PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : honda shadow vites ve sorunu



soner_kep
15 Ekim 2009, 01:34
bana bu sorun hakkında lütfen yardım..benim 2006 model 6 bin km de shadowumda vites geçişlerinde sorun var yada bana öyle geliyo..sorun şudur ki sürüş esnasında hiçbi sorun yok sorunsuz geçiş var ama durdugum zaman boş vitesi bulmak sorun yaratıyo bunun hafif debriyajı bırakıp gaz verince boşu buluyo.motor çalışmazgen mükemmel ee giderkende sorun yok ama durdugumda 1 den direk 2 ye geçiyo servise sordum balata degişecek dediler yaw motor 6 binde daha.. ha diceksinizki 6 bin olmaısı debriyajın bitmicegi anlamına gelmez e bende 14 senelik kullanıcıyım anlamadım. daha sonra ise bir motor ustası arkadaşım shadowlara en uygun yag shell 10 40 yagdır sonra onuda aldım dün yeni degiştirdigim yagı boşaltıp tekrar shell koydum sonra bi test ediyim dedim 40 50 km yol yaptım şehir içi ve dışı walla yine aynı..kafayı yedim anlıcanız ..debriyajı test ediyorum ön fireni sıkıp kalkış yapıyorum ee kaçırma yok motor yükleniyo yükleniyo stop ediyo ee normal..kısacası bu sorunu bana anlatabilcek arkadaş yada usta varsa sevinirim servise gidiyorum direk balata degiştir diyo kimi sorun yok diyo...sonumuzu allah hayır getire :pr:

frantic
15 Ekim 2009, 01:54
hocam baskı balatadan olabilir mi ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:54 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:47 AM ----------

viteste çalıştırırken debriyajı tam sıktığında çalıştırabiliyomsn yoksa debriyajı yarım mı ?

soner_kep
15 Ekim 2009, 02:08
tam sıktıgımda çalıştırabiliyorum yarımı denemedim walla ama çalışıyo yarımdada

frantic
15 Ekim 2009, 02:22
alla alla gerçekten garip bi sorun baskı balatadandır diyorum ben yine. çok bilmişlik yapmayarak.

soner_kep
15 Ekim 2009, 02:37
estafurullah .. bakıcaz artık hiç olmadı degiştirecez balatayı

frantic
15 Ekim 2009, 02:49
olsun hocam servis balata diyorsa garantisinide sağlayabilir.

groteks
15 Ekim 2009, 02:58
aynı motor bendede var ve ilk aldığımda 17000 km de idi. ilk aldığımda aynı sorun vardı yağ değiştirince sorun düzeldi. yağ km 2000 i geçince sorun ufaktan başlıyor ve 3000 i geçince sorun artıyor. vitesin boşa geçişi zorlaşıyor. şu an 30000 km üstündeyim.
ben - bir acemi olarak - sorunu yağın özelliği yitirmesi yada debriyaj ayarının iyi olmamamasından kaynaklandığını düşünüyorum. baskı balatada sorun olsa aldığımdan beri çoktan bitmiş olurdu sanırım...

soner_kep
15 Ekim 2009, 14:15
yaw yagı degiştirdim serviste onlar castrol koydu shheli duyunca bende boşalttım sonra shell koydum dün

ARBETUS
16 Ekim 2009, 09:10
Hacı Bence Uğur abi 10w 40 demedi daha kalın bir numara söylemişti benden söylemesi.

soner_kep
17 Ekim 2009, 03:27
yok abi aradım sordum 10 40 dı ama ne anlamı kaldıki yinede aynı vites yoksa benmi büyütüyom yaw

CengizhanD
17 Ekim 2009, 04:20
ybrdede bu sorun vardı ilk aldığımda aşırıydı yağ 500 ve 1000 de değişti.şimdi gene ufak ufak yapıyor arada 2500 civarı yine değiştireceğim bakalım ne olacak.ama herkesin başına geliyormuş bu durum bence takılacak bir şey yok .

soner_kep
19 Ekim 2009, 02:16
inşallah geçer ..bugün fark ettim balat ısınınca yapıyor yani 30 km falan gidince yapıyor motor sogukken yapmıyor.acaba bundan kaynaklanıyo olabilirmi

frantic
19 Ekim 2009, 02:29
Debriyaj balatası "allahımmm sana geliyorum yarabbiimmmmm" diyor :queen:

soner_kep
19 Ekim 2009, 11:38
balata degişecek gibi walla ...balatanın beyin ölümü gerçekleşiyo galiba:mrgreen:

necatik35
19 Ekim 2009, 12:07
Bence 20-50 yağ kullan.Çift silindir v motorlarda ince yağ hele yazın hiç randıman vermiyor.Birde trafik sıkışıklığına yakalanırsan vitesler iyice geçmez olur.Motosikletlerde motor çalışır vaziyetteyken ve durur vaziyetteyken vitesleri hele boşu bulmak oldukça zordur.Debriyajı yarım yarım bırakarak bulabilirsin.Buda normaldir.Sakın debriyaj değiştirmeye kalkma!!!!

soner_kep
19 Ekim 2009, 14:00
Bence 20-50 yağ kullan.Çift silindir v motorlarda ince yağ hele yazın hiç randıman vermiyor.Birde trafik sıkışıklığına yakalanırsan vitesler iyice geçmez olur.Motosikletlerde motor çalışır vaziyetteyken ve durur vaziyetteyken vitesleri hele boşu bulmak oldukça zordur.Debriyajı yarım yarım bırakarak bulabilirsin.Buda normaldir.Sakın debriyaj değiştirmeye kalkma!!!!

20 50 yagmı usta çok kalın degilmi yaw ..walla kararsızım degiştirsemmi degiştirmesemmi

necatik35
19 Ekim 2009, 14:43
20 50 yagmı usta çok kalın degilmi yaw ..walla kararsızım degiştirsemmi degiştirmesemmi

İnan iki silindir v motorlar için kalın değil.Ben senelerce honda tarasalp imde kullandım.Eskiden castrol un motosiklet için 20-50 bir yağı vardı ve çok iyiydi.Şimdilerde 15-40 yağı var piyasada.Birde onu dene istersen.Ama kesinlikle debriyajını ellettirme.Zaten seninde yazmış olduğun gibi ısındıktan sonra yapar bu geçmeme işlerini.Buda demek oluyorki yağın ısınınca inceliyor ve sorunlar başlıyor.Aynı şeyleri bende yaşamıştım.Hatta senteti yarı sentetik yağlar kullandım fayda etmedi.V motorlar için en iyisi mineral yağlar.

soner_kep
19 Ekim 2009, 22:23
İnan iki silindir v motorlar için kalın değil.Ben senelerce honda tarasalp imde kullandım.Eskiden castrol un motosiklet için 20-50 bir yağı vardı ve çok iyiydi.Şimdilerde 15-40 yağı var piyasada.Birde onu dene istersen.Ama kesinlikle debriyajını ellettirme.Zaten seninde yazmış olduğun gibi ısındıktan sonra yapar bu geçmeme işlerini.Buda demek oluyorki yağın ısınınca inceliyor ve sorunlar başlıyor.Aynı şeyleri bende yaşamıştım.Hatta senteti yarı sentetik yağlar kullandım fayda etmedi.V motorlar için en iyisi mineral yağlar.

hiç öenemli degil alır koyarım yagı bide onu deniyim

Nipp10
20 Ekim 2009, 00:43
Castrol u boşaltıp Shell mi koydun :pale:

soner_kep
20 Ekim 2009, 01:35
ewet shell apı özellikleri ddha üstün diye

soner_kep
21 Ekim 2009, 00:19
yaw shadow kulanıcıları lütfen yardım yawa..yada bilgisi olan lütfen

ARBETUS
21 Ekim 2009, 09:06
kardeşim kimse senin derdini tam olarak anlamadı :P Ben de dahil. Sen bayıl bi takım lucasa 200 küsür lira belki rahatlarsın :D