PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Arka teker kontrol kaybı...



canberk-_-
04 Mayıs 2009, 00:57
Değerli mt üyeleri,
maxi scooter kullanıyorum ve artık yatmak benim için zevk işine dönüştü ama virajları alırken nedense gazı hafif kesip frene bastığımda arka tekerleğin havası sanki azda ondan dolayı kayıyormuş gibi his veriyor(arka tekerlek içe yatıyor) ve bunun neden olduğunu anlamak istiyorum.Beni bu konuda bilgilendirirseniz çok sevinirim...

facia42
04 Mayıs 2009, 01:09
dostum arka tekeri en iyi racing tibi motorlarda öne doğru eğik olduğun için kontrol edebiliyosun. benimde cruiserim var dik durduğumuz için böyle bişey bendede oluyo ama o tekerin içe yatmasından değil kanımca. yani hakimiyet ile ilgili zannedersem

mesela arada virajı öne yatarak almaya çalışıyorum o zaman daha rahat hakim oluyorum motora.

ozan_bursa
04 Mayıs 2009, 01:12
kardeş
viraj içinde fren hele ki arka fren oldukça riskli durumlar doğurur
viraj içinde arka fren kullanımı tecrübeli sürücüler için geçerlidir
ve bu soruyu sorduğun agöre demek ki viraj içinde ara freni kullanacak yeterli tecrübeye ulaşamamışsın
lütfen bu yorumumu yanlış anlama
frenleme işi viraja girmeden yatmaya başlamadan önce bitirilmiş olmalıdır
eğer ki viraj içinde frene ihtiyaç duyuluyorsa limitlerimizi oldukça zorluyoruz demektir

eğer illa ki viraj içinde frenle birlikte kullanmakta ısrar edeceksen tecrübeli bir arkadaşınla birlikte o önde sen arkada ONUN VİRAJ ÇİZGİSİNİ VE FRENLEMESİNİ TAKİP EDEREK pratik yapabilirsin

kazasız belasız sürüşler



bu arada
belkide gerçekten lastik basıncın azdır

yürekçe
04 Mayıs 2009, 01:24
kardeş
viraj içinde fren hele ki arka fren oldukça riskli durumlar doğurur
viraj içinde arka fren kullanımı tecrübeli sürücüler için geçerlidir
ve bu soruyu sorduğun agöre demek ki viraj içinde ara freni kullanacak yeterli tecrübeye ulaşamamışsın
lütfen bu yorumumu yanlış anlama
frenleme işi viraja girmeden yatmaya başlamadan önce bitirilmiş olmalıdır
eğer ki viraj içinde frene ihtiyaç duyuluyorsa limitlerimizi oldukça zorluyoruz demektir

eğer illa ki viraj içinde frenle birlikte kullanmakta ısrar edeceksen tecrübeli bir arkadaşınla birlikte o önde sen arkada ONUN VİRAJ ÇİZGİSİNİ VE FRENLEMESİNİ TAKİP EDEREK pratik yapabilirsin

kazasız belasız sürüşler

bu arada
belkide gerçekten lastik basıncın azdır


kesinlikle doğru. buna ekleme yapmak istiyorum

motosiklet hareketsizken;
ön ve arka tekere aynı oranda yük biner. yani motosrun ağırlığı 2 ayrı noktaya aynı dağılır
ancak hareket ettikten sonra arka tekere %60-70, ön tekere %30-40 yük bier ki olması gereken budur.
gelelim ne anlatmak istediğime,
virajdayken veya giderken frene bastığınızda yük oranları yer değiştirir. buna doğru orantı olarak
1- ön tekere daha fazla yük biner ve kontrol zorlaşır
2- arka tekere binen yük azalır ve yere basma zayıfladığı için tutunma azalır.

bu yüzden ya ön ya da arka teker kayar. ancak zemin, hız ve dönüş tekniği ile frenleme ya da gazlama etkenleri de hesaplanmalıdır....

mach1
07 Mayıs 2009, 15:11
Virajda ne gazla oynanır ne de fren ile oynanır:cyclopsan

yakamoz_072002
07 Mayıs 2009, 15:58
kesinlikle doğru. buna ekleme yapmak istiyorum

motosiklet hareketsizken;
ön ve arka tekere aynı oranda yük biner. yani motosrun ağırlığı 2 ayrı noktaya aynı dağılır
ancak hareket ettikten sonra arka tekere %60-70, ön tekere %30-40 yük bier ki olması gereken budur.
gelelim ne anlatmak istediğime,
virajdayken veya giderken frene bastığınızda yük oranları yer değiştirir. buna doğru orantı olarak
1- ön tekere daha fazla yük biner ve kontrol zorlaşır
2- arka tekere binen yük azalır ve yere basma zayıfladığı için tutunma azalır.

bu yüzden ya ön ya da arka teker kayar. ancak zemin, hız ve dönüş tekniği ile frenleme ya da gazlama etkenleri de hesaplanmalıdır....


+10 bildiğim kadarıyla maxi scuter teker çapları normal makinalara kıyasla daha küçük o yüzden belli bi limitten sonra yanaklar yolla teması kaçıracaktır her kaçırdığın temastan sonra sende bir kayma hissi oluşacaktır

dikkat etmen lazım

korkut 250
07 Mayıs 2009, 16:08
Hocam aman ha viraja girerken sakın frenlere asılma aman .:cyclopsan

takendy
07 Mayıs 2009, 16:16
yürekçe ve bursa ozan yeterli bilgilendirme yapmışlar
küçük lastik çapı ağırlık merkezinin orta noktası ne kadar yatabileceğinin limiti aslında
ancak bu veriler en üst safhada da olsa viraj da arka fren motorun yanlamasına sebeb olur
motorda arka fren bir tek düşmek için kullanıyorum başka bi işe yaramıyor

cousinecruis
07 Mayıs 2009, 16:18
sakın ön fren sıkma, eğer hızlıysan, arka freni okşar gibi sıkarak ve devri sabit tutarak hem dönüş yapıp hemde yavaşlayabilirsin. Eğitimlerde dönüşlerde arka fren nasıl kullanılır anlatıyorlar. Dönerken gazı aniden kesme, gerekiyorsa milim oynatarak kes arkadaşım. Aksi halde low slide dediğimiz olay olur.

Birde lastik hava basıncını kontrol et, benim koskoca motor viraj dönerken tekerler esniyordu çok fazla yatıyordum o yüzden anca dönüyordu.

Keyifli sürüşler dilerim

n61l
07 Mayıs 2009, 16:26
Viraj içinde ilk bölümde sabit gazla gitmek tepe noktasından sonra da gaz vermek gerekir. Gaz keserseniz ağırlık öne doğru kayar ve arka tekerin tutuşu azalır.

Virajda fren konusunda da viraja girmeden gerekli hıza düşmek gerekir. Yani fren işini daha viraj başlamadan bitirmeliyiz. Eğer virajda fren ihtiyacı doğuyorsa yolu iyi okumuyoruz demektir. O konuda çalışmak gerekir. İyi sürüşler.

istanbulccc
07 Mayıs 2009, 16:42
Değerli mt üyeleri,
maxi scooter kullanıyorum ve artık yatmak benim için zevk işine dönüştü ama virajları alırken nedense gazı hafif kesip frene bastığımda arka tekerleğin havası sanki azda ondan dolayı kayıyormuş gibi his veriyor(arka tekerlek içe yatıyor) ve bunun neden olduğunu anlamak istiyorum.Beni bu konuda bilgilendirirseniz çok sevinirim...


Kesinlikle tecrübe kazanmadan arka fren dahi kullanma, viraja girmeden önce hızını azaltmaya bak yeterince gaza hakim olunca hafifçe gaz kontrolleri bile yapabilirsin viraj içinde ben hergün 50km yaptığım için virajlar zevke dönüştü resmen ama scooter'da ağırlık noktası farklı olduğu için tehlikeli olabilir.

:) özellikle 2. köprüden sonra şile yoluna sapan viraj çok zevkli