PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Boy / Kilo - motor seçimi



Sayfa : [1] 2

Osbourne
22 Mart 2009, 22:08
Herkese merhabalar..

Öncelikle bu platformu 1 haftaya yakın zamandır takip ediyorum ve üye olup yazdığım ilk mesaj bu..dolayısı ile herkese tekrardan merhabalar..

Evet motor almaya karar verdiğim buraya üye olmamdan anlaşılıyor sanırım :) lakin sorunum başlıkta yazdığımdır..

Yaklaşık 3000-3500(max.) bütçem ve 187 cm boy ile 120 kg'cık kilom var..

boyu boyuma huyu huyuma ve bütçemi aşmayan bir cruiser rmotor tercihi için yardıma ihtiyacım var..
Çin malı düşünmüyorum..

kendi araştırmam beni yamaha virago 250 ye götürdü ama siz ne dersiniz bilmem..bir iki honda rebel de buldum ama biraz küçük gibime gelmişlerdi..

birde istediğim fiyat aralığındaki cruiser ler capon olunca model geriye düşüyor haliyle..

bir ikinci soru olarak başlangıç motoru olacağını da düşünerek (yani hırpalayarak kullanırım vb.) düşük model bir japonişi mi (herşeye rağmen) sıfır bir çinişi mi sorusu da kafamı kurcalamıyor değil..

En başında da söylediğim gibi herkese tekrardan selam, sevgi, muhabbet..
Öyle yada böyle haziran'da ikiteker üstünde olacağım :mrgreen:

Aykut009
22 Mart 2009, 22:20
bu boy,kilo sorun bende de war.
benim boyum 1,87-1,90 arasında kilomsa 65:):)
benim aklımda ki motorda hyosung GT250R hayırlısıysa.
umarım sende gönlündeki motoru alabilirsin.
bu arada aramıza hoşgeldin:)

motorhocası
22 Mart 2009, 22:24
Hoşgeldin önceliğin eğer bulabilirsen temiz bir Japon bak model önemli değil, olmadı V motorlu 250cc Lifan-Bisan da problem çıkartacak makine değildir.

vlad1462
22 Mart 2009, 22:34
hoşgeldin demek için konu açmanı bekliyodum:) hoşgeldin :cat:

nickini sevdim ::xrock::

pampi
22 Mart 2009, 22:34
Çinin 1 kalite cruiser ı Regal Raptor a bakabilirsin.Fuarda gördüm 3600
a sıfırı bulunabiliyor OTV indirimi sonrası.
Yada Taiwan lı Hysoung Aquila 250 yada Kymco Venox 250 ikinci elde değerlendirilebilir.
İşi çok iyi bilmiyorsan Japon bile olsa 3-5 yaşın üsütnde motor alma o hacimlerde son kullanıcısı olursun.
Yine dehiç motor tecrübeniz yoksa en az 6 ay 5000 km kadar küçük hacimli bir commuter yada scooter ile acemiliğinizi atmanızı şiddetle tavsiye derim.
Yok bunun için vakit vs yoksa da ehliyetinizi üstüne bu işin ehli bir Sürüş Akademisinde eğitim almanız olacaktır.

Osbourne
22 Mart 2009, 22:36
Hoşbulduk öncelikle..

@motorhocası
hocam bisan ın lifan modeli yokmudur artık yoksa başka ismimi var..birde 2007 modeleri 2.5-3 bin liradan gördüm çin malı değil bunlar değilmi?

@pampi
motor kullanmayı biliyorum sadece vitesli kullanmadım daha önce..denge vs. sorunlarım yok yani..japon bile olsa 3-5 yaş üstü japon da ne sıkıntı var anlamadım..250 cc zaten motor ne olabilirki..o sıfır çinliler daha ataktır benim dediklerimden diye düşünüyorum..

pampi
22 Mart 2009, 22:51
Hoşbulduk öncelikle..

@motorhocası
hocam bisan ın lifan modeli yokmudur artık yoksa başka ismimi var..birde 2007 modeleri 2.5-3 bin liradan gördüm çin malı değil bunlar değilmi?

@pampi
motor kullanmayı biliyorum sadece vitesli kullanmadım daha önce..denge vs. sorunlarım yok yani..japon bile olsa 3-5 yaş üstü japon da ne sıkıntı var anlamadım..250 cc zaten motor ne olabilirki..o sıfır çinliler daha ataktır benim dediklerimden diye düşünüyorum..

Sırf bütcene uyuyor diye japon alıp 2 sene sonra hacim yükseltmeyi düşündüğünde satamama riskinide göze al.
2-3 yaşında 20 bin altında bir motorun 50bini devirmiş 10 yaşında ki bir motora göre satılma ve takas olasılığı her zaman yüksek olacaktır.

motorhocası
22 Mart 2009, 22:54
Lifan da Çinli ama gerek malzeme kalitesi gerekse Bisan'ın güvencesinde olması diğerlerinden farkı. Arkadaşın dediği gibi de eğer Japon bulursan da, tam
bilmiyorsan bize danış, böyle bir durumda özel mesajdan ulaşabilirsin:)

Osbourne
22 Mart 2009, 22:55
Sırf bütcene uyuyor diye japon alıp 2 sene sonra hacim yükseltmeyi düşündüğünde satamama riskinide göze al.
2-3 yaşında 20 bin altında bir motorun 50bini devirmiş 10 yaşında ki bir motora göre satılma ve takas olasılığı her zaman yüksek olacaktır.

sırf bütçeme göre olan bir durum değilki: 3ooo yada 35oo e zaten hali hazırda 2-3 yaşında şuanda gözde olan sürüyle çinli var..

ben tam tersi düşük model japonları elden çıkarmanın zor olmadığını düşünüyorum ki zaten merakım elden çıkarma durumum değil...bir de 50000 lik japon yok zaten piyasada yada çok yok benim bahsettiğim fiyat aralığında olan japon motorlar 10000-20000 arasında da bulunuyor..ilk mesajda yazdıklarıma bakın lütfen..

@motorhocası
hocam bisan ın çinlisimi raptor mu derim o halde :)

rman
22 Mart 2009, 23:01
Bu boy ve kilo ile endurodan baska motor sirtarir emin olabilirsin buna kardesim.(enduro olmayan uygun motorlarda var fakat el yakar malum touring ler yada cok büyük cruiserlar) benim boyum 186 kilo ise 85 90 arasi seyreder herzaman. Ama fazer bile ciliz kaliyormus altimda, görenler öyle söylüyor ve bende ayni fikirdeyim artik. En kisa zamanda enduroya gecis yapmak icin caba sarfediyorum . Birde senin dedigin motor yere yakin bi motor, gerek oturus pozisyonu bakimindan diz kapaklarin deponun üst hizasini birhayli gecer görüntü olarak güzel olmayabilir.
Uzun lafin kisasi parasal yönden biraz zorla, acele etme. Cruiser da inatci degilsen enduro düsün derim inan pisman olmassin... klr ler xt ler 10 numara

Osbourne
22 Mart 2009, 23:08
valla ayak koyma yeri uzun olanından bulurum vb. ama kesin olan birşey var o da cruiser dan başkasına binmem :)

Mboy
22 Mart 2009, 23:08
Bu boy ve kilo ile endurodan baska motor sirtarir emin olabilirsin buna kardesim.(enduro olmayan uygun motorlarda var fakat el yakar malum touring ler yada cok büyük cruiserlar) benim boyum 186 kilo ise 85 90 arasi seyreder herzaman. Ama fazer bile ciliz kaliyormus altimda, görenler öyle söylüyor ve bende ayni fikirdeyim artik. En kisa zamanda enduroya gecis yapmak icin caba sarfediyorum . Birde senin dedigin motor yere yakin bi motor, gerek oturus pozisyonu bakimindan diz kapaklarin deponun üst hizasini birhayli gecer görüntü olarak güzel olmayabilir.
Uzun lafin kisasi parasal yönden biraz zorla, acele etme. Cruiser da inatci degilsen enduro düsün derim inan pisman olmassin... klr ler xt ler 10 numara

:cat: aynen katılıyorum..

ben de ebat olarak rman ile aynıyım.. fakat touring kullanıyorum, birçok motor kullandım, fakat oyuncak gibi kalıyorlar altımda.. motorun kaslı ve yerden yüksek birşey olması gerekiyor ki ayaklar yere sağlam basabilsin rüzgar koruması tam olsun..yoksa ya ayaklar ya gövde bir yerden daima rahatsız eden eksikler oluyor seni.. en büyük zorluk alçak motorlarda ayağını yere koymak oluyor.. ya dizini incitirsin ya da bileğini burkarsın motorun dengesini kaybettiğin sırada.. cruiser'da ısrarcıysan bütçeni artırmak için biraz bekle, ya da idareten cbf150 ya da ybr125 lerle hem motora alış hem de para biriktir derim ben.. motosikletler sandığın kadar kolay satılamıyor çünkü.. elinde kalma ihtimalini göz ardı etme..

Osbourne
22 Mart 2009, 23:42
rebel lerin popo mesafesi viragolara oranla çokmu yerlerde sürünür acaba..

yav bi virago binicisi bulaydık..

__bakteri__
22 Mart 2009, 23:52
bencede uzun boylular icin touring 1 numara.

Osbourne
22 Mart 2009, 23:53
bencede uzun boylular icin touring 1 numara.

:pr: iyi de cruiser diyorum yahu.. hey allah :mrgreen:

R_E_B_E_L
22 Mart 2009, 23:55
Osbourne merhaba, hoşgeldin.Rebel kullanmış biri olarak sana şu tavsiyeyi verebilirim ki, o makine senin altında kaybolur.Boyum 187 cm ve aynı sıkıntıyı bende yaşadım.Rebel ile Virago arasında fark yok.Bütçeme ve boyum en uygun motosikletin HYOSUNG GV 250 olduğuna karar verdim ve aldım.Kesinlikle bir japon değil ama çinlilerin çok ötesinde.

__bakteri__
22 Mart 2009, 23:58
Osbourne merhaba, hoşgeldin.Rebel kullanmış biri olarak sana şu tavsiyeyi verebilirim ki, o makine senin altında kaybolur.Boyum 187 cm ve aynı sıkıntıyı bende yaşadım.Rebel ile Virago arasında fark yok.Bütçeme ve boyum en uygun motosikletin HYOSUNG GV 250 olduğuna karar verdim ve aldım.Kesinlikle bir japon değil ama çinlilerin çok ötesinde.

gv 250 kore malı ve japonlar kadar kaliteli. gv250 yorumlarını okuyup anlayabilirsiniz.

rman
23 Mart 2009, 00:18
Evet gv 250 olabilir kardeslerine oranla biraz daha kasli yapiya sahip..
Japonlar kadar kaliteli degildir malesef. Ama bir cinliylede kiyas edilmesi mümkün degildir, cinlilere oranla cok cok kalitelidir yakindan uzaktan alakasi yoktur.

motorhocası
23 Mart 2009, 00:21
Al benden de Gv 250:cat:

Osbourne
23 Mart 2009, 00:26
şimdi şöyle bir yönlenme yaşıyorum regal raptor hyosung tan dahamı cüsseliir..zira hyosung benim bütçeyi zorlar..şuanda bulduğum en ucuzu 4000 tl..ama regal raptor daha uygun gibi..özetle cüsseme uygun mudur regal raptor? birde çinliler arasında hafif sıyrılıyor gibime geldi..tabii mu mesajlarımı 1 haftadır deliler gibi forum vs. okuyan biri gibi düşününün.. :)

thecoolzzz
23 Mart 2009, 00:36
kanuni tiger250 olmazmı iyi ve iri görunuyo o da.

rman
23 Mart 2009, 00:43
Cinlilerin arasindan siyrilisi 2 silindir vede su sogutmali olmasi ama nihayetinde oda bi cinli.
Cüssene uygun olmamasi cebine uygun olmasi.
Digerinin ise bi nebze cüssene uygun olmasi cebine uygun olmamasi.
Bu böyle sürüp giderrrrr.......

Osbourne
23 Mart 2009, 00:50
Son nokta olarak cüsse açısından soruyorum bisan-lifam nasıl durur acep..
hazır sizi bulmuşken şu sırlama nasıl;

bisan-lifam vs. regal raptor vs. hyosung gv 250

sıralam nedir acaba?

mach1
23 Mart 2009, 00:56
Öncelikle baktığıma göre 120 kg sınız 250cc sizi tek basına rahatça taşır ama 2. kişiyide eklersek hafiften canı çıkar o yüzden birazcık daha yüksek ccli makinalara bakmanızı tavsiye ederim İllaki 250cc alacam ve diyorsan regal rapture:cat:Su soğutmalı olduğu için şehir içinde sorun olmaz.

Lucas
23 Mart 2009, 01:03
Cüssene gidebilecek en uygun motorlar (Sadece cüsse bakımından yazılmştır) Kanuni Tiger 250 ve Hyosung GV 250.

Osbourne
23 Mart 2009, 01:13
Cüssene gidebilecek en uygun motorlar (Sadece cüsse bakımından yazılmştır) Kanuni Tiger 250 ve Hyosung GV 250.

Tiger 250 ile gv 250 arasından bir seçim yapacak olsan hangisini neden seçer hangisini neden seçmezdin acaba?

başlıkta beni tam olarak anlayan tek sen oldun :)

KaRTaLLI
23 Mart 2009, 07:21
osbourne 187 cm boy ile 120 kg'cık kilom var..

ustat öncelikle h.g

senin kilonda ve boyunda bi abimiz şuan dragstar a biniyo ve gayet boyuna ve kilosuna hoş duruyoo ben mesela 65 kilodayım ama bana yakışmıyo kilolu insanlara çok güzel yakışıyo yamaha dragstar.. düşüncesindeyim Saygılar..

tarikiko
23 Mart 2009, 10:35
Bende fizik olarak sana çok yakınım, 1200gs kullanıyorum.
Arkadaşlarım motor altında küçük kalıyor diye dalga geçiyorlar..:)
Burda önemli olan kafana yatan modelleri, görüşlerine saygı duyduğun 1-2 arkadaşınla gidip üzerine oturarak deneyip karar vermen.
Tabiki en başta senin zevkin. Cruiser motor hep istedim ama motordayken yüksekte durmanın keyfi bir başka:cat:

canercamalan
23 Mart 2009, 10:42
aslında çok öenmli değil boyu kilon vs BENCE yani bygrm arkadaşım yapı olarak çok zayıf ama altında hyo250R var mAAŞALLAH fıstık gibi de sürüyor yani motoru . Bence önemli olan motorla aramızdaki samimiyet :)

erkunt
23 Mart 2009, 10:59
benim bugüne kadar forumlarda okuduklarım dogrultusunda nacizane fikrim:
1.hyo gv 250 2.regal raptor 3.bisan-lifan şeklindedir...
kolay gelsin..

xterkan
23 Mart 2009, 11:35
kardes goruntuye bakma bende 90 kıloya yakınım 1.82 boyum var ybr 125 te kullanıyorum shadow da kullanıyorum sen nasıl rahat kullanacagın motorlara bak chooper tarzı gezı motorları ırı duruyor ama kıloları agırdır kanunı tıger mesela 220 kılo 250 cc ıcın fazla senın kılonda eklenınce ? dıger gezı motorlarıda oyle agırdır bunlar 250 honda cbf tarzı begenıyorsan temız almaya calıs derım yada degısık modellerı arastır derım

motorhocası
23 Mart 2009, 13:06
Engin, GV 250 olmazsa bunlara bak:)
Alaşım jant istiyorsan Keeway Süpershadow 250
http://www.sahibinden.com/-az_kullanilmis--03WQQaXQQ11053771WQQpXQQdisplayitem

Telli jant istiyorsan Bisan-Lifan Roadstar 250
http://www.sahibinden.com/son_iki_adet-30WQQaXQQ9529780WQQpXQQdisplayitem

Osbourne
23 Mart 2009, 16:17
osbourne 187 cm boy ile 120 kg'cık kilom var..

ustat öncelikle h.g

senin kilonda ve boyunda bi abimiz şuan dragstar a biniyo ve gayet boyuna ve kilosuna hoş duruyoo ben mesela 65 kilodayım ama bana yakışmıyo kilolu insanlara çok güzel yakışıyo yamaha dragstar.. düşüncesindeyim Saygılar..
Dragstar maddi olarak aşıyor beni hoca..ama gönül neler istemezki :)


Bende fizik olarak sana çok yakınım, 1200gs kullanıyorum.
Arkadaşlarım motor altında küçük kalıyor diye dalga geçiyorlar..:)
Burda önemli olan kafana yatan modelleri, görüşlerine saygı duyduğun 1-2 arkadaşınla gidip üzerine oturarak deneyip karar vermen.
Tabiki en başta senin zevkin. Cruiser motor hep istedim ama motordayken yüksekte durmanın keyfi bir başka:cat:
yüksek motora hiç binmedim..Aslında sadece scootera bindim..hatta mobilete..ama cruiser dan şaşmam onu biliyorum :) hızla işim yok benim...tor tor cuyum ben hani balıkçı teknelerinde pancar motoru sevenlerdenim yani :)


kardes goruntuye bakma bende 90 kıloya yakınım 1.82 boyum var ybr 125 te kullanıyorum shadow da kullanıyorum sen nasıl rahat kullanacagın motorlara bak chooper tarzı gezı motorları ırı duruyor ama kıloları agırdır kanunı tıger mesela 220 kılo 250 cc ıcın fazla senın kılonda eklenınce ? dıger gezı motorlarıda oyle agırdır bunlar 250 honda cbf tarzı begenıyorsan temız almaya calıs derım yada degısık modellerı arastır derım
cbf tarzı sevmiyorum da hyo gv 250 167 kg. tiger 185 kg imiş.. çeker götürü bunar beni herhalde..


Engin, GV 250 olmazsa bunlara bak:)
Alaşım jant istiyorsan Keeway Süpershadow 250
http://www.sahibinden.com/-az_kullanilmis--03WQQaXQQ11053771WQQpXQQdisplayitem

Telli jant istiyorsan Bisan-Lifan Roadstar 250
http://www.sahibinden.com/son_iki_adet-30WQQaXQQ9529780WQQpXQQdisplayitem
:mrgreen: yok yav hyo ya konsantre oldum sanırım (şimdilik) hehe..

Orko_ye
23 Mart 2009, 16:51
Başka motor kullanmadım ama bende senin gibi bundan yaklaşık 8 ay önce ilk motor arayışlarına girmiştim. Bir cruiser sever olarak Hyo GV 250 aldım. Motoru aldığımda 12000 deydi, şimdi 15000.de maşallah tıkır tıkır halen :) Beni hiç üzmedi senide üzmez diye tahmin ediyorum. Boy-kilo konusunda yorum yapmak istemiyorum ama 250'lik kategorisinde GV kalıplı duruyor. Birde Venox bakabilirsin.

aSuBaYaH
23 Mart 2009, 17:26
:Phoş geldin umarım aradığını bulursun bence kafan biraz karışacak

Osbourne
24 Mart 2009, 01:43
:Phoş geldin umarım aradığını bulursun bence kafan biraz karışacak

hoşbulduk..ne birazı 3 gündür kopuk vaziyetteyim..biraz durulup zaman geçsin diye bakıyorum artık :)

Lucas
24 Mart 2009, 01:55
Tiger 250 ile gv 250 arasından bir seçim yapacak olsan hangisini neden seçer hangisini neden seçmezdin acaba?

başlıkta beni tam olarak anlayan tek sen oldun :)

Kanuni Tiger 250'yi seçerdim çünkü;Oldukça heybetli bir motor. Görünüşü güzel. 140-150 Km hıza çıkabiliyor. Performansı iyi.
Kanuni Tiger 250'yi secmezdim çünkü; Kuzenimde var, kullandım, tek silindirli olduğu için titreşimi zaman zaman rahatsız edici olabiliyor. Sağından solundan gelen titreşimden dolayı zangırdamalar rahatsız ediyor. Bence tek ve en büyük sorunu bu. Ama tek silindirde titreşim olmasını normal karşılıyorum yinede.

Hyosung GV 250'yi seçerdim çünkü; Hyosung GT 250 comet kullanıyorum, marka fanatikliğinden değil, sadece iki modelde de aynı V motor kullanıldığından sadece 5-6 bin devir aralığında titreşim yaptığını bunun da rahatsız edici boyutlarda olmadığını biliyorum. Görüntü olarak cezbedici (tamamen kişisel bir beğenim) 140 Km hıza bir çırpıda çıkabildiğini biliyorum, hızınız 50 km'nin üstündeyse 5 viteste olsanız dahi motorun kendini çabuk toparlayıp yüksek devirlere çıkabildiğini de biliyorum.
Kısaca özetlemek gerekirse, sırf marka fanatikliği yapmadığımı belirtmek için, eğer cüsse problem olmasaydı Kymco Venox tercih ederdim, hem kaliteli, hem görüntüsü güzel. Ama cüsse devreye girince tercihimi Hyosung'dan yana kullanırdım.

jeansatar
24 Mart 2009, 02:38
http://img21.imageshack.us/img21/8281/giantco2.th.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=giantco2.jpg)


http://img21.imageshack.us/img21/908/motorcusisko.th.jpg (http://img21.imageshack.us/my.php?image=motorcusisko.jpg)

Osbourne
24 Mart 2009, 20:55
puhaha naptın yav :P o kadarda değil heh..motoru alınca fotolarımı koyarım ;)

bu arada bugün ehliyete yazıldım..paylaşmak istedim..

NoVaRiX
25 Mart 2009, 01:20
benimde boy 1.93, kilo 83

Ancak zaman geldi Kymco Agility de kullandım. Hiçte takmadım kimin ne dediğini. Hatta kız arkadaşımla uzun yol bile yaptık; gayette rahattı.

Şimdi kullandığım makinede orta sıklet cruiser. Altımda hiçte sırıtmadığına eminim, arkadaşlarda böyle söylüyor.

1.85 üstüne çok sağlam dursun diyorsan, ya cruiser yada enduro alacaksın; kaçarı yok. Ama regal ebat itibariyle Çinliler arasında en küçüklerden, aklında bulunsun.

Hyo GV250 ise oturuş pozisyonu itibariyle uzun boylu ve uzun bacaklılar için tam bir eziyet, söylemeden geçemicem!

Osbourne
25 Mart 2009, 22:52
hmm gv için öyle düşünmemiştim ben yada öyle izlenim edinmemiştim diyim..yani forumlardan...peki bu venox için düşünceleriniz nedir? bir de yamaha virago xv 250 nin boyutları nasıl acaba..son soru olarak çin işleri arasında en büyük boyutlusu hangisi acep? (teşekkürler ;) )


Not: şu sıralar dışarı çıkıp motorlara bakamadığımdan dolayı bu kadar soruyorum (gidip denesene diye düşünenler için) bir de okuyanların bir fikri olsun diye düşünüyorum..Cevap verenlere teşekkürler..

asfalt meleği
25 Mart 2009, 23:37
Herkese merhabalar..

Öncelikle bu platformu 1 haftaya yakın zamandır takip ediyorum ve üye olup yazdığım ilk mesaj bu..dolayısı ile herkese tekrardan merhabalar..

Evet motor almaya karar verdiğim buraya üye olmamdan anlaşılıyor sanırım :) lakin sorunum başlıkta yazdığımdır..

Yaklaşık 3000-3500(max.) bütçem ve 187 cm boy ile 120 kg'cık kilom var..

boyu boyuma huyu huyuma ve bütçemi aşmayan bir cruiser rmotor tercihi için yardıma ihtiyacım var..
Çin malı düşünmüyorum..

kendi araştırmam beni yamaha virago 250 ye götürdü ama siz ne dersiniz bilmem..bir iki honda rebel de buldum ama biraz küçük gibime gelmişlerdi..

birde istediğim fiyat aralığındaki cruiser ler capon olunca model geriye düşüyor haliyle..

bir ikinci soru olarak başlangıç motoru olacağını da düşünerek (yani hırpalayarak kullanırım vb.) düşük model bir japonişi mi (herşeye rağmen) sıfır bir çinişi mi sorusu da kafamı kurcalamıyor değil..

En başında da söylediğim gibi herkese tekrardan selam, sevgi, muhabbet..
Öyle yada böyle haziran'da ikiteker üstünde olacağım :mrgreen:

merhaba;

kişisel fikrimi söylüyorum sadece.. umarım size biraz olsun fikir verir..
naked olarak tanımlayabileceğimiz mz kullandım. sanırım yeni başlayan biri için en uçtaki motosiklet seçimiydi hacim olarak. daha güçlü bir 250 lik olduğunu hiç sanmıyorum. ama naked tiplerim kullanım rahatlığı gerçekten hoştu.
250 liğin seriliği de üzmez insanı.. hemen değiştirmek ihtiyacı hissetmezsin.. daha küçük hacimliler sizi gerçekten sıkabilir..

cruiser tipli bir motosikletle 100-150 km yaptım. ve gerçekten eziyet oldu bana. dengeli kullanması, oturuş poziyonu, kolay manevra yapılamaması vb rahatsızlık duyduğum konular oldu.

kişisel tavsiyem sıfır çinli yerine temiz kullanılmış 10 senelik capon bi motosikletin çok daha ömürlü, dayanıklı, güvenilir, kullanışlı olduğu yönünde..

yine bir başka kişisel düşüncem de boy ve kilo ile motosiklet aramamanız yönünde.. bedensel farklılıklara dikkat etmeniz daha doğru olur. kolların bacakların uzunluğu vb.. örneğin mt03 ü çok beğeniyordum. üzerine oturur oturmaz bu motosikleti ben nasıl kullanabilirim dedim. mz bile daha rahattı neredeyse.. o kadar küçük geldi ki bana..

üstelik oldukça zayıfladığım bir dönemde binmiştim üzerine.. (hoş ben hiç bir zman 70 kilo üzerinde olmadım :) ) göbeğim olmasındansa kendimi bir haftalığına saunaya kilitletmeyi tercih ederim :)
bu yüzden üzerine oturmadan, biraz olsun kullanmadan motosiklet modeline karar vermeyin kesinlikle..

3nokta
25 Mart 2009, 23:54
ucuz ama yedek parçası bol çokta heybetli olan tek bir model var
kanuni tiger 250 yaklaşık 4 yıl önce biniyordum başlangıç için en ideali bu motor bence
650 cclik dragstarım vardı bu tiger ın yanında küçük kalıyordu
yada çek bir kredi al bitane 650 dragstar yada c800 yada vn800

asfalt meleği
03 Nisan 2009, 22:01
bu arada açıklama ihticaı hissediyorum mt03 mz den gerçekten daha büyük..
ama öne doğru eğilmeni gerektiriyor. benim kollarım uzun olduğu için eğilemedim gerektiği gibi..
bilmem anlatabildim mi bahsettiğim problemleri.. kilo ve boydan daha farklı sorunlar var.. vücut ölçülerinin motosikletin tasarım ölçülerine (motosikletin ergonomi kriterleri) uyum sağlayıp sağlamaması da önemli..

Osbourne
03 Nisan 2009, 22:18
evet asfalt meleği arkadaşım..senin oranlar önemli anafikrinden sonra olaya bakışım değişti zaten..şimdilik cruiser dan bile vaz geçtim gibi :) onun yerine bir maxi scooter da daha rahat edeceğimi düşünüyorum..bir kaçına bindim şöyle tarttım kendimi de :D

Grayline
03 Nisan 2009, 22:20
http://www.sahibinden.com/regal_raptor_dd100e_2007_model_630_km-63WQQaXQQ13298548WQQpXQQdisplayitem
Abi bu motora bak istersen daha 650 km de.Heralde çin malı ama bakmanı tavsiye ederim

Osbourne
03 Nisan 2009, 22:30
evet de bunun cc 98..tartmaz beni bu :mrgreen: zaten ilk mesajımda yazdığım o iddialı cruiser dan başkasına binmem sendromunu aşıp, yukarıda da dediğim gibi maxi scooter da karar kıldım..teşekkürler bu arada..

logaritma
06 Nisan 2009, 03:30
şehir içi kullanım yapıcaksan maxi scooterdan şaşma büyük rahatlık ama uzun yolda yaparım sık sık diyorsan o fiyatlara v motorlu bir çinli alabilirsin 1 yaşında falan satışıda kolay olur vibrasyonuda yok çokda memnun insanlar var bu sitede..

yalimakin
06 Nisan 2009, 07:15
BEn de 185 ve 127 kiloyum.. ilk motorum 200lük bir kanuni idi... 200-250 lik motorlar bizim gibi iri sürücülerin altında acı çekiyor maalesef..
Chopper cruser düşünüyorsan eskide olsa japon bir 500lük 600lük makine düşün bence... EN500 gibi mesela.. çünkü 3 ay sonra büyük motorlara bakmaya başlayacaksın ve daha çok zarar edeceksin.. biraz bütçeni zorlayıp baştan hallet meseleyi.. cruserlar zaten pek hızlı motorlar olmuyor rahat edersin..

alpay91
21 Şubat 2010, 16:36
BENİM BOYUM 165CM KİLOM 55KG HYOSUNG GT 250R YE gücüm yetermi arkadslar :D motoru neten arastırdım yakından arastırma fırsatım olmadı ama kararım kesın sizce bu boy ve kilo sorun olurmu?