PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet ve Otomobil Frenlerinin Karşılaştırılması



buraqh
04 Haziran 2009, 22:57
Arkadaşlar bir motosiklet ile durmak, otomobil ile durmaktan ne kadar kolaydır? veya ne kadar zordur? fren mesafeleri filan...

deneyimlerinizi de katarak yardımcı olursanız çok sevinirim :)

matpcy
04 Haziran 2009, 23:13
motor araba gibi durmaz...

mrock
05 Haziran 2009, 00:59
ön teker çift disk,arka tekerde disk bi de üstüne ABS donanımı varsa bu motosikletten iyi duracak araba yoktur....

osmaniyeli
05 Haziran 2009, 01:01
youtube 5th gear da lamborghini ile ducati testi vardı.ducati 1-2 metre geç duruyordu


ama tutup ta sedan bir arabayla ducati frenlese ducati daha önce durur

ixeywent
05 Haziran 2009, 01:06
youtube 5th gear da lamborghini ile ducati testi vardı.ducati 1-2 metre geç duruyordu


ama tutup ta sedan bir arabayla ducati frenlese ducati daha önce durur

o zaman motor freni daha iyi çünkü,her yerde lamborghini yok:P:cherry:

mczaga
05 Haziran 2009, 01:06
ön teker çift disk,arka tekerde disk bi de üstüne ABS donanımı varsa bu motosikletten iyi duracak araba yoktur....

4 tekermi çok 2 tekermi cevabı hangisi ise o kısa mesafede durur .

mrock
05 Haziran 2009, 01:13
ABS li motor kullanmadım ama vidyolarda gördüğüm kadarıyla sağlam frenliyorlar bence.Bu tip motorlar arkadan araç toslamasına müsait makineler...
5734549055880645037

buraqh
05 Haziran 2009, 13:35
mesela bir yzf r6, zx-6r ne kadar rahat durur?
veya 600-750cc arası bir enduro motoru düşünürsek ne kadar rahat durabiliriz?

motosiklet alabilmem için aileme bu konuda bişiyler okutmam lazım :P

scuderia06
05 Haziran 2009, 13:40
arabaların frenıne aban hıc sıkıntı cekmesssın ama motor frenıne aban yerlerde surunursun yolda ufak toz toprak olsun frene bas kitlenir yolda engebe olsun frene bas kitlenir her zaman cok hassas dokunmak gerekıyor agırlık dagılımını ayarlamak gerekıyor..

mrock
05 Haziran 2009, 13:43
mesela bir yzf r6, zx-6r ne kadar rahat durur?
veya 600-750cc arası bir enduro motoru düşünürsek ne kadar rahat durabiliriz?

motosiklet alabilmem için aileme bu konuda bişiyler okutmam lazım :P

"o dediğin 600cc üstü "R" lı makineler gazlamak için yaratılmışlar frenleri bisikletten daha zayıf" diyimde bu yazıyı ailene okutama o zaman.:queen:

başlangıç makinesi bu aletler değil,aileni ikna edeceksen baya bi yetenekli olman gerek:P:P:P:P

buraqh
05 Haziran 2009, 13:51
başlangç makinam bir cup veya commuter, bir süre sonra bölye bir modele geçmeyi düşünüyorum

ama devamında kullanacağım makina için bir fikir veremezsem başlangıçım da olamayacak :queen:

canali
05 Haziran 2009, 14:30
Motosiklet, hele ki ss hiç bir araba gibi durmaz, duramaz, ister çift disk olsun ister abs olsun, motosiklette panik fren yapmak çok ciddi deneyim, teknik ve kabiliyet gerektiren bir hadisedir.

Arabalarda ise öyle değildir, hele abs varsa bacağınızın tüm gücüyle basarsınız araba durur, motorun frenine öyle abanırsanız motor durur, siz üzerinden alçak uçuşa geçersiniz.

5th gear gibi programlarda gördükleriniz bu işin profesyonelleri tarafından, trafiğe kapalı alanlarda, en iyi kalite asfalt üzerinde yapılan karşılaştırmalardır. Sizin caddede yapacağınız deneme ile yakından uzaktan alakası yoktur.

Özetlemek gerekirse; motosiklet durmaz :D

Omicron
05 Haziran 2009, 14:33
arabaların her ne kadar 4 lastiği de frenleme esnasında giden kütleyi durdurma işini yapıyorsa da en önemli etkenin giden kütlenin ağırlığı olduğunu düşünmekte fayda var gibime geliyo. belirli bir süratle giden araç ne kadar ağırsa durdurmak o kadar zor olur bence

E-M-R-E
05 Haziran 2009, 14:34
motoruna ve arabasına göre değişir bu kıyaslama :wiinkk:

buraqh
05 Haziran 2009, 14:51
arabaların her ne kadar 4 lastiği de frenleme esnasında giden kütleyi durdurma işini yapıyorsa da en önemli etkenin giden kütlenin ağırlığı olduğunu düşünmekte fayda var gibime geliyo. belirli bir süratle giden araç ne kadar ağırsa durdurmak o kadar zor olur bence

tekerleklerin yer ile sürtünmeleri artar otomobilde
frenleme için en önemli şeylerden biri budur da
motor aninden durabilse bile senin hala üstünde olacağın kesin olmaz

ben deneyimlerinizi sormuştum, cevabını aldım teşekkür ederim

Bolu'lu Lynx
05 Haziran 2009, 15:37
Arkadaşlar istisnalar illaki olacaktır ama Otomobiller kesinlikle motosikletlerden daha erken durur...SS lerin diğerlerinden çok da farkı yoktur... Osmaniyelinin yaptığı 5th gear programına bir ilavede ben yapayım 2001 yılında çıkan (Hangi ay hatırlamıyorum dergi şuan elimde değil)AUTOBİLD dergisinde de detaylı bir karşılaştırma vardı :cat:...ve otomobiller fark atarak daha erken duruyordu...Ayrıca bu test otobüsler,minibüsler,F1 araçları (!) ve tırlarda vardı....:queen:

kurubuz
05 Haziran 2009, 16:14
Motosiklet here zaman otomobilden daha uzun fren mesafesine sahiptir. Hele ki hızlanmakta olan bir motosiklet , yüksek ivme sebebiyle çok çok daha geç durur.

Makine
05 Haziran 2009, 16:24
Motosikletler yere iki teker ile basmaktadır. Arabalar ise 4 tekerlek ile yere tutunurlar. Neticede arabaların yere yaptığı sürtünme çok daha fazladır. Sanılanın aksine motosikletler hafif oldukları için daha kısa sürede durur teorileri birçok testle çürütülmüştür. Arkadaşın yukarıda bahsettiği SS bir araba ve motosiklet karşılaştırması buna güzel bir örnektir. Son dönemde motosikletlere uygulanan ABS sistemleri (özellikle kombine olanlar) motosikletlerin kaygan zeminlerdeki frenleme performansını arttırmıştır. Frenleme sonrası durma mesafesine etki eden unsular kabaca;

Yol sürtünme değeri;
Lastik tutunma değeri;
Hız,
Frenleme gücü;
Ağırlık;

olarak kabaca sıralanabilir.

justyalin
05 Haziran 2009, 16:31
Arkadaşlar, abs toyota ve yine abs li suziki motorsiklet kullanıyorum. Gerçi absnin verdiği tekerleğin kitlenmemesi gibi bir imkanım var, ama panik frenlerde gördüğüm kadarıyla motorla çok daha kısa mesafede durabildiğimdir. Arkadaşın bahsettigi lamborgini gibi araçlarla çok fazla karşılaşma olanağımız olmadığından dolayı, duramayan araçların bize arkadan vurma olasılığı fazladır.

Bunu İstanbul yolunda bir kaç yaşadığım için durabileceğimi anladığım noktada freni bırakıp arkadaki aracın rahatlamasını sağlıyorum.

Fiziksel olarakta olarakta ağır kütlenin ivmelenmesini durdurmak daha zordur.

kurubuz
05 Haziran 2009, 16:41
Arkadaşlar, abs toyota ve yine abs li suziki motorsiklet kullanıyorum. Gerçi absnin verdiği tekerleğin kitlenmemesi gibi bir imkanım var, ama panik frenlerde gördüğüm kadarıyla motorla çok daha kısa mesafede durabildiğimdir. Arkadaşın bahsettigi lamborgini gibi araçlarla çok fazla karşılaşma olanağımız olmadığından dolayı, duramayan araçların bize arkadan vurma olasılığı fazladır.

Bunu İstanbul yolunda bir kaç yaşadığım için durabileceğimi anladığım noktada freni bırakıp arkadaki aracın rahatlamasını sağlıyorum.

Fiziksel olarakta olarakta ağır kütlenin ivmelenmesini durdurmak daha zordur.

Motorda abs yoksa - ki çoğumuzda yok - panik fren = asfaltı öpmek.

korkut 250
05 Haziran 2009, 16:55
Motosikletle otomobilin durma mesafeleri çok farklıdır otomobil bana göre durma konusunda daha güvenli

genç kaptan
05 Haziran 2009, 17:18
ikisi birbirinden farklı kavramlar anlaşılan sizde araba var ve motora geçemye niyetlsiniz :)

marmaris
05 Haziran 2009, 17:35
kimse birbirlerini kandırmasın.otomobiller kadar güvenli ve kısa mesafede motosikletler duramaz.varsayalım dursa bile motosiklette yüksek hızlarda ani frenleme yapmak büyük ustalık ister bu canbazların ipte yürümesine benzer.motorun dengesi sarsılır heleki direksiyonu düz tutamazsanız düşersiniz.kızaklamayı geçtim ön frene asılırsanız tepe taklak gelmenizde muhtemel:)

Orhanko
05 Haziran 2009, 18:40
Otomobiller kesinlikle daha kısa mesafede duruyorlar. Ayrıca absli otomobillerde panik fren sırasında aracın yönünü bile değiştirebiliyorsunuz ki bu nereye çarpmayı seçtiğinizle ilgili büyük avantaj sağlıyor.

ShowDown
05 Haziran 2009, 19:26
motor 300 kg,2 teker ön teker 200 kg arka 100 desen frenlerken
araba 2-3 ton,4 teker ön 1 tekere 600-700kg düşse arkaya da 400-500 kg düşse
frenlemeyi bilen kişilerin kontrolünde aynı fren sistemine sahip motor ve araba frenlemesini kıyaslarsak motosiklet çok daha,belki 2 kat daha erken durur...
yanlış mıyım?

forewer
05 Haziran 2009, 22:42
motor 300 kg,2 teker ön teker 200 kg arka 100 desen frenlerken
araba 2-3 ton,4 teker ön 1 tekere 600-700kg düşse arkaya da 400-500 kg düşse
frenlemeyi bilen kişilerin kontrolünde aynı fren sistemine sahip motor ve araba frenlemesini kıyaslarsak motosiklet çok daha,belki 2 kat daha erken durur...
yanlış mıyım?

Kesinlikle tecrübeli insanların yapabileceği bir frenleme olmalı o:cat:

ShowDown
05 Haziran 2009, 22:48
Kesinlikle tecrübeli insanların yapabileceği bir frenleme olmalı o:cat:

ben tamamen teorik olarak yazdım hiç anlamam frenlerden filan ama motorun daha erken durması daha mantıklı...:cat:

bassy_bolu
05 Haziran 2009, 22:50
ama bu ss makineler 600r cbr 600 gibi... 260 270 le giderken 1 2 snde 120 130 lara düşüyolar sadece profesyoneller değil birçok ss sürücüsü bastığı yerde aniden 100 kmh yavaşlıyor :silent:

mrock
05 Haziran 2009, 23:08
ama bu ss makineler 600r cbr 600 gibi... 260 270 le giderken 1 2 snde 120 130 lara düşüyolar sadece profesyoneller değil birçok ss sürücüsü bastığı yerde aniden 100 kmh yavaşlıyor :silent:

motorlarda bulunan kompresör gücüden yani motor freninden kaynaklanıyor. 200 ile giderken gazı çektiğimizde birden 150-160 a düşüyor frene basmadan 1 kaç saniye içinde...

avkan65
05 Haziran 2009, 23:17
ama bu ss makineler 600r cbr 600 gibi... 260 270 le giderken 1 2 snde 120 130 lara düşüyolar sadece profesyoneller değil birçok ss sürücüsü bastığı yerde aniden 100 kmh yavaşlıyor :silent:




260-270 lerden bahsettiğin km lere düşerken kat ettiği mesafeye bakmak lazım diğer bir arkadaşın dediği gibi motorsikletin motor komprosörü arabadan çok farklı motorda gazı bırakınca ,arabadan daha fazla komprosör yapar ,yapmasa zaten daha güç frenlemeler söz konusu olur ..

Bence otomobil frenleme açısından motorlardan daha emniyetli 4 teker avantajı yönü ile ,frene basıldığında 4 tekerleğede eşit oranda güç basması çok önemli motorda ani frenlemerde iki tekerleğede eşit oranda güç vermek zordur,özellikle virajlarda yüksek sürat ile seyrederken araba ile mukayese bile edilemez ,otomobil 140-150 arası hatta daha fazla suratlerde virajda rahatça frene basar ,ama motorlu basamaz ya düşer ya da frenleyemediğinden dolayı virajın aksi istikametindeki duvar ve bariyere yapışır

xterkan
06 Haziran 2009, 00:09
yanlış test bence yada kıyasla motor araba kıyası yapılacaksa değerleri aynımı bir f1 aracından daha iyi duramaz kabul ama f1 aracı yada diğer spor arabalarda kullanılan malzeme nasıl ? sıradan araçlarda düz disk yapısı var ama motorlarda hava kanallı disk var karşılaştırma yapılacaksa 200 km re hıza kadar ve eş değer motor ve arabalarda olması lazım bir sıradan tofaş veya ayarında araç ile sıradan 600 lük motoru karşılaştırınca motor erken durur kendimde test ettim ama iki aynı sistemi test edip karşılaştırma yapmak lazım bence yoksa bu test iki ayrı teknik ve kalite ile olursa olmaz düz yoldan bahsediyoruz zaten virajda ıslak ve kum çakıl olan yolda zaten motor da ani fren zor motor da ani frende en önemli konu direksiyonu eşit şekilde sıkmak ve dengelemektir sağ el ile frene asılırken sol eli gevşek bırakırsak eşit ağırlık vermessek gidona % 90 yerdeyiz :) başıma 2.3 kere geldi aynı disk yapısı aynı teker kalitesi ve aynı balata kalitesi ile karşılaştırma yapmak lazım ve sıradan araçlar ile zaten piyasada 200 km re üzeri çıkan az sayıda araç var mesela eski kartal aracımda ani fren bile yapamıyorsun hortumları patlıyor yada fren merkezi bir keresinde deneme amaçlı bastım ertesi gün fren merkezi yağ boşaltmış şimdi bu araç erken dursa ne olur durmasa ne olur ? sistemi iyi değilki zaten yada şöyle diyelim bir iki kere ani fren yapma hakkın var sonra gene sistemi değiştir değiştirmessen freni unut böyle sonuç çıkıyor :)

ozankosker
06 Haziran 2009, 00:22
motor nekadar agırsa okadar rahat durur arkama birini oturttugumda cok rahat durabiliyorum ama tek oturdugumda arka frene abandıgım zaman durmuyo kayıyo

alkadras
06 Haziran 2009, 00:30
Arabanın ağırlığının motosiklet ağırlığına oranı göz önüne alınırsa -ki alınsa iyi olur - Araba daha kolay duruyor olabilir.

Ve motorda tekerleri kilitleme şansın da yok. kontrol her an sende olmalı

Akileos
06 Haziran 2009, 00:31
o zaman motor freni daha iyi çünkü,her yerde lamborghini yok:P:cherry:

hacı herkezdede ducati yok ..ama ....:P
..araba daha rahat durur benim kanaatim ce......

ahmet93
06 Haziran 2009, 00:49
Motosiklet mi yoksa kamyon mu derseniz kesinlikle motosiklet derim..
Bugün canlı şahidi oldum bu olayın bi tana 100 cc lik mondial tali yoldan bi fırladı kamyonda karşıdan geliyodu motorcu hızlı geldiği için kendi şeridine geçemedi frene bastı ve kamyon duramayınca motosikleti altına ve motordaki 2 kişi olay yerinde öldü ben bu anlattıklarımı evimimn balkonundan gördüm çok kötü oldu ya motordaki adamlarda hiç ir şey yoktu ne kask ne mont hiç bir şey..Her zaman dikkatli olun ve yavaş gidin..
Benimde bugün arka lastik patladı yarın yaptırırım diye düşünüyodum ama yaptırmıycam ailemden de yasak geldi zaten kazadan dolayı..Bu sezona başlamadan motosiklet olayını bıraktım..

Akileos
06 Haziran 2009, 00:56
Motosiklet mi yoksa kamyon mu derseniz kesinlikle motosiklet derim..
Bugün canlı şahidi oldum bu olayın bi tana 100 cc lik mondial tali yoldan bi fırladı kamyonda karşıdan geliyodu motorcu hızlı geldiği için kendi şeridine geçemedi frene bastı ve kamyon duramayınca motosikleti altına ve motordaki 2 kişi olay yerinde öldü ben bu anlattıklarımı evimimn balkonundan gördüm çok kötü oldu ya motordaki adamlarda hiç ir şey yoktu ne kask ne mont hiç bir şey..Her zaman dikkatli olun ve yavaş gidin..
Benimde bugün arka lastik patladı yarın yaptırırım diye düşünüyodum ama yaptırmıycam ailemden de yasak geldi zaten kazadan dolayı..Bu sezona başlamadan motosiklet olayını bıraktım..

şimdi bunun ne alakası var desem yanlış anlarmısın....anlasanda benim için farketmez gerçi.....bu yazının yeri değil...burası...:farao::farao:

osmaniyeli
06 Haziran 2009, 00:57
Motosiklet mi yoksa kamyon mu derseniz kesinlikle motosiklet derim..
Bugün canlı şahidi oldum bu olayın bi tana 100 cc lik mondial tali yoldan bi fırladı kamyonda karşıdan geliyodu motorcu hızlı geldiği için kendi şeridine geçemedi frene bastı ve kamyon duramayınca motosikleti altına ve motordaki 2 kişi olay yerinde öldü ben bu anlattıklarımı evimimn balkonundan gördüm çok kötü oldu ya motordaki adamlarda hiç ir şey yoktu ne kask ne mont hiç bir şey..Her zaman dikkatli olun ve yavaş gidin..
Benimde bugün arka lastik patladı yarın yaptırırım diye düşünüyodum ama yaptırmıycam ailemden de yasak geldi zaten kazadan dolayı..Bu sezona başlamadan motosiklet olayını bıraktım..

çok kötü olmuş. motosikletlilere de Allah rahmet etlesin.

iptaluyelik02
06 Haziran 2009, 10:54
Bence havada kalmış bir sorudur
Hangi motosikletle hangi otomobil?
100 km/h den 0 a inişte otomobillerin fren destek sistemlerine bağlı olarak aralarında
15-20 m ye yakın,hatta eşit fren destek sistemlerine rağmen otomobiller
arasında 5-10 m gibi ölümcül farklar olabiliyorken hangi motosikleti hangi otomobil ile kıyaslayacağız?
üstelik sürücülerin dikkat ve deneyiminin de büyük önemini inkar etmemek lazım.

üzerlerinde ortalama sürücülerin olduğunu varsayarsak,kişisel tecrübelerime dayanarak
ABS li bir BMW motosiklet elbette şahin'den,Broadway'den,Toros'tan biraz daha kolay duracaktır.(biraz daha diyorum çok bariz farkların olmadığı bir durum çünkü)
ABS li bir Megan'da ABS li BMW motosikletten kesinlikle çok daha kısa mesafede duracaktır.
Daha üst sınıf ve ilave fren desteği olan otomobillerden bahsetmeye bile gerek yok sanırım.
Motosikletlerin teknik verilerinde asla fren mesafesini yazmazlar,çünkü uzundur, korkunçtur,kaos yaratır.

YuXeXeS
06 Haziran 2009, 12:39
ABS fren durma mesafesini kısatlmaz. Hatta frene nasıl basacağını bilirsen hiçbir farkı yoktur ABS'nin.

sultanahmet
06 Haziran 2009, 13:17
Arkadaşların yazdığı birçok önemli etkene katılmakla beraber otomobillerin daha güvenli ve kısa bir mesafede durabileceğini düşünüyorum. Çünkü; motosikletlerin iki lâstiğinin yere basan toplam alanları ile otomobillerin yere basan dört lâstiğinin toplam alanlarının arasındaki farkı düşünecek olursanız ( ki motosikletlerin lâstiklerinin otomobillere oranla daha ince olduğunu düşünecek olursak bu fark en az 5-6 kat olacaktır!) bana hak vereceğinizi düşünüyorum.

bassy_bolu
06 Haziran 2009, 14:49
Bir dergide okumuştum..bir tane profesyonel motor sürücüsü ve 3 tane amatör motor sürücüsünün yaptığı testleri karşılaştırıyorlardı..profesyonel olan motorcuya abs olmayan bir ss diğerlerine daha teknolojik abs olan motorlarlar vermişler durma mesafelerini hesaplıyorlardı..profesyonel olan hepsinden daha kısa mesafede durdu..bence abs biraz daha amötötr kullanıcıların işin yarıyor.

önde®
07 Haziran 2009, 03:24
mesela bu videodaki gsxr'de abs yok ama baya iyi fren yapabiliyor pilot.

http://yfrog.us/5a2008suzukigsxr750sportbz

RunemagicK
07 Haziran 2009, 05:34
fen bilgisi öğretmeni konuşuyor:)
fren mesafesi sürtünme ile alakalı olduğundan, sürtünme de yüzey alanı ve ağırlık ile doğru orantılı olduğundan arabalar daha çabuk duracaktır tabiki.
bir de çift disk olmasının fren mesafesine etkisi yoktur (eğer tek disk tekeri kilitleyebilecek güçteyse, inanmayan 100 tane diski takıp deneyebilir bişe değişiyomu die:))

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:29 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:24 AM ----------


ABS fren durma mesafesini kısatlmaz. Hatta frene nasıl basacağını bilirsen hiçbir farkı yoktur ABS'nin.

hatta abs fren mesafesini uzatır.
abs aracı, kontrol edebileceğimiz en büyük ivme ile durdurur. yoksa tekeri kilitleme ile daha kısa mesafede durabiliriz(motorda duramayız, düşeriz o ayrı:))

---------- Mesaj ekleme zamanı: 04:34 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 04:29 AM ----------

bunuda söylemeye gerek varmı ama;
fren mesafesinin markaya modele göre de farkı yoktur. yani mercedes renodan daha iyi durur demek yanlış. o farkı yaratan abs sisteminin en doğru ivmeyi ayarlama olayıdır.
yoksa aynı abs sistemli, eşit ağırlıkta, eşit lastik ebatlı mercedes ile reno tabiki aynı mesafede duracaktık.
ha şu an nie renonun fren mesafesi uzundur, çünkü mercedes amcaların teknolojisi daha iyi:)

GorkeM
07 Haziran 2009, 07:15
Honda'nın motosikletler için Abs testi...
-Zv3Sacl7JQ

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:15 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:05 AM ----------


tekeri kilitleme ile daha kısa mesafede durabiliriz(motorda duramayız, düşeriz o ayrı:))

Buna kesinlikle katılmıyorum.
Aşağıda motosiklet frenleme testini görebilirsiniz.
http://www.youtube.com/watch?v=TeJ1JH2ah00
TeJ1JH2ah00

1. frenleme , sadece arka fren kullanılarak , ve teker kilitlenerek...
2. frenleme , sadece arka fren kullanılarak , ama teker kilitlenmeden...
3. frenleme , sadece ön fren kullanılarak,
4. frenleme , ön ve arka fren birlikte kullanılarak yapılmış.

RunemagicK
07 Haziran 2009, 15:08
Honda'nın motosikletler için Abs testi...
-Zv3Sacl7JQ

---------- Mesaj ekleme zamanı: 06:15 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 06:05 AM ----------



Buna kesinlikle katılmıyorum.
Aşağıda motosiklet frenleme testini görebilirsiniz.
http://www.youtube.com/watch?v=TeJ1JH2ah00
TeJ1JH2ah00

1. frenleme , sadece arka fren kullanılarak , ve teker kilitlenerek...
2. frenleme , sadece arka fren kullanılarak , ama teker kilitlenmeden...
3. frenleme , sadece ön fren kullanılarak,
4. frenleme , ön ve arka fren birlikte kullanılarak yapılmış.

ama hondanın videosunda kilitlenen motorda yük ön tarafta kalan 3. bi tekere biniyo.o halde erken durması mümkün değil tabiki. zaten bilirsiniz motoru asıl durduran ön frendir

aslında o bahsettiğim genel olarak arabalar içindi. çünkü arabada tekerler kilitlendiğinde 4 tekerede tam olarak eşit olmasada yaklaşık bi ağırlık düşer, sonuçta yine 4 teker ile yere tutunduğunu varsayabiliriz. ama motorda böyle birşey yok diye biliyorum. frene basıldımı bütün yük önde toplanır, hatta arka teker havalanabilir. sonuçta tek teker, yani yüzey alanı azalıcağından geç duracaktır. ha tekerlerin kilitlenmesi halinde öne arkaya eşit ağırlık binerse aynen dediğim gibi.
sonuçta hareket etmeyen teker dönen bi tekere göre daha çabuk durur.

Serk21
07 Haziran 2009, 18:25
2006 ve üzeri bir 1000rr ın üzerinde 2 kişi varken ve lastikleri iyi durumdayken 15-20 milyarlık hiç bir arabanın yavaşlamada kapışabileceğini düşünmüyorum

sniper777
08 Haziran 2009, 00:46
bence onu bunu bırakın takip mesafesine dikkat edin
önünüzdeki araba dibine kadar frene bastığında takip mesafesi bıraktıysanız hayatınızı kurtarırsınız ihtimalleri herzaman düşünmek lazım....

iptaluyelik02
08 Haziran 2009, 10:23
ABS fren durma mesafesini kısatlmaz. Hatta frene nasıl basacağını bilirsen hiçbir farkı yoktur ABS'nin.

Ne gerek var o zaman ABS'ye?
ABS takacaklarına fren yapmayı öğretsinler di mi?
ne kadar iyi fren yaparsan yap hangi tekerleğin kızaklayacağını bilemezsin.