PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Viraj yapıcam ama !



HercuL
11 Mart 2009, 11:35
arkadaşlar bilmemek ayıp değil benim lastikler 110/70/17 140 /70 /17 viraj yapmak istiyorum yani yatmak istiyorum ama çekiniyorum bir nevi korkuyorum ne kadar yatabilirim bilgisi olan varmı neler yapmam gerek ..

mach1
11 Mart 2009, 11:46
Eğer yol durumu iyiyse metzeller lastiklerle veya michelen lasitklerle yatarsın ama lastiği ısıtmak lazım yatmadan önce:)

erdemd
11 Mart 2009, 11:48
Valla bende merak ediyorum ne kadar yatar diye ama eğitim olmadan muhtemelen yanlış bir hareketimde high yada low side yere düşmekten korkuyorum. Dahası yatırdıgımda hızlı oldugumdan karşıma çıkan bir engelde nasıl tepki veririm o var.
En iyisi boş bir arazıde pratik yapmak.

yamaharx115
11 Mart 2009, 12:15
ya ne pratigi bi vites asagı düş cek gazı icinde korku varsa düşersin ! saten MErak etme !

SELÇUK ASLAN
11 Mart 2009, 12:16
herşeyden önce kendini hazır hissetmen gerekiyor. lastiklerin ısınmış olması gerekiyor, asfaltın düzfün, viraj yaptığın yöne kendini motordan dışarı çıkarman motoru çekmen lazım, ve daha teknik detayları var, kullandığın motor gs 500 sanırım, naket olduğu için hız motoru kadar yatamayacagınıda bil.

gazın dolu olması da çok önemli düşük vites yüksek devir.:cat:

_JeM_
11 Mart 2009, 12:19
virajda yatmak istiyorsan öncelikle nasıl yatırman gerektiğini biliyorsun diye umuyorum.

counter steering bu işin en önemli kısmı gerisini fizik kuralları hallediyor. O kalınlıktaki lastiklerle eğer soğuk değillerse ve asfalt yüzeyi ve yapısı temizse çok sorun yaşayacağını zannetmiyorum ama yine de lastiklerin pist lastiği olmadığı ve süspansiyon sisteminin uygun olmadığını düşünerek motogp yarışçıları kadar yatmayı zorlamamanı tavsiye ederim.

Dikkat edeceğin önemli noktalardan biri de sola virajlarda lastiklerin kendi şeridinde olsa bile yatmadan dolayı kafan diğer şeride geçebilir bu nedenle sol viraj için apexini virajın dışında tut.

viraj içerisinde herhangibir engeli önceden fark etmek çok önemli bu nedenle yattığın zaman başın viraj içerisine doğru dönük olsun sağa virajlarda görüş konusunda biraz daha sıkıntın olabilir.

Viraj içerisinde kesinlikle arka freni kullanmamanı tavsiye ederim mümkün mertebe hızında sabit olsun yatmadan dolayı hızında düşme olacaktır çok hafif gaz vererek (500rpm) hızını koruyabilirsin. Yüksek viteste girme 1 vites aşağıda olmaya özen göster.

Yatma için kontra demiştik yani sağ viraj için sağ elciği sol viraj için sol elciği ileri doğru ittirirsin ama oldu ki düzelip yavaşlaman lazım bunun için tam tersini yapacaksın.

Ben bu işin profesyoneli yada eğitimini almış biri değilim okuduklarımı aktardım eksik ve yanlış kısımlar olabilir mutlaka ama mutlaka bu işin eğitimini almış birinden rica et birlikte sürüşe çıkın göstererek anlatsın.

İyi sürüşler.

VaScO1925
11 Mart 2009, 12:24
yüz üstü yatma aman diyim =)

ilk önce tam donanım olman şart. aslında bu işler için en uygunu tulum..

arkadasında yukarda anlattıgı gibi kontra tekniğini bilmen gerek. çok önemli ve en önemlisi

baktığpın yere gidersin bunu unutma virajda gideceygin yere bakki oraya dön :)

HercuL
11 Mart 2009, 12:33
sırayla söylemek gerekirse gs 500 oldugu için racingler gibi yatamıcam lastikler ısınmış olcak yolda zemiz düz olcak full koruma olcak ben viraj yapmaktan kastım çok fazla değil merak ediyorum ne kadar inebileceğimi bilgiler çok değerli elinize sağlık

SELÇUK ASLAN
11 Mart 2009, 12:33
deneyimli arkadaşlarınla otur bu konu üzerine sohpet et motor üzerinde gösterilmesi gereken kurallar var bunları mutlaka öğren, anlatımla çok faydalı olmak zor (cesaret+pratik+tecrübe)

gezgin_33
11 Mart 2009, 12:57
Sitede bu konu hakkında Sürüş teknikleri bölümüne bir göz at istersen.
Örnek bir başlık: http://www.motosiklet.net/forum/surus-teknikleri/30750-kontra-teknigi.html

zeda3000
11 Mart 2009, 13:40
Eski Gs500 um ile Antalya Kemer yolunda dizim rahatlikla yere degiyordu 160 km/h hizla . Elime ne gecti bunu yapinca der isen hic bir halt gecmedi. Viraja yatmayan arkamdaki motor benden 3 sn sonra vardi varis noktasina. Kontra teknigini gelistirmek istiyorsan viraja yatmaya degil , viraja saglam tutunmaya odaklan derim. Bosver yatmayi simdilik , zaten virajdaki body control , kontra teknigi ve gaz kullanma tekniklerini gelistirir isen sen istesende istemesen yatiyor motor:)

erdemd
11 Mart 2009, 13:52
ya ne pratigi bi vites asagı düş cek gazı icinde korku varsa düşersin ! saten MErak etme !

İnsan yaşadığı tecrübelerden ders alıp yaşar. hip pratiksiz ilk denemende aaa bu motor ne kadar yatıyo diye zorlarsan şansınıda zorlarsın. ya gidip eğitim alcaksın yada bilen birine sorup öğreniceksin.

önce eğitim :rendeer:

emrahkrm
11 Mart 2009, 14:12
arkadaşım nasıl viraj alınacağını neler yapman gerektiğini bildiğini varsayarak sadece gs500 ve lastikler konusunda tereddütün olduğunu düşünerek şunu diyebilirim:
yakın bir arkadaşımın gs500 ü vardı.bende bu motoru epeyce kullandım(1500-2000 km.kadar ) ısınmış bir lastik ve düzgün bir asfaltta 2 kişiyle limitlere kadar yattık.arkadaşım ben arkasındayken sağ pegi yere sürtmüştü.

bathu
11 Mart 2009, 14:51
http://img14.imageshack.us/img14/6988/20040311bikepics1192088.jpg (http://img14.imageshack.us/my.php?image=20040311bikepics1192088.jpg)
http://img14.imageshack.us/img14/1662/20050105bikepics2686038.jpg (http://img14.imageshack.us/my.php?image=20050105bikepics2686038.jpg)
http://img10.imageshack.us/img10/8554/20050222bikepics296643f.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=20050222bikepics296643f.jpg)
http://img10.imageshack.us/img10/9066/20050224bikepics2980468.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=20050224bikepics2980468.jpg)
http://img10.imageshack.us/img10/1760/20050916bikepics4303258.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=20050916bikepics4303258.jpg)
http://img10.imageshack.us/img10/7117/20050924bikepics4347768.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=20050924bikepics4347768.jpg)
http://img10.imageshack.us/img10/7637/20051031bikepics4578028.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=20051031bikepics4578028.jpg)
http://img10.imageshack.us/img10/8610/20051101bikepics4584858.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=20051101bikepics4584858.jpg)
http://img10.imageshack.us/img10/8393/20060827bikepics6661748.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=20060827bikepics6661748.jpg)
http://img10.imageshack.us/img10/966/20070127bikepics783369f.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=20070127bikepics783369f.jpg)
http://img10.imageshack.us/img10/8895/20070709bikepics9567028.jpg (http://img10.imageshack.us/my.php?image=20070709bikepics9567028.jpg)

umarım yardımcı olmuştur resimler :cat:

zeda3000
11 Mart 2009, 14:58
gs500 zaten aslinda race kasadir, tek farki grenajlari olmamasi. gs500e ile gs500 f arasindaki zaten tek fark budur.

cousinecruis
11 Mart 2009, 15:27
kurstaki hocam naked motorlar çok kıvrak motorlardır demişti. Sitede viraja nasıl yatılacağı, normal yolda yatılmaması gerektiğini anlatan linkler mevcut arkadaş bir tanesini vermiş sağolsun. Donald duck abimizin yazılarının okumanı isterim.

GKN
11 Mart 2009, 15:54
siteden jesse nickli arkadaş ve marv nickli arkadaşa ulaşın, kendileri viraj konusunda uzman kişilerdir, rica ederseniz havanın güzel olduğu bikaç pazar günü üst üste riva yolunda sizlere bişeyler öğretirler.:cherry:
bana öğretmeye başladılar bile :)

mhrrmkpnr
11 Mart 2009, 16:11
naked motorda tecrube istiyosanız tek adres jesse!

arayın musait oldugunda ztn rivada bulursunuz onu ama yakalayamayabilirsinz:P

alp_tunay
11 Mart 2009, 16:12
siteden jesse nickli arkadaş ve marv nickli arkadaşa ulaşın, kendileri viraj konusunda uzman kişilerdir, rica ederseniz havanın güzel olduğu bikaç pazar günü üst üste riva yolunda sizlere bişeyler öğretirler.:cherry:
bana öğretmeye başladılar bile :)

Gel buraya biz de öğretiriz.... Yabancıya gitme.... :queen::queen:

GKN
11 Mart 2009, 16:16
yok abi, kost raydır jes ve marv abi varken başkasından öğrenmem ben bu işi :P

tufanbaydemir
11 Mart 2009, 16:17
Önce Eğitim alın, sonra otomatikleşene kadar boş bir alanda pratik yapın. Yollarda kendinizi riske etmeyin.

matpcy
11 Mart 2009, 16:22
arkadaşlar bilmemek ayıp değil benim lastikler 110/70/17 140 /70 /17 viraj yapmak istiyorum yani yatmak istiyorum ama çekiniyorum bir nevi korkuyorum ne kadar yatabilirim bilgisi olan varmı neler yapmam gerek ..

kardeş yatma boşver bee.valla bak beni dinle viraj falan yapma güzelce sakince gir bence:)

MrCool
11 Mart 2009, 16:41
Lastiğin koşulları ve sıcaklığı zaten tartışılmayacak bir konu. Benim eklemek istediğim başka şeyler var.

Asfaltı "okumak" lazım. Her asfalt aynı değildir. Mesela İzmir içinde eski asfaltlar çok kötüdür, abs'si olmayan bir arabayla bile fren yapıldığı zaman tekerlek kilitlense dahi ses çıkarmadan metrelerce kayılır. Pütürlü asfalt olduğunu görürsün ama beklediğin kadar tutmaz. Şu anda en iyi tutan asfalt yeni (1 yıldan beri) dökülen asfaltlardır. Bunlar hep makineyle dökülmüştür, yani öyle mıcır ile yapılan asfaltlar değildir. Renkleri biraz koyu. Yağışlı havada bile tutmaktadır. Antalya yollarını çok az tanıyorum ve asfaltı konusunda bir şey diyemeyeceğim.

İzmirliler için söylüyorum, İzmir-Manisa yolunun yeni atılan kısımları çok güzel tutuyor. Hele bir de Ankara Asfaltı üzerinden Manavkuyu'ya giren dar açılı virajlı köprü en güzel asfalta sahip. Zaten keskin olduğu için yüksek hızla da girilmesine gerek kalmıyor, düşülse bile çok büyük bir hızda olamayacak.

erdemd
11 Mart 2009, 17:14
siteden jesse nickli arkadaş ve marv nickli arkadaşa ulaşın, kendileri viraj konusunda uzman kişilerdir, rica ederseniz havanın güzel olduğu bikaç pazar günü üst üste riva yolunda sizlere bişeyler öğretirler.:cherry:
bana öğretmeye başladılar bile :)

Bende istiyom bende istiyom :)

HercuL
12 Mart 2009, 01:12
bathu çok iyi oldu bu resimler eline sağlık hepsini teker teker okudum resimlerle cıkıcam karsınıza

jesse
12 Mart 2009, 01:38
şimdi sevgili arkadaşlar.. virajın lastikle bi ilgisi yok.. arkanıza aldıgınız artçıyla alakası var. bakınız ... bilenler bilir .. benim dekerlerin tellri çıkmıştı bi dönem ... arkanda artçı varsa çok güzel yatıoyosun ..

hasanpinar0537
12 Mart 2009, 01:44
naked motorda tecrube istiyosanız tek adres jesse!

arayın musait oldugunda ztn rivada bulursunuz onu ama yakalayamayabilirsinz:P

arkadaşım bana öğretsin bu JESS telini versene ben yeni başladım 600F aldım çok yatmak istiyorum ne yapmalıyım.

DeLi MoToRcU
12 Mart 2009, 02:04
Eğer yol durumu iyiyse metzeller lastiklerle veya michelen lasitklerle yatarsın ama lastiği ısıtmak lazım yatmadan önce:)

aynen bilader benin cbfde metzeller var ayakları koruma demirleri yere sürtünüyor daha motor yatır beni diyor ve ıslak zemide çok deli bi lastik METZELLER :cat: