PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor hacmi büyüdükçe yedek parça grenaj vs fiyatları neden yükselir ?



ethemm76
27 Temmuz 2009, 23:35
Bunun mantığını bilen varmı arkadaşlar ? Bunun mantığı sizce nedir ? cbf 150 400 tl ye motor sıfırlıyor cbf 250 2500 tl, orjinal parçalarla. cbf 250 nin ön gösterge paneli komple..900-1000 tl gibi cbf 150 nin 198 tl.. Bu sadece hondada değil. Bütün markalarda böyle.. Mesela ön arka dişli zincir kiti. cbf 150 lerin 50-100 tl dir. cc hacmi daha yüksek modellerin bu dişli grubu fiyatları 500-600 tl yi buluyor. Grenaj fiyatları deseniz aynı. Cbf 500 ün orj. eksoz tüpü 1500 tl. Servisimin söylediği bu ve aman sen sen ol büyük cc alma. Büyük cc motor alınmaz. Sonra çok canın yanar. falan diyor bana servisim. Burgman 400 ün marş motorunun 600 tl olduğu söyleniyor. Ufak cc lerin marş motoru en fazla olsun olsun 80-100 tl bişeydir. Sizce neden böyle ? cc hacmi büyüdükçe parça fiyatları neden artar ? Motor almak kolay, sonra napıcaz. Sırf bu anlam veremediğim parça fiyatları yüzünden cc yükseltmeye cesaret edemiyorum.

osmaniyeli
27 Temmuz 2009, 23:40
amerikan arabalarında durum böyle değil. 5000cc otonun bile parçası düşük hacimli ile neredeyse aynı.
küçük cc li motolar japonya harici ülkelerde üretiliyor bunun etkisi büyük. ayrıca küçük hacimli motonun parçaları adetli şekilde stoklanıyor firmalarca.
büyük hacimli motoların parçaları daha kaliteli malzemeden yapılıyor.
son olarak bu kadar da pahalı olmamalı.

aya
27 Temmuz 2009, 23:49
bu sanırım maliyetlerle ilgili bir durum. büyük motorun üretiminde yapılan ar-ge masrafları daha fazla, dolayısıyla bu toplam maliyete yansıyor ve bu maliyette satış adetlerine bölünerek yansıtılıyor.

ayrıca yine yedek parça için de aynı şey söz konusu. mesela otomobil yedek parçaları da çoğu zaman motor yedek parçalarına göre ucuz sayılır. neden? çünkü otomobilde bir parçadan milyonlarca satış yapılırken, motosiklette benzer bir parça belki binlerle ifade edilecek sayılarda satışa maruz kalıyor. dolayısıyla o parçanın maliyetinin milyona bölümü ile bine bölümü aradaki fiyat farklarını ortaya çıkarıyor...

pit1082
27 Temmuz 2009, 23:56
daha dun piaggio x9 250 marş rublesini aldım 300 tl adaletmi bu?

osmaniyeli
27 Temmuz 2009, 23:58
daha dun piaggio x9 250 marş rublesini aldım 300 tl adaletmi bu?

marş rölesi 300 lira olur mu insaf

Sinan Er
28 Temmuz 2009, 00:40
Kısaca buna arz talep meselesinin sürüme dayalı versiyonu denir.

Sürümü fazla olan ürün sürüm oranına göre daha düşük rakamlara maledilir.

Örneğin. 10.000 adet satmış Transalpin X parçası için üretilen kalıpla 10 adet imalat yapıldıktan sonra mal tükenmediği için kalıp makinadan sökulerek sipariş çıkana kadar saklanır.

1.000.000 Satmış cbf150 nin x parçası için üretilen kalıpla 100.000 adet imalat yapılmış ve imalat devam etmektedir.

Her iki parça için harcanan arge, kalıp ve imalat hazırlığı aynıdır. Maliyetlerde hemen hemen aynıdır. Ama maliyetin parça oranına dağılım oranı oldukca farklıdır.

ethemm76
28 Temmuz 2009, 00:45
Anlaşılan bir gün ülkemizde küçük cc kullanımı gibi yüksek cc de yaygınlaşırsa fiyatlar biraz daha ucuzlıyıcak. Bu biraz zor görünüyor ama yinede bi umut. Fiyatlar böyle olduğu müddetçe yüksek cc ye cesaret edip alabileceğimi sanmıyorum.

fatihhoca81
28 Temmuz 2009, 01:29
ben olaya daha farklı bi açıdan yaklaşacağım. ben dersane öğretmeniyim.bir gün dersin sonuna doğru öğrencilerimle motosikletler hakkında konuşurken bir öğrencim 'hocam motorun cc si azaldıkça fiyatı neden artmıyor' dedi. nasıl yani dedim. 'hocam cep telefonu ne kadar küçükse fiyatı okadar artıyor. sonuçta kullanımı daha pratik oluyor.' ozamana kadar hiç böyle düşünmemiştim ama çokta mantıksız gelmemişti öğrencimin söylediği.sizce?

terra nova
28 Temmuz 2009, 01:45
ben olaya daha farklı bi açıdan yaklaşacağım. ben dersane öğretmeniyim.bir gün dersin sonuna doğru öğrencilerimle motosikletler hakkında konuşurken bir öğrencim 'hocam motorun cc si azaldıkça fiyatı neden artmıyor' dedi. nasıl yani dedim. 'hocam cep telefonu ne kadar küçükse fiyatı okadar artıyor. sonuçta kullanımı daha pratik oluyor.' ozamana kadar hiç böyle düşünmemiştim ama çokta mantıksız gelmemişti öğrencimin söylediği.sizce?

Hocam, sen aleti taşıyorsan, -cep telefonu gibi- küçüğü makbuldür. Alet seni taşıyorsa -motor, otomobil,tekne, uçak- büyüğü makbüldür:cherry: Bir de büyüklüğü küçüklüğü değil de marifeti önemli olanlar var ki tamamern konu dışı :queen:

fatihhoca81
28 Temmuz 2009, 01:59
Hocam, sen aleti taşıyorsan, -cep telefonu gibi- küçüğü makbuldür. Alet seni taşıyorsa -motor, otomobil,tekne, uçak- büyüğü makbüldür:cherry: Bir de büyüklüğü küçüklüğü değil de marifeti önemli olanlar var ki tamamern konu dışı :queen:
buda bir görüş ama yanlış anlaşımasın:queen:

sert_apache
28 Temmuz 2009, 02:04
daha dun piaggio x9 250 marş rublesini aldım 300 tl adaletmi bu?

adaletmı bunu turkıyedekı hangi dispiritör bılıyor onlar bılsın:pr:

PIERzig
28 Temmuz 2009, 02:15
Parçası yan sanayiye düşecek kadar piyasada olmadığındandır..

safakk
03 Ağustos 2011, 11:17
aslında bu birazda modelin çok satmasına bağlı örneğin 1milyon cbf 150 satılır ve bunların atıyorum 5000km bakımında buji gerekir e şimdi o 1milyon motor için bi okadar da yedek parça üretmesi gerek ki bu da hem maaliyeti hemde satış fiyatını düşürür

Biraz daha açıklamak gerekirse herkesde olmayan şeyler pahalıdır örneğin zümrüt yakut altın vs teknolojiye değineceksen iphone black berry motosiklete değineceksen honda goldwing bunlar belirli bir gelir seviyesine hitap eder ve kendi segmentindeki diğer ürünlerden pahalıdır yani az kişide bulunur az kişide bulunması da az yedek parça üretimi demek az üretim fazla kargo paketleme işçi parası vs demek o nedenlede yüksek yedek parça fiyatı demek

Ama tabii gönül isterki herkes cbf 250 gibi motosikletlere sahip olsun maalesef elden de bişi gelmiyor