PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Boy sorunu



taneramos
20 Nisan 2009, 18:36
Herkese merhaba,
internet'de bu konuda araştırma yaptım ama herhangi bir sonuca ulaşamadım, sizlere sormayı uygun gördüm.

çocukluğumdan beri motorsiklet tutkunuyum ama ne yazık ki kendime ait motorsikletim hiç olmadı, almayı düşünüyordum kriz patlak verdi. önümüzdeki sene kısmet olursa almayı düşünüyorum fakat kafama takılan bir soru var. Boyum 1,56 benim istediğim motorsiklet tarzı racing kimileri kullanırsın diyor, kimileri kullanamazsın diyor, kafam karıştı iyice. Sizce kullanabilirmiyim ? birde bu tarz motorsikletlerin seleleri ayarlanabiliyormu ? yani dahada indirmek gibi?

Cevap vereceklere şimdiden teşekkürler.

Unutmadan almaya düşündüğüm 2. el ancak olabilir, malum iyice öğrenmeden sıfır almanın pek bir anlamı yok. Benim düşündüğüm 600cc'lik herhangir bir model.

Teşekkürler.

chagyy
20 Nisan 2009, 18:39
Alacağın modele göre değişir kullanıp kullanamayacağın. Motorsiklet selelerinde aşağı yukarı 3 ila 10 cm arasında bir ayar potansiyeli var.
Motosikletten motosiklete değişir tabiki bu.
Örneğin bir cbr 125r sürebilirsin. Ama bir 600rr da parmak ucunla motoru tutarsın.
Sakın bunu yapma ama... Çünkü trafikte çok güçlük çekersin risklidir. Ayağın hangi motorda yere basıyorsa onu kullanmalısın.

sakinseytan
20 Nisan 2009, 18:44
ben daha selesi ayarlanan motor görmedim ama cros fln belki ayarlanır kısa boylu insanlar genelde çok zorlanıyo kulanırken ama hiç dert etme o konuyu sonucta begendigin bi motoru al ama 600 cc demişsin:S başlangıc olarak o tarz cc yüksek motorla başlarsan senin için pekbi hayırlı olmaz :) kriz beni vurdu alamıyorum diyosun 600 cc den bahsediyosun al bi 150 cc neyine yetmiyo önce tecrübe kazan kac tane arkadaşım oldu 1100 650 ve 250 cc den 150 lere düşen kriz var şuan cc yükseltmek akıl karı degil

taneramos
20 Nisan 2009, 18:44
cevap için tşk.ler

esasında benim alacağım tabi ki bana uygun olanda benim öğrenmek istediğim sadece eğer uygun olan bir model bulursam kullanıp kullanamayacağım.

125'lik değilde 600'lük düşünüyorum. artık selesi hangisinin düşükse onu düşünücem mecburen :)

asfalt meleği
20 Nisan 2009, 18:48
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/59461-motosiklet-alacagim-yardim-diyenler-icin.html

federal
20 Nisan 2009, 18:51
1.56 boy kısa , honda today 50 öneririm...

Khutuck
20 Nisan 2009, 18:54
1.56 boy kısa , honda today 50 öneririm...

Adam 600RR diyor :mrgreen::mrgreen::mrgreen:



İlk motor olarak büyük bir racing alman hiç tavsiye edilmeyencek bir durum. CBR125 düşün derim, hem boyuna hem tarzına uygun bir motor.

slamdunk
20 Nisan 2009, 19:01
Seninki biraz şaka gibi olmuş. Hem kısa boyluyum rahat kullanabileceğim motor almak istiyorum diyosun hem de 100 beygir üzeri 200 kg ağırlığında ve ayaklarının yere basma olasılığı düşük bir motorla motosiklete başlamayı düşünüyosun.
Sanırım ayakların yere basmıyor en azından mecazi anlamda :)

taneramos
20 Nisan 2009, 19:02
peki 125cc ile başladım ama ilerde ne yapıcam :)
görünüşü adam gibi değil ki 125cc'lerinde bakınca motor denmiyor çoğu :)

ilk öğrenmek için düşük cc ile başlarım o sorun değil 125cc ile ama ben ilersi için soruyorum.

herkese tşk.ler forumda 1.60 boy ile tüm motorsikletleri kullanıyorum diyen bir arkadaş vardı sanırım :) (tabi racing 600,1000cc)

sanırım tam anlamadım kusura bakmayın benim istediğim motor tipi racing başka bir tip düşünmüyorum :)

G.BEREKET
20 Nisan 2009, 19:04
Slamdunk'a katılarak, bencede büyük makine arıyorsun iyi hoş da 156cm boyla dediğin 600cc motor biraz kasar emeklemeden koşmaya benzer hoş sen o tarz büyük motorlara zor geçersin yaşını bilmiyorum belki boyunuz daha uzar ama şimdilik alın bir cbr 125.;)

Khutuck
20 Nisan 2009, 19:10
peki 125cc ile başladım ama ilerde ne yapıcam :)
görünüşü adam gibi değil ki 125cc'lerinde bakınca motor denmiyor çoğu :)

ilk öğrenmek için düşük cc ile başlarım o sorun değil 125cc ile ama ben ilersi için soruyorum.

herkese tşk.ler forumda 1.60 boy ile tüm motorsikletleri kullanıyorum diyen bir arkadaş vardı sanırım :) (tabi racing 600,1000cc)

sanırım tam anlamadım kusura bakmayın benim istediğim motor tipi racing başka bir tip düşünmüyorum :)

O zaman senin amacın motor kullanmak değil, hava atmak. CBR125 çok ufaksa Hyosung GT250R veya Kawasaki Ninja 250 al, ama durunca ayaklarını yere basamayıp motoru devirirsen çıkan masraf yüzünden oturur ağlarsın.

Hele sen al bir ufak motor, öğren; zaten öğrenirken ilerisi için ne istediğini anlayacaksın.

taneramos
20 Nisan 2009, 19:11
unutmadan ben hiç motorsiklet kullanmayan birisi değilim bir arkadaşın honda'sı vardı o tatile gitmiş onda bayağı binmiştim. tam modelini hatırlamıyorum ama. 125'lik olmadığı kesin de.

racing benim için bir hayal sonuçta... hayaller kolay değiştirseydi dediklerinizi çok iyi anlayabilirdim :)
hava atmak ile uzaktan yakından alakası yok, birazda motorsikletim var diyince adam gibi olmasını istediğimden.. birde eskiden beri görüpde heveslendiğim birşey sonuçta..

bu tarz motorsikletlerin çoğu japon malı japonlarında boyları kısa bunları yaparken hiç düşünmüyorlarmı :) sele ayarlamarı varmı hiç bilmiyorum ama 5-10cm indirilse sorun olmaz zaten diye düşünüyorum...

zor bir durum benimkisi...

unutmadan ben 600cc illa olsun diye demek istememiştim yani düşündüğüm o ama illa o olsun diye değil.. 250cc de olabilir.

herkese tşk.ler

asfalt meleği
20 Nisan 2009, 19:14
arkadaşım burada herkes artniyetsizce senin için birşeyler yazıyor..
sen 125 e binice bi tarafımız daha fazla uzamıyor
600 lüğe binince de kısalmıyor

topik yada benzeri motosiklet sitesi forumları kaza ölüm haberi dolu. işte onları görünce canımız sıkılıyor moralimiz bozuluyor doğal olarak.

ne kadar iyi giyinirsek giyinelim ne kadar iyi kullanırsak kullanalım dallamanın biri çıkıp canımıza kastediyor zaten..
hal böyleyken senin çıkıp 600 lük almak istiyorum demenin bizim zihnimizde tek canlandırdığı şu "iki ay geçmez kafayı gözü yarar.. o da şanslıysa..." :pr:

zaten sokaktakilerin çoğu motosiklet düşmanı. kendimizi korumak yada anlatmak zorunda kalıyoruz cahil insanlara..

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/59461-motosiklet-alacagim-yardim-diyenler-icin.html

kusura bakma.. açıkca söyledim belki de fazla açık oldum. sakın bundan alınma. her şeyden önce biz hobidaşız. eğer ben senin yerinde olsaydım sen de bana yardım ederdin, açıkca söylerdin biliyorum.:)

bunun ilerisi falan yok.. belki 600cc kullanabilecek bir yeteneğin de yok. hiç bir zaman kullanmak doru gelmeyebilir de sana ilerde.. ama bunun için önce motosikletin ne olduğunu öğrenmen gerek. nasıl fren yapılır nasıl trafikte belalar atlatılır, neler giyilir, nasıl düşülür görmen gerek.. buda nerden baksan 10000 km sonunda oturmaya başlar herhalde.. aşırı bir motosiklet kullanımı ile 1 yıllık süre..

beğenmediğimiz 125 cc nin en kötüsü 10 beygirlik.. dürüstçe söyle sen hiç ata bindin mi? bak ben bindim.. ilk bindiğimde bacaklarımı bile kapatamaz hale gelmiştim. popomun ağrısından oturamıyordum üstünde zor durabilmiştim yarım saat.. üstelik tırısta gittiğimiz halde.. bu motosikletlerin en kötüsü 10 tane at gücünde.. bahsettiğin 600 lükler ise yaklaşık 100 beygir gücünde.. fazlası var eksiği yok.. hal böyleyken dikkatli olmak, iyice düşünmek gerekmez mi?

bu işin senin için hobi olduğuna emin misin? adam gibi motosiklet ne demek? valla benim gözümdeki adam gibi olan motosiklet herhalde her zeminde hiç sorun çıkarmadan giden, arıza yapıp yolda bırakmayanı olur..
600cc lik adam gibide 250 cc lik çocuk mu? valla biraz daha böyle yazarsan ortalığı karıştıracaksın iyice :)

Motosiklet giderken kendi gidiyor zaten.. hızlanırken de hızlanması kolay..
marifet frenleme ve durabilme yeteneğinde.. hava atacağım derken durduğu ışıkta sağa sola düşen de çok var.

boy sorununa gelince bir çözümü bulunur elbet. o kadar kafana takma. şu an kafana takman gereken şey nerede nasıl öğreneceğim. ilerde adam gibi binebilmeye devam edebilmek için acemiliğimi hangi motosiklet üzerinde atacağım olmalı

slamdunk
20 Nisan 2009, 19:16
Benim söylemek istediğim konu 600 cc lik bir racing motosikletin boyla alakası olmadığı. Motosiklete başlayan biri için bu makinalar her zaman hayatı risk taşır çünkü yapacağınız bir acemiliğin telafisi yoktur.Tabii bir de ayakların yere tam basmaması ekstra bir dezavantaj olacaktır.
Ayrıca 125 cc lik bir motor emin ol senin altında büyük bir motor gibi durur. Kesinlikle de abes duracağını sanmıyorum. Ha eğer benim gibi 1.98 lilk bir adam olsaydın o zaman 125 cc lik bir CBR altında bisiklet gibi kalabilirdi. Ama altında bisiklet gibi de kalsa bu iş adım adım ve tecrübeyle geliştirilmeli. Ben bu boyumla CBF 150 kullandım uzun süre , duruşunu hiç umursamadan.

chagyy
20 Nisan 2009, 19:28
Tekrar bir örnek vereyim.
Benim babam 22senedir motor kullanıyor.
Fakat ben hiç ilgilenmemiştim.

2 ay önce içimden bir ses git motor al dedi.Sport touring makineler hoşuma gitti. En çokda VFR 800 Hoşuma gitti.
Babam yurtdışındaydı o sene ve bende annemle aldım vfr 800. Dedim 125 neymiş. Senin gibi..
Daha yaşım 17. Boyum 1.76 .
Gittik aldık. Motor 218kg
Benim kaslarım tam gelişmemiş ve motoru tutamıyorum. Tam 3 kere düştüm.Hepside allahtan annemin beni site dışına yollamamasından ucuz atlatıldı...
Yani anlayacağın, iş gösterişte olabiliyor. Ama benim gibi 3000euro gibi bir masrafla kurtarabilirsin. He bide trafiğe çıkarsan. Kendi masrafların...
Hatta cenaze masrafların ALLAH KORUSUN.
Ama sonra babam geldi.
Hemen aldı motoru elimden. Gitti bir cbr 125 aldı verdi. Şimdi mutluyum. O önde ben arkada dolaşıyoruz motorlarla.

Kolay gelsin.

taneramos
20 Nisan 2009, 19:34
cevaplar ve ilgilendiğinz için tşk.ederim

ben zaten bilinçsizce bu işi yapmak istemiyorum, zaten istemediğimden bu konuda bilgili olan sizlere sormak istemiştim. benimkisi bir hayal ama boşunada hayal kurmak istemediğimden sormak istedim. hep aklımda bu sorun vardı, acaba boy sorun olur mu vs.vs. yoksa 600cc umurumda değil 250cc'de yeterli benim için. bodoslama motorsiklet dünyasına girmek istemiyorum.

toparlarsam 125-255cc ile tecrübe edindikten sonra 600cc bir motorsiklete geçersem boydan sorun yaşarmıyım. tek öğrenmek istediğim bu. teşekkürler.

asfalt meleği
20 Nisan 2009, 19:39
boy için çözümler var. sende bulabilirsin. birkaç cm düşürmek ve yükseltmek münkün. mutlaka yaptıracak bişiler vardır. race motosikletleri kullanan arkadaşların topiğinden bu tarz bilgilere ulaşabilirsin. onlar bizden daha iyi bilir.
yamaha r6s de yanlış hatırlamıyorsam selesi düşük bir motosikletti.

celikay_41
20 Nisan 2009, 19:40
merhaba millet benim botum 185 190 arası 600cc motor bir kaç kişi ufak gelir onalr süpermotor tam gider dediler size gerçektende ufakmı gelir yoksa bin gitsinmi. cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

BikerBoyz34
20 Nisan 2009, 19:49
ya sizi anlamıyorum böyle sorular mı olur ufak mı gelir bisiklet mi olur.git kardeşim bayiye bin otur üstüne şöyle bi düzle bak bakalım tutabilir misin?o mu sana sen mi ona hakim olursun?

sizinkisi şu hesap adım ahmet kaç beden kask olur bana?ne biliyim ben senin kafa yapınla benimki bir mi?

çok merak eden gitsin denesin görsün

asfalt meleği
20 Nisan 2009, 19:55
taneramos sana bi msj daha attım. dediğim gibi yapanlar var. sorun değil yani..

Jagadam
20 Nisan 2009, 20:14
Boy sadece başlangıçta sıkıntı verir. Motosiklete iyice alıştıktan sonra 600'lük aleti de rahat kullanırsın bence. Ama çat diye 600'lükle başlarsan, boy dertlerinin en küçüğü olur.

http://img223.imageshack.us/img223/9387/rahier.jpg (http://img223.imageshack.us/my.php?image=rahier.jpg)

Fotoğraftaki adam Gaston Rahier. Onun da boyu 1,50 küsür ama üç defa dünya motokros şampiyonu olmuş, selesi göğsüne gelen devasa motorlarla da iki defa da Paris-Dakar rallisi kazanmış. "Sen binsen binsen scooter'a binersin" diyenleri Allah'tan dinlememiş o.

Meşhur Moto GP pilotu Daniel Pedrosa'nın boyu da 1,58. Dünyanın en gelişmiş yarış motorlarını kullanan bu arkadaş geçen sene üçüncü olmuştu galiba. Gerçi, bak o bile önce 125cc'de yarışmaya başlamış. Sonra 250'ye, en son Moto GP'ye geçmiş.

Boyun kısa olduğuna göre senin kilon da azdır. Düşük kilo ise avantaj. Binicisi hafif motor daha hızlı gider, tabii diğer şartlar eşitse.

Khutuck
20 Nisan 2009, 20:18
Yalnız bahsettiğin kişiler yarışçı, trafikte kullanmıyorlar o motorları. Gaston Rahier o motorla kırmızı ışıkta durduğunda ayağını yere koyamaz :)

Jagadam
20 Nisan 2009, 20:22
Gaston Rahier kırmızı ışıkta değil bir ayağını, iki ayağını bile koyar yere.

slamdunk
20 Nisan 2009, 20:55
Niyeki, ismin Gaston olunca bacakların mı uzuyo? Bal gibi de koyamaz ayaklarını yere..

asfalt meleği
20 Nisan 2009, 21:02
arkadaşlar, vatandaşın topiğine önce ben ettim zaten yeterince.
allahtan iyi niyetli çıktı da arkadaş olduk.

bide siz elalemin ayağı yere değerdi değmezdi tartışmasına girerseniz ayvayı yedi topik iyice.. ama ben jagadam sayesinde daha önce unuttuğum bir şeyi öğrendim.. demek ki insan istedikten sonra yapıyor..

serhat92
20 Nisan 2009, 21:03
Valla moruk , bende racing motora hyosung ile başlamayı düşünüyorum. boyum 1.70 civarı. geçen gün 600 lük bir makine gördüm. tırstım yani , canavar gibi.

başlangıç için en ideali hyosung gt250r. yoksa diğer yüksek ccli motorların bu tecrübede imamın kayığından bir farkı kalmıyor.

ekuzdere
20 Nisan 2009, 21:05
Eğer maddi sIkIntIn yoksa ve 125lik işimi görür dersen (2zamanlı) Derbi bence sana uyar..

anılyuksel
20 Nisan 2009, 21:07
Allah ıma binlerce kez şükürler olsun boy sorunum yok:cherry:

Akileos
20 Nisan 2009, 21:17
seni choper temizler ...en rahatı

ALİ DEMİR
20 Nisan 2009, 22:01
ya 1.56 da baya kısaymış...:queen: şaka yapıyorum sakın kızma arkadaşım :rendeer: ama başlangıcta ayaklarını yere koyma gereksınımı hissedecegını düşünecek olursak işin zor...ama sen yok ben yaparım dıosan o ayrıbı dava. hyo 250 r denmış onunda dier 600 luklerın kasasından pek farkı yok cüsseli bi makına.sen iisimi 125 r düşün ..saygılar

sıradışıbiri
20 Nisan 2009, 22:05
boyum 1.90 modial 125 uag aldım:pr:.motor tatlı ,ben memnunum ama milletin çenesinden duramıyorum:salut:.motor düdük gibi oldu ya oof oofff!!!:pr:

haaa birde bu ayak yere deyme olayını ben daha önce duymuştum ama konu motor değildi galiba:))) neyse konuyu dağıtmayayım.:cherry:

_JeM_
20 Nisan 2009, 22:49
sözüm kimseye değil yanlış anlamayın ama ehliyetini almış bir sürücü daha önce motora binmiş olsun veya olmasın en azından gittiği kursta 125cc de olsa bir motor kullanmıştır. Aklı selim biriyse neyi kullanıp neyi kullanamayacağı hakkında bir fikir oluşur insanın kafasında.

bakıyorum cbr125r sele yüksekliği 77,6cm, cbr600rr 82cm... yani bu kadar tartışma 4 cm için mi??

uggus12
20 Nisan 2009, 23:29
Belki boyun genelleme olarak kısa ama kim bilir belkide özel yeteneklerin vardır Allah herşeyi 1 vermiyor be abi :)

BikerBoyz34
20 Nisan 2009, 23:29
sen 4cm neleri değiştirir bilmiyosun sanırım o rakamda gözüktüğü kadar küçük olmuyo.

ayrıca sele yüksekliğini kafanıza takmışsınız.anlatamıyorum galiba sen eğer aynı yükseklikte bi enduroya binersen ayağın 5cm havada kalır.nasıl ya diceksin ama unuttuğunuz birşey var her motosikletin sele yapısı farklı.hyonun selesi alabildiğine geniş.600rr ondan yüksek ama bin aynı basarsın yere

ikinci bir konu da yükseklik kadar motosikletin ağırlığı ve ağırlık merkezi.bunlar da en az sele yüksekliği kadar dengeyi etkileyen şeyler.

sözüm ona pedrosa öyle bi basarki yere inanamazsın senden iyi tutar o motoru yerde

yani kısaca burda sorma git dene sen karar ver

mach1
21 Nisan 2009, 01:01
peki 125cc ile başladım ama ilerde ne yapıcam :)
görünüşü adam gibi değil ki 125cc'lerinde bakınca motor denmiyor çoğu :)

ilk öğrenmek için düşük cc ile başlarım o sorun değil 125cc ile ama ben ilersi için soruyorum.

herkese tşk.ler forumda 1.60 boy ile tüm motorsikletleri kullanıyorum diyen bir arkadaş vardı sanırım :) (tabi racing 600,1000cc)

sanırım tam anlamadım kusura bakmayın benim istediğim motor tipi racing başka bir tip düşünmüyorum :)

125cc seni uçurur:cat:CBr 125 en dandiği bile 120 km görür iyisi 130-140 görüyor.Cruiser motor belki düşüne bilirsin onların seleleri alçak ama ağırlıkları fazla:)

schizoprenic
21 Nisan 2009, 01:13
arkadaşlar ben yeni motor kullanıcısıyım yani acemiyim daha şuan cgl 125 kullanıyorum motor kullanmaya başlamadan bile racingler çok hoşuma gidiyodu halada gidiyo ya :) biraz daha zaman geçtikten sonra racing almak istiyorum benim için f mi yoksa r mi uygun olur şehir içinde kullanıyorum sonuçta racing makine aldığım zaman hala acemi olucam (yazdıklarımın konu ile alakası olmadığı için kusura bakmayın )

alkadras
21 Nisan 2009, 01:24
1.56 boy kısa , honda today 50 öneririm...

bu saygısızlıktır bence..

Sj's
21 Nisan 2009, 01:51
taneramos ve diğer başlayacak arkadaşlar, ben biraz açık ve dürüst konuşacağım;

Bu konu defalarca tartışıldı ve konuşuldu, neticelendirildi: Kesinlikle 125 cc üzeri motosikletle motosiklete başlanmamalı. Sebepleri:

1- Motosiklet bir hobi olmasıyla birlikte aynı zamanda bir spordur. Vücut geliştirme yaparken ilk günden 150 kiloluk dumble kaldıramayacağınız gibi, ilk günden 600'lük bir racingle kusursuz bir başlangıç yapamazsınız.

Bunların haricinde orta halli biri için spor bir makineyi kazayla park halindeyken yere yatırmak bile korkunç derecede tuzlu masraf çıkarır.

Mali yönünü geçelim, bu işlere deneyiminiz olmadan kalkışmak şakaya gelmez; candan söz ediyoruz.

125 cc ile şehir trafiğinde en az 15.000 km veya 2 sene tecrübe, fren, yol tutuş ve trafikte hakimiyet kabiliyeti, ondan sonraysa önerilen kademe kademe hacim atlamaktır.

Ben 150 cclik bir çinli scooter ile başlamıştım, frenlemeyi onunla öğrendim. Şimdi 500 cclik bir scootera biniyorum ve 150lik çinli motosiklette öğrendiğim frenlemeyle hayattayım.

Hangimiz racing makine istemiyor ki? 4ncü senem oldu hala benim de gözümde tütüyor 600lük bir yamaha veya honda. Geçmiyorum, yakın arkadaşımın kawasaki 636sıyla haftada 2-3 kez trafiğe kapalı alanda antrenman yapıyorum seneye bunlardan bir tane almadan önce.

Şekle kesinlikle kanmamak lazım. Racing makineler hiç deneyim etmemiş biri için kontrolü neredeyse imkansız sayılabilecek taşıtlar. Buna göre kim olursanız olun, bodoslama 600cc ve üzeri racinge oturup gezmeye başlarsanız sizi haberlerde görmemiz en fazla 2 aydır, bunun da yüzdesi oldukça yüksektir.

2- Şekilli motosikletle motor olayına dimdirek giriş yapacağım hevesiyle "motorcu, motosikletçi" camiası olarak bizleri de topluma rezil etmeyin.
Yeterince "serseri, kural tanımaz" mimine sahibiz ve yıllardır bu kalıbı yıkmaya çalışıyoruz zaten.

Keza Allah korusun motosiklet kazası haberi görürseniz dikkat edin, çok çok azı motosikletçiyi haklı görür, kalanı 20 km hızla gerçekleşmiş, motosikletlinin haklı olduğu bir kaza da olsa haber başlığı "hız ölüm getirdi", "motorcu terörü" gibi bir şey olacaktır.

Mesajın başında da dediğim gibi, biraz "dost acı söyler" tavrıyla yaklaştım. Dilerim hem motosiklet sürücüleri olarak bizler, hem de 4teker sürücüleri zamanla daha da bilinçleniriz.

NoVaRiX
21 Nisan 2009, 12:48
Racing'ler kısalara, Endurolar uzunlara daha uygundur. Geri kalan tüm makineler orta platformda kalıp her bünyeye gidebilir. Ama tabii 1.95'lik adamı Honda Today'e yada 1,50'lik adamı Suzuki Hayabusa'ya bindirmek çokta mantıklı değil.

Luxor
21 Nisan 2009, 12:54
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/59461-motosiklet-alacagim-yardim-diyenler-icin.html

doğru söze ne denir...
:cat::cat::cat:

arslanfb
21 Nisan 2009, 12:55
taneramos ve diğer başlayacak arkadaşlar, ben biraz açık ve dürüst konuşacağım;

Bu konu defalarca tartışıldı ve konuşuldu, neticelendirildi: Kesinlikle 125 cc üzeri motosikletle motosiklete başlanmamalı. Sebepleri:

1- Motosiklet bir hobi olmasıyla birlikte aynı zamanda bir spordur. Vücut geliştirme yaparken ilk günden 150 kiloluk dumble kaldıramayacağınız gibi, ilk günden 600'lük bir racingle kusursuz bir başlangıç yapamazsınız.

Bunların haricinde orta halli biri için spor bir makineyi kazayla park halindeyken yere yatırmak bile korkunç derecede tuzlu masraf çıkarır.

Mali yönünü geçelim, bu işlere deneyiminiz olmadan kalkışmak şakaya gelmez; candan söz ediyoruz.

125 cc ile şehir trafiğinde en az 15.000 km veya 2 sene tecrübe, fren, yol tutuş ve trafikte hakimiyet kabiliyeti, ondan sonraysa önerilen kademe kademe hacim atlamaktır.

Ben 150 cclik bir çinli scooter ile başlamıştım, frenlemeyi onunla öğrendim. Şimdi 500 cclik bir scootera biniyorum ve 150lik çinli motosiklette öğrendiğim frenlemeyle hayattayım.

Hangimiz racing makine istemiyor ki? 4ncü senem oldu hala benim de gözümde tütüyor 600lük bir yamaha veya honda. Geçmiyorum, yakın arkadaşımın kawasaki 636sıyla haftada 2-3 kez trafiğe kapalı alanda antrenman yapıyorum seneye bunlardan bir tane almadan önce.

Şekle kesinlikle kanmamak lazım. Racing makineler hiç deneyim etmemiş biri için kontrolü neredeyse imkansız sayılabilecek taşıtlar. Buna göre kim olursanız olun, bodoslama 600cc ve üzeri racinge oturup gezmeye başlarsanız sizi haberlerde görmemiz en fazla 2 aydır, bunun da yüzdesi oldukça yüksektir.

2- Şekilli motosikletle motor olayına dimdirek giriş yapacağım hevesiyle "motorcu, motosikletçi" camiası olarak bizleri de topluma rezil etmeyin.
Yeterince "serseri, kural tanımaz" mimine sahibiz ve yıllardır bu kalıbı yıkmaya çalışıyoruz zaten.

Keza Allah korusun motosiklet kazası haberi görürseniz dikkat edin, çok çok azı motosikletçiyi haklı görür, kalanı 20 km hızla gerçekleşmiş, motosikletlinin haklı olduğu bir kaza da olsa haber başlığı "hız ölüm getirdi", "motorcu terörü" gibi bir şey olacaktır.

Mesajın başında da dediğim gibi, biraz "dost acı söyler" tavrıyla yaklaştım. Dilerim hem motosiklet sürücüleri olarak bizler, hem de 4teker sürücüleri zamanla daha da bilinçleniriz.

Hayy ağzına sağlık ne güzzel yazmışsın olay budur anlayana tabiiiiiii..........

taneramos
21 Nisan 2009, 15:51
cevaplar için herkese tşk.ler sizlerle konuştuktan sonra 600cc'in başlangıc olmayacağına iyice karar vermiş oldum. hyosung 250cc 'i düşünebilirim sanırım. benimkisi bir işe girmeden önce ön bir araştırma yapmak yani boy ile ilerde bu işe girersem sorun yaşarmıyım tabiki yaşayacağım ama bu hiç kullanamam anlamına mı gelir onu öğrenmek istemiştim. Boyum tam 1.56'da denmez 1.57-1.58 gibi topuklu giymezsem :) şaka bir yana ayakkabı ile 1-2 cm daha oynuyor. bir arkadaşın Daniel PEDROSA'ın 1.58 boyunu söylemesi benim için iyi bir destek verdi sonuçta motoGP'de yarışıyor tabiki onun tecrübesi çok ama sonuçta o da bu işe başlarken boyu kısaydı elbetdeki motorsikleti normal hayattında da kullanmıştır, bir başkası yapıyorsan kendime güvenirsem benimde yapabileceğimi düşünüyorum, zor olacak ama bir şekilde olacak zaten motorsiklet heveside zaten buradan geliyor, ne olursa olsun bu hevesden vazgeçmemek. (tabiki tecrübe vb. olaylara dikkat ederek)

asfalt meleği arkadaşımın dediğine göre motorsiklet üzerinde birazda oynama yaparak sele seviyesi düşerebiliyormuş, zaten çok abartı bir oynamada olacak değil. o da olmazsa olmaz artık bir şekilde çaresini bulucaz :)

tekrar herkese tşk.ler

zeminkat
06 Aralık 2016, 01:23
Merhabalar;

bende aynı sorunda muzdaribim, boyum 167cm naked motor ile başlamak istiyorum açıkcası direk beni benden alan motor Yamaha MT 125 oldu, fakat çeşitli forumlarda okuduğumda sizlerinde ilgisini çekebileceğini düşündüğüm http://cycle-ergo.com isimli bu site ile karşılaştım. burada boy ve bacak boyunuzu giriyorsunuz ve istediğiniz motorun model-markasını girerek simule edilmis gorselde ayaklariniz degiyor mu değmiyormu onu gorebiliyorsunuz. fakat bu forumda da gordugum kadari ilei cogu kişi 155 boyunda ki bir kişiye bile ybr125 bile önerebiliyor rahatlıkla ayağın değer diyebiliyor. ya ben bacak ölçümü yanlış ölçüyorum inatla ya da ortada bir problem var.. çünkü yukarıda vermiş olduğum sitede en iyi ayağımı yere basarak kullanbileceğim naked modeli Yamaha MSX 125R olarak görünüyor oda taban tam değmemekte... Bu konuda yeterli bilgiye sahip olan var ise ve beni yönlendirmek gibi bir güzellik yapar ise sevinirim.

Şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar...

Grumpy
06 Aralık 2016, 01:34
Merhabalar;

bende aynı sorunda muzdaribim, boyum 167cm naked motor ile başlamak istiyorum açıkcası direk beni benden alan motor Yamaha MT 125 oldu, fakat çeşitli forumlarda okuduğumda sizlerinde ilgisini çekebileceğini düşündüğüm http://cycle-ergo.com isimli bu site ile karşılaştım. burada boy ve bacak boyunuzu giriyorsunuz ve istediğiniz motorun model-markasını girerek simule edilmis gorselde ayaklariniz degiyor mu değmiyormu onu gorebiliyorsunuz. fakat bu forumda da gordugum kadari ilei cogu kişi 155 boyunda ki bir kişiye bile ybr125 bile önerebiliyor rahatlıkla ayağın değer diyebiliyor. ya ben bacak ölçümü yanlış ölçüyorum inatla ya da ortada bir problem var.. çünkü yukarıda vermiş olduğum sitede en iyi ayağımı yere basarak kullanbileceğim naked modeli Yamaha MSX 125R olarak görünüyor oda taban tam değmemekte... Bu konuda yeterli bilgiye sahip olan var ise ve beni yönlendirmek gibi bir güzellik yapar ise sevinirim.

Şimdiden teşekkür ederim arkadaşlar...

En saglıklısı bayıye gıdıp motorun uzerıne oturmak. Sana ayakların yere deger derler, degmeyebılır. Bacak boyun farklı olabılır. Boyu benle aynı olup bacak boyu farklı olan bır suru arkadasım var. Tabı oyle 10-15cm falan farketmıyor ama 3 4cm ıle topugun yerle teması farkeder.

zeminkat
06 Aralık 2016, 01:40
En saglıklısı bayıye gıdıp motorun uzerıne oturmak. Sana ayakların yere deger derler, degmeyebılır. Bacak boyun farklı olabılır. Boyu benle aynı olup bacak boyu farklı olan bır suru arkadasım var. Tabı oyle 10-15cm falan farketmıyor ama 3 4cm ıle topugun yerle teması farkeder.

Çok doğru söylüyorsun, yorumun için teşekkür ederim. tecrübeli bir uzun yol bisikletçisi olarak afallamaktayım bu konuda :)

lopus
06 Aralık 2016, 08:52
2008 de burda mt nette tanıştığım benden yaşça küçük bir arkadaşım var. Boyu en fazla 160. o yıllarda cbf 150 kullanıyordu. Hatta bir buluşmamıza babasının fazeriyle gelmişti. Ikı hafta önce bir şekilde tekrar iletişime geçtik. Ve buluşmaya aprilla pegaso işe geldi. (Yanlış yaZmış olabilirim. Aprila nın devasa bir turingiydi. ) boy aynı kilo aynı. O devasa aleti oyuncak gibi kullanıyo. Sonuç olarak iyi eğitim ve yuksek tecrübeyle istediğin aleti kullanabilirsin.