden Uzel Ailesi, fayton üretiminde o günün koşullarına göre ileri bir yöntem olan seri üretim bandını kullanmış ve seri üretim tekniğinin Türkiye'de ilk örneğini vermiştir. Kurucumuz İbrahim Uzel sınai üretim konusunda ilk deneyimlerini seri fayton üretiminden kazanmıştır.

1964: UZEL, motor üretimine başlamak üzere, Perkins Engines Limited ile lisans anlaşması imzalar ve dizel motor fabrikası girişimini gerçekleştirir. Türkiye'de bir ilke imza atılmıştır.





2006:

* Uzel, Mirage Scooter lansmanı gerçekleştirilir. (çin malı)
* Uzel-İşbir güç jeneratörlerinin tanıtımı yapılır.
* Uzel, Tinsley Bridge firmasının varlıklarını ve müşteri tabanını satın alarak yaprak yay üretim kapasitesini arttırır.
* Pamuk Hasat Makinası’nın yatırımları tamamlanır.
* Pamuk Hasat Makinası lansmanı İstanbul Tarım Fuarı’nda gerçekleşir.

2007:Uzel, Hindistan’ın Pune şehrinde kurulan yeni üretim tesisini faaliyete geçirir.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:33 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:06 PM ----------

http://img213.imageshack.us/i/idef381.jpg/
http://img213.imageshack.us/img213/5104/idef381.jpg

üstat buna nedicez , neresine göre karar vericeğiz üretimmi , toplamamı olduğuna :))

üstat benim tübitakta çalışan aselsan da çalışan iyi kötü tanımış olduğum arkadaşlarım da var. bu iki kurum çok ayrı..

bir şekilde engelleniyoruz derken bu iki kurumu işaret etmiştim aslında. senin tübitak mühendislerimizin solarından haberin var mı? nedense genellikle intihar eder oldular.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:21 PM ----------


200 cclik bir naked modeli vardı ..
ne oldu o modelin akibeti bilen var mı ???

yanılmıyorsam pancar motoru olduğu ortaya çıktı

raven71
20 Ekim 2009, 20:09
yerli sermaye tabi ki desteklenmeli ancak; motosiklet üretiyoruz demek için motorunu da üretmek gerek, ayrıca ar-ge için çalışma yapmak demek (kopya değil). sadece şase üretmekle, plastik aksam üretmekle ve montajla üretici olunmaz.

CengizhanD
20 Ekim 2009, 20:25
peki kanuni'nin dizel motoru çalışmasıyla dalga geçmeyen var mı ? evet bu konu açıldığında biz dalgamızı geçtik.Daha sonra yurtdışından bir link vererek adamların bunu çoktan yaptığını ve yüksek hızlara ulaştığını öğrendik.Peki ya destek neredeydi ?

asfalt meleği
20 Ekim 2009, 21:29
üstat benim tübitakta çalışan aselsan da çalışan iyi kötü tanımış olduğum arkadaşlarım da var. bu iki kurum çok ayrı..

bir şekilde engelleniyoruz derken bu iki kurumu işaret etmiştim aslında. senin tübitak mühendislerimizin solarından haberin var mı? nedense genellikle intihar eder oldular.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:50 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:21 PM ----------



yanılmıyorsam pancar motoru olduğu ortaya çıktı

naked model yazılan ibareyi motor diye yorumlamışım zihnimde.. motorun pancar motoru olduğu belirtilmişti sanırım, naked tip hakkında bir yorum yapamayacağım. çünki duymadım, görmedim.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:22 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:15 PM ----------


peki kanuni'nin dizel motoru çalışmasıyla dalga geçmeyen var mı ? evet bu konu açıldığında biz dalgamızı geçtik.Daha sonra yurtdışından bir link vererek adamların bunu çoktan yaptığını ve yüksek hızlara ulaştığını öğrendik.Peki ya destek neredeydi ?

bu arada canım kardeşim,

ne söylersen kabul edebilirim. anlamaya çalışabilirim ama kanuni yi ne olur örnek verme.
kanuni hiç bir zaman üretici olmadı. ne yazık ki kötü bir kopyacı oldu (bakınız alman - türk mz örnekleri) kötü bir toplayıcı oldu (bakınız şimdiki dökülen motosikletleri) kötü bir distribütör oldu (st kanuni nin durumu.. satışlar şikayetler ne alemde sormak gerek..) ... bla bla bla...

ama çinden gelen parçaları montaj (çoğu zaman lastiği mtosiklete takmak da montaj olarak kabul edildi kendilerince) yaparak yerli motosiklet ürettiklerini iddia ettiler.. bu dürüstlük mü? bilmem bence yalan da değil. yani herkes gerçeğin ne olduğunu bilirken onların bu sözleri kulak ardı edildi, yalan söylüyorsun diye bile kimse söylemeye gerek görmedi.. ne bileyim hani küçük bi çocuk gözlerinden ışık çıktığını iddia eder.. ben süpermenm der..
canınız ve keyfiniz çok müsait olmadığı için yorgunluktan hı deyip geçiştirirsiniz, yada bakıp sesinizi çıkarmazsınız ya..

onun gibi bişi işte.. o yüzden kimse ne yerli üretimi, ne diyorsun sen, demeye bile gerek görmedi..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:26 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:22 PM ----------

kaldı ki dizel motosikletler de yeni bir mevzuu değil. ne bileyim ben bu tarz sitelere takılmaya başladığımdan beri biliyordum belki öğrenciliğimde bile bilgim vardı. o kadar eski bir bilgi gibi geliyor ki dizel motosikleti ilk nerede duyduğumu bile anımsayamıyorum.

askeri araçlar konusunda az çok bilgi sahibi olduğum zamanlarda öğrenmiştim sanırım. o zamanlar hem dizel hem benzinli olarak çalışan araçlarını falan öğrendiğimde arada onu da öğrenmiş olmalıyım galiba..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:29 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:26 PM ----------

bu arada, ne olur yazdıklarımı kişisel olarak algılama. üzerine alınma. sana oynadığım yada seni sorgulamaya çalıştığım yok, aklımın ucundan bile geçmiyor.
sadece çok inanmadığımı belirtmek isteyerek yazdım bunları.

senden bi söz istiyorum. buraya öyle bir bilgi getir ki, sana tüm içtenliğimle teşekkür edeyim. ama bana linki at özel mesajla mutlaka :) tabi bu yarı genç yarı ihtiyar yaratıkla laflamak istersen yine :)

CERRAHI
20 Ekim 2009, 22:05
biz gemi de üretiyoruz..

saç işini yapıyoruz, motorundan elektronik devrelerine kadar dışarıdan geliyor..

biz arabada üretiyoruz..

yada topluyoruz mu demeliydim..

biz f16 da üretiyoruz..

yada montaj hattımız mı var demeliydim...

otobüs kamyon da üretiyoruz..

yada karoseri, saç işini mi yapıyoruz deseydim..


bir şeyin (aracın) motorunu üretmeden o aracı üretmiş olunuyorsa evet biz bir çok şey üretebiliyoruz..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:30 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:30 AM ----------

ama üretmeyi en iyi bildiğimiz şey laf..


Uretmekmi !
Ancak soyledigin basit seylerin uretimi yapılıyor ki onların da Turkiye de imal edildiginden supheliyim.

Biz bırakın uretmeyi dısarıdan gelenleri de adam gibi toplayamıyoruz ki...

Bakınız Hyosung ornegine cok iyi anlarsınız.
GTR250 R modelinin bir hyosung da iken sorunlarını inceleyin forumda birde Kanuni denen firmaya gectikten sonraki sorunlarına.

Hadi uretim yapamıyorsun anladık, Bari toplarken durustce davranın da aslındaki parcalardan calıp cırpıpta motorun kalitesini dusurmeyin.

Biz ahlaken oylesine cokmus bir milletiz ki ;
Esnafın %80 civarında uckagıtcı, dolandırıcı olmus.
insanların da o yuzdelerde, o olculerde ahlak ve gorgu seviyeleri.

Bir toplumun ne kalitede insanları oldugunu ogrenmek icin once esnafına sonra urettigi mallara bakacaksınız.

He birde derler sanatcılarına bakmak lazım !
Bakacak sanatcı sayısı iki elin parmaklarını gececek sayıda varmı supheliyim !

Benim ilk aldıgım motor Kanuni racer dı ve calısma bakanlıgına kadar gitti sikayetlerimiz.

Her hafta sonu serviste gecermi omru insanın ?
1 yıl icinde iki defa motor degistirilirmi ?
Her 2 gunde bir elinde tornavida granaj sıkılırmı ?
Babam yasındaki servisin ustası ile artık oyle samimi olduk ki beni her gordugunde baslıyordu " yine geldin kucagıma " diye.

e buyrun bu yorumun uzerine birde sizinkileri alalım.
Bakalım varmı farklı dusunen ?

Boğaçhan
20 Ekim 2009, 22:40
Konuyu açan arkadaşımın duygularını çok iyi anlıyorum. Bu sitede kayıtlı tüm arkadaşlarımın ve hatta pek çok yurdum insanının da aynı duyguları taşıdığına eminim.
% 100 yerli olsun. Göğsümüzü kabartsın. Namert'e muhtaç olmayalım. hepimizin ortak paydası.
Velakin 40'lı yıllarda Marshall yardımı denen, o kötü dönüm noktasıyla birlikte Ülkemiz namert'e muhtaç duruma bir düşürülmüş ki... ne düşürülmüş. Adeta boyunduruğa vurulmuş. O gün, bugündür. Ecnebinin oyun ve desisesinden kurtulamamışız.
Yurdum insanı en iyi ve güzeli yapabilecek kapasite de iken; Uluslar arası tröstler, sözde kürelleşmenin patronları ayağa kalkmamızın önünde Çin Setti kurmuşken ne yapılabilir?
Adamlar, Türkiyemin tüm kan damarlarına, hücresine kadar girmiş. Atmanın kurtulmanın nerdeyse imkanı kalmamış. Atam, bu konunun önemini bildiği için," Kökleri dışarıda olan tüm cemiyet vb. yapılanmaları yasaklıyorum" demiş ve olayı kökünden halletmiş. Ama ölümünden sonra... bu kan emici vampir, 1940-44 yıllar arasında tekrar hortlamış birilerinin marifetiyle!
Sözün özü; Benim yerli üreticim her şeyi yapabilecek kapasiteye sahiptir sahiptir ama... müsaade etmezler. Bizde böyle yarım yamalak üretimlerle, keçi kuyruğu misali ne uzarız ne kısalırız.

immortalboss
20 Ekim 2009, 23:08
Okudukça sinir oldum birde utanmadan TR bilmem ne diye isim vermişler..Neyse kullanıcısı vardır kötü söz söylemeyelim gene..

Bu motorun kullanıcısı benim.Çok da memnunum.Asla çin malı değildir demiyorum.Çünkü her parçayı %50 ucuza mal edebiliyorlar.Bu kaçınılmaz bir sonuç.Ama bir çok çin markasından daha kalitelidir diyebilirim.

mete_han
20 Ekim 2009, 23:23
2003 yılından bu yana bir dünya markası olan “Modenas” motosikletlerinin Türkiye temsilcisi olan firmamız 2006 yılı başında Manisa ilinde kurduğu fabrikayla motosiklet üretimine adımını atarak, her zaman hedeflediği kaliteli ürünleri halkımıza sunmaya başlamıştır..

Burada bir dönmedolap var muhtemelen...Hem Tayvanın ve Dünyanın sağlam en kaliteli motor üreticilerinden birini MODENAS ın satış temsilciliğini yapıp hemde o isimdem S harfini çıkarıp nasıl ithal malları montajlarsın...ve buna yerli mal denilebilir...



1.Modenas Tayvan buna nasıl izin verdi...

2.Halen Modenasın TR temsilcisimi bu şirket...bence değil...

3.Neden DAŞ gibin (özellikle İstanbulda kalitesiyle kabul ve saygı görmüşefsane olmuş ) Modenasları getirmek varken MONTAJ işine girildi...cup motorda Modenas efsanedir bilmenler bilmeyenlere anlatsın...

3.Hakkımızda bölümünde kendilerine ÜRETİCİ süsü veriyor...komik bir nokta daha...:P ama değil...

"Hedefi çok motosiklet üretip satmak olmayan firmamız sadece sorunsuz, kaliteli ve uzun ömürlü motosiklet üretimine odaklanmıştır. " baoooo...:P



4.Fabrikadan anlaşıldığı gibi bir montaj üssü...Kanuninin UZAY Üssünün biraz küçüğü...:queen:

5.Madem Türksün göster ürksün mantalitesinin direkt karşılığı fotolarda kendini belli ediyor...üretim bandı yok...rovelver cnc tezgah bişey yok...cici cici bantlar var ...:P

6.Çinden ithalat yasaklansa halimiz nice olur...