PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tork mu? Güç mü?



solmyr
15 Nisan 2009, 16:09
http://www.autotropolis.com/wiki/images/a/a1/Torque_illustration.gifhttp://g.mynet.com/i/58/18926_0.jpg

motosiklet için ikiside önemlidir ama size göre hangisi DAHA önemli

G.BEREKET
15 Nisan 2009, 17:03
Bence tork.

osmaniyeli
15 Nisan 2009, 17:07
tabiiki hp
hp/ağırlık = hızlanma ve max hız

motorda hp ye bakacaksın hp düşükse moto benim işime yaramaz

hp hp hp hp hp hp diyorum
ne kadar arpa o kadar beygir:cherry:

benim kullanım tarzımdır

Kazamai
15 Nisan 2009, 17:11
ikiside diye bir seçeneğimiz olsa keşke. yüksek tork az vites değişimi az yakıt daha güvenilir stabil sürüş daha iyi akselerasyon demektir.yüksek beygir gücü daha fazla devir daha fazla yakıt daha fazla hız demektir her ikiside gereklidir.ama illa bir seçenek varsa trafikte kullanım için tabiikide tork diyeceğim ben :)

boyraz
15 Nisan 2009, 17:12
Scooter, cruiser, enduro için tork

SS ve naked için HP

genç kaptan
15 Nisan 2009, 17:25
tork güç beygir:cat:

aSuBaYaH
15 Nisan 2009, 17:27
tabiiki hp
hp/ağırlık = hızlanma ve max hız

motorda hp ye bakacaksın hp düşükse moto benim işime yaramaz

hp hp hp hp hp hp diyorum
ne kadar arpa o kadar beygir:cherry:

benim kullanım tarzımdır

tork daha önemli
hayabusa 175 bg
gsxr 1000 185 bg ama hayabusa da tork olduğundan dolayı 1000 cc leri deliyooo:cat:

anılyuksel
15 Nisan 2009, 17:35
bence tork çünkü torku her zanan hıza çevirebilirsin

osmaniyeli
15 Nisan 2009, 17:39
tork daha önemli
hayabusa 175 bg
gsxr 1000 185 bg ama hayabusa da tork olduğundan dolayı 1000 cc leri deliyooo:cat:

abi ben aynı cc olarak dedim
zaten atmosferik motolarda motor hacmi eşittir tork
mesela 125 cc makine alacaksın
piyasadaki tüm 125lik 4 zamanlı ve 2 subaplı makinelerin torku aynı+- yüzde 5
beygiri fazla olanı alırsın yani devri fazla olanı stroku kısa olanı

hayabusa devirli olsa ki olur devir kesici olmasa yani hayabusa 200 beygir de olur ama kısıtlamışlar işte

motor hacmi =tork buna ek olarak hp si fazla olan aynı motor hacimli alınır
gidipte 125 cc lik düşük beygirliyi almam demek istediğim
stroku uzun olan moto kısa olandan her zaman kötüdür stroku kısa olanın piston çapı büyük ve subapları bununla birlikte daha geniştir
böylece
aynı cc yüksek hpli makina alınır


bu arada tekerdeki beygir de önemli şimdi hayabusa ve gsxr dyno da kaç beygir verdi bilmiyorum
ve büyük motolarda aktarım çok önemli
dragda 600lük makine 1000liğe kafa tutabiliyor bazen
ama genel olarak herzaman
hızlanma testinde beygiri fazla olan araç daha iyi hızlanır torku ne olursa olsun

mesela en basit dizel 140 beygir araba ile benzinli 140 beygir araba da 200Nm ye 400Nm dizel 2 kat tork farkı var ama 0-100 hızlanmaları aynı değil mi açıp bakın testlere isteyen olursa

fullthrottle
15 Nisan 2009, 17:53
ben torkcuyum, hizlanmak benim icin hizli gitmekten daha zevkli ve onemli..

yani ben 240 la gitmekten degil ama 0-100 e 4 saniyelerde ulasmaktan daha cok zevk aliyorum.. ayrica yokus, dag tepe de dinlemeyen bir yapim var, bu durumda benim olayim tork oluyor..

solmyr
15 Nisan 2009, 17:53
anketi açtım. Kazamai; ikisini elbette herkes tercih eder, koymadım

aSuBaYaH
15 Nisan 2009, 17:54
hayabusa 99-2000 modelleri kesici yok 185 bg 2001 ve 2007 modelleri 175bg.
2008-2009 200bg.
aynı cc de bile tork önemlidir torku yükseltiğin zaman dişlilerle oynarsın bunu bir kenera yaz.
ben 2000 yılında honda titan 125 cc pist yarışlarına hazırladık tork yükledik dişlilerle oynadık hava girişi karbüratör vs. gerisini sen tahmin et
tork = güç = hız

osmaniyeli
15 Nisan 2009, 17:55
arkadaşlar ısrarla söylüyorum doğru viteste iken her zaman beygiri fazla olan araç daha iyi hızlanır 0-100 olsun veya 80-120 arası hızlanma olsun tekerdeki beygiri fazla olan daha çabuk hızlanır

hp/kg eşittir hızlanma ve max sürat
bu bir kanundur

aynı cc de tork fazla olmaz nasıl olur yüzde 5 olur veya daha fazla hava girerse olur onun dışında aynı cc de tork aynı dır +- yüzde 5

GorkeM
15 Nisan 2009, 18:00
Güç = Tork * (o tork değerinin üretildiği devir) / 5252

Not: Bu formül, sadece, tork lbf, güç de HP cinsinden birimlendirildiğinde geçerlidir.

Yani güç için , devir de , tork da önemlidir...

explosion999
15 Nisan 2009, 18:14
bence ikisi de önemli :queen:

EvildoeR
15 Nisan 2009, 18:21
tork daha önemli
hayabusa 175 bg
gsxr 1000 185 bg ama hayabusa da tork olduğundan dolayı 1000 cc leri deliyooo:cat:

karsılastırdıgın motorlar arasında 300cc fark var hayabusa o yuzden deliyo olabılırmı acaba? :bounce:
bu arada sıtede okudugum bı topıcte gsx r 1000'in hayabusayı tokatladıgından bahsedilmisti ama tam hatırlamıorum.hatırlayan arkadas varmı?

bu arada ben gücü tercıh ederdım guclu bı makına hersekılde hızlanırken kendısını hıssettırır zaten makına %10 daha erken hızlanmıs yada hızlanmamıs yarıslara gırmedıgım ıcın cokta umursamam acıkcası ama bındıgım motorun gucunun yetersız kalıp kesılıp dahada gıtme ıhtımalım varken gıtmemesı canımı sıkar acıkcası..

not:sıkca yasadıgım bişey :D :pr:

Khutuck
15 Nisan 2009, 18:42
arkadaşlar ısrarla söylüyorum doğru viteste iken her zaman beygiri fazla olan araç daha iyi hızlanır 0-100 olsun veya 80-120 arası hızlanma olsun tekerdeki beygiri fazla olan daha çabuk hızlanır

hp/kg eşittir hızlanma ve max sürat
bu bir kanundur

aynı cc de tork fazla olmaz nasıl olur yüzde 5 olur veya daha fazla hava girerse olur onun dışında aynı cc de tork aynı dır +- yüzde 5

Torku daha yüksek olan motorlar üst viteste ara hızlanmaları daha çabuk tamamlarlar. Örneğin 6. viteste 80-120 hızlanması, torku daha fazla ancak beygir gücü daha az olan motorda daha kısa sürer.

Beygir gücü son sürati, tork ara hızlanmayı belirler.

osmaniyeli
15 Nisan 2009, 18:46
Torku daha yüksek olan motorlar üst viteste ara hızlanmaları daha çabuk tamamlarlar. Örneğin 6. viteste 80-120 hızlanması, torku daha fazla ancak beygir gücü daha az olan motorda daha kısa sürer.

Beygir gücü son sürati, tork ara hızlanmayı belirler.
ben de zaten yazarken doğru viteste diye yazdım
tork ara hızlanma da katkılıdır ama sadece yüksek vites düşük devir için

tork burada sadece cruiser larda düşük devirlerde titreşimsiz yüksek vites gaza basmak için işe yarar başka da bir işe yaramaz

E-M-R-E
15 Nisan 2009, 18:47
tork lu motor güçlü motordur. .

solmyr
15 Nisan 2009, 18:54
tork burada sadece cruiser larda düşük devirlerde titreşimsiz yüksek vites gaza basmak için işe yarar başka da bir işe yaramaz

daha nolsun:P
hp de sadece hıza yarar,
çünkü ilk devirlerde etkili değildir, neydüü 5. viteste belli olur genelde. (şehirdışında)

osmaniyeli
15 Nisan 2009, 18:56
daha nolsun:P
hp de sadece hıza yarar,
çünkü ilk devirlerde etkili değildir, neydüü 5. viteste belli olur genelde. (şehirdışında)

evet biraz da tarz meselesi ne aradığına bağlı
bir çok insan daha motosunun max ne yaptığını denememiştir zaten herkesse lazım diye de bir kural yok

solmyr
15 Nisan 2009, 18:57
evet biraz da tarz meselesi ne aradığına bağlı
bir çok insan daha motosunun max ne yaptığını denememiştir zaten herkesse lazım diye de bir kural yok

:cat:

çok güzel bi laf ettin,ben denemedim kaç yapıyo diye,2 yıl oldu alalı. çünkü tork'a oy attım :bounce:

Khutuck
15 Nisan 2009, 19:00
ben de zaten yazarken doğru viteste diye yazdım
tork ara hızlanma da katkılıdır ama sadece yüksek vites düşük devir için

tork burada sadece cruiser larda düşük devirlerde titreşimsiz yüksek vites gaza basmak için işe yarar başka da bir işe yaramaz

Yanlış :)



Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:

100 kiloluk bir ağırlığı makarayla 1 metre kaldıracaksın diyelim. makaranın diğer ucuna bir adam bağlarsın. Bu adam 50kg ise 2 makara (küçük viteste) ile 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 2 metre düşmesi gerekir. Bu adam 100kg ise tek makara ilse (büyük viteste) 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 1 metre düşmesi gerekir.

50kg-2metre ve 100kg-1 metre (1000Nm ve 1000Nm) motorunun torkudur. 100 kiloyu 1 saniyede 1 metre kaldırmak (100HP) motorunun beygir gücüdür.



Motorun son sürati temelde hava sürtünmesine bağlıdır. Aracınız son hızında giderken hava sürtünmesi motorun beygir gücüne eşittir.



Peki tork hızlanmayı nasıl etkiler? Broşürlerde araçların vites oranları yazar. 1. vitesin oranı kısa, 6. vitesin uzundur, bu durum yere aktarılan torku değiştirir; ama her viteste aynı devirde yere aktarılan beygir gücü eşittir. Bu sebeple yavaş giderken yüksek viteste hızlanmamız yavaştır.

osmaniyeli
15 Nisan 2009, 19:06
Yanlış :)



Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:

100 kiloluk bir ağırlığı makarayla 1 metre kaldıracaksın diyelim. makaranın diğer ucuna bir adam bağlarsın. Bu adam 50kg ise 2 makara (küçük viteste) ile 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 2 metre düşmesi gerekir. Bu adam 100kg ise tek makara ilse (büyük viteste) 1 saniyede 1 metre kaldırırsın, adamın 1 metre düşmesi gerekir.

50kg-2metre ve 100kg-1 metre (1000Nm ve 1000Nm) motorunun torkudur. 100 kiloyu 1 saniyede 1 metre kaldırmak (100HP) motorunun beygir gücüdür.



Motorun son sürati temelde hava sürtünmesine bağlıdır. Aracınız son hızında giderken hava sürtünmesi motorun beygir gücüne eşittir.



Peki tork hızlanmayı nasıl etkiler? Broşürlerde araçların vites oranları yazar. 1. vitesin oranı kısa, 6. vitesin uzundur, bu durum yere aktarılan torku değiştirir; ama her viteste aynı devirde yere aktarılan beygir gücü eşittir. Bu sebeple yavaş giderken yüksek viteste hızlanmamız yavaştır.
ben anlatamıyormuyum sana aksini demedim zaten
yavaş hızlanır onu herkes biliyor bende sana diyorum vites düş 4 e düş 3 düş doğru viteste hızlandır diyorum
ben farklı bir şey demedim ki yanlış diyorsun
bir önceki mesajlarımda düşük devir de giden cruiserlarda tork önemli 5 . viteste hızlanmak için ama vites düşmek daha güzeldir ss ler için

torku yüksek dizel araba ile torku düşük ama dizelle aynı beygirde olan 2 araç aynı kiloda olsa 0-160 hızlanmaları aynı olur sana hertürlü örnek gösterirrim



0-160 hızlanma da tork farkı işe yaramaz
0-160 hızlanma beygire bakar hp/kg oranına anlatamıyorsam örnek vereyim istersen

solmyr
15 Nisan 2009, 19:11
Khutuck, yanlış :P

tork makaradan ziyade,demir kesme makaslarına benzer;

Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:

Makas sapının ne kadar ucundan tutarsan o kadar az güç harcarsın bu tork,bu düşük vites,makas sapını ne kadar kısa tutarsan o kadar gücün olmalı,bu güç.

yani,arnold şıvazseneger in kesemediği,gücünün yetmediği demiri,15 yaşında bi çocuk,makas sapına 5 metre levye ekler,ucundan tutar ve keser, eklediği makas sapı tork oluyor,cılız çocuğun aşşağı çekmek için harcadığı bikaç jullük enerjide güç,yani pek bi güç harcanmaz düşük viteste. osman'ın dediği yanlış değil burda

GorkeM
15 Nisan 2009, 19:25
Buyrun burayı okumakta yarar var...

Motosiklet Teorisi #11, İş Güç vesire.... (http://donald.hypermart.net/Teori/11ISGUC.htm)

solmyr
15 Nisan 2009, 20:24
Buyrun burayı okumakta yarar var...

Motosiklet Teorisi #11, İş Güç vesire.... (http://donald.hypermart.net/Teori/11ISGUC.htm)

faydalı oldu:cat:

motorhocası
15 Nisan 2009, 20:54
Devirlenmede çabukluk yani ivmelenme isteniyorsa güç, sabit devir herhangi bir yükün üstesinden gelmek iseniyorsa torkun yüksek olması istenir.

iskenderunlu
15 Nisan 2009, 22:00
benim bildiğim kadarıyla tork ivmelenmeyle alakalıdır.(yani hızlanma) ne kadar tork varsa o kadar çabuk hızlanır. newton la ölçülür.
beygir de son hız.

ama bence tork önce tor a bakarım

onuray
15 Nisan 2009, 22:12
Para,para,para

retox70
15 Nisan 2009, 22:21
Ben Tork u tercih ederim..

anılyuksel
15 Nisan 2009, 23:58
Torku daha yüksek olan motorlar üst viteste ara hızlanmaları daha çabuk tamamlarlar. Örneğin 6. viteste 80-120 hızlanması, torku daha fazla ancak beygir gücü daha az olan motorda daha kısa sürer.

Beygir gücü son sürati, tork ara hızlanmayı belirler.

ben şey hatırlıyom galiba ankara da idi supra motorlu bitane m3 ü tüm ss lerle kapıştırıyorlardı (1000RR, gsx-r 1000, hahabusa, R1) o arabayı sadice gsx-r1000 geçmişti

ozan_bursa
16 Nisan 2009, 00:09
tork yüksek ise düşük devirlerde kalabilirsiniz
düşük devir ne demek
az yakıt yakmak demek :)

deviri yükselttikçe zaten güç artıyor
ben yüksek torku tercih ederim
düşük devirde gezerim
ihtiyaç anında da açarım gazımı uzar giderim

düşük tork olsa süreklü üst devirlerde gezemek zorunda kalıcaz
bu da yüksek yakıt sarfiyatı demek

fehmiilker
16 Nisan 2009, 00:50
benim için tork da hp de önemli değil. az yaksın hızlı gitsin yeter:)

huceyn
16 Nisan 2009, 00:54
ben ss ciyim abi.
cevabımda bellidir...

tatlisert45
16 Nisan 2009, 00:56
:cat:
ikiside diye bir seçeneğimiz olsa keşke. yüksek tork az vites değişimi az yakıt daha güvenilir stabil sürüş daha iyi akselerasyon demektir.yüksek beygir gücü daha fazla devir daha fazla yakıt daha fazla hız demektir her ikiside gereklidir.ama illa bir seçenek varsa trafikte kullanım için tabiikide tork diyeceğim ben

kazamai cok doğru :cat: katılıyorum

demirgursel
16 Nisan 2009, 13:48
tabiki tork, motora iki yük attınmı kalkışı deyişmemeli :bounce:

eftelya
16 Nisan 2009, 15:29
hızlanmada etkili olan şey tork , son hızda etkili olan beygir gücüydü yanlış bilmiyorsam .
ben tork diyorum , aşırı hıza gerek yok ama çabuk hızlanma fena olmaz : )

Kaiser
16 Nisan 2009, 16:08
Tabiki tork. Motorun en önemli özelliği gaza hızlı tepki vermesidir, bunuda tork sağlar

kartezyenx
16 Nisan 2009, 17:30
ben yokuş yukarı hız yapmayı severim güç önemli bence torku çok gücü az motorlar çabuk yorulur tabi bence işin aslı iksi birbiriyle orantılı olmalı

sebastian
16 Nisan 2009, 21:47
tork da önemli tabi de,
ille de horse power :P

mt-03
16 Nisan 2009, 22:16
düşük devirlerde yüksek ivmelenme isteyenler için tabi ki tork!!!

rman
16 Nisan 2009, 22:18
Evet bencede tork.
Enduroya dönüs yapmayi planliyorum nakit sikintisindan sonra.


ben yokuş yukarı hız yapmayı severim güç önemli bence torku çok gücü az motorlar çabuk yorulur tabi bence işin aslı iksi birbiriyle orantılı olmalı
Noktalama isaretleri olsaydi daha iyi anlasilirdi ama neyse. benim anladigim senin yanlis yorum yaptigin.
Biraz arastir bakalim dogrumu yaptigin yorum.

shadow slx
16 Nisan 2009, 22:30
tork = hiçbişey
hp = herşey
olayın özü budur. :) torku ne olursa olsun hp si yüksek motor daha hızlı ivmelenir ve son hızı da hp ile doğru orantılıdır. tmam sen torkunla 3. viteste çık yokuşu ben 2. vitesle aynamda göreyim seni :)
ha bu benim fikrim ve pratikte de yaşadıklarım ya katılır yada gülmekten katılırsınız siz bilirsiniz :)

osmaniyeli
16 Nisan 2009, 22:42
tork = hiçbişey
hp = herşey
olayın özü budur. :) torku ne olursa olsun hp si yüksek motor daha hızlı ivmelenir ve son hızı da hp ile doğru orantılıdır. tmam sen torkunla 3. viteste çık yokuşu ben 2. vitesle aynamda göreyim seni :)
ha bu benim fikrim ve pratikte de yaşadıklarım ya katılır yada gülmekten katılırsınız siz bilirsiniz :)

koçum benim be. yürü bea kim tutar seni

beni anlayanları öpüyorum buradan

torkçularada cruiser la güzel geziler diliyorum

ss cilere de bol hp ler diliyorum

piranha4
16 Nisan 2009, 22:57
Beygir gücü hızlanma süresini verir.Şimdi ;Honda CRF250x 29,4 bg.O zaman crf cbf 250 yi son süratte geçer mi demek.:queen::queen:Hayır tabiki.Crf 250 son süratine gelene kadar cbf i yer ama sonra cbf onu yakalar...........Yokuşta ve yükde işler crf e doğru terse döner.Benim tercihim ise birbirine yakın tork ve bg...600cc civarı endro lar işimi görür.600 cc bi endro alabilirmiyim sıcak olsun:queen::queen:

osmaniyeli
16 Nisan 2009, 23:02
Beygir gücü hızlanma süresini verir.Şimdi ;Honda CRF250x 29,4 bg.O zaman crf cbf 250 yi son süratte geçer mi demek.:queen::queen:Hayır tabiki.Crf 250 son süratine gelene kadar cbf i yer ama sonra cbf onu yakalar...........Yokuşta ve yükde işler crf e doğru terse döner.Benim tercihim ise birbirine yakın tork ve bg...600cc civarı endro lar işimi görür.600 cc bi endro alabilirmiyim sıcak olsun:queen::queen:

crf 250 son hızda geçmesi için dişlisini değiştirmen lazım
son viteste son devirine gelince motor ondan sonra gitmiyor zaten dağda ne yapacaksın :P

Al bi crf 250 neyine yetmiyor:queen:
bana şu günlerde crf 150 r çok bile gelir alabilsem bir

solmyr
17 Nisan 2009, 11:33
tork makaradan ziyade,demir kesme makaslarına benzer;

Tork ve beygir gücünün ne olduğunu şöyle anlatayım:

Makas sapının ne kadar ucundan tutarsan o kadar az güç harcarsın bu tork,bu düşük vites,makas sapını ne kadar kısa tutarsan o kadar gücün olmalı,bu güç.

yani,arnold şıvazseneger in kesemediği,gücünün yetmediği demiri,15 yaşında bi çocuk,makas sapına 5 metre levye ekler,ucundan tutar ve keser, eklediği makas sapı tork oluyor,cılız çocuğun aşşağı çekmek için harcadığı bikaç jullük enerjide güç,yani pek bi güç harcanmaz düşük viteste.


tork = hiçbişey
hp = herşey
olayın özü budur. :) torku ne olursa olsun hp si yüksek motor daha hızlı ivmelenir

yanlış, ne kadar güçlü olsanda, kısa saplı bi kesiciyle demiri kesmek için saatlerce uğraşabilirsin, gücün ne kadar çok olsada, kesici sapının kökünden :P yada kısa tuttuğun sürece kesmesi o kadar zordur, 5 metrelik levyeyi aynen benzetemesekte torka benzetebiliriz,tork olmadan sen daha o demiri çok kesmeye çalışır, harcaman gerekenden çok daha fazla güç harcar, çok daha fazla kalori yakarsın :)

HaQaN_86
17 Nisan 2009, 18:31
enduro kullanmaktan ve zamana karşı yarışmaktan keyif alan biri olarak tabii ki de tork diyorum....Dik rampa çıkışlarında,keskin virajlarla dolu dağ yollarında tork yoksa keyif de yoktur ha bire vites değiştir 1. vites 2. vites eee nasıl eğlenirim ki o zaman :D Dizel motor yağı reklamı gibi oldu ama neyse :mrgreen: