PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akü sorunu



GozgurS
12 Mart 2009, 12:09
Arkadaşlar ben motorumu kapalı garajda muhafaza ediyorum ve 2-3 hafta da bir çalıştırıyorum. Geçen hafta ve önceki hafta motorum çalışmadı aküyü şarj makinasıyla doldurarak şarj ettim ve ertesi gün çalıştırdığım zaman marş bastı. Ama aradan bir hafta geçtikten sonra marş basmadı.

- Aküyü iyi bir yerde şarj edersem bir daha böyle bir problemle karşılaşırmıyım?
- Akünün bitip bitmediğini nasıl anlarım?

İlginiz için teşekkürler.

anılyuksel
12 Mart 2009, 12:24
arkadaşım sorularının çoğuna cevap veremiyiceem ama şunu dene akü bitikken al götür boş bir yere eline sağlam bi kablo al kalın olsun sonra kapak ları aç akünün iki ucunada değdir ama düzgün değdir sonrada içine bak kabarcıklar çıkıyomu diye eğer çıkıyosa akünün işi bitmiştir çıkmıyosada akü sağlamdır fakat motorlar titreşimli aletler olduğu için akünün içindeki plakaların arasındaki çamur dökülebiliyo onuda iyice bi elektirikçide baktır olmadı al yenisini kurtul yada garantiliyse gönder darantiye yenisini versinler


NOT:Akünün iyiyce boş olduğundan emin ol yoksa patlıyabilir gerekirse aç farlarını 15-20 dk yansın bitirsin aküyü

cotonak28
12 Mart 2009, 12:30
selam,aynı dert bendede vardı gerçi seninki şarj oluyormuş benimki bir gün sarjda bekledi tık yoktu dün yenisini aldım yuasa 14L-a2 orjinal aküyü 100 tl ye aldım sağolsun arkadaşlar leventdeki işyerime gelip bağlantısını bile yaptılar..
tavsiyem benzinciden saf su değilde özel bir asidi var asidi doldur ve o şekilde şarj ettir. bir arkadaşım yaptı 1ay çalıştırmadığı halde tek marşda alıyor.
bilgilerine..

SercysSs
12 Mart 2009, 13:05
Selam akünün bitip bitmediğini anlamak için şarjdan sonra akünün voltajının en az 12.7 (bu akü tam doludur demek) olması gerekmektedir. ama şerjdan çıkarttıktan sonra düşmeye başlıyorsa yavaş yavaş akü bitmiştir demek. akü en kötü ihtimalle 12.1 gibi bir voltaj vermeli buda %25 doluluk oranına eşittir ve bunun üstünde şarj tutamuyorsa o akü öldü ölecek demektir. ayrıca şunuda belirtim motorunu rölantide çalıştırdığında akün ya şarj olmuyodur yada çok yavaş şarj oluyodur. Düşük devirde alternatör çok fazla akım üretemeyeceğinden yavaş bir şarj gerçekleşir. Yani kaybettiğinin tamamını dolduramamış olabilirsin. Motorla bir gezinti sonrasında veya iyi bir şarj dan sonra anca akünün durumunu anlayabilirsin. Kolay gelsin. İhtiyaç duyabileceğniz bir tablo vermek istiyorum

12,7 %100
12,5 %75
12,3 %50
12,1 %25
Bu akünün boştayken şarj durumunu gösterir

13,6-14,8 arasıda iyi bir şarj voltajı demektir. bunu üstüde altıda iyi değildir. Altı iyi şarj yapmaz üstü sisteme zarar verebilir. Kolay gelsin.

serkanADH13
12 Mart 2009, 13:49
şunu dene akü bitikken al götür boş bir yere,
eline sağlam bi kablo al kalın olsun,
sonra kapak ları aç akünün iki ucunada değdir ama düzgün değdir,
sonrada içine bak kabarcıklar çıkıyomu diye eğer çıkıyosa akünün işi bitmiştir çıkmıyosada akü sağlamdır

NOT:Akünün iyiyce boş olduğundan emin ol yoksa patlıyabilir gerekirse aç farlarını 15-20 dk yansın bitirsin aküyü

arkadaşım bu tabir kesınlıkle uzman biri tarafından gerçekleştırılmelıdır,
aksi taktırde canın fena yanabilir tavsiye etmıyorum,
arkadaş yardım maksatlı anlatmış,
fakat bilinçsiz hareket sana zarar verecektır...

zeda3000
12 Mart 2009, 14:15
Al akuyu gotur sanayide bakimini yaptir odeyecegin 20 ytl den fazla degil.

serkanADH13
12 Mart 2009, 14:40
5 lıraya bakım ve şarj edıyorlar...

GozgurS
12 Mart 2009, 14:53
Yardımcı olan tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Aküyü söküp bana yakın olan bir ustaya götürüp göstereceğim ve gerekli bakımı yapacağım. SercysSs arkadaşımızın vermiş olduğu bilgiye göre, akü şarj olduktan sonra voltajının 12.7 olması gerektiğini anlıyorum. Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkürler arkadaşlar.

Dün akünün bakımını 10 TL karşılığı olarak yaptırdım. Usta akünün boşaltığını 1.5saat şarj etip gerekli ölçümleri yaptıktan sonra haftada 1 sefer çalıştırdığım takdirde akünün bir daha sorun çıkartmayacağını söyledi.