PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 125cc den 1000cc ye geçiş...



TSunam!
07 Eylül 2009, 21:47
125cc yi aşmış birisi 1000cc ye geçebilirmi... Nasıl bir uyum sorunu yaşanır... Zorlukları nelerdir...melek02:

oguzhan6161
07 Eylül 2009, 21:49
maşallah diyim ilkönce :) eşşekten inip arabaya binmek gibi bişeydir herhalde :)

onur35
07 Eylül 2009, 21:52
bence kademeli olarak cc yükseltilirse daha mantıklı olur 125 - 250 - 600 - 750- 1000 vb gibi en azından ben öyle yapmayı planlıyorum...

vioLence
07 Eylül 2009, 22:05
bencede 125 ten direk 1000 cok zor olur cok kötü kazalar olabilir bence 250 lik hyo veya kawa alabilirsin

ufuk-*-
07 Eylül 2009, 22:06
bencede 125 cc ile iki tekerli bir aracın nelere nasıl tepki verdiği anlaşılmışsa,virajları nasıl dönmek gerektiği,frenajın nasıl yapılması gerektiği öğrenilmişse geriye kalan tek şey yüksek güçle nasıl baş edileceğidir.125 ten 600 lüğe geçiş bence normal bu yüzden.ama 1000 likler sanırım 150 bg civarında güç üretiyorlar ve bu güç 300 kg için biraz fazla.başlarda akıllı uslu huyunu suyunu öğrenmek gerekir diye düşünüyorum güçlü makinenin eğer bu yönde bir karar verilmişse.

kenan sofuoğlu bile belirli bir alışma evresine ihtiyaç duymuşken 1000 cc ye geçişte,ondaki insan üstü yeteneğe sahip olmayan bizlerin biraz daha dikkatli yaklaşmamız lazım sanırım bu gibi durumlara.

dynner
07 Eylül 2009, 22:08
Zor mor olmaz kişinin iradesine ve tecrubesne baglı bu kadar

onur35
07 Eylül 2009, 22:11
abi bizde de irade paçalardan akıyor ya yollardakileri görmüyormusun adam sırf irade sahibi diye yıllardır takmadığı kaskını hala takmamakta direniyor...iradeye baksana ammada sağlam:pr:

yt_servan
07 Eylül 2009, 22:14
sadece uyum sorunu yaşar

tüm uyarılara rağmen 125 cc den 1000 cc geçiş yapılabilir.
fakat unutmaman gereken birinde dip gaz yaptığın hızı diğerinde 1 vitesde yaparsın. asıl düşünmen gereken geriye kalan 5 viesi nasıl değerlendireceğin

hao_asakura
07 Eylül 2009, 22:14
walla bu konuda 1000 cc kullanmayanların yorum yapması pek mantıklı değil. diğerlerininki tamamen tahmin olur.
bu arada her 1000 aynı değildir. choperın huyu farkllıdır racingi başka enduronunki başka. en koolay kullanılanı endurodur. gerek ağırlığı gerek direksiyonun dikliği gerek torku vss.

oguzhan6161
07 Eylül 2009, 22:15
abi bizde de irade paçalardan akıyor ya yollardakileri görmüyormusun adam sırf irade sahibi diye yıllardır takmadığı kaskını hala takmamakta direniyor...iradeye baksana ammada sağlam:pr:

olmayan şeye kask takılırmı a aaa ::146::

panic adak
07 Eylül 2009, 22:44
kesinlikle tavsiye etmem. altındaki bir beygir canavarı olacak ve ilk gaza nasıl tepki vereceğini bilmiyorsun allah muhafaza altından kaçar gider göt üstü oturursun aşşağı.
diğer husus virajlardan çıkarken gazı yükseltmek zorundasın ama 125cc lik bir motor gibi gaz yükseltirsen kendini başka alemlerde bulabilirsin. tavsiyem 125 likten 250cc lik bir motora geçmen ve her motorunda en az 1000 km yapmandır.

diğer bir husus için bu şahsi görüşüm 600 cc nin üstündeki motorları çok gereksiz ve mantıksız bulurum. 1000cc veya 1300 cc motorların hiçbir katkısı yok bol bol benzin yakarlar.

asivezor
07 Eylül 2009, 22:56
1000 cc derken.

125 cc ybr ise ve bahsettigin 1000 cc süpersport ise gerek denge gerek tepkimeler oldukça zordur. 1000 cc ss oyuncak degildir. yüksek torklu ve o cc bir motordan alınabilecek maksimum hp ile birleşince altından kaçar gider. zaptetmesi çok zordur.ancak ss haricinde mesela dl 1000 v-strom yada varadero daha kolay kullanımı vardır.

1000 cc ss haddini bilmeyen çabuk gaza gelen kazasız yapacagı 500-1000 kmden sonra ben oldum demeye yeltenecek karaktere sahip bir insan için ölüm oyuncagı olur.

hele yurdumda 4 ve daha yukarı araç sürücüleri içlerinde motosikletin de dünyada varoldugu onunda bir can taşıdıgı onuda alırken devlete vergi ödedigini ss bir makinanın kullandıgı otomobilden daha çok yaktıgını bilmeyen yada örümcek beyni bunu idrak edememiş şöför kılıklı azrailler oldugu sürece gaza gelip hızlı girdigi ilk kontrolsüz kavşakta allah muhafaza can verir.

hatta ışıklı kaşaklarda bile kırmızı yanalı 2-3 saniye olmasına ragmen sırf birkaç dk beklememek için bir başkasının hayatına göz diken şöför bozuntuları oldugunuda unutmamak lazım.

sözün özü şudur. motosiklet ülkemizde tehlikeli bir araçtır. gerek yollar (balık sırtları- çukurlar -tam kapatılmamış logar kapakları- mantar gibi konumlandırılmış gerizekalı bir vurgumduymaz belediye işcisinin yaptıgı logar kapakları motosiklete saygısı olmayan diger araç sürücüleri - zamanında kendiside heves etmesine ragmen ya imkanı olmayıp alamayan yada ailesi ve çevresi tarafından motosiklet kullanmasına izin verilmeyen şahısların aradan yıllar geçince içinde bastırılmış dürtülerden dogan kıskançlık ve çekemezlik-vs)

hal böyle olunca altında kontrol edemeyecegin kadar güç olursa birazda şeytan dürterse sonuç taziye ve baş saglıgı olarak karşımıza çıkar.

1000 cc degilde 500-600 cc naked yada enduro daha mantıklıdır.

romeo_brave
07 Eylül 2009, 23:14
1000 cc derken.

125 cc ybr ise ve bahsettigin 1000 cc süpersport ise gerek denge gerek tepkimeler oldukça zordur. 1000 cc ss oyuncak degildir. yüksek torklu ve o cc bir motordan alınabilecek maksimum hp ile birleşince altından kaçar gider. zaptetmesi çok zordur.ancak ss haricinde mesela dl 1000 v-strom yada varadero daha kolay kullanımı vardır.

1000 cc ss haddini bilmeyen çabuk gaza gelen kazasız yapacagı 500-1000 kmden sonra ben oldum demeye yeltenecek karaktere sahip bir insan için ölüm oyuncagı olur.

hele yurdumda 4 ve daha yukarı araç sürücüleri içlerinde motosikletin de dünyada varoldugu onunda bir can taşıdıgı onuda alırken devlete vergi ödedigini ss bir makinanın kullandıgı otomobilden daha çok yaktıgını bilmeyen yada örümcek beyni bunu idrak edememiş şöför kılıklı azrailler oldugu sürece gaza gelip hızlı girdigi ilk kontrolsüz kavşakta allah muhafaza can verir.

hatta ışıklı kaşaklarda bile kırmızı yanalı 2-3 saniye olmasına ragmen sırf birkaç dk beklememek için bir başkasının hayatına göz diken şöför bozuntuları oldugunuda unutmamak lazım.

sözün özü şudur. motosiklet ülkemizde tehlikeli bir araçtır. gerek yollar (balık sırtları- çukurlar -tam kapatılmamış logar kapakları- mantar gibi konumlandırılmış gerizekalı bir vurgumduymaz belediye işcisinin yaptıgı logar kapakları motosiklete saygısı olmayan diger araç sürücüleri - zamanında kendiside heves etmesine ragmen ya imkanı olmayıp alamayan yada ailesi ve çevresi tarafından motosiklet kullanmasına izin verilmeyen şahısların aradan yıllar geçince içinde bastırılmış dürtülerden dogan kıskançlık ve çekemezlik-vs)

hal böyle olunca altında kontrol edemeyecegin kadar güç olursa birazda şeytan dürterse sonuç taziye ve baş saglıgı olarak karşımıza çıkar.

1000 cc degilde 500-600 cc naked yada enduro daha mantıklıdır.

ASİVEZOR yaptığın açıklama 10 numara olmuş ağzına sağlık ekleyecek düzeltecek yada söylenecek bişey bırakmamışsın :cat:

nick84
07 Eylül 2009, 23:14
Zor mor olmaz kişinin iradesine ve tecrubesne baglı bu kadar

doğru söze ne denir :cat:

-HK-
07 Eylül 2009, 23:22
altından falan kaçıp gitmez sende onunla birlikte gidersin..

tabiki kişinin iradesine bağlı fakat ciddi bi kaza geçirmeden bikaç ayını tamamlayan birisi anlayacaktır ki yaptığı pek de mantıklı değilmiş.. gerçekten motorun tepkileri çok farklı olur..(viraj, fren, ağırlık vs.) ama yavaş yavaş büyütülürse bu sorunun ortadan kalkacağı kanaatindeyim..

Lucas
08 Eylül 2009, 00:58
Ne demiş ünlü Türk reklam düşünürü, Eğitim şart.!

125 cc tek silindirli bir makinadan 2 silindir 500 cc bir motor kullanmadan direk 600 değilde 1000 cc 4 silindirli bir makinaya geçmek için eğitim şart. Özel ders mi alırsın, kursa mı gidersin, yada en kötü ihtimalle en az 2 yıl gaza gelmeden sakin sakin kullanır kendi kendi kendini mi eğitirsin bilemem. Tek bildiğim şey, bahsettiğin cc'deki bir makinanın insanı çabuk gaza getireceğidir. Burada da iradeye hakim olabilme ön plana çıkar. (Makale yazdım sanki :P )

reflexiv
08 Eylül 2009, 01:36
arkadasın birisi 1000 cc değilde 600 cc olsa neyse demiş..1000 cc 175 bg ise 600 de 135 bg.çoook fark var arada değil mi? hey Allah'ım..:farao:

Toqi
08 Eylül 2009, 01:40
O makinalar sakin kullanım için üretilmemiş ama , 125 lik gibi kullansa belki hararet bile yaptırır motoruna :queen:
Kaç kere fazla gaz verip motorun arkasını kaydırdım ben mesela Allahtan düşmedim hiç :queen: tecrübe olsada hata yapılıyor çok hızlı gidiyorsunuz ama o kadar hızlı duramıyorsunuz vs vs
Bence 1000 liğe geçer ama bu yollarda 600 lük yeter hem yakıt hem alışma kullanma hakimiyet yönünden

aLyy
08 Eylül 2009, 01:45
kendini 5 aylık bi bebek olarak düşün, annen baban seni ''100 mt. world championship'' e sokmayı düşünüyor.ne derdin onlara? :P
sen önce gerekli eğitimleri al, daha sonra istersen titaniği bile sürersin. :)

CengizhanD
08 Eylül 2009, 04:41
bence kademeli olarak cc yükseltilirse daha mantıklı olur 125 - 250 - 600 - 750- 1000 vb gibi en azından ben öyle yapmayı planlıyorum...

bir abimiz ya burada yada başka bir forumda yazmıştı.bu olay level yükseltmek gibi olmaz.(senin fikrine saygı duyuyorum elbette)o zaman hayabusa alan oyunu tamamlar ?

bence zevk meselesidir.herkes gözünün yediğine binerse sorun ortadan kalkar :queen:

mustafatuzlu
08 Eylül 2009, 04:51
15 beygirde 180 beygire geçmek...
Şahinden inip ferrariye binersin , basar gidersin. varacağın yere %99 ihtimalle sağlam varırsın...
ancak motorlar böyle değil kardeşim. sen o makinada 2-3 vites değiştirirken , tam gaz açıp gidiyorken , 1000cc de tam gaz ölüme gidersin( motor başa geçirme , slyat atıp asfallta pestil olma vs..).
istediğin eğitimi almış ol. o makinanın ölüm makinası oldugunu anlayamazsın.

Sana tavsiyem şu : kenine bu kadar güveniyorsan 600 CC makina kirala ve 1 gün gez (aman ha dikkat... ) motordan inince aklından 2 olasılık geçecektir.

-Bu motor , motor değil ölüm makinası , 1000 cc mi? 600 bile fazla (daha aklımı yitirmedim)
-Öleceksem bu gücün üstünde öleyim, Olacağına varır ben alıyorum bu makinayı !

Ben Hyosung 250 R aldım . Uzun süre kullandım Tecrübe ettim.(KAza da yaptım)
daha sonra 600 RR kiralayıp denedim. %51 olumlu baktım. gittim aldım ve uzun süre dikkatli bir şekilde Gaz kolunun tepkisini öğrenmeye çalıştm.. Çok şükür bir sıkıntı yok su ana kadar...

Saygılar...

Fast BoY
08 Eylül 2009, 05:03
Adamın biri vardı tekirdağın hayrabolu ilçesinde honda titan kullanıyodu daha sonra kawasaki zx-10 aldı ve acemılığı geçmeden drag yarışlarına katıldı ilk kalkışta motor kafa kaldırdı alkışlar ıslıklar falan srad-750 farkı açtı tabi bu kafa sonucunda kawasaki hızını alamamıştı çünkü anladıkkı daha sonra o kafa acemılığındenmıs ve dönüşte tek motor döndü oda srad haber verdi ambulansa adam malesef vefat etti o yüzden pek tavsiye etmem 125 cc lik bir motordan 1000cc lik bir motora geçilmesini

RCP41
08 Eylül 2009, 08:55
BİR DE ŞÖYLE DÜŞÜN..

125cc motora biniyorsun.. 250cc veya 500cc bi makine alsan senin için gayet tatmin edici olacaktır..
bir süre sonra 250cc veya 500cc yetersiz geliyor dediğinde tekrardan 600cc ss'e geçip bi heyecan daha yeniden başlar. Zamanla onada alışırsın ve o da yetersiz kalırsa 1000cc bi makina alabilirsin..
Şimdi bakalım. bi seferde 1000cc makine alırsan bir kez aradaki tecrübe edeceğin motorların zevkinden mahrum kalacaksın.. Ama sırayla gidersen her cc büyüttüğünde yeni bir heyecan yaşayacaksın.. Ve allah korusun afallayıp ta biyere çakılma riskin minimuma inmiş olacak.. Karar senin. SAYGILAR

Özer
08 Eylül 2009, 09:27
Zor mor olmaz kişinin iradesine ve tecrubesne baglı bu kadar

Nasıl yani:silent: irade nereye kadar-tecrübe dediğinse çok göreceli bir kavram?herkes doğuştan süper zeka ve tüm gelişmelere tepkime süresi aynımıdır? 11bg 110kg ile ile150bg 200kg ve üstü bir aracınasıl aynı kefeye koyuyorsunuz pek şaştım doğrusu.
acemi tabir edebileceğimiz insanlara hiçte doğru ve yönlendirici katkıda bulunmadığın gibi yanlışta yönlendiriyorsunuz:mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:27 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:25 AM ----------


doğru söze ne denir :cat:

Kusura bakma ama sende de tecrübenin T si yok demekki.

tigermbz
08 Eylül 2009, 10:12
yorumlara baktıkça görüyorum ki tecrübe kazandıkça ilerde 1000 cc bir race sürebilirsin mantığı var bazı arkadaşlarımızda.
bu tür motorlar her babayiğidin harcı değildir. ne kadar tecrübe kazanırsanız kazanın, eğer o kabiliyet yoksa( binenlerin kaçta kaçında var %10? mu daha mı az acaba :wiinkk: ) o motor size göre değildir.

mehmetay18
08 Eylül 2009, 10:39
125-250-400-600.

hao_asakura
08 Eylül 2009, 15:31
bak sen şu sırayı takip et. 125 racing----
250 ybr
--250hyo
--250 kawa---
400 maxi scoter
---500 er 5 kawa
--enduro 600
sonra racing 600
sonra chooper 800
--1000 enduro
1000lik choper
sonra 1000lik racingg
ama bunların hepsini 20bin birinin arkasında otur.
20binde sen sür ondan sonra güvvenle istediğin motoru kullanabilirsin.

bu toplamda

440000 km eder bu çok değil dünyanın çevresini 1 defa dolaşsan yeter.

speirs
08 Eylül 2009, 15:49
bak sen şu sırayı takip et. 125 racing----
250 ybr
--250hyo
--250 kawa---
400 maxi scoter
---500 er 5 kawa
--enduro 600
sonra racing 600
sonra chooper 800
--1000 enduro
1000lik choper
sonra 1000lik racingg
ama bunların hepsini 20bin birinin arkasında otur.
20binde sen sür ondan sonra güvvenle istediğin motoru kullanabilirsin.

bu toplamda

440000 km eder bu çok değil dünyanın çevresini 1 defa dolaşsan yeter.

kusuruma bakma arkadaş ama bu kadar seçeneğe bence gerek yok. motor hacimleri 250,600,1000 olarak deseydin ok di ama sen her motosiklet modelinin (racing, enduro, choper) tüm cc lerini yazmışsın. birinci olarak bu kadar alım satım yaparak maddi kayıba gerek yok ikinci olarakta bu zevk meselesi olduğu için bir racing kullananın enduro ce choper dan hoşlanacağını sanmıyorum.

Ramazan Can
08 Eylül 2009, 15:49
büyük cesaret ister................................

speirs
08 Eylül 2009, 16:06
125cc yi aşmış birisi 1000cc ye geçebilirmi... Nasıl bir uyum sorunu yaşanır... Zorlukları nelerdir...melek02:

arkadaşım aşağıdaki yazdıklarım sadece öneridir art niyet arama lütfen

benim tavsiyem yeterince tecrübe ve deneyime sahip değilsen 250 cc lik bir motor alman (kawasaki 250r veya kanuni gt250r - dip not polomik yaratmak istemiyorum ama gt250r kullananların motorda sorun yaşadığını iyi biliyorum).

eğer elindeki motora uzun zamandır biniyorsan deneyim kazandıysan 600 cc lik bir makina almanı yeterince tecrübeyi kazandıktan sonra 1000cc ye geçmeni öneririm.

600 cc lik makina bile sana güçlü gelecek. çünkü oturuş pozisyonun tam anlamıyla racing olacak depo üzerine uzanacaksın.

eğer boyun yeteri kadar uzun değilse sele yüksekliği senin için problem olabilir. iki ayağın ile yere tam basamayacak parmak uçlarında duracaksın yada tek ayak kullanacaksın.

iki teker arası mesafe uzayacak ve elindeki motosikletinde yeteri kadar kullanmayı öğrenmediysen kalkışta, duruşta, dönüşlerde özellikle U dönüşlerinde 125 lik bir motora göre biraz daha zor olacak sorun yaşayabilirsin.

motorun ağırlığı 190-200 kg arasında bir şey olacak dediğim gibi kalkışta ve U dönüşlerinde debriyaj , gaz ikilisini iyi kullanamazsan, ya motoru stop ettirirsin yada yeteri kadar hızlanmadığın için makina ağırlacak ve her iki durumda da motosikleti devireceksin.

bsd
08 Eylül 2009, 16:50
125cc yi aşmış birisi 1000cc ye geçebilirmi... Nasıl bir uyum sorunu yaşanır... Zorlukları nelerdir...melek02:

yaşamdan ölüme ne kadar uyum sorunu oluyorsa, o kadar olur... :pr:
Bu konuda senin endişelenmene gerek yok, sevenlerin endişelensin!

Ciddi eğitimden geçmen ve 250-600 cc civarı bir motoru en az 1-2 yıl kullanman gerekir. Çocuk oyuncağımı bu. Daha 2 hafta önce kaybettim bir arkadaşımı hem de 600 lükte tecrübeli olduğu halde. Ağır çıkın kardeşim şu merdivenleri şeytan icadı bu meret.

ufuk-*-
08 Eylül 2009, 17:16
nerdeyse 126 cc,sonra 127,128... cc diye büyüt gitsin demeye getirenler var ya.bu hesapla 20 li yaşlarda motosiklet kullanmaya başlayan birisinin 35 ten önce 4 silindire geçişi bile zor valla.
mesela ben 26 yaşındayım.125 le başladım hadi şimdi.önümde 2 ay falan var kullanmak için sonra sezon bitiyor,pek bir tecrübem olamaz doğal olarak,o yüzden önümüzdeki yılda 125 le devam mecburen.sadece haftasonları ya da akşamları gezmek amacıyla kullanabilirim mesela,km leri yutup gidemeyeceğim bu yüzden kısa sürede.kısmetse 2011 de 250 liğe geçerim.ikinci el almakta istemedim hadi sıfır aldık üste 5000 tl para verdim diyelim 125 liğin.
250 liği de biraz kullandıktan sonrasırada ne vardı 400 lük mü 500 mü?sıralamayı bozmayalım 400 lük burgman alayım bari,zaten kaç seçenek var ki 400 lükte.ama direk 500 e geçersem ölür mölürüm Allah korusun.istemeye istemeye 1 senede 400 lük kullanıp sonra 500,600,800 derkeeenn yaw aslında daha güçlü bir motosiklet için yaşlı bile hissetme ihtimaliyle beraber 1000 liğe geçtim.arada her model yükseltmede ödediğim farklarla da 20000 tl falan güme mi gitti sanki ne oldu?

bende merak ettim büyük cc kullanan herkes bu sıralamayla mı geldi o noktaya gerçekten?
yoksa tecrübe kazandıktan sonra çok vahşi olmayan bir 600 lükle,60-70 bg civarında mesela gücün ne demek olduğunu anladıktan sonra 3. motosikletim 1000 lik olabilir miydi en uzun yoldan?

pinçir
08 Eylül 2009, 17:19
motora alışana dek ki? bu süre böyle bir geçişte an az 3 ay...sakin saatlerde evinin civarında boş yollarda motoru tanımaya çalış...gazlama ve frenleme pratikleri yap...kısacası kendini yeni baştan eğit....aksi durumda ailenle hellalleş öyle bin 1000cc lik canavar...

dynner
08 Eylül 2009, 18:17
Nasıl yani:silent: irade nereye kadar-tecrübe dediğinse çok göreceli bir kavram?herkes doğuştan süper zeka ve tüm gelişmelere tepkime süresi aynımıdır? 11bg 110kg ile ile150bg 200kg ve üstü bir aracınasıl aynı kefeye koyuyorsunuz pek şaştım doğrusu.
acemi tabir edebileceğimiz insanlara hiçte doğru ve yönlendirici katkıda bulunmadığın gibi yanlışta yönlendiriyorsunuz:mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 08:27 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 08:25 AM ----------



Kusura bakma ama sende de tecrübenin T si yok demekki.

Özer abi biraz haklı olablirsin akca ben şurdna bakıyorum olaya.

Yamaha Fazer 600 , CBR 600 RR ve Ducati 848 S kullandım.

Kullanabildim agırlık merkezlerini yaşıma uygun motorlar olmadıgından biliyorum.

avrupada zaten standart küçük cc ile başlıyorsun almanyada ilk 2-3 yıl 250cc veyahutta 20kw gibi bir motor gucunu gecmeye motor kullanablıorsun ardından iş 600egelıyor.

Benim görüşüm böyle,125cc kullanan 1000cc de kullanır önemli olan yeterli miktarda deneyim kazanması. :cat:

hasanpinar0537
08 Eylül 2009, 18:20
mesela ben 125 ccye dün bindim bugün 1000 ccye hiçte zorlanmadım...
hatta bir ona biniyorum bir ona...

GhostRider-L
08 Eylül 2009, 18:33
125 cc den ilk önce 500 cc ile kendini asabilirsin diye düşünüyorum.Ondan sonra 4 silindirli bi 600 lük kullan derim sonra 1000 cc ye gecis yap ben böle düşünüyorum sonra olacak olanlara sen katlanırsın. Kaza vb...

hao_asakura
08 Eylül 2009, 18:41
aslında o da mantıklı 126 -127-128 her sene bir cc büyütse 875 sene sonra bir 1000cc lik racinge binersen güveni olur.


ben mobilet kullanıyodum. 1000lik race bindim. biraz hızlı. ama freni var enazından.

bu topik saçma ya. bu site 250ccliten korkan bile çok.

BU İŞ SANA KALMIŞ. BİNERSİN GÖZE ALIRSIN HERŞEYİ. OLMICAK DİYE BİŞEY YOK.
1000LİK MAKİNA ÇOK HIZLIDIR FİLN AMA BUNA BİNENLERİN 4 ELİ 5 BACAĞI YOKKİ ONLARDA İNSAN TABİ SANA KALMIŞ GERİSİ.