PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yarış motosikleti faciaya yol açtı: 3 ölü



Sayfa : [1] 2

eeraktan
03 Haziran 2009, 23:04
bu kadar yanlı bu kadar sorumsuz habercilik yapılırmı yaa??

şu rezilliğe bakın
Samsun'da iki araç arasından hızla geçen yarış motosikletinin sesinden panikleyerek direksiyon hakimiyetini kaybettiği ileri sürülen otomobil sürücüsü, yoldan çıkarak refüj ortasındaki beton aydınlatma direğine çarptı. Kazada, otomobilde bulunan 3 kişi olay yerinde hayatını kaybederken, kazaya yol açtığı iddia edilen motosiklet ise kayıplara karıştı. Edinilen bilgiye göre kaza, Samsun-Ordu Karayolu 6. kilometresi Kirazlık mevkiinde saat 10.30 sıralarında meydana geldi.

mms://haberav.mynet.com/hv/motor-facia65.wmv

Muhammet Kandemir (38) yönetimindeki 34 VL 9631 plakalı otomobil, Tekkeköy istikametinden şehir merkezi istikametine seyir ederken plakası ve sürücüsü tespit edilemeyen bir yarış motosikletinin hızla yanından geçmesi sonucu çıkan gürültüden direksiyon hakimiyetini kaybettiği öne sürüldü.

Yoldan çıkan otomobil, refüj ortasındaki beton aydınlatma direğini parçalayıp ağaç fidanı üzerinde yandan yattı. Parçalanan otomobilin içinde bulunan 3 kişi olay yerinde hayatını kaybetti. Ölenlerden birinin cesedi kaza sırasında yolun ortasına savruldu. İki araç arasından hızlı geçip uzaklaşıp faciaya sebep olduğu iddia edilen motosiklet ise kayıplara karıştı. Görgü şahitlerinin kaza yerinden az ileride bulunan kavşakta araçların kalkış yaptığını, bu sırada iki araç arasından geçen motosikletin büyük bir gürültü çıkardığını ve aniden uzaklaşıp kaybolduğunu, bu esnada kaza yapan otomobilin direksiyon hakimiyetinin kaybettiğini söylediler.

Kazada hayatını kaybedenlerin Rize Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde görevli Opr. Dr. Hakan Türkmenoğlu, müteahhit ve aynı zamanda otomobilin sahibi Muhammet Kandemir (38) ile Beytullah Kopuz olduğu öğrenildi. Kazazedelerin Rize'den Samsun'a geldikleri ve Tekkeköy ilçesi civarında Samsun'daki arkadaşlarıyla telefonla görüştükleri öğrenildi. Kazada ölen 3 kişinin cesetleri otopsi için Tekkeköy Sağlık Merkezi'nin morguna kaldırıldı. Kazayla ilgili soruşturma sürdürülüyor

alıntı mynet (http://haber.mynet.com/videosayfali/yasam/Yaris-motosikleti-faciaya-yol-acti-3-olu/03Haziran2009/A030608E/mms%253A%252F%252Fhaberav%252Emynet%252Ecom%252Fhv %252Fmotor%252Dfacia65%252Ewmv/2)

By_StaR
03 Haziran 2009, 23:20
ölenler yazık olmuş ama; Motorcularıda bu kadar aşikar bir şekilde suçlamakta olmaz.. birde mynette bu haberin alttarafında öyle bi acayip yorum var ki; Milletin motosikletler için ne düşündüğünü anlayamadım...

< iLk@yy >
03 Haziran 2009, 23:25
madem dikkati dağıldı demekki bu adam aynalarını kontrol etmiyor geçiyor en sol şeride basıp gidiyor (yani biraz bile olsa dikkat yok sadece gidiyor) arada gelirse aklına bakıyor aynalrına mercedes'i varya ondan hızlısı olmaz diye düşünüyordur işte trafikteki cahilliğin en büyük boyutlarından....

barannet
03 Haziran 2009, 23:26
ölenlerin ailelerine başsağlığı diliyorum.

fakat kazaya karışan aracın yükse hızla seyrettiği çok açık. o araç o hale başka türlü gelemez.

osmaniyeli
03 Haziran 2009, 23:27
Allah rahmet eylesin. arabaya ne olmuş öyle. 130 filan vardı diyor anlatan. motosikletli nasıl yaptı acaba . adam belki de çarpmamak için yanından geçen motosiklete hamle yapmış olabilir

Shrieker
03 Haziran 2009, 23:28
Görgü tanığının anlattığına bakılırsa araç sürücüsü "overcorrection" denilen hatayı yapmış. Arabanın arkası savrulunca düzeltmek için fazla kırınca spin atmış. "Yarış motoru gürültü çıkardı, faciaya sebep oldu" gibisinden bir başlık çok taraflı ve iğrenç açıkçası. Motosiklet sürücüsü gerçekten hatalı olabilir; kazaya debebiyet vermiş olabilir. Zaten motosikletler görünmüyor, bu haberden sonra bir de bilerek üstümüze kıranlar türerse şaşırmam.

Arabanın da aşırı hızlı yol aldığını eklemek gerek. Bir de Mercedes olduğu düşünülürse... Aşırı hız olmadan o arabanın o hale gelmesi imkansız.

m.s
03 Haziran 2009, 23:40
Allah rahmet eylesin...

KaPTaNHaSaN
03 Haziran 2009, 23:42
130 km ile bir mersedes o hale gelmez ya .. 180 den fazladır o hız ...

PIERzig
03 Haziran 2009, 23:43
Eğer o araba mersedesse o anki hızı 130 dan bayağı bir fazladır ...

StoneOfDeath
03 Haziran 2009, 23:45
Allah rahmet eylesın ama bır motosıklet surucusu bu sekılde suclanamaz motor sesınden panıklemıs bı surucu gercekten acı

asfalt meleği
03 Haziran 2009, 23:54
başlıkla adamın anlattıklarının çok alakası yok. motosikletin uzakta olduğunu söylüyor zaten. motosiklet sürücüsü dikkat dağılmasına veya paniğe yol açtıysa ona bir şey diyemiyorum. ama arkadaşlar bu araba mercedes..

yanlış anlamayın ama günümüzde bir çok araç gerçekten mümkün mertebe güvenli yapılıyor. tabi her yönden çarpmaya karşı değil elbette ama..

ki bu araç mercedes.. yani güvenliği ve sağlamlığı ile ün yapmış bir markanın aracı. belki de emsallerinden iki kat fazla fiyatlı olmasının sebebi de iki kat daha güvenilir olmasının da etkisi vardır..

bu araba bu hale gelmişse ben hızın 120 civarı olduğunu sanmıyorum. yani bence çok daha fazla olmalı. hatta kişisel fikrimce 150 nin altında değildi hızı..

yada gerçekten kazaın oluş şekli ve darbenin alınış şeklinden dolayı bu şekilde bir hasarla karşılaşıldı orası da var..

yorumları artırmak mümkün.. ama asıl gerçeği yine göremiyoruz. 3 yurttaşımız, 3 memlekettaşımız, 3 kardeşimiz, 3 abimiz, 3 arkadaşımız, 3 dostumuz, 3 evladımız, 3 babamız daha trafik kazası yüzünden hayatlarına veda etti. allah rahmet eylesin hepsine. kimsenin ahı kimsede kalmaz. elbette kusur sahibinin de hesabı bir gün sorulur.

şu durumda geride kalanlar için sabır, vefat edenler için rahmet diliyorum. bizlerse umarım biraz daha dikkat etmeyi akıl edebiliriz. belki en azından annemizin babamızın evladımızın eşimizin kardeşimizin arkadaşımızın yüreğini yakmamak için..

Akileos
03 Haziran 2009, 23:55
hacı ben hersene bu yoldan geçiyorum o kadar düzgün bi yol ki istan bul adapazarı otobanını bilirsiniz aynen orası gibi...ya adam cağız nasıl toplayamaz arabayı hayret..ya uyuyodu yada lastiğifelan patlamıştır o yolda bu kazayı yapmak harbiden zor...allah rahmet eylesin....

xterkan
03 Haziran 2009, 23:59
ALLAH ölenlere rahmet etsin yalnız haber atmasyon yada yarış yapıyorlardı v.s motor zaten egsozlu ise sesini 1.2 km re den duyarsın ses hızındanda hızlı gitmiyorya :( atmasyon bence sesi duyan araç zaten hazırlıklı olur yanına gelipte gazı açsa diye düşünüyorum mantıksız ve gene de o kadar etkilemez başka birşey var bence önemli olan gene insanların vefat etmesi artık çözüm lazım gene tekrarlıyorum

soner17
04 Haziran 2009, 00:08
ölenlere Allah rahmet eylesin.. komik bi haber.. motorun sesinden korktu vb. vb. sesten kuştan böcekten korkuyosan ne işin var 130'larda be abicim........

alp_tunay
04 Haziran 2009, 00:25
İyide bu araba mercedes.. Öyle kolay kolay savrulmaz... Savrulsa bile o hale gelmesi imkansız... Tabi 130 lu hızlarda..... :silent::silent:

Zamanında susurluk kamyonunu hatırladım..... 180 le kamyona yandan bodoslama girmiş kamyonu ortadan katlamıştı.... Ve o mercedesten sağ çıkan olmuştu....:cat:

Bakıyorum mercedes katlanmış ya... Bu hale getiren direği göremedim.... Çünkü sanırım çok uzakta kalmış.... Ya da eski kum haline geri dönmüş... :cherry:

Ortada çok yüksek hız var... 200 lerde sanırım......Bu aşikar.... Suçu motorlara atmanın anlamı yok... Trafik anlık bir iş...Dikkat dağılmasına gelmez... :farao:

Hayır bu adam bu kadar nasıl emin konuşuyo?... 130 lardaydı diyor..O da 130 larda mıymış?... Zaten diyor motor uzaktaydı diye...Aradam kim geçti dedi anlamadım?....:wiinkk:

Ölenlere üzüldüm..Allah rahmet eylesin....

kingman30
04 Haziran 2009, 00:25
Bi keresinde cbf150 ile seyrederken bir ss yanımdan büyük bi gürültüyle geçmişti.Hem de hızını tahmin bile edemem.Belki 200 km hızı vardı.Beni acayip hoplatmıştı.Eğer ben 2 tekerle dengemi kaybetmediysem mercedes nasıl denge kaybediyo anlamak çok zor.Zaten görgü şahidi uzaktaydı demiş.Nasıl oluyo anlamadım.Adamın eceli gelmiş.Suç motorcuya kalmış.

enginer6
04 Haziran 2009, 00:56
selamlar,
Ben kazayla değil de kazayla ilgili "şu rezilliğe bakın" dediğiniz haberle ilgili bir şey söyleyim.
öncelikle meslekten biri olarak bu haberin tamamen tarafsız olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Haberci haberinde sıklıkla kullandığı; "ileri sürdü", "öne sürüldü", "iddia edildi" gibi kelimelerle kazaya neyin neden olduğunu bulan taraf olarak değil de, aktaran taraf olduğunu göstermiş. Bunu yaparken de kazaya tanık olanlardan faydalanmış.


Sonuç olarak taraf olmakla suçladığınız haberci; motorcu olsıun çamurdan olsun mantığıyla ""bu kadar yanlı bu kadar sorumsuz habercilik yapılırmı yaa??" diyen sizden daha tarafız bir haber yapmıştır.

muratcan7
04 Haziran 2009, 01:32
MYnet'teki yorumları okuduktan sonra insanın pek birşey yazası gelmiyor ki...

Biri şöyle demiş

.. Bu motorsikletlilere bir çözüm buşunması lazım. Hepsi için demiyorum ama okadar çok kendini bilmez bir şekilde davrananları varki herkezi tehlikeye atıyorlar. Başlarına birşey gelincede ortalığı ayağa kaldırıyorlar...

Bu yorumu yazan kişi motoRsikletliler dediği sanki bir insan değil de bir yaratık gibi lanse etmiş. Nedir bu motosiklet kullanıcılarına duyulan kin ve nefret ?

Haberin taraflı olup olmadığı tartışılır .Amacı belli . Suçu birilerine yüklemek. "Yarış motosikleti faciaya yol açtı" diye bir başlık atınca herkes okur bu haberi. Bir tür strateji olsa gerek.

Ayrıca bende haberde eksiklik olduğunu düşünüyorum. 130 diyor sözde görgü tanığı. ben de arkasındaydım diyor. Yani motor yanından 200 lede geçse 300 lede bu adam hayatında hiç mi motosiklet sesi duymamış ? Yok yalpalamış yok düzeltmeye çalışmış. Sanki görgü tanığı yan koltukta oturuyor.

Anlayamıyorum bu insanları.

eeraktan
04 Haziran 2009, 01:48
selamlar,
Ben kazayla değil de kazayla ilgili "şu rezilliğe bakın" dediğiniz haberle ilgili bir şey söyleyim.
öncelikle meslekten biri olarak bu haberin tamamen tarafsız olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Haberci haberinde sıklıkla kullandığı; "ileri sürdü", "öne sürüldü", "iddia edildi" gibi kelimelerle kazaya neyin neden olduğunu bulan taraf olarak değil de, aktaran taraf olduğunu göstermiş. Bunu yaparken de kazaya tanık olanlardan faydalanmış.


Sonuç olarak taraf olmakla suçladığınız haberci; motorcu olsıun çamurdan olsun mantığıyla ""bu kadar yanlı bu kadar sorumsuz habercilik yapılırmı yaa??" diyen sizden daha tarafız bir haber yapmıştır.

Yarış motosikleti faciaya yol açtı: 3 ölü

bu mudur tarafsızlık,, kaza yapan araçla motorsikletin birbirine alakası % kaç,
ama amaç tribünlere oynamak olduğu için haberde motorsiklet ön plana çıkartılıyor.
kaza sebebinin aşırı hız olduğu gün gibi aşikar..
ileri sürdü", "öne sürüldü", "iddia edildi"
gibi yazılarda bu işlerin kıvırması herhalde

tanık zaten haberi yapanı inkar ediyo tasdik etmiyorki.. motor ilerdeydi demiş vatandaş,
Sizde haberci olsun, çamurdan olsun düz mantığı ile hareket etmişsiniz. ve haberci arkadaşın tarafını tutmuşsunuz..
at gözlükleri ile olaylara bakmayalım lütfen...

Shrieker
04 Haziran 2009, 01:51
selamlar,
Ben kazayla değil de kazayla ilgili "şu rezilliğe bakın" dediğiniz haberle ilgili bir şey söyleyim.
öncelikle meslekten biri olarak bu haberin tamamen tarafsız olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Haberci haberinde sıklıkla kullandığı; "ileri sürdü", "öne sürüldü", "iddia edildi" gibi kelimelerle kazaya neyin neden olduğunu bulan taraf olarak değil de, aktaran taraf olduğunu göstermiş. Bunu yaparken de kazaya tanık olanlardan faydalanmış.


Sonuç olarak taraf olmakla suçladığınız haberci; motorcu olsıun çamurdan olsun mantığıyla ""bu kadar yanlı bu kadar sorumsuz habercilik yapılırmı yaa??" diyen sizden daha tarafız bir haber yapmıştır.

Katılmıyorum. %100 katılmıyorum. Hiç katılmıyorum. "Yarış motosikleti faciaya yol açtı: 3 ölü" manşeti hedef gösterir, ön yargı yaratır ve insanların ön yargılarını tetikler. Sen haberin içine istediğin kadar "öne sürüldü" "iddia edildi" yaz. Hiç fark etmez. Manşetin tesirini göz ardı edemessin. Doğruya daha yakını "Yarış motosikletinin kazaya sebep olduğu iddia edildi" tarzında olabilir. Ama "Yarış motosikleti faciaya yol açtı: 3 ölü" gibi bir manşet kesinlikle hedef gösterme amaçlıdır.

kuyucadısı
04 Haziran 2009, 02:02
Allah rahmet eylesin.
yine medyanın abartması gibi geldi bana...
karşı yönden motosiklet geçse, ordan geçti ondan kaza oldu diycekler nerdeyse artık

plur
04 Haziran 2009, 02:15
ölenlerin ailelerine başsağlığı diliyorum.

fakat kazaya karışan aracın yükse hızla seyrettiği çok açık. o araç o hale başka türlü gelemez.

:cat: :cat: :cat:

mterayes26
04 Haziran 2009, 02:32
Görgü tanığının anlattığına bakılırsa araç sürücüsü "overcorrection" denilen hatayı yapmış. Arabanın arkası savrulunca düzeltmek için fazla kırınca spin atmış. "Yarış motoru gürültü çıkardı, faciaya sebep oldu" gibisinden bir başlık çok taraflı ve iğrenç açıkçası. Motosiklet sürücüsü gerçekten hatalı olabilir; kazaya debebiyet vermiş olabilir. Zaten motosikletler görünmüyor, bu haberden sonra bir de bilerek üstümüze kıranlar türerse şaşırmam.

Arabanın da aşırı hızlı yol aldığını eklemek gerek. Bir de Mercedes olduğu düşünülürse... Aşırı hız olmadan o arabanın o hale gelmesi imkansız.



eğer ölmezsem bagırsaklarından iç lastık yaparım o hareketı yapanın

s3ns4t10n
04 Haziran 2009, 02:38
o mercedesin o hale gelmesi icin en az 200 ile gidiyor olması lazım, carparak evin duvarını yıkan mercedes gördüm ve duvarı kaldırdıklarında arabada sadece toz birikintileri vardı..
yanii 200 ile giderken, yanından gecen bir motorun sesini ne kadar duyup korkabilir orası muamma??

bence medya habere malzeme cıkarmıs..

beykurt
04 Haziran 2009, 03:26
haberdeki bey gayet basit ve net anlatmış.burada motorun bir hatası yada kusurundan söz edilemez bence.ölenlere Allahtan rahmet diliyorum.Yukarıda arkadaşın dediği gibi trafikte sola geçipte basmakla şoför olunmuyor.sen her an dikkatli olmalısın.

Gnusher
04 Haziran 2009, 03:27
Başlıktaki yazıları yarısından fazlasına kadar okuyup sonra dayanamadım. Artık şu motorcuları her koşulda savunma psikolojisinden kurtulmak gerekli. Adam resmen ölüme sebebiyet vermiş.

Aşağıda belirttiğim bazı durumlar üzerine düşününce fikirlerin değişeceğini düşünüyorum. Acele yazdım kusura bakmayın.



1-)Adam resmen adamları korkutmak için aralarından geçmiş ve başarılıda olmuş. Gidip sağda solda böbürlene böbürlene anlatmadıysa bende bişey bilmiyorum. Bunların arasına bi girdim enayi korkudan kontrolünü kaybetti...

2-)3 can gitmiş yok kıl yok yün. Adam dikiz aynasına bakmamış bilmemne. Aynısını bende yaşadım. Dikiz aynasını sürekli kullanan biri olmama rağmen ve çevrede yarış motorları olduğunu bilmeme rağmen yanımda 260+ hızla bir racing geçti ve resmen zıpladım motorun üstünde.

3-)Düşünsenize arabayla başka bir aracın yanından gidiyorsunuz. Yanyanasınız, başka geçicek yerde yok. O anda insan hiç birşeyin olmasını beklemez. Ayrıca boş bir anına gelmiş olabilir. Zavallı bir anlık refleksle kendine çarpacak bir nesneden kaçmaya çalıştı belkide. Hızı neyse ne; isterse 200 olsun sonuçta kazanın sebebi ortada.(söylenene göre).

4-)Bu yakından geçip tırstırma hevesiyle çok adam patladı bu sefer olan motorcuya olmamış. Olsaydı adamları yerin dibine sokardık. İğneyi başkasına çuvaldızı kendimize.

5-)Eğer adam(arabadaki) o anda yoldaki çukurdan kaçmak için biraz sola yanaşmış olsaydı şu an kendisi hayatta motorcuda asfaltta parçalar halinde olabilirdi.

6-)Orda kontrolü kaybedip kaza yapanın ailenizden biri olduğunu düşünürseniz olaya bakışı değiştirmek daha kolay olabilir.

Sonuca gelince benim fikrim polisin özenle araştırması ve bu kişiyi tespit etmesi gerektiğidir. Mahkemede ise dikkatsizlik falan değil, kasten kazaya ve dolaylı ölüme sebebiyet vermekten yargılanmalıdır. Ha doru düzgün bi ceza almaz muhtemlen o ayrı.

beykurt
04 Haziran 2009, 03:51
3-)Düşünsenize arabayla başka bir aracın yanından gidiyorsunuz. Yanyanasınız, başka geçicek yerde yok. O anda insan hiç birşeyin olmasını beklemez. Ayrıca boş bir anına gelmiş olabilir. Zavallı bir anlık refleksle kendine çarpacak bir nesneden kaçmaya çalıştı belkide. Hızı neyse ne; isterse 200 olsun sonuçta kazanın sebebi ortada.(söylenene göre).



Boş Anına Gelmiş??? Bu ne demek.Araç Kullanan bir insanın boş anına denk gelmek.dikkat dağınıklığı? trafikte bunlara yer var mı?Dikkatsiz oldugun an pahalıya malolabilir.Boş an diye bir ihtimal olmamalı trafikte!

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:51 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:47 AM ----------

Gnusher yorumlarının bazılarına katılıyorum bazılarına katılmıyorum. Eger 2 şeridi iki araç kaplıyorsa ve altında bir 600 cc racing yada 1000 cc varsa aradan geçmek normal değil mi bana bunun cevabını ver.dikiz aynasında göremeyebilir.sesten korkabilir ama direksiyonu kırabilecek duruma geldiyse o olay otomobil kullanıcısının o anki konsantrasyon eksikliğinden kaynaklanıyordur.istanbul trafiğinde her gün sayısız racing araçlar arasından son sürat geçiyor ve hiçbir sürücü korkup direksiyon kırmıyor değil mi?

RunemagicK
04 Haziran 2009, 03:53
motor sürücüsünde suç olabilir. bende araba kullanırken birden burnumun dibinden hayvan gibi bir ses ve hızla bişey geçtimi irkiliyorum ki normal de. ha arabayı savuracak kadar olmuyor ama herkes benim yada bizim kadar sakin olacak değil.

Gökhan
04 Haziran 2009, 11:54
Yazık oldu doktara.Ben dün haberini aldım. Hastalarından birisi söylemişti. Eşide aynı hastanede fizikçiydi.Tabiki eşişinin durumu dayanılacak gibi degil.

Bu arada doktoru tanıyan birisi ile konuştum. Rizeden samsuna(450 km civarı) 2 saatte gitmiş.Dün kaza haberinden sonra samsuna giden yakınları ise ibrenin 235 km de takılı oldugunu görmüşer.

Yazık oldu.Allah Rahmet eylesin.Sevenlerine sabır versin:pale:

SilentScream
04 Haziran 2009, 12:00
allah rahmet eylesin , motosiklet sesinden kaza yapanıda ilk kez duyuyorum , motosiklet ses çıkartsa bi dert çıkarmasa başka bi dert , nasıl bi ülkede yaşıyorum allahım...

korkut 250
04 Haziran 2009, 12:03
Ölenlere ALLAH cc Rahmet diliyorum...

barannet
04 Haziran 2009, 12:12
selamlar,
Ben kazayla değil de kazayla ilgili "şu rezilliğe bakın" dediğiniz haberle ilgili bir şey söyleyim.
öncelikle meslekten biri olarak bu haberin tamamen tarafsız olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Haberci haberinde sıklıkla kullandığı; "ileri sürdü", "öne sürüldü", "iddia edildi" gibi kelimelerle kazaya neyin neden olduğunu bulan taraf olarak değil de, aktaran taraf olduğunu göstermiş. Bunu yaparken de kazaya tanık olanlardan faydalanmış.


Sonuç olarak taraf olmakla suçladığınız haberci; motorcu olsıun çamurdan olsun mantığıyla ""bu kadar yanlı bu kadar sorumsuz habercilik yapılırmı yaa??" diyen sizden daha tarafız bir haber yapmıştır.

bakın kazaya karışan araç mercedes ve aracın şasesi neredeyse ikiye katlanmış. buda şu demek ; eğer bu araç duran bir cisme çarptıysa 200 yada üzerinde sürat demek. Yani kazaya sebebiyet verdiği öne sürülen motosikletli arkadaşı savunmuyorum ama yolda büyük çukur olsa, önüne herhangi bir hayvan çıksa aynı kaza yine olurdu.

Yani haberin başlığı ; "Aşırı sürat yine can aldı" olsaydı daha tarafsız ve mantıklı olurdu. Tabi başlığı atan arkadaş elbette ki haberin prim yapması derdinde olduğu için bunları gözardı etti, hepimiz biliyoruz.

Zaten ülkede motosikletlilere karşı büyük bir ön yargı var bunu büyütmenin, ateşe körükle gitmenin bir anlamı yok.

hanedan12
04 Haziran 2009, 12:17
Kişisel kanaatim bu haberle ilgili şikayetlerimizi kendi aramızda konuşmaktansa ...
Site yöneticisine durumu bildirmekte fayda var....

Misal ben bildirdim...

Shrieker
04 Haziran 2009, 12:31
eğer ölmezsem bagırsaklarından iç lastık yaparım o hareketı yapanın

O işler malesef pek öyle değil. Bize ön yargıyla bakıldığı için, birimizin yaptığı en ufak hata hepimize mal ediliyor. Bu sefer de "motorcu adam dövdü" , "motosikletli katil" gibi başlıklara maruz kalırız. Aman diyeyim.

dynner
04 Haziran 2009, 12:37
Valla resimler Bakılırsa 95-96 model eski kasa e200lere benziyor ancak adam ilk agzından 170 dedi snra 130 dedi adamda hızını bılmıoyrmu yoksa bende ceza yemiyyimi diye az dedi anlamadmım?

Ancak su bi gercekki motosiklet herhangi bi kazanın yannda bulunsun gene o suclanır böyle bi ülkede yaşıyoruz.

Kendi ailem dogdugumdan Beri Mercedes kullanır 3 kez ciddi kaza yaptık ben mercedesi bılıyorsam 130km de o duruma gelmesi imkansız

TOP SPEED
04 Haziran 2009, 12:49
O mersonun hızı en az 180 km yoksa o araba bu hale asla gelmez.

kurubuz
04 Haziran 2009, 12:56
Bence sizler yanlı davranıyorsunuz. Motosiklet 200 desibel ses ile otomobilin 30 cm dibinden geçerse sürücü panikleyebilir ve direksiyon hakimiyetini kaybedebilir. Çok mantıklı. Zaten bu ss makinalar her şekilde kazaya sebep oluyorlar. Aynı cross larda olduğu gibi trafiğe çıkmaları yasaklanmalı ve sadece pistlerde kullanılmasına izin verilmeli. Ölümlü motor kazalarının dörtte üçü ( yurtdışında) ss kaynaklı. Bu forumda da birkaç istisna dışında ölümlü kazaların hemen hepsi ss . Motor tehlikelidir imajının en büyük kaynağı yine ss. Acil servislerde motorculara "donör ( organ vericisi) " denmesinin yine en büyük sebeplerinden biri ss ler. Saatte 270-320 km hızla gidip trafiği tehlikeye atan ve "serseri motorcu" imajının en büyük kaynağı yine ss.

enginer6
04 Haziran 2009, 13:01
bakın kazaya karışan araç mercedes ve aracın şasesi neredeyse ikiye katlanmış. buda şu demek ; eğer bu araç duran bir cisme çarptıysa 200 yada üzerinde sürat demek. Yani kazaya sebebiyet verdiği öne sürülen motosikletli arkadaşı savunmuyorum ama yolda büyük çukur olsa, önüne herhangi bir hayvan çıksa aynı kaza yine olurdu.

Yani haberin başlığı ; "Aşırı sürat yine can aldı" olsaydı daha tarafsız ve mantıklı olurdu. Tabi başlığı atan arkadaş elbette ki haberin prim yapması derdinde olduğu için bunları gözardı etti, hepimiz biliyoruz.

Zaten ülkede motosikletlilere karşı büyük bir ön yargı var bunu büyütmenin, ateşe körükle gitmenin bir anlamı yok.


ben zaten yorumumu yaparken 'kazayla ilgili değil söyleyeceklerim' diye başlamıştım. Kazayı görmediğim ve görgü tanıklarıyla konuşmadığım için yorum yapmayı pek de doğru bulmuyorum. Benim takıldığım konu; haberin 'rezillikle' suçlanması.

haberin içeriğini okuduğumuzda görgü tanıklarının ifadesine dayanılarak oluşturulduğunu görüyoruz. Sanırım buna kimsenin itirazı yok. Başlığı açan arkadaşın rahatsız olduğu "yarış motosikleti faciası: 3 ölü" başlığı. Haberi okuyan kişi olarak bu sert başlıktan rahatsız olması doğal karşılanabilir; fakat bir haberin okunması için 'başlığın çarpıcı olması gerçeği' de göz ardı edilemez.

Sonuçta başlık bir nevi habercinin kısa analizidir. Haberci tanıklardan derlediği bilgilerle oluşturduğu haberine kendi kelimeleriyle bir başlık atar. Ve haberin içinde tanıklar olaya bir motosikletin neden olduğunu söylüyorsa, muhabir içerik ve başlık uyumu doğrultusunda bir başlık atmak zorundadır.

Omicron
04 Haziran 2009, 13:13
tek söylenebilecek ölenlere allah rahmet eylesin geride kalanlara da sabır versin. yoruma gerçekten çok açık bir konu motor sesinden heyecanlanacak birisinin trafikte işi olmadığı gibi çift şerit gidiş bir yolda her iki şeridi de kaplayan araçların arasına ölümüne dalmak da pek akıl karı gibi gözükmüyor bana. haberin ayrıntıları sadece görgü tanıklarının vereceği ifadelerle ve bilirkişilerin tutacağı raporlarla ilişiktir. fren mesafesinden lastiğin diş derinliğinden yapılan hesaplamalar aracın kaç km süratte olduğunu göstereceği gibi motorun plakasının alınamaması da ancak faili meçhul ölümlü kaza sonucuna ulaştırır ve dosya kapanır büyük ihtimalle. sonuç mu bu konuda daha birçok yazı yazılır olay yeri krokisi çizilir ama son bulmaz bu tip olaylar

Akileos
04 Haziran 2009, 13:38
Bence sizler yanlı davranıyorsunuz. Motosiklet 200 desibel ses ile otomobilin 30 cm dibinden geçerse sürücü panikleyebilir ve direksiyon hakimiyetini kaybedebilir. Çok mantıklı. Zaten bu ss makinalar her şekilde kazaya sebep oluyorlar. Aynı cross larda olduğu gibi trafiğe çıkmaları yasaklanmalı ve sadece pistlerde kullanılmasına izin verilmeli. Ölümlü motor kazalarının dörtte üçü ( yurtdışında) ss kaynaklı. Bu forumda da birkaç istisna dışında ölümlü kazaların hemen hepsi ss . Motor tehlikelidir imajının en büyük kaynağı yine ss. Acil servislerde motorculara "donör ( organ vericisi) " denmesinin yine en büyük sebeplerinden biri ss ler. Saatte 270-320 km hızla gidip trafiği tehlikeye atan ve "serseri motorcu" imajının en büyük kaynağı yine ss.

hacı yalnız çok sert bi konuşma olmuş yaaa
ozaman ferrari lamborjini.modifiyeli ..helikopter...f 16 bunların da kaldırılması lazım ...bunlarda çok ses ve hız yapıyorlar...şimdi ne yapmak lazım...sadece paytonlar gezsin ozaman trafikte.....:farao:

Makine
04 Haziran 2009, 13:46
Eger 2 şeridi iki araç kaplıyorsa ve altında bir 600 cc racing yada 1000 cc varsa aradan geçmek normal değil mi bana bunun cevabını ver.dikiz aynasında göremeyebilir.sesten korkabilir ama direksiyonu kırabilecek duruma geldiyse o olay otomobil kullanıcısının o anki konsantrasyon eksikliğinden kaynaklanıyordur.istanbul trafiğinde her gün sayısız racing araçlar arasından son sürat geçiyor ve hiçbir sürücü korkup direksiyon kırmıyor değil mi?

Kesinlikle çok yanlış bir hareket. Özellikle bir aracın diğer bir aracı sollama anında arasından geçmek "ben ölmek istiyorum, ölürken de yanımda bunları da götüreyim. Ölmezsem de artık başka bir sefere" demek gibi bir şeydir ve savunulacak bir tarafı yoktur. Yolunuz kapalıysa yol istersiniz ve geçersiniz. Birçok kaza kontrolsüz şerit değiştirme den meydana gelir.

İstanbul trafiğinde araçların arasından geçmek zorunda kalabilirsiniz ama bu hareketi 120km ile yapmak var 200km ile yapmak var. Sizce hangisi daha güvenli?

mhyen
04 Haziran 2009, 13:47
Motorcunun sesinden sürücü paniklemiş olabilir ama kimse alınmasın o mercedes'in hızı asgari 180'dir. Yoksa o hale imkanı yok gelemez:farao:

korkut 250
04 Haziran 2009, 13:54
Bence sizler yanlı davranıyorsunuz. Motosiklet 200 desibel ses ile otomobilin 30 cm dibinden geçerse sürücü panikleyebilir ve direksiyon hakimiyetini kaybedebilir. Çok mantıklı. Zaten bu ss makinalar her şekilde kazaya sebep oluyorlar. Aynı cross larda olduğu gibi trafiğe çıkmaları yasaklanmalı ve sadece pistlerde kullanılmasına izin verilmeli. Ölümlü motor kazalarının dörtte üçü ( yurtdışında) ss kaynaklı. Bu forumda da birkaç istisna dışında ölümlü kazaların hemen hepsi ss . Motor tehlikelidir imajının en büyük kaynağı yine ss. Acil servislerde motorculara "donör ( organ vericisi) " denmesinin yine en büyük sebeplerinden biri ss ler. Saatte 270-320 km hızla gidip trafiği tehlikeye atan ve "serseri motorcu" imajının en büyük kaynağı yine ss.

Hangi ss Başka arabaya kaza yaptırmış merak ediyorum..Sadece kendi başına kaza yapmıştır.sadece ss ler değil bütün motosikletler yapar bu tip kazaları.Senin yazın yazayımda buraya ne olursa olsun mantığında ..Aslında Ss çileri yasaklamakla çözülmez bu olay bir kaç tanesinide sallandırmak lazım değilmi sana göre..:pr:

Omicron
04 Haziran 2009, 14:53
her süper sport kullanan motor sürücüsünün aynı olamayacağı gibi her şoför de aynı olamaz.olay şudur bilinçli bir şoför müyüz. eğer cevabımız "evet" ise altımızda yer jetleri dahi olsa bilincimizi kaybetmeden kurallara uygun ve diğer sürücülere saygılı bir şekilde aracımızı kullanırız. eğer cevabımız "biliçli olamıyoruz" ise altımızda 1 beygir dahi olsa o beygirle trafiğin altını üstüne getiririz ( o beygiri süren beygiri hesaba katmıyorum ! ). varılacak sonucu tekrarlamak gerekirse altımızda hangi araç olursa olsaun bilinçli ve saygılı bir sürüş davranışı içerisinde olamazsak başımıza daha niceleri gelecektir emin olun.

RunemagicK
04 Haziran 2009, 14:56
hacı yalnız çok sert bi konuşma olmuş yaaa
ozaman ferrari lamborjini.modifiyeli ..helikopter...f 16 bunların da kaldırılması lazım ...bunlarda çok ses ve hız yapıyorlar...şimdi ne yapmak lazım...sadece paytonlar gezsin ozaman trafikte.....:farao:

hiçbi araba sol şeritteki arabayla bariyer arasından geçemez dolayısiyle öndeki sürücüyü boşta bırakacak bişe olmaz.
ayrıca kendimizi kandırmaya gerek yok, ss sürenleri görmüyomusunuz trafikte. bigün sizin yada bi sevdiğinizin başına gelse böyle bi olay yine motoru haklımı bulacaksınız merak ediyorum.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:56 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:53 PM ----------


Yazık oldu doktara.Ben dün haberini aldım. Hastalarından birisi söylemişti. Eşide aynı hastanede fizikçiydi.Tabiki eşişinin durumu dayanılacak gibi degil.

Bu arada doktoru tanıyan birisi ile konuştum. Rizeden samsuna(450 km civarı) 2 saatte gitmiş.Dün kaza haberinden sonra samsuna giden yakınları ise ibrenin 235 km de takılı oldugunu görmüşer.

Yazık oldu.Allah Rahmet eylesin.Sevenlerine sabır versin:pale:

araba 235le gidiyosa ss kaçla gidiyodu yahu

mczaga
04 Haziran 2009, 15:06
Motorcunun sesinden sürücü paniklemiş olabilir ama kimse alınmasın o mercedes'in hızı asgari 180'dir. Yoksa o hale imkanı yok gelemez:farao:

şimdi konuya cevap yazmak istemedim şundan ; Olayı tam anlamı ile anlatan şahitler yok o anlatan Motordan bahsetmiyor tam anlamı ile .Eğerki orada yazılan gibi olduysa Motorcunun 2 hatası var

1-Soldan sollamamış.
2-Yüksek egsoz sesi ile insanları korkutmuş.

%100 ölüme sebep olmuştur yazılanlar gibi ise eğer.

Gelelim Mercedesin o hale gelmesine araç Ön Camından üstten yani takla açarken vurduysa o hale öyle bi gelirki bunu anlamak için oturup düşünmek hayal kurmak gerekir gaza gelip kendini bilmezcesine yazmak ile karar veremezsin tabiki de.

Şunu da söylemeden geçemicem bu kaza ile alaka kurmadan Racing ci SS ci lerin %65'i normalinden yüksek egsoz sesi ile cirit atıyor benim gördüğüm ister zorunuza gider ister gitmez Sırf sesi yüzünden 4 silindir olsun güzel ses çıkartsın diyip motor alanlar var yokmu kardeşim ha yok derseniz boşa konuşmuş olursunuz.

s3ns4t10n
04 Haziran 2009, 15:24
ne fark eder?? Suclu motorcu olsa ne fark eder?
diyelim ki kaza motorcunun yuzunden meydana geldi, o motor yerine ferraride olabilirdi,
kaldıki daha cok ses cıkartıyor..
o zaman bizde butun otomobil kullanıcılarına mal edelim..
adam arkadan mı carpmıs, önünemi kırmıs HAYIR, yuksek suratlede olsa kendi yolunda seyretmiş..
burda hatayı o 300le giden motorcudan aramaktan ziyade
madem reflexlerine güvenmiyosun madem dengeni kontrol edemiyosun altında mercedesde olsa 235km basmicaksın kardeşim !

rizakara
04 Haziran 2009, 15:47
Hep kendimize yontmayalım. Kurubuz ve Gnusher 'in dedikleri de doğru.
Kendi başımdan geçen örnek'i anlatayım. istanbul e5-e6 havaalanı bağlantı yolu , hava yeni kararmaya başlamış , farlar yanıyor ama daha faydası yok alaca karanlık. 100 km civarı orta şeritden gidiyorum . Trafik akıcı yoğun.Birden çok güçlü motor sesi gelmeye başladı sesin kaynagını anlamak ve gerekirse ne yana yol vermem lazım anlamak için aynalara bakıyorum . kaynak belli olmuyor sadece epey geride tek far ışıgı görülüyor. hangi şeritden geleceğini anlayamadıgın için hızımda yönümde değişiklik yapmıyorum. ve bir SS yanımdan şimşek hızıyla geçiyor ardından bir tane daha . geçmeleri ile sörf yaparak uzaklaşmaları bir oluyor. Efendiler modifiye eksosları ile trafiğin arasında yarışıyorlar . Ben 100le giderken bir anda gözden kaybolduklarına göre hızları 150-200 . Akıcı ama araçların yakın seyrettiği trafikde ben yanlış karar verip yol vermek amacıyla geldikleri şeride kaçsaydım veya o sesle yanımdan geçerken gayri ihtiyari 50 cm sola kırsam sonuş korkunç olurdu.Aynayı kontrol etseydi demek sonuş vermez çünki 4teker sürücüsünün hız beklentisine göre çok hızlı. O trafik akışında bu kadar hızlı araç beklemediğiniz için ayna konturolümüz de o kadar sık olmaz bir dakika önce baktıgınız aynanın dibinde GGÜÜRRR diye bir ses beklemeyiz. ve refleks hareket yapabiliriz.

Araba kullananların gözünden de bakmalıyız 4 teker kullanmanın önyargıları kabulleri özellikleri de var. Arkadan o gürültü veya süratle gelen 4teker olsa idi hemen yol verir önünden kaçılırdım. Çünkü bilirimki yavaşlamaz son ana kadar benim yol vermemi bekler.

Ayrıca 4 teker kullanıcısının (veya yayaların) diger bir önyargısı ufak araç kolay dururdur. geçiş önceliğini buna göre sıraya koyar. Halbuki motorsiklet bu kurala uymaz. 4teker sürücüsü 2teker kullanmadan bunun farkına varması zordur. Haklı veya haksız bu durumları bilerek 2teker kullanmalıyız.

İlaveten mersedesli yola göre aşırı süratli gidiyormuş. Başka her hangi bir sebeble de aracı kontrolden çıkabilir. Zaten bizim araç kullanıcılarının hatası sadece gitmeyi ve kendi yapabilecekleri hataları düşünmeleri durmayı , başkalarının(çevrenin,yol şartlarının) yapabileceği hatayı hesaba koymamalarıdır. orta şeritde 100le akan trafikde sol şerit açık olsa bile 200 ile gidiyorsak kelle kotukdayız demekdir . hiç kimse orta şeritdeki aracın sürücüsünün kalp krizi geçirmeyeceğini garanti edemez.

Allah'tan ölenlere rahmet, kalanlara da sabır diliyorum.

mhyen
04 Haziran 2009, 15:54
Gelelim Mercedesin o hale gelmesine araç Ön Camından üstten yani takla açarken vurduysa o hale öyle bi gelirki bunu anlamak için oturup düşünmek hayal kurmak gerekir gaza gelip kendini bilmezcesine yazmak ile karar veremezsin tabiki de.

Arkadaşım ben neyin gazına gelip de kendini bilmezcesine yazacağım ki. Sonuçta ortada bir kaza ve ahirete göç etmiş üç kişi var. Motorsikletli sürücü var ya da yok; çok hızlı ya da yavaş; eksozu sesli ya da sessiz bu konularla hiç ilgilenmeden direk olarak söylüyorum o mercedes kuralları fazlasıyla ihlal edecek kadar hızlı gidiyordu.

Tüm dünya'nın kabul ettiği Euro NCAP çarpışma testlerinde mercedesler genelde hep yüksek yıldız alıyorlar. Bu testlere girmezden önce de mercedes zaten tüm testlerini, pratiğini kendisi yapan bir marka. Marka olmak da kolay değil, insanlara yüzbinlerce doları bir arabaya verdirmek de. Konusu geçen araba şahin, doğan değil ki neyi düşüneceğim neyin hayalini kuracağım??

Mesela BMW'ler de çok sağlam araçlar. Fakat ben yeri geldi direğe çarpıp kağıt gibi tam ortadan ikiye ayrılan BMW'nin de haberini duydum. Adam bariz hızlı gidiyormuş işte ve araba o hale gelmiş. Allah'tan ölenlere rahmet, kalanlara da sabır diliyorum.

Diyeceğim bu kadar. Karşınızdaki insanı tanımadan, bilmeden yazışırken "kendini bilmeden yazıyorsun" diye itham etmek hoş değil:farao:

omercem
04 Haziran 2009, 16:06
Yorumları okudum ve camiamız adına gene üzüntüden başka bir şey kalmadı aklımda...

Şimdi burada bu yorumlarda haberi yapan sitemi eleştirilmiş..yoksa ne söyleniyor....ne soylenmek isteniyor..

3 kişi vefat etmiş, Allah rahmet eylesin, şöyle ya da boyle bir görgü tanığı var ve bir şeyle söylüyor...Olabilir olur olan şeyler zaten bunlar...Motor, otomobil tepesinde, kamyonda otobüste vs. vs.de gezen canından bezmiş başkasının canınıda umursamayan bir sürü adam var mı bu ülkede var mı VAR !!!!

Herkes avukat kesilmiş, makina mühendisi kesilmiş, mercedes uzmanı kesilmiş, şöför irkilirmi irkilmez mi psikoloji uzmanı kesilmiş,
yok efendim olamaz kesinlikle olamaz ...

Bazı mesajları okurken utnadım ya..

3 kişi hayatını kaybetmiş, dikkat edecek arkadaşım yola çıkmayacak diyor bir arkadaş vs. yok basmayacak diyor mersom var diye yazan var..gir emniyetten bak..97 model mercedes..kaldı ki 2009 olsa ne olur...çıkmayacak yola refleksi yoksa diyen var vs. vs.

Geçerim kardeşim aradan 1000 RR varsa diyor ..

Ayıptır günajtır yaaa..

Her motorsikletçi sütten çıkmış ak kaşık mı ? Her araba sürücüsü motorcu düşmanımı ?

Bende insanım telefonla konuşuyorumdur, teybi karıştıyorumdur, 160 la gidiyorumdur, yanımdam 260 la bir şey geçince o an belki paniklerim, korkarım Allah korusun bariyere çarparım vs. vs..

Vallahi utandım bu kadar körlük olmaz !!!