PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosikleti tekniğiyle kullanmayı biliyor musunuz?



Sayfa : [1] 2 3

admin
12 Aralık 2005, 16:06
Eğer bir motosiklet kullanıcısıysanız doğayla bütünleşen, komutlarınıza anında cevap veren bir makinaya hükmederek, özgürlük tutkusunu yaşama imkanına sahipsiniz demektir. Ancak size sunulan bu macera ve özgürlük keyfini yaşayabilmeniz büyük ölçüde motosikletinizi güvenli ve emniyetli bir biçimde kullanmanıza bağlıdır. Aşağıdaki “Emniyetli Sürüş Kuralları”na uyarsanız siz ve dostlarınız üzülmezsiniz.









Kasksız yola çıkmayın
Çoğu motosiklet kazalarında sürücünün kasksız olması kafanın sert bir yere çarpması nedeniyle ölümlere varan ağır sonuçlar doğurabilmektedir. Kask giydiğinizde çene kayışını mutlaka kilitleyiniz. Aksi halde ani bir harekette kaskınız fırlayacak ve sizi koruyamayacaktır.

Kask giymeyenlerin özürleri ve yanıtları
Özür :Ben çok iyi sürücüyüm. Kaza yapmam.
Yanıt : Olabilir. Fakat siz trafikte yalnız değilsiniz ve diğer sürücülerin nasıl sürücü olduklarını bilemezsiniz.
Özür :50 Km/saat ten hızlı sürmüyorum.
Yanıt : 30 Km/saat hızla giderken başın sert bir yere çarpması ölüme neden olabilir.
Özür :Kasksız kullanmak benim problemim, başka kimseyi ilgilendirmez.
Yanıt : Hayır. Sadece sizi ilgilendirmez. Aynı zamanda ailenizi, arkadaşlarınızı, motosiklet imajına vereceği zarar nedeniyle tüm motosikletçileri, hastanede geçecek süre ve yapılacak masraf nedeniyle de ülke ekonomisini ilgilendirir.
Özür :Çok yakına gideceğim.
Yanıt : Kaza için bir kilometre sınırı mı var? "Bir kilometreden daha kısa mesafelerde kaza olmaz."gibi. Adı üstünde "Kaza". Nerede ve ne zaman geleceği bilinemez.
Özür :Motosikleti park ettikten sonra kaskı taşımak zor geliyor.
Yanıt : Taşımak zorunda değilsiniz. Hemen hemen her motosiklette kilitli kask taşıyıcı vardır.

Koruyucu giysiler giyin
Motosiklette vücudunuz dış etkilere açık olduğu için vücudu saran fakat sıkmayan elbise, dar paçalı pantalon, motosiklet çizmesi ya da lastik tabanlı ayakkabı ve eldiven giyilmelidir.
Kaskınız ve elbisenizde diğer sürücüler tarafından
görülmenizi sağlayacak reflektör olmalıdır.

Yola çıkmadan önce motosikletinizi kontrol edin
Yola çıkmadan önce motosikletin kontrol edilmesi motosikletten kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi bakımından son derece önemlidir. Bu nedenle yola çıkmadan önce aşağıdaki kontrolleri yapmayı alışkanlık haline getiriniz.

Yakıt : Depo dolu olmalı.
Motor Yağı : Tamam olmalı.
Lastikler : Lastiklerde yarık, kesik olmamalı, hava basınçları yeterli olmalı.
Jantlar : Jant telleri gevşek, jant eğik ya da ezik olmamalı.
Zincir : Zincir yağlı olmalı, zincir boşluğu 15-20 mm olmalıdır.
Motor : Yağ kaçağı olmamalı, cıvata, somun ya da vidalar gevşek olmamalıdır.
Frenler : Balatalar aşınma sınırını aşmamalı, ön fren levye boşluğu 10-20 mm, arka fren pedal boşluğu 20-30 mm olmalıdır.
Debriyaj : Debriyaj balataları aşınma sınırını aşmamalı, levye boşluğu 10-20 mm olmalıdır.
Far, sinyaller ,korna ve fren lambaları : Tüm elektriksel uyarı ve aydınlatma elemanları çalışır, lambalar yanabilir durumda olmalıdır.
Akü : Akü suları tamam olmalı(kuru akü değilse), havalandırma borusu tıkalı olmamalı.
Aynalar : Dikiz aynaları sağlam ve arkayı rahatça görebileceğiniz şekilde ayarlı olmalı.
Cıvata ve somunlar : Dışardan görülebilen bütün cıvata ve somunlar kontrol edilmeli ve gerekirse sıkılmalıdır.

MOTOSİKLET KULLANIMINDA BAZI TEKNİKLER

Kalkış

Motosikletle hareket etmeden önce sol ayak yerde, sağ ayak fren pedalına basılı durumda, sol el debriyaj levyesinde ve sağ el ön fren levyesinde olmalıdır.
Vitese takmak için sağ ayak yere basılmalı ve debriyaj levyesi sıkılarak sol ayak burnu ile vites pedalı aşağıya doğru bastırılmalıdır. Vitese takma işlemi tamamlandıktan sonra debriyaj levyesi sıkılı durumdayken yine sağ ayak arka fren pedalına basılarak sol ayak yere koyulmalıdır.
Kalkış için frenler serbest bırakılmalı, sağ elle hafifçe gaz açılırken sol eldeki debriyaj levyesi gazla koordineli olarak ve yavaşça serbest bırakılmalıdır. Motor hareket ettikten sonra debriyaj tamamen serbest bırakılmalıdır.
Normal olarak fren levyesi yavaşça sıkılıp hızlı bırakılırken debriyaj levyesi hızlı sıkılır ve yavaşça gevşetilir.

Dönme

Viraja girmeden önce nasıl bir viraj alacağınızı tespit edin.

Doksan derecelik viraj

Viraj tipine bağlı olarak hızınızı azaltın. Viraja girdikten sonra çok mecbur kalmadıkça fren yapmayınız ve gazı açmayınız.
Viraja dıştan girin ve virajdan en kısa zamanda çıkabileceğiniz bir çizgi belirleyin.

Geniş açılı viraj

Dizlerinizi yakıt deposuna yapıştırın ve motosikletle birlikte dönüş yönüne doğru hafifçe yatın.
Düşük hızlarda santrifüj kuvvetin etkisi az olacağından sadece motorun yatırılması daha yararlıdır.

Tam dönüşlü virajlar

İleriyi açık olarak göremediğiniz noktalarda daha fazla dikkat sarfedin. Aniden umulmadık bir engel, park etmiş bir araçla karşılaşabilirsiniz.
Yol kenarlarına fazla yaklaşmayın. Yolun dış kesimlerinde bulunabilecek kum, çakıl gibi malzemeler motosiklet için tehlikeli olabilir.

Sürekli virajlar

Sürekli virajlarda bir viraj çıkışının izleyen virajın girişi olduğunu unutmayın.
Düz ve ters eğimli yol virajlarında daha yavaş ve daha dikkatli gidilmelidir.
Virajlara yavaş girilmeli ve göreceli olarak hızlı çıkılmalıdır. Bu nedenle viraj çıkışında gazı hafifçe açınız.
Dönme sırasında gazın aniden açılması arka tekerleğin kaymasına neden olur.
Motosiklet normal şartlarda araçların görüş açısı içinde olmak için orta yol çizgisinin sağ yakınında sürülmelidir. Ancak virajlarda yolun dış çizgisine yaklaşılmalı ve viraja dıştan girilmelidir. Orta çizgiye yakın dönüşlerde motosiklet yattığı zaman sürücü karşı yönden gelen aracın yoluna geçebilir. Bu durum bir tür şerit ihlali olup son derece tehlikelidir.
Virajlarda daima baş çevirilmeli ve göz virajın çıkışına yönlendirilmelidir

Durma ( Fren Yapma )

Fren yapmadan önce gazı tamamen kesin.
İleriye doğru bakın ve her iki freni (ön ve arka )aynı anda kullanın. Frenlerin ayrı ayrı kullanılması hem motosikletin dengesini bozar hem de durma mesafesini artırır.
Motosiklete tek kişi bindiğinde frenleme esnasında yükün yüzde 60'ı ön tekerleğe, 40'ı arka tekerleğe biner. Bu nedenle ön fren arka frenden daha kuvvetlice sıkılmalıdır.
Ani fren yaparak tekerlekleri bloke etmekten kaçının. Tekerleklerden biri ya da ikisinin bloke olması motosikletin dengesinin bozulmasına, hatta devrilmesine neden olabilir.
Kesikli fren yapmayın. Frenleri yavaştan kuvvetliye doğru ve sürekli olarak uygulayın. Motor iyice yavaşlayıp durmaya yaklaşınca, durmadan hemen önce; debriyaja basarak vitesi boşa alın. Böylelikle motor freninden azami şekildede faydalanmış olursunuz.
Fren esnasında tekerleklerden biri bloke olursa, o tekerleğe ait freni gevşetin ve yeniden yavaşça fren uygulayın.
Frenleme sırasında motosikletin ataletini ve durma mesafesini hesaba katarak öndeki vasıtayı emniyetle durabileceğiniz bir mesafeden takip edin.
Çok zorunlu olmadıkça virajlarda fren yapmayın.















Copyright © Motosiklet.Net Tüm hakları saklıdır.

dost0661
03 Nisan 2006, 22:32
agzınızdan bal damlamış,teşşekkürler,

hank7
07 Nisan 2006, 02:47
Motorsiklet kullanmaya yeni başladım, bundan daha temiz ve net bir bilgi henüz bulamadım.Elinize sağlık, teşekkürler.

2pac
19 Mayıs 2006, 00:04
Allah razi olsun.. eline saglık.. eyvallah.

_y_a_m_a_h_a_
19 Mayıs 2006, 00:25
abı cok saol yaa bende yenı yenı motor konullanmaya basladı bu bılgılerı bızımle paylastıgın ıcın cok tesekkur ederım:cat:

seyyah izmir
19 Mayıs 2006, 00:59
bilgilendirme için teşekkürler

mustafatuzlu
23 Mayıs 2006, 14:08
agzınızdan bal damlamış,teşşekkürler,


Katılıyorum

Alanya
09 Haziran 2006, 16:03
Güzel ve çok yararlı. Elinize sağlık ve güvenli yolculuklar

mucahit_44
09 Haziran 2006, 16:57
teşekkür ederim bilgilerin için

ademkece
10 Haziran 2006, 12:11
ben çok iyi bir sürücü degilim fakat trafikte kötüde degilim

İskenderunluKILIC
10 Haziran 2006, 12:34
::thanks:: SÜPER MODERATÖR



::gleam:: ___KILIÇ___ ::gleam::

burak..01
10 Haziran 2006, 17:13
doğru diyosun abi.hele yağışlı havalarda.daha dikkatli olunmalı.bir keresinde yağmurda motoru yatırınca yeri öpmüştüm ve bu benim için bir ilkti.inşallah son olur... .!.

muritu
10 Haziran 2006, 17:59
güzel bilgilendirmelrin için sağol
birçok insana fayalı olacaktır..
arkadaşlar tamamen okumanızı öneririm .

macrol 500
10 Haziran 2006, 21:21
eline saglık saol

fbmania
10 Haziran 2006, 21:45
çook dogrusun :cat:

computercii
11 Haziran 2006, 12:54
ellerine sağlık ii kullandığımı düşünmeme rağmen daha bi bilgilendiğime eminim teşekküler....:rendeer:

mayko
15 Haziran 2006, 01:23
süper olmuş motor pazartesi gelecek ön hazırlığımı yaptım sayende

oktay123
21 Haziran 2006, 00:02
eyvallah hoca

hızlı
20 Temmuz 2006, 01:11
ben aceminin acemisi biri olarak vites olayına takıldım.Vites geçirip kalkış yaptıktan sonra aynı vitesle istediğimiz kadar hız yapabilirmiyiz yoksa otomobilde olduğu gibi 1 2 3 4 5 muhabbeti var mı ? Bilgi verirseniz sevinirim

sesimi duyan var mı?:pale:

BouNdlesS
27 Temmuz 2006, 03:34
Çok önemli bilgiler vermişsin kardeş saolsın..

agcaoglu
01 Ağustos 2006, 02:49
çok teşşekkür ederiz abi allah razı olsun

SELHAS
05 Ağustos 2006, 16:34
Tesekkürler Kardes Bilgilerin Icin Bende De Motor Hastaligi Var Ama Suan Asker Oldugum Icin Kullanamiyorum Ayrica Vitesli Motor Kullanmaya Da Yeni Baslayacagim. Insallah Cabuk ögrenirim Yardimlarin Icin Sağol.

ersal
11 Ağustos 2006, 13:21
teşekkürler.Bende nasıl başlarım diye düşünürken bu bilgileri edinmem faydalı oldu.

velespit-cbr
18 Ağustos 2006, 20:11
bu bilgiler yeni başlayanlar için çok uygun ellerine aklına sağlık...teşekkürler...

zx12r
18 Ağustos 2006, 20:14
evet gercekten çok önemli konular ellerine sağlık klavyen ve ellerin dert görmesin.

vedatarpacı
01 Eylül 2006, 13:22
bu bilgiler çok faydalı ama yetersiz sürüşle ilgili faydalı bilgileri olanlar lütfen yazmaya devam etsin..

bende tv de öğrendiğim bir dönüş tekniğini yazayım..

20 ila 40 km hızla giderken önümüze çıkacak bir engel, çukur vesaireden kurtulmak için debriyaj ı tamamen ani sıkıp dönmek istediğimiz yöne doğru gidonu bastırıp, engelden kurtuluyoruz, motoru tekrar düzelttikten sonra ani bir şekilde sıktığımız debriyajı yavaş bir şekilde bırakarak yolumuza devam ediyoruz. tabii ki bu tv de uygulamalı gösterilmiş ve çok daha güzel anlatıyor uygulamayı.. ben denedim ve önüme çıkan çukurlardan veya tümseklerden şu anda çok daha sağlıklı geçiyorum..

kazasız belasız inşallah...

Spatula
01 Eylül 2006, 14:05
ben aceminin acemisi biri olarak vites olayına takıldım.Vites geçirip kalkış yaptıktan sonra aynı vitesle istediğimiz kadar hız yapabilirmiyiz yoksa otomobilde olduğu gibi 1 2 3 4 5 muhabbeti var mı ? Bilgi verirseniz sevinirim

sesimi duyan var mı?:pale:

acemi birisi olduuna göre senin bineceğin motorun çok büyük cc li olmayacağını düşünerek cwp veriorm..
motorla 1.viteste kalktığın zamn yola devam ederken motorun bağırdığını duyarsın o anda vitesi büyültmen gerekiodur bu devirle alakalıdır yüksek vitesle düşük devirde yakaladığın hızı tabiki düşük vitesle YÜKSEK devirde de yakalarsın ancak bu motoru yorar bu yüzden motoru kaldırdıktan sonra vitesi büyültmen gerekir çünkü şehir içiinde 15km hızla gitmiyorsun::::
eğer altındaki motor 1000 lik olsaydı sanırım onlar 1. viteste 130 u filan görüor MOTO GP oyunundan hatırlıorum da :mrgreen: :P

thebarbarian
01 Eylül 2006, 14:13
süper bilgiler sağolasın

willy_chorlu
01 Eylül 2006, 14:33
arkadaşlar kimse demesin ki ben çok iyi biliyom moto gp ya katılanlar ilk olarak 6 ay düşme kursu alıyolar ona göre herşeyin bir taktiri var yani

fener1907
01 Eylül 2006, 14:42
Bilginiz ve emeğiniz için teşekkürler

agcaoglu
01 Eylül 2006, 15:12
teşekkür ettik abi

Xmaxman
01 Eylül 2006, 16:08
Allaha şükür yazılanları büyük oranda uygulayan birisiyim. vitesli kullanmıyorum.. diğer yazılanların çoğunu zaten önceden uyguluyordum.. uzun zamandırda motor kullanıyorum. ancak bu sabah................

evet bu sabah aniden önümde beliren bir arkadaşa çarptım ve motor yattı.. hemen doğrulup motoru stopettim. depoyu yeni fullemiştim o nedenle yerde bayağı bir benzin vardı.. bende ve çarptığım arkadaşta bişi yoktu. geçmiş olsun deyip devam ettik...masrafın 500 ytl yi bulacağını tahmin ediyorum...(sadece sağ arka grenaj 150 € ) :pr:

yani diyeceğim o ki ne kadar da dikkat etsek mutlaka bir yerden film kopuyor... bu tür şanssızlıklardan ne kadar sıyırabilirsek aslında o kadar da usta oluyoruz..

CaVreS
09 Eylül 2006, 01:51
Bu bilgiler hayat kurtarir.Sonsuz teşekkürler.

seyfi01
10 Eylül 2006, 12:49
bilgiler için teşekkürler fakat şunu sormak istiyorum motoru durdurdugumda boşa alamıyorum sadece ilk çalıştırma esnasında bosa alınabiliyor bu motor için bir problem yaratırmı şimdiden teşekkürler

kurt_kapani_mos
10 Eylül 2006, 14:20
elinize sağlık...
bilgiler için çok teşekkürler...

emilyano
18 Eylül 2006, 23:59
cok teşşekür ederim ilk defa forumunuza katılıyorum bundan sonra buralıyım

efebey
08 Ekim 2006, 23:09
ben de yeni kayıt oldum bilgiler için çok teşekkür ederim kendi adıma faydalı oldu ...

dj_umit151rs
25 Ekim 2006, 15:50
çok gerekli bilgiler teşekkürler

deer_152
25 Ekim 2006, 19:44
bu yazdıklarımı yazını okumadan yazıyorum cünkü bu detaylara uyarak motor kullan birilerinin olup olmadıgı mechul


ben tekniği bilseydim sanırım scooter kullanmıyor olurdum

simdi biraz yazdıklarını okuyup bilgi sahibi olabilirim...

cago66
25 Ekim 2006, 20:13
valla bilgilendirmeler süper ellerine sağlık hocam.Lutfen yukarıda yzılanlara dikkat edelim arkadaşlar.Herkese kazasız sürüşler.

prot
26 Ekim 2006, 16:20
gerçekten bu iste bulunmaz nimet çogu yerde bulamadım bu bilgileri.Birkaç ay sonra bi mtosiklet alıcam bi mani olmassa.fakat yazılarınız okudugumda yeni başlayanlar için 125-250 cc arası motor öneriliyor.ama benim gönlümde 600lük bi makina var.daha önce scuter kullanmıştım vitesli motor tecrübem yok acıkcası.ve 125cclik bi motor alacagıma motro almam.cunki bunu cocuklugumdan beri hayal ediyordum.şimdi motoru al ögren tekrar satmak için ugraş.motor almak istiyorum çünki onu altımda hissetmek istiyorum.istemedigim şeyi de almak istemiyorum.gerekirse trafige birkaç ay çıkmadan pratik yapmarım ama ama alacagıum motor 600cc olmalı.Şartmı daha düşük cc hiç yokmudur 600cc ile motor kullanmaya başlayan birileri bişet söleyip içimdeki şu sıkıntılı soruya cvp versin lütfen suan acaip bi hayal kırıklıgı ve üzüntü içindeyim BU BİR ŞEKİLDE OLMALI YAAAA...

ibo3542
26 Ekim 2006, 17:26
Prot ;
Ben de senin gibi vitesli motora geçişte 250 cc düşünmüştüm ama arkadaşlarımın da desteğiyle 600 cc ile başladım.Ancak 1-1.5 ay kapalı alanda tecrübeli bir arkadaşla sürüş eğitimleri yaptık.Ehliyeti de yeni aldım ve hala öğrenmeye devam ediyorum.Asla riske girmiyorum.Tarzını bilmiyorum ama birtek hız motoru alacaksan 600 cc kontrol edilmesi güç olabilir.Eğer hız motoruyla başlayacaksan acizane tavsiye ( ustaların da tavsiyesi) 500 cc naked motor ( örn cbf 500) olabilir.
Ben honda shadow vlx kullanıyorum ki bu da cruiser sınıfında başlangıç motorlarından.
Mutlaka bu işte tecrübeli sürücülerden kapalı alanlarda sürüş dersi almalısın ve Donald Duck ın motor sürüş teknikleri yazılarını okumalısın.

Güvenli ve keyifli sürüşler

prot
26 Ekim 2006, 18:21
ilgin için teşekkürler ibo:) mesela neden naked 500? neden YZF 600 degil?bunu merak ediyorum.aradaki 100ccmi sorun yada atıyorum naked kg olarak dahamı hafif.yada torku dahamı düşük cbf 500 ün? kriter nedir bununla ilgili bişey bulamadım açıkcası öneri var ama nedenini merak ediyorum.düşük model ve ucuz bişeyelr alıcam ama bir türlü bu sorulara cvp bulamadıgımiçn sürümcemedeyim.Açıkcası artık araba kullanırken ışıklarda duran makinelere bakmaktan usandım :))Ayrıca sunuda belirtmek isterimki hızdan nefret ederim sevmem araba kullanırkende risk almam hızlı kullanmasam bile ama hızlı araba alırım buda onun gibi bişey,bu duygunun adı neyse artık siz koyun..

ferrariman34
26 Ekim 2006, 21:48
Eğitim şart :cat: Bilgilerin için teşekkürler

ibo3542
26 Ekim 2006, 22:21
Prot;
Önce ne tarz motor almak istediğini belirlemelisin.Eğer hız motoruna geçiş yapacaksan genel tavsiye naked ile başlamak.Naked lar içinde de cbf 500 hafifliği,kıvraklığı ve kontrol kolaylığı açısından tavsiye ediliyor.
Ama 650 lik bir enduro ile de olabilir ama boy ve kilo durumlarına göre seçim yapmalısın.Alacağın motora oturduğun zaman ayakların yere değebilmeli ve rahat olmalısın.Niye 500 değil de 600 ün cevabı daha çok güç ve ivmelenme kabiliyetinde.BG si daha az olan bir makinayı kontrol edebilmek ve yapacağın hataları telafi etmek daha kolay olur.
Öncelikle tarz ve boy-kilo motor uyumuna dikkat etmelisin.

Güvenli ve keyifli sürüşler.

nedym
27 Ekim 2006, 00:42
bu bilgiler varya abi osmanlı hazinesine değişilmez sağlıktan gerisi yalan bu yazılanları harfiyen uygulayan uzun yaşar:wiinkk:

linkinpark
27 Ekim 2006, 00:59
tesekurlerr + rap dıyecem ama yok :D

prot
27 Ekim 2006, 12:58
teşekkürler ibo:)boyum 182cm kilom 82kg boy sorunum yok yani:)ama denge noktaları açısından ve bide motorun agırlıgını yani ortalama 200kg diye düşünürsek ortalama 300 kg yakın bir agırlıkla denge oluşturup makinayı yolda tutucam demektir bu, alalhtan fizik kanunları bazı kolaylıklar saglıyolar:)ben alanyada yasıyorum az önce tek teker arifle bu konuyu görüştüm oda 600 lük bi makinayla başlamamı önerdi.2haftalık bir ders ile toparlayabilecegimi söyledi şimdilik bana daha mantıklı geldi ama önerisi olan veya bu konuyu açmak isteyen üstadlarımında görüşleri almak isterim açıkcası.

alp_tunay
11 Kasım 2006, 02:54
Çok faydalı bilgiler...Hr zaman okunmalı diyerek hortlatıyorum konuyu.....:rendeer:

Deli Dumrul
06 Ocak 2007, 23:22
teşekkürler hocam