PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : vitesli racing motor nasıl kullanılır



rokettafgan
19 Eylül 2009, 18:56
arkadaşlar öncelikle selamlar ilk olarak şunu soliyim hiç vitesli motor kullanmadım ama otomatik kullandım mondial 150 zat kullandım şimdi racing motora geçmek istiyorum hyosung gt 250 r yada yamaha yzf r125 almak istiyorum küçük motor oldukları için yada direk 600 lük motor kullanabilirmiyim bana biraz anlatırmısınız nasıl kullanılıyo şu velet debriyaj fren vs vs
şimdiden teşekkürler arkadaşlar:silent:

RunemagicK
19 Eylül 2009, 19:10
bendede 150 zat var ve hiç vitesli kullanmadım ama mantık araba gibiymiş(: .zamanla araba gibi refleks haline gelir heral

< iLk@yy >
19 Eylül 2009, 19:14
aslında basit tabiki öğrenene kadar

buraya konu açmadan önce keşke sitede teknik kısımlarda biraz dolaşsaydın çok şey bulurdun zaten bize sormana gerek kalmadan hiç olmadı google'a bile motosiklet nasıl kullanılır gibilerinden yazsan çıkardı karşına...

Akileos
19 Eylül 2009, 19:17
burada teoride öğrenirsin pratikte nasıl uygulayacaksın...
bence en doğrusu bi motosiklet dersine girmen ..hoca nezaretinde en doğrusunu öğrenirsin.gerisi yalan...

trhakan
19 Eylül 2009, 19:52
önce egıtım sonra motor sonra pratik yap zamanla ögrenırsın benım gıbı:D

karasahin
19 Eylül 2009, 19:58
Honda güveli sürüş eğitimi 1 'i al bence :)
Hem nasıl kullanabileceğini bir uzmandan öğrenirsin hem de başlarken öğrenmen gerekenleri çok iyi öğrenirsin :) :)

tigermbz
19 Eylül 2009, 20:31
"at, binenin; kılıç, kuşananın" demiş atalarımız
motor sürmek forumdan öğrenilmez, burda olsa olsa yol gösterilir veyahut tavsiye verilir
ayrıca yamaha r125 ile hyosung gt 250r aynı kategoride motorlar değil

poyraz010
19 Eylül 2009, 21:04
Basittir.. öğrenmek 1 haftanı almaz tabi kendini idare edecek kadar..Daha düzgün öğrenmek istersen bi sürücü kursu sana yardımcı olacaktır..

Bende 2 senedir kullanıyorum zamanla alışıosun sol ayak kendi değiştiriyo vitesi.. :):)

Justice26
19 Eylül 2009, 21:30
Bu konuyu bende merak ediyorum ehliyet alırken 150 cc lik vitesli bir motosikletle aldım herhangi bir sıkıntı olmadı ama trafikte işler değişiyor

tabi 3 senedir mondial 151 Rs kullanıyorum ama asıl düşündüren 600 cc lik bir motosiklet gerek ağırlığı gerekse yüksek beygirde olması

nedeniyle otomatik vitesten direk 600 cc liğe geçmek doğru olurmu kullanan arkadaşların tavsiyelerinden faydalanmak isterim

tigermbz
19 Eylül 2009, 21:51
Bu konuyu bende merak ediyorum ehliyet alırken 150 cc lik vitesli bir motosikletle aldım herhangi bir sıkıntı olmadı ama trafikte işler değişiyor

tabi 3 senedir mondial 151 Rs kullanıyorum ama asıl düşündüren 600 cc lik bir motosiklet gerek ağırlığı gerekse yüksek beygirde olması

nedeniyle otomatik vitesten direk 600 cc liğe geçmek doğru olurmu kullanan arkadaşların tavsiyelerinden faydalanmak isterim

3 senedir yürümeyi öğreniyordun, şimdi direk 100 metre yarışlarına girer misin?

Justice26
19 Eylül 2009, 22:04
3 senedir yürümeyi öğreniyordun, şimdi direk 100 metre yarışlarına girer misin?

3 yıldır 151 rs yi kastettim 24 yıldır iki teker üzerindeyim 11 yıldır 4 teker

üzerindeyim edebi msjlar yerine artılarını yada eksilerini yazarsan daha

açıklayıcı olur faydalı olursun arkadaşım

tigermbz
19 Eylül 2009, 22:17
3 senedir mondial 151 Rs kullanıyorum, otomatik vitesten direk 600 cc liğe geçmek doğru olurmu
demişsin

24 yıldır iki teker üzerindeyim
diyorsun
burada bir tutarsızlık var

diyorum ki derdini daha açıklayıcı anlatırsan, daha fazla fayda bulursun arkadaşım :wiinkk:

MFM
19 Eylül 2009, 22:31
Benim aşırı bir bilgim yok yaklaşık 1 hafta 10 gündür vitesli motosiklet kullanıyorum daha önce java falan kullanmıştım ama bu şekilde değil tabi yaklaşık 400 km yaptım daha yeni alıştığımı farkettim bugün yokuşta falan sorun olmadan rahat kaldırdım bu biraz kabiliyet işi eğer motorlu araçlara biraz kabiliyetiniz varsa fazla sorun yaşamazsınız ben motorlu taşıtlara karşı inanılmaz ilgiliyim as950 sinden o303 otobüsüne kadar birçok araç kullandım hiç birini kalkışta istop ettirmedim ama motrda yaşadım bunu :mrgreen: biraz zaman istiyor sabırla alışmak gerekiyor forumu araştırmıştım ilk üye olduğumda orda çok güzel bilgiler var arkadaşlar mesela faydalı bilgiler konusuna göz gezdirilmesi gerekiyor orda şey yazıyor ışıklarda dururken bile kavrama noktasına moturu alıp bırakın sürekli faydası oluyor bu tarz egzersizlerin ama aynı araba gibi şimdi nasıl yıllarca araba kullanan biri arabayı kaldırırken kavrama noktasına kadar çeker ayağını orda kalır ve bu reflekstir bilinçsiz yaparsın motordada aynısı oluyor pek sıkıntı çekmessiniz. uzun lafın kısası faydalı bilgileri bi okuyun arkadaşlar.

Justice26
19 Eylül 2009, 22:43
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:43 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:40 PM ----------


demişsin

diyorsun
burada bir tutarsızlık var

diyorum ki derdini daha açıklayıcı anlatırsan, daha fazla fayda bulursun arkadaşım :wiinkk:

3 yıldır 2 teker üzerinde değilim 3 yıldır mondial 151 Rs kullanıyorum yazdım

küçük cc ler dahil 24 yıldır 2 teker kullanıyorum anladın

Akileos
19 Eylül 2009, 23:02
---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:43 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:40 PM ----------



3 yıldır 2 teker üzerinde değilim 3 yıldır mondial 151 Rs kullanıyorum yazdım

küçük cc ler dahil 24 yıldır 2 teker kullanıyorum anladın

yalnız kardeş 24 yıldır bu iştesin...hala 600cc makinenin nasıl bir artısı eksisi var bilmiyorsan

bence motor işini bırak sen......senin için hayırlısı bu olur...

tigermbz
19 Eylül 2009, 23:05
tavsiye işi kişiden kişiye değişir
bu, senin mekanik yeteneklerin, kavrama kabiliyetin ve limitlerinle alakalı bir mevzudur bunu forumdan okuduklarımızla anlamanın yolu yok
süpersportlardan bahsedersek: bunun en güçsüzü (600cc) 1. viteste 120-130 (1000cc lerde 150-160) kmh gibi süratleri görebilen 0 dan 100 e 5 saniye ve altı değerlerde hızlanabilen ve son sürati 250 kmh üstü motorlar.
kendi adıma kimseye süpersporta bin diye tavsiye yapamam çünkü benim limitlerimi aşıyor bu makinalar.
binenlerin kaçta kaçının limitleri bunlara yeterlidir? o ayrı tartışma konusu
olayı, heves, özenti, hava atma gibi kavramlardan soyutlayıp, hakkaten bu işi yapabilirmiyim sorusuyla aklı selim bir şekilde değerlendirmekte fayda var.
bunun yolu da denemekten geçer

MFM
19 Eylül 2009, 23:10
tigermbz haklısın ben eksik yazmışım 600lük bir makinayla yani bir supersportla alakalı değildir benim yazdıklarım vitesli motor olarak değerlendirdim benim onlarla alakalı hiç tecrübem yok artçı olarak bile. uzaktan severim kendilerini :P

Justice26
19 Eylül 2009, 23:11
demişsin

diyorsun
burada bir tutarsızlık var

diyorum ki derdini daha açıklayıcı anlatırsan, daha fazla fayda bulursun arkadaşım :wiinkk:


yalnız kardeş 24 yıldır bu iştesin...hala 600cc makinenin nasıl bir artısı eksisi var bilmiyorsan

bence motor işini bırak sen......senin için hayırlısı bu olur...

Yeni bi araç alırken araba olsun motosiklet olsun güvenlik unsurunu kullanım rahatlığını yakıtnı her markanın her modelin piyasa araştırmasını yapmıyormusun bir bilene danışmıyormusun bunlar yapılmadığı için trafikte ölümler ayyuka çıkıyor zaten. Kalite lazım biraz kültür saygı meselesi kendini yetiştirme meselesi. Öle sen bu işi bıraklarla olmuyor bence senin bana bir artın olmayacaksa sen bu forum konusunda yazmayı bırakta tecrübe edenleri okuyalım.

Akileos
20 Eylül 2009, 00:55
Yeni bi araç alırken araba olsun motosiklet olsun güvenlik unsurunu kullanım rahatlığını yakıtnı her markanın her modelin piyasa araştırmasını yapmıyormusun bir bilene danışmıyormusun bunlar yapılmadığı için trafikte ölümler ayyuka çıkıyor zaten. Kalite lazım biraz kültür saygı meselesi kendini yetiştirme meselesi. Öle sen bu işi bıraklarla olmuyor bence senin bana bir artın olmayacaksa sen bu forum konusunda yazmayı bırakta tecrübe edenleri okuyalım.

hayır ben sana tecrübe al ver bişey demedimde 24 senede almamışsan o tecrübeyi..bundan sonrada alamazsın onu dedim sadece....:cat::cat::cat:
anlatabildimmi........

Lucas
20 Eylül 2009, 01:00
Anlatmakla öğrenilyorsa biri bana F-16 kullanmayı öğretsin :P
Zor bişey değil en fazla 1 gününü alır.

Barış Şuşut
20 Eylül 2009, 01:14
hyosung gt 250 r yada yamaha yzf r125 almak istiyorum küçük motor oldukları için yada direk 600 lük motor kullanabilirmiyim

Not al Anlatıyom ... tam komedi burdan anlatılacak sende yarın çıkıp asvaltı ağlatacaksın ... bide daha vitesli kullanmamış küçükmü gelirmiş gt250 .. sen gt 250 yi 1 metre yürüt de .. yurdum insanı internetten bu derece medet umulurmu yaa.. yarın hanım doğuracak bi doktor varsa anlatsın ben evde hastaneye gitmeden işi kotarabilirmiyim demek ne kadar abesse bu başlıkta aynen öle ..

ne anlatmalarını umuyosun sana .. hayatın sırrını verecekler burada .. Git eğitim al kardeşim .. anlarsın o zaman neyi kullanabilirsin neyi kullanamassın ...

slyscorp
20 Eylül 2009, 11:01
arkadaşım işin doğrusu şuu
öğerenilmez diye bi kavram yok
isterse yaşın 55 olsun niyetine girdiğinde hepsi öğrenilir
ama benim sana tavsiyem hiç vitesli bir motor kullanmadı isen bırak 600cc yi 250cc dahi racing ile başlama
git bir tane ybr 125 al onunla 1 sene tecrübe et kendini sonra 250cc al ve yavaş yavaş başla bu işe direk kafadan 600cc almada diyemem sana
fakat en önemlisi kendini bil
eğer kendini bilmez isen yaa bırak motorsiklet kullanmayı bisiklet bile kullanamazsın
bu en iyi ihtimal yani bisiklet bile kullanamassın dediğim
yada hakkın rahmetine çok çabuk kavuşursun
dediğim gibi kendini bilirsen yapamayacağı yoktur insan oğlunun:cat:

uguratac
20 Eylül 2009, 11:36
vitesli racing motor ilginç başlık olmuş :) tamam elimiz kolumuz ayağımız herşeyimiz bilgisayar&internet ama bu kadarı fazla motoru motor üstünde kullanmayı öğrenirsin. sağ el ön fren ve gaz sol el debriyaj sağ ayak arka fren sol ayak vites.. sol el ile debriyajı sıkıyosun sol ayakla vitesi 1 e takıyosun sağ el ile hafiften gaz verirken sol eldeki debriyajı yavaşca serbest bırakıyosun motor yürüyo. öğrendinmiki şimdi motor kullanmayı ??

aya
20 Eylül 2009, 11:47
Not al Anlatıyom ... tam komedi burdan anlatılacak sende yarın çıkıp asvaltı ağlatacaksın ... bide daha vitesli kullanmamış küçükmü gelirmiş gt250 .. sen gt 250 yi 1 metre yürüt de .. yurdum insanı internetten bu derece medet umulurmu yaa.. yarın hanım doğuracak bi doktor varsa anlatsın ben evde hastaneye gitmeden işi kotarabilirmiyim demek ne kadar abesse bu başlıkta aynen öle ..

ne anlatmalarını umuyosun sana .. hayatın sırrını verecekler burada .. Git eğitim al kardeşim .. anlarsın o zaman neyi kullanabilirsin neyi kullanamassın ...



güzel açıklamışsın, aslında bu başlığın açılımı şöyle :

arkadaşlar, ben kafaya koydum, alacam bir racing. ama hala şüphelerim var, vicdanım rahat değil, etraftan da bir parça baskı gelebilir, biraz da korkuyorum. bana güzel bir şeyler söyleyin de hem biraz sizden cesaret alayım, hem vicdanım daha rahat olsun, herkes yapabilirsin desin ki, ben de daha sağlam bir güvenle gireyim bu işe... yani bana işin güzel yanlarını anlatın, kötü şeylerden bahsetmeyin ki, ben bu aleti alayım, kararımı siz de destekleyin lütfen...

KyCd
20 Eylül 2009, 11:48
biri bana stoppie yapmayı anlatsın :mrgreen: :P

rokettafgan
20 Eylül 2009, 12:34
arkadaşlar ben fikirlerinizi almak istemiştim ama çok sert tavırlarla yazmışsınız bişeyler bn sordum olurmu bu iş 125 lik 250 likle olmaz diyebilirdiniz bu kadar tavırla yazmanıza gerek yoktu bide bu kadar ehliyetsiz kullanan varken bunları herkes ehitimcisindenmi öğreniyor be kardeşim ben bunu alınca 250 300 km hız yapmıcamki bunu zevk için kullancam burası istanbul istesemde ben bu hızı yapamam amaç keyif surat yapmıcağım için ole sordum sadece kabaca neyin nasıl olduğunu öğrenim diye surmeyi biliyorum ewet ama vitesli değil otomatilk kullandım ve kendi kendime öğrendim henüz motor almadığım için hem race olsun hemde hemde kullanabiliceğim gibi bişe olsun dedim

huceyn
20 Eylül 2009, 12:35
konuyu hiç okumadım.başlığı gördüm daldım.
vitessiz racing kullanmayı öğrenmek istiyorum bende:silent:

deli_mavi
20 Eylül 2009, 12:37
arkadaşlar öncelikle selamlar ilk olarak şunu soliyim hiç vitesli motor kullanmadım ama otomatik kullandım mondial 150 zat kullandım şimdi racing motora geçmek istiyorum hyosung gt 250 r yada yamaha yzf r125 almak istiyorum küçük motor oldukları için yada direk 600 lük motor kullanabilirmiyim bana biraz anlatırmısınız nasıl kullanılıyo şu velet debriyaj fren vs vs
şimdiden teşekkürler arkadaşlar:silent:

Once ehliyet.....
Zaten ehliyet alirken ogretmedilermi????
Ehliyet yoksa
yorumda yok...
ehliyetin varda vitesli bilmiyosan buda ilginc...
hee dersenki kursda scoter vardi... o zaman egitim merkezleri var motosiklet egitimleri veren....:cat:

rokettafgan
20 Eylül 2009, 12:40
scooter la aldım

sularseller
20 Eylül 2009, 15:01
aprilia rs 125 hem goruntusu güzel hemde hızlıda gitmiyor(tarzına grubuna göre hızlı o ayrı konu) ben senin yerinde olsam bu makineyi alırım hız yapmıyacaksam yada bunun fiyatına sahibinden.com da bir dünya 7-8 yasında racingler var 600 lük.Senin muallakta kaldığın noktada bende kaldım ama vitesli racing ten çok tarzım nedir onu kararlaştırdım.Scooter aldım direksiyonum sıfırdı,şimdi yüksek sürate(100 km/h :P) çıkınca anlıyorum tehlikeyi bu saatten sonra 1 sene geçmeden yüksek cc yada yüksek beygirli bir makineye binemem buna kanaat getirdim 1 ayda.

Curve
20 Eylül 2009, 18:46
RS125'in de GT250R'dan çok bir farkı yok.GT250R 29hp iken,RS125 28hp ama aralarında 30kg civarında bir ağırlık farkı var.Ayrıca maddi açıdan kısıtlamalar varsa,2 zamanlıya hiç bulaşmamanı tavsiye ederim,çünkü çok gittiği kadar çok da yakan motorlardır.

Toqi
20 Eylül 2009, 21:37
Bu tür soru soranları toplayacaksın bir gün hepsini arkana artıcı yapıp biraz turlatacaksın sonra hala yüksek hacim motosikletle başlamak istiyomusun diye soracaksın tabi konuşmaya mecali kalırsa bi süre :queen:

cbrengin
20 Eylül 2009, 21:43
selam ben 600 f le başladım çok güzel ama tavsiyem küçük cc lerle başlaman alalı 1 ay olmadı yeni ögreniyorum kontrollüyğm dedemde boş yol görünce basıyorum pişman degilim ama küçükle başlamanı tavsiye ederim yeni motorcu olarak

Kazamai
20 Eylül 2009, 23:03
Bu tür soru soranları toplayacaksın bir gün hepsini arkana artıcı yapıp biraz turlatacaksın sonra hala yüksek hacim motosikletle başlamak istiyomusun diye soracaksın tabi konuşmaya mecali kalırsa bi süre :queen:

çok haklısın ben ilk artçılık deneyimimi bir er-5 üzerinde yaşadım o bile yetmişti bana ki racing in arka oturuş pozisyonu yüksek olduğundan daha da bir tırsıyor insan.kalpten gitmesin arkadaş :)

Spist
21 Eylül 2009, 03:15
zaten vitessiz racing mi var ki :)

ReBeR
21 Eylül 2009, 03:46
dün arkadaşımın 600rrına bindim. 2009model gıcır gıcır.6500km:queen: 2001den beri şu meretteyim. en az 75000km yaptım (hoş motor hacimlerim 100-125-125-200 ama:P) trafiği, yolu ve ınırımı biliyorum. motorun gücü muazzamdı. 2 vitesi geçiremedim 3e. (hoş etkenlerden bazıları motorun emanet olması, yeni olması ve başına birşey gelirse ödeyebilmemim imkansız olması:P olsada) boş yolda geçemedim. ama diyeceğim 3 şey var.
birincisi; muaazam bir güç insanı kendine hayran bırakıyor. ve 1 gün kendime gelemedim o yarım saat yüzünden. aradığım bu salt güç ve ayaklarını arasında:) 200gyme binince çok hor gördüm onu aşağıladım bolca.
ikincisi; göbekli adama ss yalan:mrgreen: çok gudik bir pozisyon. nadide türk kaslarım rahatsız oluyor:mrgreen:
üçüncüsü; "oğlum boşuna hayal kurma, kendini 333kere satsan yine 27 milyar bulamazsın!"

CengizhanD
21 Eylül 2009, 04:15
kardeşim sen bu yararlı tavsiyelerden bir şey anlamadın kesin.

sen bu tavsiyeleri okuyadur.ben senin istediğin cevabı vereyim.aklına fikrine yatanı yap.

vites boştayken.motoru çalıştır.

debriyajı sık , vitesi 1'e tak.gazı ver.debriyajı yavaş yavaş bırak.bir noktadan sonra motor hareket haline geçecek.hareket edip biraz ilerledikten sonra debriyajı bırak.

tamam sen kalkışı öğrendin.

e bunun yokuşu var , artçılı sürüşü var .kritik trafik noktaları var.önüne aniden kedi , köpek ,çocuk fırlaması var.

var oğlu var.

herşeyi ölç biç tart.daha sonra 125 cc lik bir motor al , derim ben.

ferguson
18 Aralık 2009, 12:26
scooter motor ile A2 ehliyet sınavı olabilmekte midir? A1 olmasın o?

kerem999
18 Aralık 2009, 13:22
r 125 iyidir 4 zamanlı al kunlan :D yada cbr 125 al yada skyjet 150 al ama o 5 vites dir parçalar atarsın para da etmez :cherry: sonrada alırsın 600lük 1000:bounce: lik artık ne istersen trafige kapalı alanda 1 2 hafta kunlandınnmı tamamdır sonrada temkınli 1 hafta trafikde sonra yollar senin:queen:

Volkan Serezli
18 Aralık 2009, 13:26
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/14804-vitesli-motor-nasil-kullanilir.html

:)

ergün1968
18 Aralık 2009, 13:28
Genemi aynı konu ::arrow::Veri tabanında binlercesini bulursunuz aynı konunun bir zahmet arattırıp okuyun yahu.:bounce:

fatih.met
20 Temmuz 2016, 15:25
konuyu hortlatıyorum, admin ya da modların bu şekilde alaycı bir tutumu beni çok rahatsız ediyor. Öncelikle alay etme ortadan kalkmalı. Hiç bir zaman ve hiç bir şekilde alay etmeden samimi ve olgun şekilde cevap vermelerini isterim.

konuya cevabım:
Ehliyetsiz ve amatör olarak az araba kullanmışlığım var ve 17 ay civarı scooter kullandım. Sonrasında "Tvs Apache rtr 150" aldım. Teknik özelliklerinde 136 kg olduğu yazıyor. "Yamaha yzf r6" ise 176 kg yazıyor.

"r6" yol tutuşu ve performans yönünden "apache" den daha üstün bir motosiklet. 120 km hız ile "r6" kullan ve yine aynı hızla "apache" kullan. Risk faktörü "apache" için daha fazla. "r6" yol tutuşu olsun frenleme olsun ağırlık merkezi ve oturuş pozisyonu vs. daha iyi ölçülüp tartılmış bir motosiklet.

trafik kurallarını fazla ihlal etmeyen biri için "süper sport" daha güvenli bir sürüş sunar. insanları bu motosikletlere karşı kötü düşünceyle aşılayan bir yönetim kadrosu beni hayretlere düşürüyor.

insanlarla alay etmek yerine ufak detaylara girip bilgilendirmek ve farklı teşvik ettirmek varken alay edersen sadece başkalarını kızdırırız ve kimseyi doğruya teşvik edemeyiz. Ben "apache" motorum ile bazen viraja fazla hızlı girdiğimi fark ediyorum. bu arada ben 120 ile viraja girmiyorum dikkatinizi çekeyim!

altımda "r6" olsa yine 120 ile girmem aynı viraja! arkadaşımız konuyu açalı aradan 7 sene geçmiş ama ben yine yazayım. çünkü bakın ben 7 senelik konuyu buldum google de araştırırken.

150cc civarı ve 150 kg altında bir başlangıç motoru ile farkları ve yeni başlayanların düşebileceği hataları sıralayayım ve yeni başlayacak olanlar karar versin;

1) yüksek cc racing motorlar ağır olabilir ve ağırlığa dikkat edin, durduğunuz yerde fazla yatırırsanız tek ayak tartmaz ve yana devrilirsiniz.

2) hangi hızlarda ne mesafede yavaşlayabileceğini bilmediğinizden ilk kullanmalarda şehir için hız sınırına uyunuz. karayollarının da hataları olduğu için her yere tabela koymazlar ve böyle durumlar da ayrı bir dikkat ve temkinli olmak gerekir.

3) yokuş yukarı duraklama yapmayın çünkü debriyaj işinde acemi biri bu durumda motoru kaldıramaz motor geri kayar ya da kaymasın diye sert gaz vermeyle uçuşa geçilebilir.

4) yolda giderken olsun ve kalkış anında olsun gaz verirken dikkatli olun çünkü çekişi çok yüksek makinelerdir ve patinaja gelip kendinizi yerde bulma şansınız yüksek.

5) virajlarda vites düşürmek, vites yükseltmek, debriyajı sıkıp sonra bırakmak, fren yapmak, gaza yüklenmek yapılmaması gereken şeylerdir ve belli bir tecrübe öncesi yapılmamalıdır!

6) yollarda hız sınırını takip edin ve hızınızı viraja girmeden önce düşürün ve virajı sabit hızla dönün yada gerekirse çok az fren yapıp yada çok az gaza basabilirsiniz, fren ayarını az kaçırırsanız ön yada arka teker yol tutuşunu kaybeder ve yan yatıp sürüklenmeye başlarsınız. aynı şekilde viraj alırken gaza yüklenirseniz ilk anda kendinizi ralli arabaları viraj çıkışında yanlar gibi hissedersiniz ama bu anlık olur çünkü o patinajdan sonra büyük ihtimal motor yan yatacak ve yerde sürükleneceksiniz.

7) almadan önce yakıt tüketimlerine bakmayı unutmayın :) sonra "1.6 lancer" bundan daha az yakıyor diye yakınırsınız. çünkü bunlar 600cc olabilir ama 17 bin devir çevirenleri de var.

8) iyi bir kurs size ne imkanlar veriyor gidin öğrenin ve aynı imkanları daha ucuza yapmanın yolunu arayın, çünkü milletimizde suistimalci ve fırsatçı insanlar çok var ve işini düzgün yapan kısım azınlıkta.

daha fazla madde olabilir ama aklıma bu kadar geldi ve uzatmakta istemedim.

ben ilk vitesli motorumu ehliyet kursunun anlaşmalı olduğu bir motosiklet tamircisinde kullandım. 2000 model asya marka bir motosiklet, gaz elciği yarım tur boşa döndükten sonra işlemeye başlıyordu. İnternetten vitesli motor kullanmasını çok araştırıp video izledim.

kursun motorunu sadece 1 kez kullandım ve sadece 3 tur attım. ilk denememde yavaş şekilde debriyaj bırakıp gaz verdim ve 50 metre ilerde durdum. ikinci denememde kaldıramadım ve stop ettim. üçüncü denememde motor tamircisi dedi ki, az önceki gibi kalkış yap ve hızını al debriyaj sık ikinci vitese at debriyaj bırak ve devam et sonra debriyaj sık hafif frenle sonra vites 1e düşür debriyaj bırak ve viraj dön ve gelirkende ikinci vitesle gel bana yaklaştığında 1. vitese düş ve yanımda dur.

ben tamam dedim ve daha önce taksi kullandığım için hocanın dediklerini hemen anladım. kaldırdım motoru ve giderken 3 vitese kadar çıktım.

sonra döndüm ve hoca sen kullanmayı biliyorsun dedi. 15 dakikalık bir talim ile ben ehliyet sınavını geçtim, dubaların arasından geçtik, 8 çizdik ve şehir içinde yarım saat trafikte yol aldım arkamda taksi beni takip ediyordu. taksi nere sinyal verirse ben oraya dönüyordum ve bu şekilde direksiyon sınavını geçtim.

eğer bende araştırıp öğrenmek istiyorsam başka bir insanda bu hakka sahip ve ileride iyi bir kullanıcı olup olamayacağını bilmemiz kesinlikle mümkün değil burada! ben üstün yetenek sahibi birisi değilim ve yok denecek kadar az tecrübe ile trafikte motor sürüp direksiyon sınavı geçebiliyorsam racing motor sürerken de sorun yaşamayacağıma inanıyorum ve bana özel bir yetenek değil çünkü her insan doğası gereği öğrenir ve uygular!

ve şu anda racing motor kullanmanın püf noktalarını araştırıyorum.

(belki hortlattığım için kızan olacak belkide ceza alıcam ama çok severek takip ettiğim "motosiklet.net" sitesinin yönetim kadrosunda bu şekilde alaycı tavırlardan rahatsız oldum ve hayal kırıklığı oluyor, site üyesi olmasam da takibe devam ederim ama yetkili bazı kişilerin daha ılımlı ve olgun olmaları çok hoş ve örnek bir davranış olur.)

motosiklet yarışçıları ve çok tecrübeli sürücüler bile kaza yapabiliyorsa burada yeni başlamak isteyenlerle alay etmek yerine bilinçli bir şekilde öğütler verelim ve tecrübelerimizi paylaşalım, karar yine onların olsun.

EmreKocyigit
20 Temmuz 2016, 15:31
Tavrın belki doğru ama tepkiyi çok çok çok yanlış yerde göstermişsin "BBRR" nin olmadığı bir konu seçmeliydin.

MoRFy
20 Temmuz 2016, 16:13
alıcan bitane fitesli motor binecen 1-2 güne alışırsın. yada aç youtube yi izleye izleye öğren işte. bu dediklerimle kendince bişiler yapabilirsin hata yaptıkça öğrenirsin ancak şunu unutma Motosiklet + Trafik hata affetmez çıtırdan bi eğitim alabilirsin.

fatih.met
20 Temmuz 2016, 17:07
bak getirin önüme bir tane vitesli racing sonra seyredin nasıl kullanılır :D bu arada vitessiz racing motor hiç duymadım şimdiye kadar.

şaka bir yana aklımca önemli olan maddeleri yazmak istedim yararlı olabilecek. bende hiç kullanmadım ss motor, kaç saat oldu püf noktalarını öğrencem diye habire bişeyler çıkıyor ama şimdi diğer sekmeleri kapatıp bakmaya devam edicem.