PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : E-5, E-5, E-5, E-5, E-5.........



vespone
08 Mayıs 2009, 11:37
Arkadaşlar günaydın

Malumunuz istanbul' un meşhur bir E-5 var.. içine düşen , yaşayan, bir şekilde zorunluluktan bulaşan bilir ( neyseki köprüdeki kasisler kalktı, bir nebze olsa da motorcular açısından memnunluk yarattı ) girmesen olmaz, girsen adrenalin tavan yapar, insanı o trafikte, hem iyi ki altımda motorum varmış dedirten hem de sinirinden saçlarını yoldurtan bir hayat gerçeği...

Peki hangi E-5 daha çıldırtıcı, daha dehşetengiz, Tuzla- 1. Boğaz Köprüsü mü, Avcılar- 1.Boğaz Köprüsü arası mı, her iki yönü de sık sık kullanan ve bir fiil yaşayan arkadaşlar bu karşılaştırmayı yapabilirler

minibüsler avrupa yakasında kalktı, metrobüs yolu yapıldı, asya yakasında ise metrobüs henüz yok ama bunun yanı sıra binbela, acımasız minibüs trafiği var gebzeye kadar, bunun gibi ve benzeri veriler ışığında her iki E-5 i kullanan arkadaşların karşılaştırmalı yorumlarını bekliyorum..

nejat

vespa GT 200

ErTech
08 Mayıs 2009, 11:58
Bence avcılar-gayrettepe arası tam bir rezalet...

Metrobüs yaptık diy4e böbürlenen belediye bu hattaki asfaltı hiç görmüyor sanırım...

mete_han
08 Mayıs 2009, 12:02
benim bile kaçış noktası bulamadığım zorlu noktası zincirlikuyu bölümünden Çağlayan sapağına kadar olan bölüm...

ama E5 in neresinde olursa olsun düşmekten veya temas yüzünden yalpalamaktan korkuyorum...düştüğümde işim bitecek biliyorum...herşeye rağmen yolu uzatsada TEM diyorum...TEM den gidilip E5 e Kozyatağından geçilemezmi...

Emrah.ark
08 Mayıs 2009, 12:03
avcılarda sıkıntısız motosiklet kullanıyorum diyen yalan söyler:)kimin nerden hangi bariyerden atlıyıcağı belli olmuyo hatta çok övdükleri metrobüs bile atladı o bariyerlerden bi kaç güne kadar:pr:

RECOKARAP
08 Mayıs 2009, 12:42
bende ayın 15 günü topkapı incirli hattını kullanıyorum. Merter yan yola girişte çok tehlikeli durumlarla çok kezkarşı karşıya geldim. Ayrıca yoldaki eski şeritlerin deriiince kazınarak çıkarımlası yolu epey bozmuş.

vespone
08 Mayıs 2009, 12:43
ben asya yakasında E-5 i kullanıyorum.,,

kaçış noktaları , yan yollara girişler çok, Haremden başlayarak ( tuzla istikametine ) göztepe bostancı, küçükyalı maltepe ve sonrası paralel bir yan yol insanı rahatlatıyor, trafikten ürktünüz mü, bunaldınız mı girin yan yollara, hele aceleniz yoksa deniz havası da almak istiyorsanız vurun sahile ( varsın çok trafik işığı olsun ) yine E-5 e paralel olarak biraz yolu uzatsanız da Tuzlaya erişebilirsiniz.

asya E-5 te, en dikkat edilecek husus, hızlı trafik akışta duraklara giriş çıkış yapan , bir yolcu için durağa giren harem kalkışlı her türlü şehirlerarası otobüs, iett, halk otobüsleri ve kural tanımayan minibüsler

ama avrupa E-5 te galiba bu durak keşmekeşi yok, büyük şehirler arası otobüsler, deli gibi giden halk arabaları, 16/k 500, 130 ,320 vs, ve her her yerde durabilen sol şeritten sinyalsiz ansızın en sağa direksiyon kırıp durak harici yolcu indirip bindiren minibüslerde..

sorun çıkış olmayışı,metrobüs yüzünden sayısı düşen şeritlerde bir koridor gibi trafik hızına uygun ya da üstünde mi gitmek , o taraflara pek işim düşmediğimden soruyorum,

bir bahane olup da Avcılara E-5 ten pik saatte gitsek nelere dikkat etmeliyiz, püf noktaları neler,

nejat

vespa gt 200

macc
08 Mayıs 2009, 13:05
avrupa yakası bana çok daha tehlikeli geliyor. arabayla bile stresli ve tehlikeli çünkü şeritler çok dar ve çoğu sürücü şeridinde bile gidemiyor. sürekli sağdaki üstüme çıkmasın, soldaki üstüme çıkmasın diyerekten kontra harketlerle dümdüz yolda ralli pilotu gibi hissettiriyor insana. küçük hacimli motorla e-5'e girmeyi düşünmem ama anadolu yakasında küçükyalıya kadar sol şeritin solu bana göre güvenli, sonrasındada alternatif yol çok

Discordian
08 Mayıs 2009, 13:05
minübüslere iett ve halk otobüslerine kılım arkadaş şöförüz diye geçerler ama daha fren yapmasını bilmezler ayaktaki yolcuyu bir öne bir arkaya sallayıp dururlar, kaldıki bizi görsünler

omercem
08 Mayıs 2009, 13:21
avrupa yakasında oturuyorum ve mecbur kalmadıkça kesinlikle girmemeye çalışıyorum. Önceden de berbattı ama metrobüsten sonra gerçekten tehlikeli oldu...

Yol nerde şerit nerde belli değil, gidiyorsunuz lap şerit bitiyor, yoldaki yamanın çukurun, kasisin haddi hesabı yok...trafik gereksiz derecede hızlı ( Mesela merteryokuşunu 220 ile inen arkadaşımız var araba ile o kendini bilir)

BU sebeple girersem en sağ şeritten ve gözü dört açarak girmeye çalışıyorum.

summer2011
08 Mayıs 2009, 13:58
istanbulun heryeri müptela desek yine yalan olmaz sanırım :)

Khutuck
08 Mayıs 2009, 14:40
Karşıya pek geçmediğim için nerelerin tehlikeli olduğunu bilemiyorum. Avrupa yakasında Avcılar-Havaalanı arası ve İncirli-Merter bölümü daracık şeritlerde aşırı hızlı akan bir trafiğe sahip, insanlar şeridinde kalamıyor. Cevizlibağ-Haliç Köprüsü arasında özellikle sağ şeritte kalmak imkansız, yol içe eğimli. Oradan Haliç Köprüsü'ne giriş doğrudan ölüm tehlikesi, Ayvansaray ve Yan Köprü çıkışları aşırı tehlikeli. Köprüden tırmanışta Okmeydanı sapağı geniş ama karışık, soldan sağa-sağdan sola geçmeye çalışanlar risk yaratıyor. Çağlayan'dan E-5'e katılım da benzer biçimde riskli.

atlantic
08 Mayıs 2009, 14:50
Her gün İncirli - Zincirlikuyu, bazen araba bazen de motosikletimle işe gidip gelen bir sürücü olarak bu yolun inanılmaz tehlikeli ve riskli olduğunu söyleyebilirim. Birincisi şeritler daracık, iki araba yanyana zor gidiyor. Metrobüse şerit açıcaz derken güzelim E5'ten çalıp çırptılar. Güvenlik şeridi bile yok birçok yerde. İkincisi şerit çizgilerine güvenip gidemezsiniz. Eski çizgilerle yeni çizgilerin akraba olduğu ve sürücünün kafasını allak bullak eden bir durum var. Üçüncüsü, bazı yerlerde eski şeritleri silmek için öyle deşmişler ki yolu, çukurlardan kaçmak için dört takla atmanız gerekiyor. Çukurdan kaçamayıp içine düşerseniz de takla atma ihtimaliniz var, dikkatli olun.

Uzun lafın kısası bu güzergah bana göre Asya yakasındaki E5 ten çok daha tehlikeli. Yol çok bakımsız ve standartlara uygun değil. Sürücüler malum zaten, kimse kimsenin umurunda değil, saygı yok, hoşgörü yok, insanlık yok, en kötüsü de bu yolun alternatifi yok. :pale: Sahilden gidiyim deseniz bile Eminönü Kabataş trafiğine takılırsınız.. Allah hepimize kolaylık versin. Kazasız belasız sürüşler.

vespone
08 Mayıs 2009, 15:09
o zaman biz anadolu yakasındaki E-5 i kullanan motorcular bir nebze daha olsun iyi durumdayız, şeritlerimiz geniş, bazen 4 şerit, ferah ferah, öyle üst üst gitme sağ sol değdirir tedirginliğimiz yok, şerit çizgileri derli toplu, belirgin, hele çukur kasis pek yok, son yapılan onarımlar ile, üstelik mevcut yol daha da genişletilmeye çalışılıyor küçükyalı- kartal arası ve yakında biter,
sanırım bunda inşaası süren eski kartal oto pazarı yerine yapılan dev Adalet sarayının da etkisi var.

neyse arkadaşlar sürekli ve zorunlu olarak avrupa E-5 i kullananlara kazasız belasız dikkatli sürüşler dilerim, anladığım kadarıyla bayağı riskli ( motorun zaten kendisi risk anlamına da gelse ) E-5 ten geçmek,

inşallah günün birinde anadolu E-5 i de bozup, asya E-5 'e benzetmezler...şimdilik metrobüs söğütlüçeşmeye kadar ama ilerde nereye kadar gelir bilemem....

nejat

vespa GT 200

omercem
08 Mayıs 2009, 15:24
atlantic sahil yolundan gidiyim deseniz bile Eminönü Kabataş trafiğine takılırsınız.. Allah hepimize kolaylık versin. Kazasız belasız sürüşler.

Sahil yolunu (avrupa yakası) sirkeci florya kavşak arasında 6 ay kullandım. Otomobil sürücüleri resmen nascar yapıyorlar bu yolda , virajlarda filan dek gelmeyin direk üsttünüze yatarlar,, ayrıca yolun en solunda yola taşan yağmur mazgalları var , Derinlik 20 cm deyim de anlayın yani dek gelirse allah yardımcınız olsun..

Yemin ediyorum eşimle hergün tartışıyoruz bu motor yüzünden (hergün haberleri okuyup okuyup moralini bozuyor) , CBF 150 yi sattım, valla bu suzuyide satacam boyle giderse :)

serkanzat
08 Mayıs 2009, 15:27
aslında e-5 te sağ şerit komple motosikletlere ayrılsa ne güzel olurdu değilmi?:)

vespone
08 Mayıs 2009, 16:58
sirkeci- avcılar arasını birkaç kez sahilden gittim, E-5 ' e bulaşmayayım, hem deniz havası alırım hem de keyifle giderim diye, ama gördüm ki orası apayrı bir sıkıntı.

emniyet şeridi yok,

bazı noktalarda çok daralıyor

arabalar çok hızlı 100-120, bilhassa kazlıçeşme zeytinburnu bakırköy arası tatlı virajlar var ve arabalar o süratte üstünüze çıkacak gibi oluyor, üstelik kaçacak sağ şerit yok, arabalarla aynı hızda gitmek zorundasınız, ben 150 lilik eski vespamla korku tüneline girmiş gibi oldum, son gaza yüklenmiştim. virajlar, 10' luk en küçük teker ebatı,
yağışta ve gece karanlığında o yolu düşünemiyorum.

Bakırköyden sonra ise sahil yolu avcılara kadar karmaşık bir biçimde sürüyor ve hep trafik çok hızlı..sağdan soldan çıkan araçlar,

asya yakasının sahil yolu ise kullanan bilir bir cennet bir hediye gibi geldi bana dönüşümde...

çok geniş şeritler, emniyet şeridi + bisiklet şeridi+ her an kaçıp girilecek geniş geniş park alanları , onlara giden , ayrı bir şerit olarak yine o alanlara erişen yol, sürekli ve sı aralıklı trafik lambalarıyla ister istemez hızı düşen genel trafik akışı...

en sol şerit basıp gidenler için, orta şerit 80-90 km ( genelde sürücü kusu arabaları oluyor ve hız yapmıyorlar doğallıkla ) sağ şerit denizi seyreden ağır gidenler için ve emniyet şeridi ya da bisiklet şeridi, bir motor kullanıcı daha ne ister, herkes o yolda motora daha bir aşkla bağlanır hele kasskından deniz kokusu sızarsa,
üstelik caddebostandan- pendik güzelyalı sapağına kadar kesintisiz net upuzun bir yol.

sizlerin yazılarınızı okuduktan sonra kendimi karşıda oturduğum için şanslı addetmeye başladım.

nejat -pendik

vespa GT 200