PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Hangisi ile baslanmalı??



dnzgnc
22 Ağustos 2009, 23:49
Uzun bir süredir forumu takip ediyorum ve motosikletle ilgili oldukca önemli paylasımlarınız icin öncelikle tesekkür ediyorum. Yakın bir zamanda 600RR alıcam fakat baslangıc icin motorcular ikiye bölünmüş durumda. Kimisi racing ile basla ve oyle devam et diyorlar kimileri ise kücük hacimli motorlarla baslayıp ilerletmemi tavsiye ediyolar. Bu konudaki tavsiyelerinize ihtiyacım var...

no_name
22 Ağustos 2009, 23:57
Ybr 125 en dogru secim olur

yoruk86
22 Ağustos 2009, 23:58
Honda ulusal sitesinde 125 cc yi tavsiye ediyor bence hiç bilmiorsan 600lük motoru süremezsin

dnzgnc
23 Ağustos 2009, 00:01
Evet cok büyük bi tecrübem yok motorla ilgili ama cevremde direk 600lükle baslayıp devam edenler de yok degil:silent:

yoruk86
23 Ağustos 2009, 00:02
valla benimde hiç tecrubem yok ama ben olsam yapmazdım bende başlıcam ama en fazla 250 cc olur

Aykut009
23 Ağustos 2009, 00:27
Evet cok büyük bi tecrübem yok motorla ilgili ama cevremde direk 600lükle baslayıp devam edenler de yok degil:silent:

Benimde motosiklet deneyimim yok ama mantıklı düşünürsek herkes başaldı diye sende başlamak zorunda değilsin.emin adımlarla ilerlersen daha iyidir.
Hızlı koşan atın b.ku seyrek olur :)

Volkan Serezli
23 Ağustos 2009, 00:32
ALIŞMAN İÇİN 250 CC Bİ RACİNG AL 2. EL ..snra 600 e geçersin bnce

yoruk86
23 Ağustos 2009, 00:35
bide alırım basmam falan diyosan yalan olur limitini görürsun :D

forumgrk
23 Ağustos 2009, 00:36
gt 250R yada cbr 125 işini görür çinli iştersen racer 200 al
daha sonra büyüt derim

starblazer
23 Ağustos 2009, 00:39
600 le ölürsün kardeşim , sana 600 lük bir spro motor tavsiye edenler ya seni sevmiyorlar ya fazla kafaları basmıyor.
sen bir 250 lik üstüne bin bir viraj dönmeye uğaş sonra soruların değişecek.
( viraj diyorum yolda git demiyorum o kısım zaten gaz verince oluyor)

yoruk86
23 Ağustos 2009, 00:42
600 le ölürsün kardeşim , sana 600 lük bir spro motor tavsiye edenler ya seni sevmiyorlar ya fazla kafaları basmıyor.
sen bir 250 lik üstüne bin bir viraj dönmeye uğaş sonra soruların değişecek.
( viraj diyorum yolda git demiyorum o kısım zaten gaz verince oluyor)

bencede 600lük alma düşen ayağını kırar zaten ağır aletler bide masrafı çok olur

Maverick35
23 Ağustos 2009, 00:43
Motosiklet tecrüben var mı?

Sanırım yok...

a) Canına değer veriyorsan:

Dedikleri gibi bir YBR125 al, vitesli motora alış.-"Yok ,ben 125'likle uğraşamam" diyorsan; en fazladan Hyosung GT 250 R al.
Alımsatımdı, noterdi, tescildi... zarar edersin ama, emeklemeden koşmamış olursun.

b) "Ben, gaza gelmem, limitlerimi bilirim, vitesliye hemen alışırım" diyorsan:

600 RR'yi al, ama, ilk başta trafiğe kapalı bir alanda bin, sonra ölü saatlerde trafiğe çık.

Neler yaşayacaksın neler...Üstüne araba sürecekler, sen sollama yaparken sinyal vermeden dönecekler, önünde birden fren yapacaklar,...Yayalar bile arabalar geçerken bekler, 3-5 metre arkalarından sen geçerken, seni saymazlar kendilerini yola atarlar.

yoruk86
23 Ağustos 2009, 00:46
yolda zaten motorla bisikleti adam yerine koymuyorlar

dnzgnc
23 Ağustos 2009, 00:53
Motosiklet tecrüben var mı?

Sanırım yok...

a) Canına değer veriyorsan:

Dedikleri gibi bir YBR125 al, vitesli motora alış.-"Yok ,ben 125'likle uğraşamam" diyorsan; en fazladan Hyosung GT 250 R al.
Alımsatımdı, noterdi, tescildi... zarar edersin ama, emeklemeden koşmamış olursun.

b) "Ben, gaza gelmem, limitlerimi bilirim, vitesliye hemen alışırım" diyorsan:

600 RR'yi al, ama, ilk başta trafiğe kapalı bir alanda bin, sonra ölü saatlerde trafiğe çık.

Neler yaşayacaksın neler...Üstüne araba sürecekler, sen sollama yaparken sinyal vermeden dönecekler, önünde birden fren yapacaklar,...Yayalar bile arabalar geçerken bekler, 3-5 metre arkalarından sen geçerken, seni saymazlar kendilerini yola atarlar.

Söylediklerin cok mantıklı hele de su trafikte adam yerine konmamak olayını zaten aksama kadar kendi gözümle görüyorum. Bazen alıp sadece trafige kapalı alanda mı sürsem diye düsünmüyo degilim. Kücük hacimli motorla da baslarsam alım satım vs işleriyle oldukca zaman ve para kaybedicem

ugur volkan
23 Ağustos 2009, 01:48
Benim başlangıcım ybr 125 lik oldu halende kullanmaktayım aslını sorarsan aldığimin 2 inci ayında büyütmek istedim(halende istiyorum) büyüttürmediler kaldıki haklılarda her nekadar alıştım artık tek elle sürebiliyorum desemde boş,okadar zorki trafikte motor kullanmak bocaladığım zamanlarda oluyor.
En dorusu bu kişıdaa atlatıp baharda bir er5 almak istiyorum daha çok pişmem lazım....:bounce:
Zaten diğer arkadaslarda hemen hemen aynı şeyleri söylemişler,bencede ufak bir motorla başla derim..:cat:
Bu arada ehliyetsiz kullanmayıda düşünme.:)

dnzgnc
23 Ağustos 2009, 01:54
Tedbirli davranıp ehliyeti aldım ama motor yok,gerci önümüz de kış ama sezon bitimine alıp ucuza kapatmak gibi bi niyetim var hayırlısı :pale:

ugur volkan
23 Ağustos 2009, 01:57
Hakkında hayırlısı olsun:)

kızılbere
23 Ağustos 2009, 01:57
bence küçükten başla pratiğini geliştir 150 cc olabilir sonra büyük cc motora geçersin
dikkat et sana bişey olmasın

dnzgnc
23 Ağustos 2009, 01:58
bence küçükten başla pratiğini geliştir 150 cc olabilir sonra büyük cc motora geçersin
dikkat et sana bişey olmasın

Tecrübeyi dinlemek gerekir, iyi niyetiniz icin tesekkürler :cat:

kızılbere
23 Ağustos 2009, 02:04
estağfurullah bizler büyük cc den daha ziyade yeni başlayanlara elimizden geldikçe bildiklerimizi aktarıyoruz önemli olan sensin bunu bilmelisin ne kadar tecrübe kazanırsan daha ilerde büyük motor kullanman daha iyi olur boy ve kilo önemli motorsiklet sana uygun olmalı 250 cc ye kadar kullanabilirsin ama tarz seçiminde önemli

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:03 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:01 AM ----------

ehliyetin yoksa sakın trafiğe çıkma kaldıki bu araba gibi değil hata affetmiyor

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:04 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:03 AM ----------

motor alırken önce korumalarını tamamla dizlik,kask,mont gibi bunları asla ihmal etme hava sıcak filan deme bunları mutlaka tak veya giy

dnzgnc
23 Ağustos 2009, 02:09
O konularda oldukca tedbirliyim motordan once ehliyeti aldım zaten,kask mont vs. gibi malzemeleri de motorla birlikte almayı düsünüyorum bazen korkuyorum ama oyle bir tutkuki her gece rüyama girer oldu,egsoz sesi duyunca kendimi kaybediyorum ama buna ragmen dediginiz gibi en önemlisi insan hayatı oldugu icin hersey sınırları icinde yapılmak zorunda. Umarım ülkemizde de motosiklet kültürü sizin gibiler sayesinde daha da yüksek seviyelere ulasır.

kızılbere
23 Ağustos 2009, 02:19
O konularda oldukca tedbirliyim motordan once ehliyeti aldım zaten,kask mont vs. gibi malzemeleri de motorla birlikte almayı düsünüyorum bazen korkuyorum ama oyle bir tutkuki her gece rüyama girer oldu,egsoz sesi duyunca kendimi kaybediyorum ama buna ragmen dediginiz gibi en önemlisi insan hayatı oldugu icin hersey sınırları icinde yapılmak zorunda. Umarım ülkemizde de motosiklet kültürü sizin gibiler sayesinde daha da yüksek seviyelere ulasır.

tebrik ederim motosiklet kültürü ankara için yok denecek kadar az ama ne yapalım buraya aşılayacağız hepberaber

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:19 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:16 AM ----------

http://www.uzmantv.com/acemiler-icin-hangi-motosikletler-uygundur

burayı izleyebilirsin

Lucas
23 Ağustos 2009, 04:01
Ne kadar beygir o kadar risk. Tabi bu acemiler için söylenebilecek bir denklem. Oysa ne kadar tecrübeli bir sürücü iseniz denklem tam tersi olacaktır.
Buradaki en önemli şey kontrol ettiğiniz gücün farkında olmaktır. 600 cc race bir motorla başlangıç yapılamaz diye birşey yok. Fakat başta da belirttiğim gibi riski daha fazla olacaktır. Ona göre eğitim almak, trafiğe çıkmadan motora uzun süre alışmak ve trafiğe çıkınca da en az 5000 km gaza gelmemek gerekir.

dnzgnc
23 Ağustos 2009, 11:12
Bulundugum yer itibariyle profesyonel egitim alabilecegim bir yer yok beni korkutanda bu oluyo zaten fakat tecrübeli abilerimizden alacagım derslerle birşeyler yapmaya calıscam ancak.

ergün1968
23 Ağustos 2009, 11:15
Forumda başlangıçla ilgili binlerce topik var.Hala ısrarla bu konu hakkında yeni topik açmanın ne manası var anlamıyorum.Bir zahmet arama yaptırıp inceleyin.Çorba oldu resmen.:silent:

m.s
23 Ağustos 2009, 11:32
Her zaman küçük hacimle başlamak dogrudur ...

ceyhun__22
23 Ağustos 2009, 11:32
bu bi cok defa tartısıldı.Büyük makine ile de başlanır diyenler oldu.Artıları eksileri ortaya kondu.Ama tek bir gerçek var büyük alırım ama basmam dikkat ederim en büyük yalan.
Cok istisnai bi iradeye sahip değilsen durum sende de boyle olur.Ben şehiriçinde hiç motor sürmedim (1 2defa) ancak 6 yıllık tecrubeme rağmen kendi motorumla bile şehir içinde tırsıyorum.Sen motor tecruben olmadan ve hiç alışığı olmadığın bi motorla başlarım diyosan Allah yolunu acık etsin.

Ben de bi cok insan gibi ama bi çinli ama ybr 125 cc bi motor al derim oncelikle..!

snaken
23 Ağustos 2009, 11:37
canınamı susadın napıyorsun yaaa al ufak birşey güle güle kullan hayatın tekrarı yok motor zaten tehlikeli bir alet ve adam yerine konmuyor yollarda

DeJaVu_91
23 Ağustos 2009, 11:54
yeni başlayanlar için en güvenlisi ya scooter ya da chopperdır, diğerlerinde düşme riskin aynı hızlarda hesap edersek cok daha kötü neticeler bulundurabilir, örneğin ben hyosung gv 250den dustum sanki bisikletten dusmus gibi kolum ve bacağımda sıyrıklar var ufak tefek ama dustugum hız limiti 40-50 km aralığındaydı yani hızımında düşük olmasi benim lehimeydi, bana sorarsan 100-250 cc arası bi scooter al 2. el de alabilirsin diğer motora geçiş yapabileceğin için maddi durumuda düşünmek gerekir paşalar gibi kullan bu yaz seneye istediğin motara kafa at...

davids
23 Ağustos 2009, 13:26
gerçek bir eğitim alacaksan 600 cc ile başla ama yok ben alıp motora binicem diyrsan uzak dur.katollarda göründüğü gibi değil o motorları kullanmak.macera arama boşuna,sevenlerinide ağlatma iki gün sonra

pentaone
23 Ağustos 2009, 14:03
madem racing istiyorsun sana en uygunu gt250r veyahut cbr125 dir...

Hakki
23 Ağustos 2009, 14:45
bence bununla başla. zamanla büyütürsün.

http://hd-wallpapers.com/img/medium_widewallpapers_eu_1206954264.jpg