PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : arkadaşlar motor tekniğiyle ilgili bir sorum var?



espri kutusu
18 Ekim 2009, 15:24
selam arkadaşlar, sizlere bir sorum olucak. sizler motor kullanırken(özellikle 1 ve 2.viteslerde) önünüze derin çukur felan çıktığında malum bu istanbulda kaçınılmaz, bu çukurlara girerken gazı kapatıp frene basıptamı yavaşlıyorsunuz yoksa direk eliniz gazta iken frene mi basıyorsunuz?

bunu sormamın sebebi, ben genelde 1.viteste felan, bilirsiniz kompresör çok oluyor gazı kapatınca, gazı kapatıp frene basıyorum ama o zamanda motorda denge kaybı yaşıyorum, çünkü gazı kapatınca motor kompresörü çok fazla ve istemeden de dengem sarsılıyor. sizce nasıl bir taktik uygulamam lazım?

Osbourne
18 Ekim 2009, 15:36
Başıma böyle bir şey geldiğinde kıvırtmaya çalışıyorum ama kesin gireceksem çukura, çukurun boyutuna bağlı olarak eğer takla attıracak kadar derinse pegler üzerine ağırlığımı verip gazı tamamen kesmeden ve gaza yüklenmeden arka freni sıkıyorum,
eğer takla attırmayacak akdar bir çukursa gaza daha da asılarak arka amortisöerlerde maksimum sönümleme sağlayarak ön lastiğin absorbe payını fazlalaştırmaya çalışıyorum..Ön lastik biraz daha az yükle girince çukura daha az sarsılma oluyor..

Bende bayağı denemiştim bu işi..Şuan yaptıklarım bunlar..

adanalı
18 Ekim 2009, 15:41
çukuru gördüğünüz andan itibaren,olabilecek ikinci bir darbe yada devrilme riskine karşı,mutlaka gazı kapatıp,sakin bir şekilde,eğer çukurun sağından yada solundan,(eğer arkanızdan sizi yakın takip eden bir başka araç yoksa)geçebilirseniz geçin.eğer mesafe çok yakın ve siz direk çukura doğru gitmek zorunda iseniz,iki frenide kontrollü bir şekilde sıkarak,kaçınılmaz sona doğru,mümkün olan en yavaş hız ile gitmek zorundasınız.sert kenarlı bir çukura sert bir şekilde girerseniz,lastiğinizin parçalanması veya patlaması,hatta jantınızın bile eğrilmesi/kırılması kaçınılmazdır.onun için motor kullanırken,en az 50 mt.ötesini görüş mesafenize katmalısınız.tabiiki bu söylediğim hız ile doğru oranda artacaktır.

espri kutusu
18 Ekim 2009, 15:46
Başıma böyle bir şey geldiğinde kıvırtmaya çalışıyorum ama kesin gireceksem çukura, çukurun boyutuna bağlı olarak eğer takla attıracak kadar derinse pegler üzerine ağırlığımı verip gazı tamamen kesmeden ve gaza yüklenmeden arka freni sıkıyorum,
eğer takla attırmayacak akdar bir çukursa gaza daha da asılarak arka amortisöerlerde maksimum sönümleme sağlayarak ön lastiğin absorbe payını fazlalaştırmaya çalışıyorum..Ön lastik biraz daha az yükle girince çukura daha az sarsılma oluyor..

Bende bayağı denemiştim bu işi..Şuan yaptıklarım bunlar..

verdiğin bilgi için sağol hocam, yalnız ben çukuru ne kadar sert gireceğimi değilde, çukura girmeden önce ki, aşamayı merak ediyorum. aslında tam olarak demek istediğim şu, gazı kesmeden frene bassak bir sorun teşkil eder mi?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:46 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:43 PM ----------

[QUOTE=adanalı;1828252]eğer mesafe çok yakın ve siz direk çukura doğru gitmek zorunda iseniz,iki frenide kontrollü bir şekilde sıkarak,kaçınılmaz sona doğru,mümkün olan en yavaş hız ile gitmek zorundasınız.QUOTE]

peki frenlemeri yaparken gazı kapatıyormuyuz?

Osbourne
18 Ekim 2009, 15:51
verdiğin bilgi için sağol hocam, yalnız ben çukuru ne kadar sert gireceğimi değilde, çukura girmeden önce ki, aşamayı merak ediyorum. aslında tam olarak demek istediğim şu, gazı kesmeden frene bassak bir sorun teşkil eder mi?

Şimdi yukarıda da yazıldığı gibi şöyle bir gerçeklik var..Eğer çukur seni devirecek boyuttaysa (ki az buçuk anlarsın bunu) yani girince devrileceğin kaçınılmaz ise kesinlikle mümkün olan en yavaş şekilde girmek gerekli..

Ama senin sorduğun gazı kesmeden frene basmak bir teknik..Böyle bir şey var yani..
Buradaki amaç gazı kesince arka tekerin yükselerek anlık bir dengesizlik yaratmasına mani olmak..Ama aynı zamanda frene de basarak dönüşü yavaşlatmaya çalışmak..
Motosikletle viraj alırken, çukura girerken, frenaj yaparken ve kalkış yaparken olayın amortisörlerde bittiğini unutmamak gerek..Motosikleti dengesiz hale getiren şey amortisörlerin bir şekilde stabil halde olmamasıdır..

Bu arada, çukurdan kaçınmayı vs. yi değil bir şekilde kaçınılmaz olarak çukura girişlerde mümkün olan maksimum frenlemeyi sağlamayı konuşuyorum..Gazı kesmemek demek hızlı gir demek değil he yanlış anlaşılmasın..
Mühim olan amortisörleri stabil halde tutmak yani amortisörler dengesiz halde iken çukura girmemek..

espri kutusu
18 Ekim 2009, 15:54
Şimdi yukarıda da yazıldığı gibi şöyle bir gerçeklik var..Eğer çukur seni devirecek boyuttaysa (ki az buçuk anlarsın bunu) yani girince devrileceğin kaçınılmaz ise kesinlikle mümkün olan en yavaş şekilde girmek gerekli..

Ama senin sorduğun gazı kesmeden frene basmak bir teknik..Böyle bir şey var yani..
Buradaki amaç gazı kesince arka tekerin yükselerek anlık bir dengesizlik yaratmasına mani olmak..Ama aynı zamanda frene de basarak dönüşü yavaşlatmaya çalışmak..
Motosikletle viraj alırken, çukura girerken, frenaj yaparken ve kalkış yaparken olayın amortisörlerde bittiğini unutmamak gerek..Motosikleti dengesiz hale getiren şey amortisörlerin bir şekilde stabil halde olmamasıdır..

Bu arada, çukurdan kaçınmayı vs. yi değil bir şekilde kaçınılmaz olarak çukura girişlerde mümkün olan maksimum frenlemeyi sağlamayı konuşuyorum..Gazı kesmemek demek hızlı gir demek değil he yanlış anlaşılmasın..
Mühim olan amortisörleri stabil halde tutmak yani amortisörler dengesiz halde iken çukura girmemek..

eyvallah hocam, gayet güzel izah etmişsin. sağol:cat::rendeer:

Kaiser
18 Ekim 2009, 15:57
Espri kutusu, yapman gerekenleri ve neden nasıllarını tarif edeyim.

- Çukura girmen kaçınılmazsa ve çok kısa mesafe varsa fren yapma, debriyajı çek, peglere basarak seleden hafifçe yüksel. Fren yaptığın anda motor öne yığılır ve amortisörler kapanır. Bu halde çukura girersen hem çukurun hemde senin freninin etkisiyle motor dengesi bozulur, amortisörler kapalı olduğu için hiç sönümleme yapmaz, motor aşırı darbe alır. Neden debriyaj çekiyorsuna gelirsek, sert bir çukurda bir anda darbenin etkisiyle gazı bir anda açma yada kapatma yapabilirsin.

- Çukurdan kaçmayacaksın ama mesafen biraz daha fazla. Bu durumda gazını kapat, hafifçe fren yap ve yine tam çukura girmeden önce freni bırak, debriyajı çek, seleden yüksel. Nedenlerini yukarıda bahsetmiştim

takendy
18 Ekim 2009, 15:57
kaçamayacağın bir çukuru düşünürsek çukura girene kadar çizgini bozmadan frenaj yapabilirsin ancak çukur genişliğine göre hala sert gireceğini düşünüyorsan frenajı bırakmalı ve az gaz açmalısın ön tekerini minimum darbe ile çukurdan çıkartabilir ve hafif ayakta zıplayarak arkadan alacağın darbeyide arka amortisör üzerinde dağıtabilirsin...

deli divane gibi dolaştığım için artık yollar üzerindeki tüm çukurları artık ezberledim...
en iyisi ezberle hiç girme :):)

espri kutusu
18 Ekim 2009, 16:11
" Kaiser " hocam çok güzel bahsetmişsin, ve dediğin gibi genelde gözümün kesmediği çukurlarda seleden kalkıyorum ve dengemi kaybetmiyorum. bu taktiği çok kullanıyorum:) yalnız hani diyosunuz ya " mesafe biraz fazlaysa gazı kapat, frene bas ve yavaşla " aslında tam bu gaz kesme noktasında denge sorunu yaşıyorum. gazı kapatınca dediğiniz gibi öne yığıldığı için motor, bir an denge problemi oluyor. bu denge problemini nasıl halledebilirim? yani hiç gazı kapatmadan direk debriyaja basıp frenlemi yavaşlıyayım?


kaçamayacağın bir çukuru düşünürsek çukura girene kadar çizgini bozmadan frenaj yapabilirsin ancak çukur genişliğine göre hala sert gireceğini düşünüyorsan frenajı bırakmalı ve az gaz açmalısın ön tekerini minimum darbe ile çukurdan çıkartabilir ve hafif ayakta zıplayarak arkadan alacağın darbeyide arka amortisör üzerinde dağıtabilirsin...

deli divane gibi dolaştığım için artık yollar üzerindeki tüm çukurları artık ezberledim...
en iyisi ezberle hiç girme :):)

aslında hocam yollar da çukurlarda ezberimde ama bugün asfalt olan yere yarın bir bakıyorum ya asfalt yok, yada kesmişler. o yüzden sorun yaşıyorum:)

Kaiser
18 Ekim 2009, 16:29
Denge problemi olmasının nedeni çok ani gaz kapatmandan dolayıdır. Motor bir anda öne yığılır çünkü. Ön-arka freni kombine kullanırsan hem öne yığılma azalır hemde daha fazla fren gücü elde edersin. Fren koluna uzanırken otomatikman gazı kapatıyorsun zaten. Aynı anda hem frene basıp hemde gaz açamazsın. Yapılması gerekenleri sırayla söylersek

- Debriyajı çek
- Ön-arka kombine fren yap
- Çukura girmeden hemen önce frenleri bırak, selede yüksel ve çukura değil ileriye bak

Osbourne
18 Ekim 2009, 16:31
Ben gene de çukura girerken ve girmeden hemen önce ön frenin kullanılmasının yanlış olduğunu düşünüyorum..
Sadece arka fren kullanılmalı ve ön amortisör payı mümkün mertebe maksimum boşlukta olmalı..

espri kutusu
18 Ekim 2009, 17:15
Denge problemi olmasının nedeni çok ani gaz kapatmandan dolayıdır. Motor bir anda öne yığılır çünkü. Ön-arka freni kombine kullanırsan hem öne yığılma azalır hemde daha fazla fren gücü elde edersin. Fren koluna uzanırken otomatikman gazı kapatıyorsun zaten. Aynı anda hem frene basıp hemde gaz açamazsın. Yapılması gerekenleri sırayla söylersek

- Debriyajı çek
- Ön-arka kombine fren yap
- Çukura girmeden hemen önce frenleri bırak, selede yüksel ve çukura değil ileriye bak

hocam çok çok sağol, gerçekten benim için çok faydalı oldu. sana ve tüm arkadaşlara teşekkür ederim.:cat::cat::rendeer::rendeer:

VaScO1925
18 Ekim 2009, 17:21
cross kullanır gibi ayaga kalkıyorum =) hiç bişi hissetmiyorum :D gerekirse 1. vitesteysem tekere kalkıp geçerim :P

hao_asakura
18 Ekim 2009, 20:58
ben seni anladım. bence frene basmadan önce debriyajı sıksan iyi olur çünkü. arka teker motora bağlı ama ön fren sıkılı olucağından sallantı kızaklama olabilir ani durşlarda yada stop edebilir.

TheSany
18 Ekim 2009, 21:53
ben seni anladım. bence frene basmadan önce debriyajı sıksan iyi olur çünkü. arka teker motora bağlı ama ön fren sıkılı olucağından sallantı kızaklama olabilir ani durşlarda yada stop edebilir.

katılıyorum