PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Japon Motosiklet üretimi %42.8 Düştü



Gökhan
01 Nisan 2009, 11:48
http://img403.imageshack.us/img403/6283/thumbgraph.jpg
Japon otomotiv endüstirisinin yayınladığı son veriler ülkenin toplam motosiklet üretiminin şubat ayında geçen senenin aynı yılına göre %42.8 düştüğünü göstermiş. Kaynaklardan edinilen bilgiye göre Şubat 2008 ‘de 127,045 ünite olan araç üreti Şubat 2009 ‘da 72,719 üniteye gerilemiş.

Hafif commuter pazarında ki 51cc - 125cc araçların üretimi %66.4, 250cc ve üzeri araçların üretimi ise geçen yılın aynı ayına göre %46.8 düşmüş.


Moto Aktüel (http://www.motoaktuel.com/blog/index.php/japon-motosiklet-uretimi-dustu)
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı

tasarslan
01 Nisan 2009, 11:53
Çok ciddi bir düşme olmuş sektörün durumu ciddi anlamda kötü..

bboy_iced
01 Nisan 2009, 12:51
Bu fiyatlara olur tabi

asfalt meleği
01 Nisan 2009, 13:06
bu konuda söyleyecek o kadar çok şey var ki. kobilerde kriz yönetimi ile ilgili bi makalem vardı bulabilirsem onu buraya ekleyeyim.

vlamix
01 Nisan 2009, 13:23
Bir R1 35 bin TL olduğundan bu tür haberlere şaşırmamak lazım.

nitrious81
01 Nisan 2009, 13:25
Yapsınlar YBR 250 yi 10 milyar yok Cbf i 4 mılyar vs vs bır cok ornegı var ondan sonra satıs dustu..Bıraksınlar bu işleri...

motorhocası
01 Nisan 2009, 13:40
Ucuzlar işte diyeceğim adamlar stok yönetiminde ve toplam kalitede 1 numara stok da yapmaz ki:)

barmen84
01 Nisan 2009, 21:11
Millette honda alacak para nerdeee
insanlar ekmek almaya zor para buluyor bu memlekette
bizde para olsa millet ucuz çinlileri alırmı yer gök çinli

Bence honda fiyat politikasını gözden geçirip kar marjını düşürmeli

iskenderunlu
01 Nisan 2009, 21:49
hani teğet geçmişti?

aykan
01 Nisan 2009, 22:00
kriz dünya krizi arkadaslar su kodamanlar sakladıkları paraları piyasaya cıkartmadıgı sürece yastık altı arttıgı sürece bu olanlar kaçınılmaz.....

< iLk@yy >
02 Nisan 2009, 03:40
kriz dünya krizi arkadaslar su kodamanlar sakladıkları paraları piyasaya cıkartmadıgı sürece yastık altı arttıgı sürece bu olanlar kaçınılmaz.....

ne fark edicek bu son ötv indirimleride onun için yapılıyor saten
ama paranın esas kimde olduğu değil sürekli nereye gittiğide önemli bir konu :cat:
her alışverişten esas kimler kar ediyor...

shadow_57
05 Nisan 2009, 02:01
düser tabı ozellıkle turkıyede dahada cok duser malıyetı 150 tl ye gelen cin scooterlere turkıyeye gırdı anda 2000tl oluor. bu bı gercek tam 150 tl ye gelıyor turkıyeye bu modeller bunu aractırdık ıhracatcısından toptancısına kadar bu cın malları bu kadar dusuk fıyattan yuksege fırlayınca marka motorların fıyatlarındakı fırlamayı sız dusunun artık bu fıyatlarla daha cok duserler

logaritma
05 Nisan 2009, 03:54
arkadaşlar unutmamak lazım kriz dünyada en fazla vuran ülke ilk günden beri japonya ve japon ekonomisi japonya bu kriz neticesinde tarihinde ilklerle karşılaşdı ilk kez yen değer kaybetti ilk kez enflasyon gördüler ilk kez zam nedir onu gördüler unutmayınki kriz araba sektörünü vurdu araba sektörü dedinizmi pastanın en büyük kesmi japonlara aittir amerikanın bir tek gm i varsa japonyanın gm büyüklüğünde çok araba firması var ve bu firmaların çoğuda motorsiklet piyasasında da lider firmalar çok azı araba üretmez benim bildiğim bir kawasaki diğer hepsi araba üreticiside o yüzden haliyele hepsini etkiliycek

ek olarak motorsiklet sektöründeki bu kadar değer kaybının en büyük nedenlerden biri çin mallarıdır bu çin malları dünyanın çok yerinde satılıyor sanılanın aksine japonyanın motorsiklettte en büyük pazarı avrupa değil uzak doğu ve 3. dünya ülkeleri denilen ülkeler çünkü bu tip ülkelerde alım gücü zayıf olduğu için millet araba yerine alternatif ucuz ulaşım vasıtası olan motorsikletlere yöneliyorlar..

japonyanın motor pazarı illa ufalıcakdır bu bellidir ama bu onlarıda zarara sokturmaz işçi çıkartırlar üretimi azaltırlar ama japonları tanıyorsam fiyatlarını asla düşürmezler. bu kafada zaten japonları batırıcak kafadır..