admin
10 Aralık 2005, 18:08
Popüler olan bu motosikletlere değinmeye devam ediyoruz... Gelin, hangi modeller tercih ediliyor, yeni eğilimler ne, bir gözatalım...
Geçen hafta, özellikle tatil beldelerimizde popüler olan scooterlardan bahsetmiştim... Meğer ne çok meraklısı varmış? Aslında insanların motosiklet aşkını ilk tattıkları moped, scooter gibi araçların gördüğü bu ilgi gerçekten güzel. Çünkü bu, ileride motosiklet kullanımının ülkemizde ciddi şekilde artacağının göstergesi... Genelde scooter ile başlayanlar, ileride büyük motosiklete de geçiyorlar çünkü... Evet, scooter konusunda gevezelik etmeyi sürdürelim bu hafta da... Türkiye'ye son yıllarda çok çeşitli scooterlar ithal edilmeye başlandı. Başı, Asya ve İtalyan malları çekiyor. Avrupa'nın scooter üretiminin hemen hepsi İtalya'da gerçekleşiyor. Asya'da ise Japonya, Tayvan, Kore, Hindistan ülkeler, bu konuda ilerlemiş durumda...
Bu ülkelerde motosiklet kullanımı inanılmaz. Bir trafik ışığında durduğunuzda, otomobillerin 20 katı scooter ve motosiklet görebiliyorsunuz. Scooter, kullanım kolaylığıyla da tercih sebebi. Avrupa'da 50 cc'ye kadar olan scooterlarda ehliyet zorunluluğu olmaması da, bu araçların popülerliğinde bir etken. Özellikle İtalya'da gençler bisiklet gibi scooter kullanıyorlar. Fakat Türkiye'de böyle bir özellik olmadığından, 50 cc. scooterlar pek yok. Aileler, gençlere scooter almayı pek istemediklerinden, pazar, daha çok büyüklerin tercihlerine göre şekilleniyor. Bu yüzden genelde 100 cc.'den başlıyor. Ne de olsa, genelde kilolu olan insanımızı da, 100 cc'nin altındaki scooter pek yürütmez!..
Seçenekler bol
Bu kategoride ülkemizde pek çok seçenek var. "Piaggio Skipper", "Vespa", "Peugeot Speedfight", "Aprilia SR", "Kuralkan Hussar", "Yamaha BW", "Honda Activa" gibi önde gelen markaların modelleri dışında, şu anda adını hatırlayamadığım bir çok model, seçimi oldukça zorlaştırıyor. Bir de son yıllarda scooter piyasasında yeni oluşan bir sınıf var. "Maxi Scooter..."
Mağazaya müşteri girer, içerideki büyük motosikletlerden birini gözüne kestirir, sonra satıcıya sorar: Kardeş, bunlar güzel de, otomatiği var mı? İşte Maxi Scooterlar, bu ihtiyaçla doğmuş motosikletler...
Sıradan otomobil kullanıcısı, otomatik vitesin rahatlığına alıştıktan sonra motosiklette de bu rahatlığı istiyor. Motosiklete yeni başlayacaklar, viteslisini kullanmaktan nedense çekinirler. Aslında motosiklette debriyaj, ayaktakinin aksine elde olduğundan, kontrolü ve ayarı çok kolay. Kalkışları ayarlamak da...
Ancak ne söylersek söyleyelim, artık dünyada üreticiler, müşteri odaklı mamuller geliştirdiklerinden, 500-650 cc. arasında scooterlerı piyasaya sürmeye başladılar bile. Aslında bunlara scooter demek de pek mantıklı değil! Çünkü konforları, güçlü ve büyük hacimli motorlarıyla 'Otomatik vites motosiklet' tanımını hakediyorlar... Büyük cüsseleri, yüksek ağırlıkları ve fiyatlarıyla artık scooter pratikliğini aşan bu sınıf, scooter kullanmayı karizmaya sığdıramayan, ama güçlü ve otomatik bir motosiklet arayan kullanıcı için bulunmaz tercih. Bu sınıfta "Honda Silver Wing", "Suzuki Burgman", "Piaggio X9", "Gilera Nexus" gibi çok çekici seçenekler var.
Bu motosikletlerde o kadar gelişmiş konfor seçenekleri var ki, "touring motosiklet" olarak kullanabiliyorsunuz. Sanırım ileride maxi scooterların popülerliliği, touring motosikletlerde de otomatik vites seçeneğini zorunlu kılacak!..
Kemal Merkit
kemal@sportworksgroup.com
Geçen hafta, özellikle tatil beldelerimizde popüler olan scooterlardan bahsetmiştim... Meğer ne çok meraklısı varmış? Aslında insanların motosiklet aşkını ilk tattıkları moped, scooter gibi araçların gördüğü bu ilgi gerçekten güzel. Çünkü bu, ileride motosiklet kullanımının ülkemizde ciddi şekilde artacağının göstergesi... Genelde scooter ile başlayanlar, ileride büyük motosiklete de geçiyorlar çünkü... Evet, scooter konusunda gevezelik etmeyi sürdürelim bu hafta da... Türkiye'ye son yıllarda çok çeşitli scooterlar ithal edilmeye başlandı. Başı, Asya ve İtalyan malları çekiyor. Avrupa'nın scooter üretiminin hemen hepsi İtalya'da gerçekleşiyor. Asya'da ise Japonya, Tayvan, Kore, Hindistan ülkeler, bu konuda ilerlemiş durumda...
Bu ülkelerde motosiklet kullanımı inanılmaz. Bir trafik ışığında durduğunuzda, otomobillerin 20 katı scooter ve motosiklet görebiliyorsunuz. Scooter, kullanım kolaylığıyla da tercih sebebi. Avrupa'da 50 cc'ye kadar olan scooterlarda ehliyet zorunluluğu olmaması da, bu araçların popülerliğinde bir etken. Özellikle İtalya'da gençler bisiklet gibi scooter kullanıyorlar. Fakat Türkiye'de böyle bir özellik olmadığından, 50 cc. scooterlar pek yok. Aileler, gençlere scooter almayı pek istemediklerinden, pazar, daha çok büyüklerin tercihlerine göre şekilleniyor. Bu yüzden genelde 100 cc.'den başlıyor. Ne de olsa, genelde kilolu olan insanımızı da, 100 cc'nin altındaki scooter pek yürütmez!..
Seçenekler bol
Bu kategoride ülkemizde pek çok seçenek var. "Piaggio Skipper", "Vespa", "Peugeot Speedfight", "Aprilia SR", "Kuralkan Hussar", "Yamaha BW", "Honda Activa" gibi önde gelen markaların modelleri dışında, şu anda adını hatırlayamadığım bir çok model, seçimi oldukça zorlaştırıyor. Bir de son yıllarda scooter piyasasında yeni oluşan bir sınıf var. "Maxi Scooter..."
Mağazaya müşteri girer, içerideki büyük motosikletlerden birini gözüne kestirir, sonra satıcıya sorar: Kardeş, bunlar güzel de, otomatiği var mı? İşte Maxi Scooterlar, bu ihtiyaçla doğmuş motosikletler...
Sıradan otomobil kullanıcısı, otomatik vitesin rahatlığına alıştıktan sonra motosiklette de bu rahatlığı istiyor. Motosiklete yeni başlayacaklar, viteslisini kullanmaktan nedense çekinirler. Aslında motosiklette debriyaj, ayaktakinin aksine elde olduğundan, kontrolü ve ayarı çok kolay. Kalkışları ayarlamak da...
Ancak ne söylersek söyleyelim, artık dünyada üreticiler, müşteri odaklı mamuller geliştirdiklerinden, 500-650 cc. arasında scooterlerı piyasaya sürmeye başladılar bile. Aslında bunlara scooter demek de pek mantıklı değil! Çünkü konforları, güçlü ve büyük hacimli motorlarıyla 'Otomatik vites motosiklet' tanımını hakediyorlar... Büyük cüsseleri, yüksek ağırlıkları ve fiyatlarıyla artık scooter pratikliğini aşan bu sınıf, scooter kullanmayı karizmaya sığdıramayan, ama güçlü ve otomatik bir motosiklet arayan kullanıcı için bulunmaz tercih. Bu sınıfta "Honda Silver Wing", "Suzuki Burgman", "Piaggio X9", "Gilera Nexus" gibi çok çekici seçenekler var.
Bu motosikletlerde o kadar gelişmiş konfor seçenekleri var ki, "touring motosiklet" olarak kullanabiliyorsunuz. Sanırım ileride maxi scooterların popülerliliği, touring motosikletlerde de otomatik vites seçeneğini zorunlu kılacak!..
Kemal Merkit
kemal@sportworksgroup.com