PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fazla beygir, mutluluk getirmez!



admin
10 Aralık 2005, 12:41
Aralarında konuşan motosikletçilere kulak verince, "Bilmem ne markasının 170 beygirlik yeni motosikleti çıkmış. 300 km/s yapıyormuş!" ya da "O da bir sey rai! Öteki, şu modeli çıkardı. 180 beygir, hem de 320 km/s yapıyor. Üstelik sadece 175 kg." sözlerini işitiyorum...


Sözü edilen performanslardaki motosikletler, 7-8 yıl önce dünyanın en tecrübeli Grand Prix yarışçılarının altındayken, şu anda herhangi bir motosiklet mağazasmdan satın alınabiliyor... Ancak, bu tür bir motosikleti alan kişi, bu gücün kaçta kaçını kullanacak veya lâıllânarjıiecelc'/?.. Bu nedenle, "Motor performansı nedir?", "Hangi motor?", "Neden?" gibi sorulara değineceğiz...

Performanstan bahsederken, katalog verilerinde karşımıza hep şu iki kelime çıkar: Tork ve Güç. Racing seven Japoncu arkadaşların tahminen ilk baktıkları iki kavram, "tork" gücün yakınma bile uğramayacaksınız.
Geniş bir devir aralığında elde edilen yüksek tork, sık vites değiştirme gereği duymadan, gazı her açtığınızda size yüksek bir çekişle cevap veren keyifli motor demektir...

Önce 'yürüyen'
Bana sorarsanız, motosiklet seçiminde kesinlikle önce şasi ve yürüyen aksama, sonra tasarıma, en sonra tork ve güce önem vermenizi öneririm. Çünkü şasi, yürüyen aksam ve tasarım, motosikletin keyfini oluşturan en önemli özellikler...

Bir de motosikletlerde, değişik motor seçenekleri kullanılmakta... Tek silindir, çift silindir, dört silindir gibi... Çoğunlukla Japonların tercihi olan dört silindirli motorlar, küçük ve hafif pistonlanyla kolay devir çevirebildikleri için, yüksek devirlere çıkabilir, yüksek güç üretebilirler. Fakat, Ducati, KTM, BMW, Aprilia gibi Avrupalı üreticilerin tercihi olan çift silindirli motorlar, yüksek torkları nedeniyle daha iyi çekiş sağlarlar. Bu nedenle, yol şartlarında, güç olarak kendilerinden üstün motosikletlerden bile daha iyi yol performansı sergileyebilirler.

îşin özü, kafayı beygir gücüne takmayalım, "Motosikletim, seninkini kağıt üzerinde geçer" iddiasını kenara bırakalım! Mutsuz olabilirsiniz!...

Kemal Merkit
kemal@sportworksgroup.com

Şeyh Şamil
26 Ağustos 2010, 13:36
Doğru söze ne denir !.. ?

ozturkkaan
26 Ağustos 2010, 13:41
Doğru söze ne denir !.. ?

doğruda 2005 teki konuyu hortlatmışsın :)

tomass
26 Ağustos 2010, 14:40
doğruda 2005 teki konuyu hortlatmışsın :)

İlginç :) Kemal Bey bu yazıyı 2005'te yazmış ama 2005'ten bu güne kadar kimse yazının altına yorum yapmamış.
Tabi mantıklı bir yazı ya, geyik filan değil, forumda böyle konuları önemseyen insan sayısı az. Doğal olarak kimse önemsememiş :farao:

ozzyx
26 Ağustos 2010, 14:56
aynen oyle millet kulandigi motorda sadece guc ariyor aerodinamik konfor yol tutus aramiyor gecen gun gordum racing makina kumas pantolonlu gomlek kravatli adam racinge biniyordu.resmini cekemedim.

alp_tunay
26 Ağustos 2010, 14:57
Doğru söyleyeni 9 köyden kovarlarmışş...:pale:

Şu başlığa , bayanın bir tanesi yardım istiyorum, bana motor sürmeyi öğretecek yok mu ?dese 300 kişi atlardı... :queen:

Birkannn
26 Ağustos 2010, 15:18
Doğru söyleyeni 9 köyden kovarlarmışş...:pale:

Şu başlığa , bayanın bir tanesi yardım istiyorum, bana motor sürmeyi öğretecek yok mu ?dese 300 kişi atlardı... :queen:

:):):)
Aynen öyle abi 300 bile az hatta :):queen: