PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : segman boyları



excalibur90
08 Mart 2009, 01:01
Motosikletimde yağ yakma meydana geliyor.

geçen gün motosikletimin motorumu indirdim.segmanları değiştircektim ama kriz :pr:var malum.gömleği inceledim bi çizik v.s bişey göremedim.segmanları inceledim segmanlar biraz kafamı kurcaladı.pistonumda iki kompresyon segmanı birde yağ segmanı var.

üst kompresyon segmanı ince ve ağız aralığı fazla
ikinci yani ortadaki kompresyon segmanı üsttekinden kalın ve ağız aralığı az
yağ segmanı ise sanki gömleğin içine değmiyor desem olcak gömlek içi ile yağ segmanı arasında farkedilir bi boşluk var.tek yağ segmanı takılı olarak pistonu gömleğe geçirmekte zorluk yaşatmıyor.sanki pistonda hiç segman yokmuş gibi piston gömleğe giriveriyor.motorum 107 cc ama sanki pistonun üstündeki yağ segmanı 97 cc gibi.Bundan 3 ay öncesinde rektefiyeyi bilmediğim için üç kağıtçı bi servise yaptırmıştım silindir gömlek değişimini.üç kağıtçı bu yanlış veya küçük segman takarmı takar.yeni yağ segmanınında zorlaması lazım gömleğe girerken herhalde.yeni gömlek piston segman sonuçta.500 km bile yapmadı

segmanlarımda bi sorunmu var yağ yakmasının sebebi bundanmıdır.

mach1
08 Mart 2009, 11:44
Motoru açarken çok dikkatli açacan her yerine işaret koy hatta ince yerlerin fotoğraflarını çek.Senin soruna gelirsek yağ yakma sebebi budur yada subaplardanda olabilir.Sekman bulunması kolay bi parça ama takılması biraz zor olan bir parça.

Burhansefa
08 Mart 2009, 12:45
dediğin gibi problem sekmanda gibi geldi bana da (tabi görmeden yorum yapıyorum)

normalde sekmanları elinle ittirerek vs. geçirmen biraz zor olur

onun özel aparatı falan var

motor ne bu arada

edit:gömleği yağla sonra da pistonu yukarı aşşağı motor çalışırmış gibi yap bakalım yağı alıyo mu almıyo mu

excalibur90
08 Mart 2009, 19:18
burhan sefa kardeş dediğini motorumu toplama esnasında yapmıştım.sadece motor gömleği takılıydı.pistonun gelip gittiğini gözle görebiliyordum dediğin gibi.motorun elle krank kasnağından 5-6 tur çevirdikten sonra pistonun silindir içerisine yağ aldığını gördüm.piston her üste vardığında yağı biriktiriyor.yağ yakmasının sebebi segmanlardan düşünüyorum ne dersiniz

ayrıca supap keçelerini değiştirdim yağ yakma devam ediyor
supaplardan değil yani ilk çıkan orjinal keçelerde sağlam görünüyor .segmanlara takdım kafayı.

mach1
08 Mart 2009, 22:48
Sekman %99 arızalı gibi

excalibur90
08 Mart 2009, 22:52
arkadaşlar düşüncelerimiz birbirine çok yakın olduğuna göre sanırım bozuk olan parça segman.segman görevini az buçuk yerine getiriyor ama silindir arasından kaçırma yapıyor.bu segmanları değiştirmek lazım
emege saygı cevaplara teşekkürler.

axoyum
08 Mart 2009, 23:24
silindir-leri ölçtünmü yani ovalliği ve konikliği
şimdi sen ne kadar iyi segman taksanda oval bir silindir kaçırır
silindir sadece çizik olup olmamasıyla değil ölçüsel ve honlama izlerinin varlığıylada değerlendirilir.
Eğer silindir içi ayna misali parıl parıl parlıyorsa honlama yaparak yağ filmi izi yapman gerekir e bu durumdada silindir ölçüsü bir üst ülçüye ulaşacak ve senin seğmanların da büyüyecektir. (tabi pistonunda)
bir diğer husus seğman takılış pozisyonu yani her iki kompresyon segmanının ağız açıklığı kesişmiş olabilir.

excalibur90
10 Mart 2009, 17:51
silindirin honlamaya ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum daha 500 km bile yapmadı bu motor yeni gömlek piston segmanla.silindir içi parlakta değil o kadar.yarı parlak yarı mat

parlamıyor desem olacak yani.daha yepyeni silindir.ama kafama takılan yağ segmanın takılırken hiç zorlama yapmaması

şimdi

pistonu gömleğe takarken hiç segman takmadım silindiri agız aşağı koydum ve pistonu salıverdim içine piston hop bi yerinden girdi diger tarafından çıktı.sonra sadece yağ segmanını takarak pistonu gömleğe salıverdim.hop yine bi yerinden girdi diğer tarafından çıktı.demek istediğim yağ segmanı sağlam olsa pistona girerken yinede zorlaması lazım öyle düşünüyorum.haksızmıyım

axoyum
10 Mart 2009, 17:59
silindirin honlamaya ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum daha 500 km bile yapmadı bu motor yeni gömlek piston segmanla.silindir içi parlakta değil o kadar.yarı parlak yarı mat

parlamıyor desem olacak yani.daha yepyeni silindir.ama kafama takılan yağ segmanın takılırken hiç zorlama yapmaması

şimdi

pistonu gömleğe takarken hiç segman takmadım silindiri agız aşağı koydum ve pistonu salıverdim içine piston hop bi yerinden girdi diger tarafından çıktı.sonra sadece yağ segmanını takarak pistonu gömleğe salıverdim.hop yine bi yerinden girdi diğer tarafından çıktı.demek istediğim yağ segmanı sağlam olsa pistona girerken yinede zorlaması lazım öyle düşünüyorum.haksızmıyım

hem daha önce toplayan ustadan şüphelisin hemde 500 km oldu diyosun.
silindirler ölçülmeden karar verilmez.

excalibur90
10 Mart 2009, 20:40
yha zaten ustanın topladığı motor yağ yaktı.motor toplanırken silindirin sıfır kutusundan çıktığını gördüm ama pistonla segmanları nereden getirdi bilmiyorum

ustanın yaptığı motor yağ yakınca bende söktüm kendim topladım zaten kompresyon segmanlarını yanlış takmış varsa yoksa 20-30 derecelik açıları vardı.supaplar sıkıydı üç kağıtçı herif sıkmış atmış zaten supaplar kapanmıyordu.eksantrik sente ayarı kaçıktı son gazda tekliyordu.bunların hepsini düzelttim vakit geç olmadan ama yağ yakıyor hala.benim rektefiyemden sonra yağ yakması azaldı ama hala yakıyor azda olsa.yaktırmicam

axoyum
10 Mart 2009, 20:55
motorunun supap gayd supap keçesi sistemi benim tahmin ettiğim gibi ise külbütür içindeki yağı supap keçesinden alıp yakıyor olabilir.

excalibur90
12 Mart 2009, 21:05
keçeler sağlam

axoyum
12 Mart 2009, 21:19
keçeler sağlam

nasıl kontrol ettin?
biz keçeleri kapak test cikazında zor kontrol ediyoruz

asfalt meleği
13 Mart 2009, 01:46
sağlam diyosa sağlamdır adamın kafasını bozma alla alla :)
niye sesin soluğun çıkmıyor senin? nerelerdesin? ben yarın gidiyorum, sana kargolayım mı ?

THE_LANCET
13 Mart 2009, 03:55
Yağ sekmanının zorlaması gerektiğini sanmıyorum, öyle olsa yağ sekmanının diğer 2 sekmandan (sızdırmazlık-kompresör) farkı kalmaz ve üst noktaları yağlayamaz. Bence sorun sızdırmazlık ve kompresör sekmanlarında... Subaplar sağlam diyorsun. Bir'de yağ karterinin tahliyesi açık mı ? Yağ seviyesi normalin üzerinde ise normal seviyeye indir. Motor ısındığı zaman genleşmeden dolayı silindire kaçırıyor olabilir.
Tabi bu yazdıklarım sağdece ihtimal.

excalibur90
16 Mart 2009, 22:37
arkadaşım haklı olabilirsin çünkü segmanların açıklık derecelerini 120 derece yani gereken orantıda veriyorum.kompresyon segmanları sızdırmazlığı önlemek için varsa yağı hiç kaçırmaması lazım.Ben silindir üst kapağı sökük pistonun gelip gittiğini görebilirken motora elle hareket verdiğimde silindir içerisine hemen yağ aldığını görebiliyorum kompresyon segmanları direkt yağı yanma odasına alıyor.

excalibur90
27 Mart 2009, 21:08
Bilmeyen arkadaşlar öğrensin yağ segmanlarının ters takılması sonucu yanma odasına yağ pompalıyormuş motorumda

ozan_bursa
27 Mart 2009, 21:28
bilgilendirme için teşekkürler

http://www.obitet.gazi.edu.tr/obitet/yenilestirme/piton_tasarim.htm