PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ramzey 100 cup ta hız sorunu. lutfen yardım edin.



rmz_34
02 Mart 2009, 02:36
arkadaşlar bende ramzey 100 cup var ve hız sorunu yaşıyorum. alalı 1 ay oldu ve şu anda 980 km de. daha dün servisten aldım abartı taktırdım ve ön dişliyi 14 ken 16 yaptırdım. ama hala 90 ı geçmiyor sesi çok güzel hoşuma gidiyo ama dişliyi değiştirdikten sorada 4. viteste boğuyo motoru yemiyo yani. motorcu dediki buna 110 luk silindir atalım ozaman 130u garanti ederim sana dedi 50 tl ye patlıyo dedi yaptırsammı yorumlarınızı bekliyorum.

ethemm76
02 Mart 2009, 02:47
benim cbf 150 ile düzde maksimum hızım 120 km/h. O ustaya inanıp masraf ederek sakın boş yere para harcama. Benim motoru da 130 a çıkaracaksa 150 lik silindiri çıkarıp 110 luk taktırayım hemen.

Bende dişli değişilkliği yapmıştım ama maksimum hızım değişmedi. Çünki motorun gücü yetmiyor ve bu sefer 5. viteste devrini tamamlayamadığı için aynı hızda kalıyor, dik bayırları arkada yolcu varkende çıkması, durup kalkması orj dişliden zor oluyor. Bir müddet kullandıktan sonra tekrar orj. dişliyi geri taktım. Bence zaman kaybetmeden orj. dişliyi tekrar taktır. 100 cc bir motor için 90 km/h a çıkabilmek aslında hız olarak fena sayılmaz. Bu bence bi problem değil ve motorunda bir sorun yok. Ayrıca motorun daha yeni. Daha açılır ve zamanla 5-10 km/h daha kazanabilirsin. Benim motor ilk zamanlar düzde 110 u geçmiyordu. şimdi 5000 km de tek kişi 120 km/h a çıkabiliyor. 3000-5000 km gibi motor tam anlamıyla çalışmayı öğrenecek, kendine gelecektir.

Lucas
02 Mart 2009, 04:46
Halihazırda kullanmış olduğun motor 100 cc olup maksimum hızı 100 Km civarıdır. 90 Km/h geçmemesinin nedeni ateşleme, buji, hava/yakıt karışımı, dolayısıyla karbüratör, rüzgar faktörü gibi birçok etkene bağlı olabilir. Ayrıca motorun Km saatinin doğru göstermemesi de farklı bir konu. Bence o ustayı dinleyip 130 km hızla gitmektense 90 km hızla gitmek daha mantıklı.. 130 Km hıza çıkmak istiyorsanız 250 cc veya daha yukarısına sahip motoru olan motosikletler tercih etmelisiniz :) (Çok resmi bir yazı oldu farkındayım)

alisemerci
02 Mart 2009, 11:59
güzel kardeşim kullandım oradan biliyorum. o motor zamanla iyi rodajla açılır. şunu da söyleyeyim, iyi rüzgar, bakımlar falan filan 110 görürsün.
sakın dişli, ile oynama motorla hiç oynama. bir kez motoruna dokunurlarsa her zaman dokunurlar.
hız konusunda endişe etme. bir gün 80i geçmez bir gün 110 olur falan ama şartlara bağlıdır o. arkadaşların da dediği gibi acele etme. motorlar hakkında teknik bilgilerini artırmaya devam et.
güle güle kullan.

genç kaptan
02 Mart 2009, 12:05
altı üstü 100 cc lik motosiklet sen ondan daha ne kadar hız bekliyorsunki?
eger hız seni kesmiyorsa sat motorunu daha yüksek cc li bişey al en azından yaptıgın masrafa degmez.

aykan
02 Mart 2009, 12:07
motoruna dokunma eski standart dişliyide yerine tak dene eğr bi fark yoksa boşuna masrafa girme cuplar 90 dan sonra yeterince tehlikeli zaten..

megadeth
02 Mart 2009, 12:15
motorun daha rodaj da sayılır motorun açıldıkça hızlanacaktır bunu farkına varacaksın eğer piston değiştireyim dersen motorun orjinalliğini bozmuş olur ve eski performansını yakalayamazsın
bana sorarsan motor üzerinde değiştirmiş olduğun parçaları orjinaline döndür
boş vere makineye zarar vermiş olursun.

SELÇUK ASLAN
02 Mart 2009, 12:52
arkadaşım 100 cc motosiklet kapasite belli, hızlanmak için boşuna para harcama, istersen arkama bağlayıp sana hız yaptırırım:P

excalibur90
02 Mart 2009, 13:03
arkadaşım ben 100 kh mondiali 110 luk yaptırdım yaptırdığıma bin pişmanım

keşke eskisi gibi olsa . şimdi yağ yakma sorunu var süreklide bi yerinden sorun çıkarıyor sakın motorunun orjinalini bozma

motor18
02 Mart 2009, 14:34
hep derim motorla oynamaya gelmez oynayacaksan kökten oynayacaksın yani olmasının istediğin şekilde bir motor alacaksın başında ağrımayacak...

tgb_303
02 Mart 2009, 15:06
motorun 16 bakla dıslı ılee bogulmasındakı sebeb motorun gucsuz olmasından dıslının agırlıgını kaldırmamasından kaynaklanıyor motoru 110 cc de yapsan pek bısey fark edıcenı sanmıyorum sna bır fıkır verebılırım 15 bakla dıslı tak zıncırını kontrol et acık hava fıltresı tak emısı rahatlatmak ıcın egzoz ztn rahat bırdee kalıtelı bır bujı tak son ayrlarıı elden gecır 100kmh cıkacagından emınım....ama 130 o motor ıcın cok yuksek bır surat

hea bırdee yagını degıstırırken full sentetık yaglar var onlardan kullan

cihan_35
02 Mart 2009, 15:13
Benim motorda 110 cc ama düz yolda 90 km/s hızı anca görüyorum. Dişliyide değiştirdik diyelim. Anca 100 km hıza çıkar. 130 km imkansız.

huceyn
02 Mart 2009, 15:17
ulan memlektt ne adamlar var.
rodajı bitmemiş makineye silindir atacak yazık.
benden tavsiye ustanı değştr...

rmz_34
02 Mart 2009, 16:33
arkadaşlar herkese teşekkur ederim verdiğiniz bilgiler için sağolun. abartı eksozun bi zararı olurmu acaba bilen varmı

bidemotorda 12bin devir saati ve 180 ibre var bu adamlar bunları boşamı koymuş yani. motor hakkında hiç bir bilgim yok ama oğrenmek istiyorum.

peki rodojda nelere dikkat etmem gerekiyo???


motoruna dokunma eski standart dişliyide yerine tak dene eğr bi fark yoksa boşuna masrafa girme cuplar 90 dan sonra yeterince tehlikeli zaten..

ya motora dişliyi taktıktan sora 4. vitesi istemiyo bile 3 le 80 i goruyo ama 4. vitese attığım zaman boğuluyo moto daha fazla hızlanamıyo 110 luk yapsam bu sorun cozulmezmi???

alisemerci
02 Mart 2009, 17:40
arkadaşlar herkese teşekkur ederim verdiğiniz bilgiler için sağolun. abartı eksozun bi zararı olurmu acaba bilen varmı

bidemotorda 12bin devir saati ve 180 ibre var bu adamlar bunları boşamı koymuş yani. motor hakkında hiç bir bilgim yok ama oğrenmek istiyorum.

peki rodojda nelere dikkat etmem gerekiyo???



ya motora dişliyi taktıktan sora 4. vitesi istemiyo bile 3 le 80 i goruyo ama 4. vitese attığım zaman boğuluyo moto daha fazla hızlanamıyo 110 luk yapsam bu sorun cozulmezmi???

yazılanları bir daha okumalısınız sanırım. ::sluu::

pampi
02 Mart 2009, 18:01
1.Cuplarda 4 vites aşırı hızlanma sağlamaz sadece motoru rahatlatır yaktın düşük olur 3. vites 80 le gideceğine 4. vites 80 le gitmek gibi.
2.Motorun rodajda ve sen şimdiden oynamaya başlamışsın ilk 1000 km zaten 50-60 km üstüne zorlaman artı 2 kişi ile uzun yol vs yapman sakıncalı.1000 km den sonra 80-90 ı zorlamalısın 2500 bakımından güzel bir ayar yaptırırsan tek kişi düz yolda rahat 110 u görürsün.Fakat güvenli seyahat hızı bu motorda max 80-90 dır.
3.Motoruna gereksiz modifiyeler yapıp 3-5 bin km de motoru dağıtmaktansa
standart halinde 15-20 bin km binmeyi yeğlemelisin.

rmz_34
02 Mart 2009, 18:37
eksozu geri soksemmi acaba bişey yaparmı motora? ama sesi çok hoş geliyo kulağa


güzel kardeşim kullandım oradan biliyorum. o motor zamanla iyi rodajla açılır. şunu da söyleyeyim, iyi rüzgar, bakımlar falan filan 110 görürsün.
sakın dişli, ile oynama motorla hiç oynama. bir kez motoruna dokunurlarsa her zaman dokunurlar.
hız konusunda endişe etme. bir gün 80i geçmez bir gün 110 olur falan ama şartlara bağlıdır o. arkadaşların da dediği gibi acele etme. motorlar hakkında teknik bilgilerini artırmaya devam et.
güle güle kullan.

peki subap ayarını yaptırsam bişey fark edermi arkadaşlar.?

subap ayarını yaptırsammı acaba???

aykan
02 Mart 2009, 19:06
bende 8000 km de honda innova var 2vites 80 3 üncü vites 110 4 vites 125 130 km ye yakın gidebiliyor ama ben normal şartlarda 90 km yi geçmiyorum bence motorunla daha fazla oynama ......rodajdan çıkmamış motora silindir vs yapıldığını ilk defa duydum yazık olur..

cakal45
02 Mart 2009, 19:52
Arkadaşım bende de kanuni tigrina var.Ön dişliyi büyüttüm motor 3 le 90 görüyodu 4 de attığımda 80 ne düşüyodu şimdi orjinal dişliyi taktım düz yolda tek kişi 90-100 arası görüyo çift 80-90 hafif yokuş aşşağı olunca 110-120 ye çıkardım en fazla bunlarda 4. vites motoru hızlandırmaz rahatlatır.Eğer değişiklik yaparsan garanti de kabul etmez:wiinkk:(orjinal herzaman iidir:cat:)

tr100a
12 Nisan 2009, 21:36
arkadaşım eksozun da zararı var 10 sene önce mak. müh. arkadaş söylemişti aklımda kaldığınca yazayım sıkıştırma odasındaki basıncla eksoz manifoltundaki basınc aynı oranda olduhu zaman sübab ayarın bozulmuyor ve sarfiyatın düşüyor eksoz açık olduhu zaman daha sık ekozsubab ayarı istiyecek yakıt fazla olcak açık eksozdan elde edecehin 0.5 hp lik güç sana birşey kazandırmayacak benzinli araclardaki eksozların şehir içinde kurumlu olması eksoz manifotundaki basıncın düşük olması. şehir dışında beyaz olması [motorun daha düzgün calışması] eksoz manifoltundaki ve sıkıştırma odasındaki basıncın eşit olmasından kaynaklanır spor aracların bazılarında eksozmanifoltu ile eksoz arasında bir bilgisayar tarafından kontrol edilen valf bulunur

Mixata_CBR
12 Nisan 2009, 22:13
arkadaşım bendede vardı aynısı sattım tabi bunla sadece bi kere 110 yaptım ondada 500 metre bayıraşağıya yani sonuç düz yolda 90 ı geçemezsin yani benimki geçmiyordu motoru söktürecem diyorsun kesinlikle önermiyorum benim 2.vites dişlisi kırılmıştı adam söktü taktı bi haftada onada 110 tl istedi neyse bi bindim motora motor hiç gitmiyor sesi bile değişmiş ondan sonrada zaten sattım motoru huzuli yere söktürmene gerek yok derim karar senin...

t.madde
12 Nisan 2009, 22:16
Arka Dıslıyı Kucultturmedınmı ?

Grayline
12 Nisan 2009, 22:28
arkadaşım 100 cc motosiklet kapasite belli, hızlanmak için boşuna para harcama, istersen arkama bağlayıp sana hız yaptırırım:P

Abi Sen Tam Olarak B.evlerin neresindesin :cherry:

motocrazy
24 Temmuz 2009, 11:03
s.a motoran torro-100 kullanıcısıyım..ben düzde 110km rampa aşşağı 130 gördüm ibre yanlışdır deme kilometreciye ölçtürdüm saat gibi çalışıyor.sende acele etme motoru iyi aç. eksozu kapat. benim motor 2610 kmde şuan . hiçbir oynama yok motoru iyi açtığım için süratleniyor.. sende acele etme olur gider..

egelim 43
24 Temmuz 2009, 11:30
Ya arkadaşım cup tipi motosikletler pratik olması ve az yakması için tasarlanmış sürat için değil:pr: bu kaç kere yazıldı çizildi bi cup için 90km/h gayet ii sürat bende mondial 100 kh kullanıyorum taa 560 km yol gidip geldim gördüğüm hız maksimum 95 (oda rüzgar arkamda benden yanaydı) ama 560 kmde harcadığım benzin sadece 30 tl ortalama 0.054 tl geliyor yani (54 binlira) vede çok memnunum bence sen hız istiyosan motorunu değiştir cup ne yapsan senin istediğine cevap vermeyecek yani anlaşılan:pale:

mücahit_89
25 Temmuz 2009, 01:35
bende 2006 model cup var resmleride motor modellerinde cup kısmında var,uzun süredir kullanmadığım motoru 800 kmdeyken tam anlamıyla kullanmaya başladım ve motor rodajı ii yapılmadığı için 60 km den yukarı çıkmıyodu 10 gün içinde 800 kmden 1400 e geldi motor çok gezdim şimdi motorum canavar gibi düz yolda hiç zorlamadan 95 100 km ye geliyo bundan fazlasını istemek bence çok saçma zaten bu suratte motor sallanmaya başlıyo.

Akileos
25 Temmuz 2009, 01:49
bu cup cular biraz daha sıksa valla hayabusaya bile yakacaklar ...şaşıyorum......:cherry:

mücahit_89
25 Temmuz 2009, 02:39
95 100 diyince hayabusamı geliyo aklına arkadaşım:)ayrıca mobiletleri bile bu hizlara çıkarıyolar orasıyla burasıyla oynayıp ki cup okdar küçük bi motor değil tabi devamlı bu hızla gidemezsin buyük motor gibi ama bu hızı yapmıyo değil.

SHOEI
12 Nisan 2010, 20:20
Motor : Çelik
Model : CM-107
cc : 100
Km : 13585

Yapılmadan önce : 80

Yapman gereken:
97 oktan benzin al (PO),
Buji değiştir (Bosh),
Hava filtre temizle,
15-40 GTR yağ değişimi,
Hava ayarı Tam sağ sık 1,5 tur sola ve arkasından sadece 4 tık tık daha sola,
Motoru orta ayakcakta 11000 devire birkez getir ve bırak,
Teker havasını lastiğin üzerinde yazandan 5 psı daha fazla yap,
Arka fren balatasının vidasını biraz sal çok değil tutup tutmadığını kontrol et hayatın önemli ve kafana kaskını tak biraz turla 5 km kadar ,kendine güzel bir yol seç mümkünse rüzgar arkandan essin 3-2-1 kalk ve 1. vites ve 2. vites ve 3.vites ve 4 bas bas bass akılda kalan ??????

Benim motorum: 120

kafana yatarsa dene....

ben şuan hala biniyorum be devam edeceğim ama tavsiyem kaks sız yola cıkma
haaa illaki kaskı çıkartırsan 5 sürat daha hızın artar bilgin olsun xD:cat::wiinkk:

serdarmert
12 Nisan 2010, 20:33
Hava ayarını anlamadım..4 tık tık sola ne demek..

alisemerci
12 Nisan 2010, 20:34
Arkadaşlar size tavsiyem lütfen cup türü motorlarla tam emin olmadığınız yollarda hız yapmayın. Zaten frenleme dengesi zayıf bir de panik fren olayına girerseniz sonuç iyi olmaz.
Siz de biliyorsunuz ki cup tarzı motosikletler hız için değildir.

serdarmert
12 Nisan 2010, 20:36
Bencede bunun hızı en fazla 70-80 km/saat...

motoco
12 Nisan 2010, 21:34
Bende Mondial 100 Ukh kullanıcısıyım. 95 km gördüm daha bassam gidecek ama gerek yok zaten 100 km bu motorlar için fazla geliyor, tehlikeli. En iyisi 60 la bakına bakına, geze geze gitmek, hız yapmaktan daha zevkli geliyor bu bana.

Reddrago
05 Ekim 2010, 11:29
kardeş bende100 lük mondial var ön arka dişlileri değiştirdim karbürator açık egzoz açık amortisörleri bastım motorumun hızı 120 km bana yetiyoooo....:)))