PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sahibini dusunen motosikletim icin yardim



praetorian
23 Mart 2009, 14:04
Selamlar..

Evet baslik teknik servis sorusunu andirmasa da bir problemim var..

Sabah motorumu calistirmak icin basina gittigimde her zamanki rutinim olan alarmi kapat disk kilidini cikart topcase i kontrol et gibi adimlari hallettikten sonra,
isinmasi icin calistirma faslina gectim..
derken anahtari cevirdim gosterge isiklari geldi ama mars basmadi..heralde ayakliktan fln dedim ayakligi kapatip uzerine oturdum..
ancak bu sefer gosterge isiklari bile gelmedi..

sigortami atti diye baktim fakat icindeki yedek sigortalari taktigimda da bir degisiklik olmadi..
Aku bitti diye dusundunuz ise alarm calisiyor hala..
ayaklik musuru marsi engelliyo diye dusundunuzse niye isiklar yok?

Yardimlari bekliyorum..Canim motorum sahibini dusunup yagmurda cikmami istemiyor bugun:)
Cozulebilecek bir sey gibimi acaba?

GKN Extrema ve aklima gelmeyen digerleri simdiden tesekkurler..

motorhocası
23 Mart 2009, 14:13
Farlara baktın mı ,akü bitmiş bence.

praetorian
23 Mart 2009, 14:16
farlar yok..
hic bi elektrik yok motorda..
alarm disinda alarmda akuden besleniyo?

blck_chopper
23 Mart 2009, 14:18
gecen bi ototamirciden duymustum ancak oda esk,i yarıssılardan atv vardı arkadas onu çalıstırıcaktı ve marş yapmadı ancak farlay yanıo ama aküsü azmış farı yakıcak kadar vardır ama ateşliyecek kadar yok demişti akün azdır benim başımın belasıda öyle motorda çıt yok ancak farlar yanıyo :)

barannet
23 Mart 2009, 14:19
aynı sorun bendede oldugunda eski tanıdığım servise gittim akü dedi. inanmadım. 30km uzaklıktaki okula gittim. dersten çıkınca marşa bastım.. çalıştı.. :)

blt_59
23 Mart 2009, 14:20
böyle acayiplikler oluyor arada,benim motorda geçenlerde stop edip indim anahtar elimde birkaç adım gittim,aydınlatmalar yanmıyor ama motor çalışmaya devam şok oldum resmen vitese atıp durdurdum sonraları anladık beyine giren kablolardan biri çıkmış ve olana bakın,seninkide ötür bişey zannedersem aküyle alakalı gibi gemedi bana..geçmiş olsun.

emraq
23 Mart 2009, 14:22
benim aküm bittiğinde benimde alarmım çalışıyordu.akünü değiştirdiğinde sorun kalmayacaktır ;)

VaScO1925
23 Mart 2009, 14:24
sinyallerde calısmıyorsa, konvertörde sorun olabilir

praetorian
23 Mart 2009, 14:31
alarm harici hic bisi calismiyo anlamadim bende..
aku ole sak diye bi anda bitermi?
bitmez diye biliyorum ben..

VaScO1925
23 Mart 2009, 14:39
vurdurmayla calısmıyormu? motoru calıstırdıktan sonra bi baksan göstergelere elektrik gelecekmi.

praetorian
23 Mart 2009, 14:40
vurdurmak otobusteyken aklima geldi ne yazik ki..
gerci zaten alan yok zira asagi bi yerde ordan cikarana kadar kalpten giderdim:)

mhrrmkpnr
23 Mart 2009, 17:35
alarm çok düşük voltajda bile çalıştırılamak üzerine ayarlanmış bi sistemdir
yapılması gereken kontrolleri zaten yapmısşın, sigortalar sağlamsa ve debriyaj müşürü yada ayaklık müşürü takılmadıysa aküdendir problem.
akü garip bi kara kutudur, çok uzun süreli kullanılması bi yana kimi zamanda ömrünü tamamladığında bi anda boşalabilir.
aküyü sök, ismaile götür bi şarja taksın, muhtemelen çalışır. fakat tekrar aynı sorunu yaşatırsa ömrünü tamamlamış demektir. bi akü alman gerekir.

aSuBaYaH
23 Mart 2009, 17:42
bence aküden, alarmlarda pil desteği oluyor haberin olsun.

ExTReMa
23 Mart 2009, 17:56
Tamamda akü 1 gecede bitmez ki..
Bence kontağa giden kablolara bi bak geçen gün başıma geldi..
Kontak kablolarımın bitanesi kopmak uzereymıs direksiyonu çevirdiğimde göstergeler gitti
Aradam taradım en sonunda kontak kablolarının koptuğunu gördüm :P

praetorian
23 Mart 2009, 19:34
hmm o zaman,yarin akuyu sokup sarja goturelim..
kablolarin oraya da baktim bisi gozukmuyodu bir anormallik..

mach1
23 Mart 2009, 20:39
Kutup bası gevşemiştir yada küflenmiştir.

excalibur90
24 Mart 2009, 00:13
akü bitmiş yada akü zayıf.Motor şaşe yapıyorda olabilir.Bi kontrol ettir derim

muyi
24 Mart 2009, 01:59
pazar günü bende motosikletimi ısıttıktan sonra acil stop düğmesinden kapadım motosikleti sonra tekrar bindim ne benzin otomatiği çalışmıyor farlar yanmıyor kontak spreyi vardı biraz kontağın içine biraz acil stop düğmesine sıktım bir kaç aç kapadan sonra herşey normale geldi bu aralar hava biraz ısındı ıslanan yerler kurumaya ve küfler ortaya cıkmaya başladı ondan olabilme ihtimali olabilit wd 40 veya kontak spreyi ile soketleri felan temizlersen düzelebilir

praetorian
24 Mart 2009, 02:13
wd40 i denicem gerci denedi arkadasim olmadi dedi..
bakicam yarin artik:)

serkanADH13
24 Mart 2009, 13:34
aklıma gelen herşey zaten yazılmış:D
1,,,kontak kabloları dıreksıyon ıle dondugunden,
kontak kablolarında sıyrılma ve kopma olusabılıyor,
,
2,,,Akü Kutup başlarında gevşeme olusmuş olabılır,
kutup başlarındaki oluşan pas,kir, toz vs olusumlar ıletımı kesebılecek derecede yoğun ise ondan olabılır,
,
3,,,sigorta yuvasının girişinde soyulma veya kopma var ise ondan olmuş olabılır,

''Bunlarım Hepsini Etrafımda Ve Kendi Motorumda Karşılaştıklarımdan Biliyorum''

praetorian
24 Mart 2009, 14:53
tesekkurler..
ben iyiden iyiye 2 den supheleniyorm birazdan gidicem..
sonucu yazarim..

kutup basi gevsemis:)
dokundum akuye hafif duzelttim fln kendine geldi,direk calisti saolsun..