PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Arkadaşlar lütfen yardım



mertyagci
21 Haziran 2009, 23:14
Arkadaşlar motorum çok ciddi bir şekilde tekliyor.Motoru yıkarken galiba karbüratöre su kaçırdım.Bujileri söküp taktım hiçbir ıslaklık yok ve temizleyip tekrar yerine taktım.Galiba sorun karbüratörde.Bide gittiğim bir servis karbüratörün hava ayarlarıyla oynadı o günden beri motorumdan verim alamıyorum motor ışıklarda stop ediyor.Bu karbüratörü nasıl düzeltebilirim ne önerirsiniz yada bu tekleme sorunu başka neden olabilir?

ExTReMa
21 Haziran 2009, 23:37
Hava ayarını sonuna kadar sık sonra 3 tur çevir..
Sonra yeniden rolanti ayarı yap :)

mertyagci
22 Haziran 2009, 01:06
Nasıl sonuna kadar sıkıp 3 tur çevirecem.Sıktıktan sonra çevrilmezki?Daha açık bir şekilde anlatırsan sevinirim.Birde bu karbüratörün haznesinin içinde su birikmiş olabilir mi yani benzini su ile birliktemi yakıyor acaba.

barrokas
22 Haziran 2009, 01:07
direk karbüratöre yönelme bence,şasede olabilir

mertyagci
22 Haziran 2009, 01:09
Şase derken?Ne alaka?

kartalizma07
22 Haziran 2009, 01:13
hava vidasını sıkıcaksın sonra 3 tur açacaksın demiş. birara bende çok uğraştım verim alamadım. antalya sıcağında ilk çalıştırmada stop eder ve uğraştırırdı.
geçenlerde subap ayarı ve hava ayarı yaptırdım şimdi tek marş tıkır tıkır. rolanti 1 1,5 arası olsun 1 i az geçsin.

mertyagci
22 Haziran 2009, 01:16
Hava ayarı dediğin karbüratörün hava ayarımı?Bu arada nasıl vdayı sıkıp 3 tur çevirecem.Yani önce tamamen sıkıp sonra 3 tur geriyemi çevirecem.

fehmiilker
22 Haziran 2009, 01:18
motoru çalıştır.
rolantiyi çok az yükselt. (normalden biraz yüksek olsun)
hava ayarını sık. (yavaş yavaş sık birden değil. motor stop etcek gibi olur)
hava ayarını yavaş yavaş gevşet ( motorun sesini dinle devir yükselmeye başlıçak)
devir enyüksek konumda bırak.
daha sonra rolantiyi normal konuma getir.
motora gaz ver gaz yemesi nasıl diye hava ayar vidası sıkı ise siyah duman atar çok gevşek ise motor gaz yemez.
not : motor sıcakken yap
motor ışıklarda falan stop ediyo demişsin hava ayarını çeyrek turkadar gevşet veya biarz daha rolanti yükselir gibi olursa doğru ayarı bulursun

barrokas
22 Haziran 2009, 01:18
mesela sinyal kablosu biri+ biri eksi (illa sinyal kablosu olacak değil)ikisinden biri + nın eksiye temas etmesi gibi

aynı sorun bendede vardı vitesi 1 e takınca başlıyordu teklemeye boşta lambasının kablosu sıyrılmış birbirine temas ediyormuş 1 saat önce yaptım normale döndü

mogli
23 Haziran 2009, 21:20
Arkadaşlar motorum çok ciddi bir şekilde tekliyor.Motoru yıkarken galiba karbüratöre su kaçırdım.Bujileri söküp taktım hiçbir ıslaklık yok ve temizleyip tekrar yerine taktım.Galiba sorun karbüratörde.Bide gittiğim bir servis karbüratörün hava ayarlarıyla oynadı o günden beri motorumdan verim alamıyorum motor ışıklarda stop ediyor.Bu karbüratörü nasıl düzeltebilirim ne önerirsiniz yada bu tekleme sorunu başka neden olabilir?

Senin motorunun aynısı yiğenimde var. Bahsettiğin karbüratör ayar olayı hakikaten can sıkıcı 125 regallerde. Rolantiyi tam ayarlıyorsun bu sefer uzun yolda tam verim vermiyor, verimi en iyi aldığın, en iyi çekiş olan şekilde ayarlıyorsun, bu sefer de çok kolay stop ediyor. Yiğenim tercihini stop etmemesinden yana kullanıyor. :D Ama bence de karbüratörden önce kabloları kontrol et. Akü kutup başlarını ıslattıysan da sorun olabilir. Ama karbüratörden çok şüpheleniyorsan, çok kolay bir yerde en azından çanağını sök boşalt, su olabilir madem...


Ufak bir dipnot,

Regal 125 leri nedendir bilmiyorum çok seviyorum. İnanılmaz cezbedici geliyorlar bana. Çok güzel motor :cat:

mertyagci
23 Haziran 2009, 23:44
Valla çok haklısın kardeşim dediklerini birebir dün yaşadım.Motorumla bir Eminönü yapayım dedim Fatih Ormanın'dan Atatürk otosanayiye kadar tüm ışıklarda stop etti ve trafiğin ortasında kaldım.Rezil oldum diyebilirim.Hemen Atatürk otosanayide bir ustaya gösterdim.Motorun sübaplarını ayarladı,karbüratörü söktü temizledi,bujileri değiştirdi.Motor az bişey sanki çekişten düştü,çekişin düşüşünü tek kişi farkedemiyorum ama 2 kişi farkedebiliyorum.Ama motorum hiç stop etmez oldu.Motorum şu anda nazar değmesin saat gibi çalışıyor,özellikle rolantide hiçbir ses değişimi olmuyor.Usta şöyle bir tavsiyede bulundu motorunu bı sıcak havada trafikte çok fazla sıkıştırma,dur-kalk yapa yapa motor fazla ısınıyor ve stop ediyor dedi.Bende çok sıkıştıran bir insanım.Stop etmemesi için biraz rolanti ayarını yükseltti bide hava ayarı yaptı.Şimdi saat gibi.Seninde dediğin gibi ya full performanslı olacak stop edecek,yada az bişey daha performanslı olacak stop etmeyecek.Ama makinemden çok memnunum,özellikle götürdüğüm her usta ve motorun içini açan her usta malzeme kalitesinden bahsediyor.2 Kişi otobanda düz yolda 120 yi gördüm.Fakat 120den yukarı çıkamadım.Herhalde tek kişide 130'u görürürm.Yani 125 cc çift silinidr ama gayet tatmin edici bir motor.Çift silindir olmasına rağmen uzun yolda 5.vites 60-65 arası hızda çok az yakıyor 100 km'de 2.5 lt yakıyor.Şehir içindede 3.2 lt yakıyor,bence çok az.