PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cruiser fanatiklerini mest edecek



admin
10 Aralık 2005, 19:06
R 1150 GS ile enduroseverleri mest eden BMW, şimdi de cruiser meraklıları için yepyeni bir model hazırladı.

BMW’nin ’97 yılında üretim bandına aldığı R 1200 C ile start alan cruiser serüveni yeni modellerle giderek zenginleşiyor. Sonbaharda piyasaya sunulacak R 1200 C Montauk firmanın bu sınıftaki son üyesi... Avantgarde ve Independent’ın ardından R 1200 C üzerine geliştirilen üçüncü model olan Montauk, klasik tasarımıyla tam bir cruiser olmanın yanında, yenilenmiş teknolojisi ve sürüş özellikleriyle de farklılık gösteriyor. Yeni R 1200 C Montauk, ailenin lüks modeli Cruiser R 1200 CL ile temel Cruiser modelleri arasında alıyor. R 1200 C Montauk'ta dikkat çeken en önemli değişiklikler ön bölümde gerçekleştirilmiş. İlk dikkat çeken ayrıntı rüzgarlık olsa gerek. Sürücüyü koruma amaçlı tasarlanan bu ekipman, görünümün de ciddi anlamda değişmesine neden olmuş. Ayrıca ön bölümde R 1200 CL modelinden alınan dikey çift far ve genişletilmiş telelever ile çarpıcı görünüm destekleniyor. Ayrıca aydınlatma sorunu yaşanmaması için büyük farın altına küçük bir far daha eklenmiş. R 1200 C Montauk beş kollu yıldız şeklindeki jantları, önde 150/80-16 ve arka 170/80-15 ebatlarındaki geniş lastikleri taşıyor. Şasinin diğer kısımlarıysa R 1200 C Classic modelinden yola çıkılarak hazırlanmış. R 1200 C'de oldukça kısa olarak tasarlanan ön çamurluklar, boyu ve genişliğinde yapılan genişletmelerin ardından R 1200 C Montauk'a aktarılmış. Motosikletin yeni özellikleri arasında yan kaplamalar ile biraz daraltılmakla birlikte yükseltilmiş yolcu selesi yer alıyor. Bu özelliklerin her ikisi de motosiklete yan taraftan bakıldığında çarpıcı ve güçlü bir görüntü sağlıyor. Ailenin diğer üyelerinde olduğu gibi egzozlar motosikletin sağ ve sol tarafından çıkıyor. Ancak egzoz gürültüsünün azaltılması hedefiyle önemli gelişmeler kaydedilmiş.

Yeni R 1200 C Montauk’da çift ateşleme sistemine sahip 1.2 litre hacimli boxer motor görev yapıyor. R 1200 CL'de de kullanılan 2 silindirli, 4 zamanlı motor, 5000 d/d'de 61 HP güç, 3000 d/d'de 98 Nm tork üretiyor. R 1200 C Montauk’un performans verileri ile R 1200 C Classic’in verileri arasında bir farklılık olmamasına rağmen çift ateşleme sistemi sayesinde yakıt tüketimi yaklaşık %5 oranında azalıyor. Fabrika verilerine göre motosikletin son hızı 168 km/s. 0-100 km/s hızlanmasınıysa 5.8 saniyede gerçekleşiyor. 17.5 litrelik bir benzin deposuna sahip R 1200 C Montauk 90 km/s süratle 100 km'de 4.6 litre yakıt tüketiyor. R 1200 C Montauk'un fren sistemindeyse önde 305 mm'lik çift disk, arkada ise 285 mm'lik tek disk görev yapıyor. Yeni R 1200 C Montauk’un lansmanının yanı sıra, bütün Cruiser ailesi de revizyona giriyor. 2004 yılında R 1200 C modelinin tüm versiyonları standart olarak yenilenmiş 5-ileri vitesli şanzıman ve Evo fren sistemine sahip olacak. BMW entegre ABS fren sistemi de opsiyonel olarak müşterilere sunulacak. Ayrıca bütün Cruiser modellerinin motorlarına çift ateşlemeli sistem eklenecek.

mondial110
28 Mayıs 2006, 23:37
abi çok yavas deil mi

Gabe
28 Mayıs 2006, 23:57
cruiser'larda o hız normal aslında