Jagadam
06 Mart 2009, 22:43
Malum, şu aralar çok yağmur yağdı. Benim de şiddetli yağmur altında kullandığım oldu, motoru park ettiğim oldu. Dijital göstergenin camında epey bir buğulanma gördüm ama kafaya takmadım. Neyse, geçen cumartesi motoru çalıştırdığımda bir de baktım ekran bomboş. Işığı yanıyor ama rakamlar, harfler sırra kadem basmış. "Hay aksi, bir de gösterge deşiştirtmekle uğraşacaz. İnşallah sorun çıkarmadan garantiden değiştirirler." diye düşüne düşüne yola çıktım. Sekiz on kilometre gittikten sonra düzeldi. "İçindeki nem kurudu herhalde, yakında normale döner inşallah" dedim. Sonraki günlerde böyle gidip gidip geldi. Ben de Thumpertalk'un forumlarını araştırdım. Meğer bizim DRZ'lerin gösterge panelindeki transistörlerin, kablo bağlantılarının falan yerinden çıktığı oluyormuş. Millet içini açıp lehimle mehimle düzeltiyormuş. Ben de benzeri bir durumla karşılaşacağım beklentisiyle bugün açtım gösterge panelini. Fakat benimkinin sorunu oksitlenmeymiş. İçindeki devre kartının özellikle sol alt köşeye denk gelen kısmında epey mavi madde vardı. Bakır sülfatmış galiba. Neyse, işte fotoğraflar:
http://img15.imageshack.us/img15/7413/gostergepasi1b.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=gostergepasi1b.jpg)
En çok etkilenen yer, sağ alt köşedeki iki siyah zamazingonun bağlantıları. Onların hemen arkasındaki konnektöre giren kabloların ikisi de o mavi maddeyle kaplıydı ama fotoğrafta çıkmadığını sonradan fark ettim. Sağ taraftaki vida da oksitlenmeden biraz nasibini almış.
http://img246.imageshack.us/img246/8062/gostergepasi2.jpg (http://img246.imageshack.us/my.php?image=gostergepasi2.jpg)
Daha yakından...
http://img220.imageshack.us/img220/7431/gostergeparcasi.jpg (http://img220.imageshack.us/my.php?image=gostergeparcasi.jpg)
Şu küçük bakır parça mahfazayı açtığımda düştü. Nereye takacağımı bulamayacağım diye korktum biraz ama biraz kurcalayınca fark ettim ki o sorunlu köşeye tam oturuyormuş.
Neyse, bende ACF-50 diye bir pas önleyici sprey vardı. Bayağı iddialı bir ürün, üstünde elektrik devrelerinde de kullanılabileceği yazıyor. Sıktım bol bol kartın üstüne, sağına soluna. Oksitlenen yerleri de bez parçası, pamuklu çubuk ve kürdanla temizleyebildiğim kadar temizledim. Kürdandan önce sivri uçlu bıçak kullanmaya kalktıydım ama ters bir yere değdirdiğimde çıkan kıvılcımı görünce salaklığın alemi yok diyip kürdana geçtim.
Neyse, açtığım parçaları torladım, topladım, kontağı açtım. Baktım, gösterge düzgün çalışıyor. Bakalım ne kadar dayanacak.
Mahfazaya su girmesini önlemek için yapabileceğim neler var? Ne tavsiye edersiniz? Birleşme yerlerine gres yağı falan mı sürsem?
Bundan sonra motoru yağmur altında falan bırakacaksam kafasına poşet moşet geçirmek niyetindeyim. Brandası var ama her gün örtemem, üşeniyorum.
Ha, bir de ilginçtir, hastalandığı dönemde gösterge sanki hızımı eksik gösteriyordu. Ben elliyle gittiğimi zannederken bakıyordum 35. Yüzün üstüne çıktım derken bakıyordum 70. Neyse, hangimiz kafayı üşüttü acaba diye düşünerek gelirken yine gözüm hız göstergesine kaydı: 50 mph. "Üf, gene eksik gösteriyor işte." Mph... Mph mi? Nasıl olduysa ayarları kilometre/saat'ten mil/saate dönmüş meğer :mrgreen:
http://img15.imageshack.us/img15/7413/gostergepasi1b.jpg (http://img15.imageshack.us/my.php?image=gostergepasi1b.jpg)
En çok etkilenen yer, sağ alt köşedeki iki siyah zamazingonun bağlantıları. Onların hemen arkasındaki konnektöre giren kabloların ikisi de o mavi maddeyle kaplıydı ama fotoğrafta çıkmadığını sonradan fark ettim. Sağ taraftaki vida da oksitlenmeden biraz nasibini almış.
http://img246.imageshack.us/img246/8062/gostergepasi2.jpg (http://img246.imageshack.us/my.php?image=gostergepasi2.jpg)
Daha yakından...
http://img220.imageshack.us/img220/7431/gostergeparcasi.jpg (http://img220.imageshack.us/my.php?image=gostergeparcasi.jpg)
Şu küçük bakır parça mahfazayı açtığımda düştü. Nereye takacağımı bulamayacağım diye korktum biraz ama biraz kurcalayınca fark ettim ki o sorunlu köşeye tam oturuyormuş.
Neyse, bende ACF-50 diye bir pas önleyici sprey vardı. Bayağı iddialı bir ürün, üstünde elektrik devrelerinde de kullanılabileceği yazıyor. Sıktım bol bol kartın üstüne, sağına soluna. Oksitlenen yerleri de bez parçası, pamuklu çubuk ve kürdanla temizleyebildiğim kadar temizledim. Kürdandan önce sivri uçlu bıçak kullanmaya kalktıydım ama ters bir yere değdirdiğimde çıkan kıvılcımı görünce salaklığın alemi yok diyip kürdana geçtim.
Neyse, açtığım parçaları torladım, topladım, kontağı açtım. Baktım, gösterge düzgün çalışıyor. Bakalım ne kadar dayanacak.
Mahfazaya su girmesini önlemek için yapabileceğim neler var? Ne tavsiye edersiniz? Birleşme yerlerine gres yağı falan mı sürsem?
Bundan sonra motoru yağmur altında falan bırakacaksam kafasına poşet moşet geçirmek niyetindeyim. Brandası var ama her gün örtemem, üşeniyorum.
Ha, bir de ilginçtir, hastalandığı dönemde gösterge sanki hızımı eksik gösteriyordu. Ben elliyle gittiğimi zannederken bakıyordum 35. Yüzün üstüne çıktım derken bakıyordum 70. Neyse, hangimiz kafayı üşüttü acaba diye düşünerek gelirken yine gözüm hız göstergesine kaydı: 50 mph. "Üf, gene eksik gösteriyor işte." Mph... Mph mi? Nasıl olduysa ayarları kilometre/saat'ten mil/saate dönmüş meğer :mrgreen: