PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Siste sürüş deneyimim ve önerilerim



Osbourne
15 Ekim 2009, 00:26
Geçtiğimiz Pazartesi günü sabah 06:45'te Göztepe'den yola çıkıp, 1. köprüden geçip Levent istikametine saparak Maslak'tan 2. köprü yoluna bağlandım ve Kemerburgaz'a doğru gaz açıyorum ki, Hasdal kışlasının oradan Göktürk e uzanan otobanda ömrü hayatımda ancak belgesel ve filmlerde gördüğüm şiddette bir sise yakalandım..

O yolda sabahları hep sis olurdu ama böylesine hiç rastlamamıştım..Yahu görüş mesafesi 5 metre bile değildi ve bu şekilde yaklaşık 15 dakika sürdüm ve ilk kez yolda bir kamyon gördüğüme sevindim :)

Kamyonu sollarken yanında 2-3 kez kornaya basarak kendimi iyice belli ettim ve sağ şeride önüne geçtim..Kamyon arkamda ben önde yola devam ettik..neden derseniz o anda önümden çok arkamdan basa basa arada sırada gelen otomobillerin beni görmeyeceğini düşünmemdi..Önümü zaten göremiyorum ayrı mesele :)

Ama arkadaşlar motosiklet kullanmaya başladığımdan beri yaşadığım en zevkli ve riskli 3. deneyimim oldu bu..Motosiklet sohbeti noktasında paylaşmak istedim..

Bunlar;
1- Sıradışı bir sağanak yağmur altında yağmurluksuz bir vaziyette 30 dk. motosiklet sürüşü
2- Gece zifiri karanlıkta Edirne-İstanbul otobanında dipgaz bir şekilde 200 km yol gitmek
3- Sis sürüşü idi..
:)

Gelelim siste sürüş için naçizane pratikteki önerilerime;

- Kesinlikle ama kesinlikle refleks süresini uzatmak için düşük süratte sürüş.
- Emniyet şeridi yerine emniyet şeridine çıkmadan, çizgi yanında sürüş.Çünkü emniyet şeridindeki engelleri görmek siste daha da güçleşir.
- Muhakkak güçlü bir aydınlatma, varsa elbette sis farını açmak ve kuvvetli bir stop lambası.
- Eğer motosikletimizde varsa kesinlikle 4'lü flaşörleri çalıştırmak.
- Eğer varsa (ki şart) reflektörlü yeleğimizi giymek.
- Kendinizi güvensiz hissettiğiniz an tetikte kalarak dikkati daha da yoğunlaştırmak.(Beyninize güvenin, o siz fark etmeden sizi uyarıyor!)
- Sis bastığı anda (ki sis ani ısı değişikliği sonucu oluşur ve gayet normal bir doğa olayıdır) aynalarınızı kontrol ederek saniyeler içerisinde buğulanmaya başlayacaklarını unutmamak.
- Buğulanan aynaların temizliğinde su kullanmak ve aynaları hafif ıslak bırakmak su yoksa direk tükürük kullanınız.(maksimum sonuç tükmükle oluyor:cat:)
- Sisli bölgeye girer girmez kenara çekerek siste sürüş ile ilgili önlemleri almak.(yelek, ayna temizliği vb.)


Kişiden kişiye değişebilen bir öneri olarak ta; büyük ve yavaş seyreden bir aracın sizi fark ettiğine emin olduktan sonra onun civarında sürüş yapmaya çalışmak ki diğer araçların sizden daha büyük bir kütleyi daha kolay fark etmelerini ve önlem almalarını sağlamak.

Not: Siste sürüşten sonra motosikletiniz ve siz sırılsıklam oluyorsunuz haberiniz olsun..Durunca resmen şığır şıpır sular damlıyordu yere :mrgreen:


Neyse günün birinde işimize yarayacak bilgiler olarak aklımızda kalır umarım..:wiinkk:

Terapist
15 Ekim 2009, 00:34
teşekkürler hocam bu güzel tecürbelerini paylaştığın için:cat:

frantic
15 Ekim 2009, 00:36
Teşekkürler ozborn.Güzel bir uyarı.O yolda dediğin gibi hep sis oluyor.bazen bende o yolu kullanıyorum çünkü.
Benden de bir tavsiye.Yerlerin çiğ tutacağını unutmayın.Önünüzdeki yada arkanızdaki araçla yakınlık seviyenizi belirleyin.
DipSoru:Ozborn yazmamda bi sakınca varmı osbourne ?
(:

Osbourne
15 Ekim 2009, 00:45
Teşekkürler ozborn.Güzel bir uyarı.O yolda dediğin gibi hep sis oluyor.bazen bende o yolu kullanıyorum çünkü.
Benden de bir tavsiye.Yerlerin çiğ tutacağını unutmayın.Önünüzdeki yada arkanızdaki araçla yakınlık seviyenizi belirleyin.
DipSoru:Ozborn yazmamda bi sakınca varmı osbourne ?
(:

Evet çiğ işi önemli elbette :cat:

Dip cevap: osbourne yazabiliyorsun işte ozborn neymiş :mrgreen:

Şenonar
15 Ekim 2009, 00:46
Teşekkürler :cat:
Bizde geçenlerde motorlarla dağa çıkmıştık dağın üstüne bulut çökmüştü bulutun içinden geçip üstüne çıktık 2 saat yukarda kaldık aşağıya inerken bulut iyice yoğunlaştı ozamanlar xenon farm takılı olmasına rağmen görüş mesafesi 3 mt idi :queen:

Osbourne
15 Ekim 2009, 00:48
teşekkürler hocam bu güzel tecürbelerini paylaştığın için:cat:

Teşekkürler
Sitenin "bence" esas amacına uygun şeyler bu tür yazılar :)

frantic
15 Ekim 2009, 00:56
Evet çiğ işi önemli elbette :cat:

Dip cevap: osbourne yazabiliyorsun işte ozborn neymiş :mrgreen:

sende FIRANTİK yaz arkadaşım o zaman :P
Tamam dostum sorun değil ozzy osbourne saolsun google da az aramadık :D

Osbourne
15 Ekim 2009, 01:00
sende FIRANTİK yaz arkadaşım o zaman :P
Tamam dostum sorun değil ozzy osbourne saolsun google da az aramadık :D

Denk gelirse aklımda tutarım tamam :)

frantic
15 Ekim 2009, 01:03
haha şakaydı be dostum.