PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Akünüz hakkında küçük bir tavsiye...



Gültekin
03 Mart 2009, 06:19
http://img5.imageshack.us/img5/1176/3333copy.jpg (http://img5.imageshack.us/my.php?image=3333copy.jpg)
http://img5.imageshack.us/img5/3333copy.jpg/1/w640.png (http://g.imageshack.us/img5/3333copy.jpg/1/)

Herhangi bir sorun yaşamıyor olsanız bile, yılda en az 2 kez akünüzün kutup başlarını kontrol edin, en iyisi söküp temizleyin, yağlayın.
Gerekiyorsa, bağlantı cıvata ve somunlarını da değiştirin.

Er ya da geç, bir gün sorun yaşarsınız, akünüzü sökmeniz gerekebilir, ve benim gibi yağmur altında 1 saat boyunca cıvatalarla boğuşur durursunuz. :bounce:

Bizim YBR'nin aküsü zayıflamış, randıman vermez olmuştu.
4. kışını yaşayan akümüz, "artık bana bi bak, ilgilen benimle." diyordu.

Takım-taklavatı alıp, giriştim motura :)
İlk cıvata fazla uğraştırmadı sayılır. 10 dakikada teslim oldu. :)
Ama ikincisi çetin ceviz çıktı, iflahımı kesti namussuz. ::rantinp:
Sonunda onu da halledip, ::karma:: aküyü ele geçirdim. :wiinkk:

Oksitlenmiş, eriyip kutup başlarına kaynamış olan somunları ve cıvataları, yenileriyle değiştirdim. K. başlarını wd-40 ve diş fırçasıyla temizledim, montaja hazır hale geldi kerata.
Gözlerdeki eksilen suları SAF SU ile, seviyesine göre tamamlayıp şarja bağladım.
Şarj işlemi bitince canavar gibi bir akümüz olacak. ::asker::

Daha önce de Mondi 125KT'de aynı sorunu yaşamış, cıvatalarla essahlı bi cenke tutuşmuştum.
Ama ders almamışım.
Bu gün salak bir cıvata mahvetti günümü. Sinirimi zıplattı şero... :pr:::ranntign

sıradışıbiri
03 Mart 2009, 08:52
geçmiş olsun bayağı uğraşmışsın yeni gibi olacak ama akü iyi günlerde kullan

ethemm76
03 Mart 2009, 09:31
Ark.. lar bi sorum var. Bu akülerin saf su seviyelerini nereden kontrol ediyoruz ? Alt sınır veya üst sınır gibi seviye gösten yer varmı ? Veya üstteki su kapaklarını açıpta içine baktığımızda eksik gördüğümüzü mü dolduruyoruz =? Bu işin mesela bi motor yağını yağ çubugundan görür gibi seviyesini görebileceğimiz bir yuer varmı =? Bende böyle bi bakım yapmak istiyorum bi kaç ay içinde, bir ara akünün yan kapağını söktüğümde oksitlenmeye başladığını fark etmiştim. Tek bilmediğim nokta bu suyun seviye olayı.

mgu
03 Mart 2009, 11:19
Slm Birkaç öneride benden
1. Öncelikle akü su seviyesi akünün yan tarafında bulunan bölgede çizgiler vardır oradan kontrol edebilirsin
2.Akü kutup başları oksit yaptı ise sıcak su ile önce temizleyin daha kolay temizlenir.
3.Aküye saf su eklemeden önce bomesine (asit ve su seviyesi) bakıp bakım yapılırsa akü performansı daha iyi olur.
4.Akü derin derindeşarj olduktan sonra kesinlikle ama kesinlikle iyi şarj edilmeli(yani aküyü çok boşaltırsak)
5.Kutup başlarını taktıktan sonra kutup başlarını kaplıyacak şekilde wd 40 yada buna benzer yağlarla hava temasını kesicek çekilde yağlamalıyız.

CBF150
03 Mart 2009, 11:22
Benim bildiğim Motosiklet aküleri kuru tip
yani saf su ilavesi yapılmıyor.
Ama kutupbaşları temizliğini belirli aralıklarda yapmakta fayda var.
Sanayide görmüştüm ve gözlerime inanamamıştım
Usta çırağına gir 1 tane kutu kola al gel dedi.
Kolayı açıp kutupbaşlarının üzerine döktü resmen temizlendi sonrada
parmağıylada gresyağ sürdü.Su yağmur çamur görmezse 6 ay gider dedi.

thelastninja
03 Mart 2009, 11:58
Benim bildiğim Motosiklet aküleri kuru tip
yani saf su ilavesi yapılmıyor.
Ama kutupbaşları temizliğini belirli aralıklarda yapmakta fayda var.
Sanayide görmüştüm ve gözlerime inanamamıştım
Usta çırağına gir 1 tane kutu kola al gel dedi.
Kolayı açıp kutupbaşlarının üzerine döktü resmen temizlendi sonrada
parmağıylada gresyağ sürdü.Su yağmur çamur görmezse 6 ay gider dedi.

Kolanın marifetlerini anlatan bir e-mail gelmişti arkadaştan. Paslanmış demirin pasını giderecek kadar asitli olduğundan bahsediyordu. Artık varın düşünün midemize neler yapabilir. Dün haberlerde de yoğurttan bahsetmişti, bizim milletimiz yatsın gavurlar üretim yapsın diye dışarıdan gelecek süt tozu ile Yoğurt imalatı yapılacakmış. Dışarıdan alınacak hiçbir şeye de güven kalmadı artık. Konu ile alakalı değil ama kusuruma bakmayın artık...
Saygılar.

MAVISS
03 Mart 2009, 12:44
canım kola cektı alıp geleyım barı::cheeeeer::cheeeeer::cheeeeer::blushani

Gültekin
03 Mart 2009, 16:31
Ark.. lar bi sorum var. Bu akülerin saf su seviyelerini nereden kontrol ediyoruz ? Alt sınır veya üst sınır gibi seviye gösten yer varmı ?

Akünüz sulu tip ise, ilk fotoğrafa dikkat edin, üstte "upper level" ve "lower level" çizgilerini göreceksiniz.
hafifçe aküyü salladığınızda elektrolit seviyesini görebilir, bu çizgilerin arasında değilse üst kapaklarını açarak takviye yapabilirsiniz.

Kuru ve jel tipi akülerde bu şansımız yok.
Onların da kutup başlarını kontrol etmenize engel değil tabiki.

Katkıda bulunan arkadaşlara teşekkürler.:cat:

_alp_
03 Mart 2009, 16:35
Bir tavsiyede benden. Akuyu sarj ettiginiz ortami iyi havalandirin. :cat:

E-M-R-E
03 Mart 2009, 17:35
bu civatalar bu hale gelene kadar nerdeydin demekten alamıyorum kendimi. .

Gültekin
03 Mart 2009, 17:38
bu civatalar bu hale gelene kadar nerdeydin demekten alamıyorum kendimi. .

Dedim ya; "Akıllanmamışım" http://www.zimmermann-lemgo.de/oeffentlich/smileys/duck.gif

E-M-R-E
03 Mart 2009, 17:40
Dedim ya; "Akıllanmamışım" http://www.zimmermann-lemgo.de/oeffentlich/smileys/duck.gif

başlığa bakmadan önce bugün aküyü açmıştım bende cumartesi servisteydim gerçi ama
toksitlenme vardı temizledim felan insan kendi uğraştığı zaman içi daha rahat oluyo :cat:

Bawebaran
03 Mart 2009, 17:45
Geçmiş olsun. Benim moturda beş aydır yatıyordu. Geçen pazar çalıştırayım dedim. Önce "gıv gıv" dedi olmadı. Tekrar bastım "gıv" dedi. Sonunda sadece küçük bir "çıt" dedi ve kaldı. Şimdi aküyü sökmek ve bakımını yapmak için gereken iman gücünün bünyeye sirayetini bekliyorum. Allah iman versin ne diyim.

canercamalan
03 Mart 2009, 18:09
Teşekkürler ;)

AydoganX
03 Mart 2009, 20:13
Bilgiler çok faydalı, teşekkürler.

Bir sorum olacak : uygun fiyatlı ve kaliteli :) yani fiyat/performans durumu iyi olan bir şarj cihazı önerebilirmisiniz?

SamsuNLee
04 Mart 2009, 16:07
aküyü çıkartıp temizledikten sonra şarj etmek gerekli mi? bi de nasıl şarj etcez. fişi mişi yok akünün bende. hiç akü şarj etmedimde :)

babaçi
04 Mart 2009, 16:46
gültekin abi temizlik faidelidir yaparsan:)

sanırım akü uzun sürede daha işlevini yerine getirecektir.

ben akünün kutup başlarına her zaman bol miktarda gres yağı sürerim vıcık vıcık olur:cherry:

oksitlenme yapmıyor ozaman:cat:

Gültekin
07 Mart 2009, 03:06
Geçmiş olsun. Benim moturda beş aydır yatıyordu. Geçen pazar çalıştırayım dedim. Önce "gıv gıv" dedi olmadı. Tekrar bastım "gıv" dedi. Sonunda sadece küçük bir "çıt" dedi ve kaldı. Şimdi aküyü sökmek ve bakımını yapmak için gereken iman gücünün bünyeye sirayetini bekliyorum. Allah iman versin ne diyim.

amin. :)


Bilgiler çok faydalı, teşekkürler.

Bir sorum olacak : uygun fiyatlı ve kaliteli :) yani fiyat/performans durumu iyi olan bir şarj cihazı önerebilirmisiniz?

Başka bir forumda Ataba AT-6050 kullanan bir arkadaş gördüm, ve sordum.
O da memnun olduğunu, bir falsosunu görmediğini yazdı, ben de GG'den sipariş ettim, aldım.
2 araba aküsü (12V 60 Ah) ve 2 motosiklet aküsü (12V 12Ah ve 5Ah) şarj ettim. sorun yaşamadım. 4 aküyü de hazır hale getirdi, şu an kullanıyorum. :cat:
Daha sonra Koçtaştan Black&decker şarj cihazı aldığını ve tavsiye ettiğini bildiren arkadaşlar oldu. Benim için geç kalmış bir tavsiyeydi.

Siz ikisini de değerlendirebilirsiniz.


aküyü çıkartıp temizledikten sonra şarj etmek gerekli mi? bi de nasıl şarj etcez. fişi mişi yok akünün bende. hiç akü şarj etmedimde :)

şarjı tam, problem yaşatmıyorsa gerek yok.
Nasıl şarj edeceğiz? BKZ: ilk mesaj. :bounce:


gültekin abi temizlik faidelidir yaparsan:)

sanırım akü uzun sürede daha işlevini yerine getirecektir.

ben akünün kutup başlarına her zaman bol miktarda gres yağı sürerim vıcık vıcık olur:cherry:

oksitlenme yapmıyor ozaman:cat:
Evet Coşkunum babaçim.
Ama icat edildiğinden beri gıcık olurum gres yağına. :)

Bir öneri daha;
Gres yağı yerine, kutup başlarının altına küçük bir parça sünger takarsın, o süngeri makina/motor yağıyla ıslatırsın (emdirirsin)

Yine vıcık olur, Gültekin gıcık olur, ama K.başları korozyon yapmaz. :wiinkk:
Vıcık-gıcık muhabbetine girmektense, her ay söküp takmayı yeğlerim :)

kartalizma07
07 Mart 2009, 03:27
benimde antalyanın sıcağında marş basmadı ayakla çalıştırdım.
2 senelik akü söktüm saf su doldurdum kış boyunca bile sorun çıkarmadı.
saf su eklemek lazım arasıra. bakım şart

Gültekin
07 Mart 2009, 04:01
2 senelik akü söktüm saf su doldurdum kış boyunca bile sorun çıkarmadı.
saf su eklemek lazım arasıra. bakım şart
Sıcak bölgelerde sulu akülerin elektrolit kaybı daha fazla olacaktır.
dikkat etmek lazım. :cat:

kartalizma07
07 Mart 2009, 14:20
Sıcak bölgelerde sulu akülerin elektrolit kaybı daha fazla olacaktır.
dikkat etmek lazım. :cat:

su kontrolü yapmak yeterli olacaktır herhalde.

dalyan_
07 Mart 2009, 20:40
Bir tavsiyede benden. Akünüzü şarj ederken üzerindeki tıpaları çıkartın.

Gültekin
09 Mart 2009, 00:39
Uygun fiyatlı bir cihaz gördüm, paylaşayım. :wiinkk:

http://www.motomaxonlineshop.com/main/product_detail.asp?pro_ID=196&sub_cat_ID=0&cat_ID=106


KIŞIN MOTORLARINI KULLANMAYACAKLARA MÜJDE.

MOTORUNUZU KULLANMADIĞINIZDA AKÜNÜZÜN BİTMESİNE SON.

AYRICA AKÜNÜZ BİTTİĞİNDE YENİDEN ŞARJ EDEBİLECEKSİNİZ.

Almanya'nın güçlü elektronik firması H-Tronic firması tarafından üretilen AL300 pro model akü şarj ve koruma cihazı ile motosikletinizi kullanmadığınız zamanlarda meydana gelen doğal deşarjdan kaynaklanan akü zayıflaması yada akünün tamamen bozulmasının önüne geçebilirsiniz. Yapmanız gereken sadece bir 220V ceryan fişine AL300pro'yu takıp kırmızı ve siyah renk kodlu bağlantı kıskaçlarınızı motosikletinizin aküsüne takıp bırakmaktır. Böylelikle tekrar motorunuza binmek istediğinizde akünüzü tam şarjlı ve kullanıma hazır bulabilecek, her kış sonunda karşılaştığınız yeni akü alma sorunuyla karşılaşmayacak yada bütün olumsuzluklarına rağmen akünüzü söküp evde saklamak zorunda kalmayacaksınız. Ayrıca akünüzün şarj seviyesi düştüğünde, motorunuz marş basmadığında AL300pro ile akünüzü kısa sürede şarj edebileceksiniz.

Bu sonderece kullanışlı aletin Almanya satış fiyatı 12,5€ iken Motomax Discount Center ayrıcalığı ile 19,90YTL'e sahip olabileceksiniz.


http://www.motomaxonlineshop.com/pictures/al300pro.jpg

Alttaki yazı, başka bir forumdan alıntıdır. Kullanıcı yorumudur.

Bildiginiz gibi ben yurt disinda oldugum icin benim motorlar her ay uc hafta kadar istirahat halindeler. Bu nedenle de bir sure sonra akuler su koyuvermeye basliyor haliyle. Bunu dusunerek, nasil olsa bu kadar parayi sokaga bile atsam, bir sey olmaz dan hareketle bir tane internetten motomaxa siparis ettik. Sagolsun Yenal bey ilgilenip hemen gonderdi. Aldik denedik ve de cok memnun kaldik. Gecenlerde pantalon bakmaya gittigimde kendisi de oradaydi ve biraz bu konuda sohbet ettik. Biz bunun maliyetinin uzerine dukkanin direkt isletme masraflarini koyuyor oyle hesapliyoruz fiyati dedi.

Alet Alman mali, hani Cin olsayid hayatta yanina bile yaklasmazdim. Simdi ikincisini de aldim ve iki motorumu da surekli bagli tutuyorum.
Yenal beyin anlattigina gore bunun kislik rejimi de oldugu icin bilmem ne kadar amper dustukten sonra devreye girip o dusen miktari doldurup tekrar devreden cikiyormus. Yani surekli bagli kalmasinda hicbir sakinca yok diye anlatti. Verdigi guc 0.3 A oldugu icinden cikan tariflerde yaziyor zaten. Ve de bizim akuleri doldurmasi icin gecmesi gereken sure dogru. Yaklasik 40 saat gibi. Ama benim gibi motoru uzun sure yatanlar icin cok uygun bir cihaz.
Hakkı ORUN

blck_chopper
09 Mart 2009, 00:50
peki bu akünü ömrünün bitmesi nasıl oluyo yani atılma zamanı geldiğinde nerden anlayabiliyoruz ?

Gültekin
09 Mart 2009, 00:55
peki bu akünü ömrünün bitmesi nasıl oluyo yani atılma zamanı geldiğinde nerden anlayabiliyoruz ?

Şarj tutmamaya başlar.
Doldurursunuz, çok kısa bir sürede biter.
Kalitesine bağlı olarak, 3.- 5. yıldan itibaren ömrünü tamamlayabilir.

jr.
09 Mart 2009, 00:56
Tecrübeli arkadaşlara sorum var. Kickstartlı motorların tümü akü bitince çalışır değil mi? Yani kiksıtart bu işe yarıyor değil mi?

lijoluna
09 Mart 2009, 01:23
Tecrübeli arkadaşlara sorum var. Kickstartlı motorların tümü akü bitince çalışır değil mi? Yani kiksıtart bu işe yarıyor değil mi?

ayak marşından bahsediyorsan dostum aynen öledir akü bitince çalıştır diye yapmışlar zati

jr.
09 Mart 2009, 01:26
Teşekkürler lijoluna.
Peki sıfırlanmış aküyü ille de söküp şarja mı takmam gerekir yoksa bir kaç saatlik sürüş yeterli olur mu?
Bi de motorumun marşı çevirmeyecek kadar bitik, kışın uyumuş olan aküsünü, özel -her türlü aküyü bataryayı şarj eden- cihazla şarj ettim sonuç müthişti ama 15 gün daha yattı motor ve benimki gene bitti. Gültekin Hocamın dediğine geliyor. Akü mü değişecek?

ethemm76
09 Mart 2009, 01:45
Ark..lar benim de bir sorum var. Bir web sitede akü şarj cihazı ilanı gördüm. Fiyatı, şu an hatırlayamıyorum ama gayet makuldu. Ürün açıklamasında şöyle bir cümle vardı (kuru tip aküler içindir). benim aküm sulu. Yoksa bunu öğrenmemiz mi gerekiyor. Mesela şimdiki akümün ömrü bitti diyelim ve bi kaç sene sonra ve kuru akü aldım. Sulu aküyü şarj eden şarj ünüteleri, kuru aküyü şarj etmiyormudur =? Bu motomaxtaki ürün iki tip aküyüde şarj edebilicek özelliğe sahipmidir acaba ? Bu ürünü alan, kullanan veya bilgisi olan varmı =?

Gültekin
09 Mart 2009, 02:13
Aküler hakkında genel bilgi;

Akü çeşitleri nelerdir, tam kapalı veya kuru akü ne demektir?

Aküler, kurşun-asit, nikel-kadmiyum, nikel-demir gibi kullanılan metal cinslerine göre çeşitlere ayrılır.

Günümüzde en yaygın kullanılan akü tipi kurşun-asit akümülatörleridir.

Bu aküler de temel olarak kuru ve sulu diye ikiye ayrılır.

Sulu akülerin en fazla kullanılan çeşitleri Starter veya SLI (Başlatma, ışıklandırma ve ateşleme fonksiyonlarının İngilizce baş harfleri ile ifade edilmiş hali) olarak da tabir ettiğimiz klasik tipteki oto aküleridir. Oto aküleri de kendi içinde tam kapalı veya buşonları açılabilen diye ikiye ayrılır. Bu iki tip akünün de içyapısı aynıdır. Yani her ikisi de klasik tipte kurşun-asit akülerdir. Kapalı akülerin farkı, buşonların açılamamasıdır. Bu akülere su eklenemediği için voltaj düzenekleri iyi olan araçlara takılması daha uygundur.

Bundan başka iç yapısı ve kullanım alanları farklı olsa da Stasyoner (Sabit tesis) ve Traksyoner (Forklift) aküleri de sulu ürünler kapsamına girer.

Kuru yani VRLA akülerin iç yapıları ve teknolojileri farklıdır. VRLA tanımının Türkçe karşılığı sübap ayarlı kurşun asit akü demektir. Bu aküler de iç yapılarına göre ikiye ayrılır.

AGM (elektroliti separatörlere emdirilmiş) ve jelli VRLA aküleri. Bu akülerin temel özelliği asit taşması veya sızdırması olmamasıdır. Gaz çıkışı minimumdur. Bu yüzden çok güvenlidir ve rafta bekleme ömürleri çok daha uzundur. Ayrıca sulu akülere kıyasla titreşime karşı daha dayanıklıdır. Sevkıyatı, taşınması sorunsuzdur. Kullanım alanları arasında sabit tesisler, UPSler, tekneler ve santraller vardır.

UPS aküsü ne demektir?

UPS tanımı kesintisiz güç kaynağının İngilizce karşılığının baş harflerinden oluşan kısaltmasıdır. UPS aküsü de bu kesintisiz güç kaynaklarının aküsüdür. Kesintisiz güç kaynaklarının aküleri elektrik kesintisi olduğunda devreye girer ve elektrik gelinceye kadar enerji deposu olmaya devam eder. Bu aküler yukarda bahsettiğimiz gibi kuru denilen VRLA tipi akülerdir ve minimum gaz çıkışına sahiptir.

Daha fazlası için Bkz. >>> http://www.mutlu.com.tr/get_content.cfm?id=13

Sanlı
09 Mart 2009, 11:12
[QUOTE=Gültekin;1461315]Uygun fiyatlı bir cihaz gördüm, paylaşayım. :wiinkk:

http://www.motomaxonlineshop.com/main/product_detail.asp?pro_ID=196&sub_cat_ID=0&cat_ID=106




http://www.motomaxonlineshop.com/pictures/al300pro.jpg
Selam Arkadaşlar

Dün bende Motorumun Aküsünü söktüm bakımı yapıldı ve şarj a bağladım Akü Yuasa YB12AL-A2 12V-12Ah dünden beri şarjda 2 gün duracak Yukardaki aletten aldık 2 kişi arkadaşım çok memnun 3 gündür şarjda duruyormuş akü bakalım benim akü nasıl olucak bu alet fiyat olrak çok uygun yalnız aküyü biraz geç şarj ediyor 2 gün takılı kalması gerekiyor ve akü doldugunda otomatik kesiyor devamlı şarjda kalırsa boşalınca ekliyor bakalım kullanıyoruz şuan ilerde gene yorum yaparız 20 liraya aldık tanesini kışın çok fazla binmeyenler için akü çok sorun oluyor...

TOP SPEED
09 Mart 2009, 11:32
Arada bir bakım yapmak ve su seviyesine bakmak çok faydalı ben sürekli olarak akü ye bakarım tahliye borusu çıkabilir ve asit heryeri berbat edebilir suları azabilir bu da akünün ömrünü yer dikkat etmek lazım.Bu arada aküm Yuasa 12 volt 14 amper mükemmel bir aküdür tavsiye ederim.:cat:

Djnkt
18 Mart 2009, 20:11
benimde ufak 2 sorum olcak bu sulu akulerde kisin -20 -30 da suyu donmuyomu? birde motora amperi orjinalinden daha yuksek amperli bir aku taksak eksisi artisi ne olur? benim motorun ayaktan marsi olmadigi icin bi gun bierde kalmaktan korkuyorum:)

jr.
21 Mart 2009, 20:54
Dostlar UPS aküsü buldum 12 V / 7 Ah bu akü benim yuvaya sığarsa motosiklet aküsü yerine bundan alıp kullanmamın sakıncası var mıdır? Sulu motor aküsü 40 lirayken bu akü 18 lira. Kullanan var mı? Yardım lütfen.

ethemm76
21 Mart 2009, 21:51
Dostlar UPS aküsü buldum 12 V / 7 Ah bu akü benim yuvaya sığarsa motosiklet aküsü yerine bundan alıp kullanmamın sakıncası var mıdır? Sulu motor aküsü 40 lirayken bu akü 18 lira. Kullanan var mı? Yardım lütfen.

UPS aküsü nasıl bi akü ? Farkı ne ? Birde bilen ark..lara sormak istiyorum. motosiklet aküyü şarj etmiyorsa, değişmesi gereken parça nedir ? Yani motorda aküyü şarj etme görevini yapan parçanın ismi nedir ?

jr.
21 Mart 2009, 21:58
valla babamın bir arkadaşı kullandığını, hatta arkadaşlarının bile kullandığını söyledi. Voltaj amperaj aynı, ışıldak ya da şarjlı el süpürgesi aküsünün tip olarak aynısı sadece motosiklet aküsü boyunda. Hem daha ucuz hem kuru akü var mı bilgisi olan ya da kullanan.

linkini buldum buradan resmine bakabilirsiniz hadi yok mu bu işten anlayan:

http://www.entelenerji.com/magaza/pc/viewPrd.asp?idcategory=25&idproduct=89

burada da akü bilgisi var
http://www.kaeelektronik.com/select%20aku.htm

dalyan_
22 Mart 2009, 11:20
Dostlar UPS aküsü buldum 12 V / 7 Ah bu akü benim yuvaya sığarsa motosiklet aküsü yerine bundan alıp kullanmamın sakıncası var mıdır? Sulu motor aküsü 40 lirayken bu akü 18 lira. Kullanan var mı? Yardım lütfen.

Eğer yuvasına sığarsa gönül rahatlığıyla kullanabilirsin. Arkadaşım 150zat'ta kullanıyor herhangi bir sorun yok:cat:

jr.
22 Mart 2009, 12:02
teşekkür ederim dalyan.

bazıları cıkışlarının olması gerektiğinden ince olduğunu söyluyor. marş için yeterli gücü veremez diyorlar.

resimlerde gördüyseniz çıkışlar normal araç aküsü çıkışı değil. Ama kaldırıyorsa 18 lira için bi ayar çekilir.

unknown07
23 Mart 2009, 04:58
valla babamın bir arkadaşı kullandığını, hatta arkadaşlarının bile kullandığını söyledi. Voltaj amperaj aynı, ışıldak ya da şarjlı el süpürgesi aküsünün tip olarak aynısı sadece motosiklet aküsü boyunda. Hem daha ucuz hem kuru akü var mı bilgisi olan ya da kullanan.

linkini buldum buradan resmine bakabilirsiniz hadi yok mu bu işten anlayan:

http://www.entelenerji.com/magaza/pc/viewPrd.asp?idcategory=25&idproduct=89

burada da akü bilgisi var
http://www.kaeelektronik.com/select%20aku.htm

walla jr abi al bi sağlam 12V 7A yuasa benim gibi..kuru tip olsun...kafan rahat eder..wala dediğin akü için bişi diyemicem ama sana bi anımı anlatıyım:bende akümü değiştirdim xenon taktığımda motor aküsü kuru tip..ama meğer servisin taktığı akü o kadar kötüymüşki benim motordaki stop,sinyaller,göstergeler ve xenon u yaktı..yani iyi bi tercih yapmanı isterimki sonradan ucuza aldığın bişeyin geri dönüşü sana bende oluğu gibi maliyetli olmasın....saygılar bizden..son karar senden jr abicim..

Djnkt
25 Mart 2009, 03:44
ya konuyla az alakasi varken bi soru sorayim size bosuna baslik acmiyim. Benim motorda ayak marsi olmadigi icin bazi zamanlarda aku yetersiz geldiginde herhangi bir arabadan takviye alarak mars basiyorum arabanin yuksek amperli akusu motorun biyerlerine mars motoruna falan zarar verirmi?

fehmiilker
25 Mart 2009, 04:32
12 v ise vermez diye biliyorum. fazla amperde bi zarar vermez

Gültekin
24 Eylül 2009, 21:52
http://i33.tinypic.com/64km0l.jpg

http://i33.tinypic.com/157gmyt.jpg

İlk mesajdan bugüne ellemediğim, (yaklaşık 6.5 ay) YBR'nin aküsünü bir kontrol edeyim dedim.
1 cm. kadar elektrolit eksilmiş, kutup başları temiz oksitlenme yok. (WD-40 işe yaramış) :cat:

Saf su ilavesi yaparak elektroliti seviyesine getirdim ve şarja bağladım.
2-3 saate kadar hazır olur, sorunsuz bir kış geçiririz. :wiinkk:

Artık 6 aylık periyotlarla motorların akü bakımlarını yapacağım.
Akü iyi durumdaydı, yine öyle kalacak. :wiinkk:

yürekçe
24 Eylül 2009, 22:24
gültekin, ellerine sağlık.
seni eskisi kadar sık göremiyorum sitede. umarım bir yaramazlık yoktur, kendine iyi bak...

Gültekin
24 Eylül 2009, 22:26
gültekin, ellerine sağlık.
seni eskisi kadar sık göremiyorum sitede. umarım bir yaramazlık yoktur, kendine iyi bak...

Eyvallah.
Bir sıkıntı yok şükür. Buralardayım. :wiinkk:
Sağol.