PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motordan iyi anlayan birisi lazım bana



mertyagci
01 Mart 2009, 21:24
Arkadaşlar motordan iyi anlayan birisi lazım bana.Msnden konuşmak istiyorum yardım gereklide.

motorhocası
01 Mart 2009, 21:27
Yardımı buradan al orası tat vermiyor.:cat:

motoracer125
01 Mart 2009, 21:34
aynen burdan al kı bılmeyenlerde bılsın...

mertyagci
01 Mart 2009, 21:39
Ya benim motorumla ilgili bikaç problemim var.Öncelikle motorumu tanıtayım.Motorum Mondial 125 RT Scooter.Motorumu Temmuz 2008 de sıfır aldım.İlk.2000 km çok güzeldi yağlarını zamanında değiştiriyordum.Hele bir aralar 5lt depoyla 180 km yol yaptım yani baya bir az yakıyordu.Sonra 2000 kmden sonra İstanbul'a geldim Zonguldak'tan binerek ve yolda hiçbir sorun çıkarmadı.Kazasız belasız geldim.Motorum 3.000 ' e gelince gene bakımlarını aksatmadım.3000.kmde buji,hava filtresini değiştirdim.Motor fazla yakmaya başladı yeni bir depoyla 120 km yapar hale geldim.Motor 4000'e gelince sıkıştırmaya başladı çekişi yavaşladı.Bu durum beni baya rahatsız etti.4500 de bakıma götürdüm servise kayışı değiştirdim bujiyi değiştirdim NGK Japon buji taktırdım,japon kayış taktırdım,debriyaj bilyelerini değiştirdim 6 adet.Yağını zaten sürekli değiştiriyorum her 750 km'de bir.Fakat motor gene düselmedi hatta gün be gün kötüye gidiyor.Eskisi gibi değil.Özellikle hızlanmada zorluk yaşıyor ve motorda gürültü çok artıyor.Motorda 6 ay önce 105 yaptığımı biliyorum şimdi 80'e zor geliyor.Bazen kız arkadaşımla iki kişi biniyoruz yani İstanbul'a gediğimden beri 2 kişi bindim bir çok zaman.İki kişimi motoru yıprattı acaba.Ama 2 kişi binerkende hiç zorlamadım.Motoru yormamaya çalıştım.Benim ne yapmam lazım?

motorhocası
01 Mart 2009, 21:50
Sübap ayarı yaptır ve orjinal buji neyse onu tak,karbüratörünü temizlet ,yağsız bırakmadınsa veya uygun yağı kullandıysan sorunun umarım çözülür.

Baştan ateşleme bobinini kontrol ettir.::plus1::

dede350z
02 Mart 2009, 00:10
Sübap ayarı yaptır ve orjinal buji neyse onu tak,karbüratörünü temizlet ,yağsız bırakmadınsa veya uygun yağı kullandıysan sorunun umarım çözülür.

Baştan ateşleme bobinini kontrol ettir.::plus1::

hocanın dedikleri tam isabet dostum sübap ayarını yaptır birde japon buji ve kayış takmışsın japon markasının iyi olduğunu kim söledi sana ben buji de bosch kullanıyorum ve gayet memnunum ayrıca bir şeydaha benzin pompasını ve karbiratörü sök benzinle güzelce temizle bunları yaptıktan sonra aynı sorun olursa tekrar burdan paylaş ona göre başka çareler bulalım.

mertyagci
02 Mart 2009, 00:51
Markası japon değil japon malı.Bu arada bende NGK buji kullanıyorum bir ara bujiyi değiştirirken Çin Rialli taktırmıştım o zaten motora fazla yaktırdı.4500 bakımından Ngk taktırdım biraz azaldı yakıt sarfiyatı.Bu arada sübap ayarı ne oluyor nasıl bişey ben kendim yapabilirmiyim?Aslında motor tamiri öğrenmek istiyorum.

Hiçbir zaman yağsız bırakmadım.Motorun yağ yakma problemiş gibi bi sorunda yok her zaman içindeki yağ tam çıkıyor.Her 750 kmde bir yağını değiştiririm.Castrol 15w40 kullandım iki kere scooterlar için olanını.İki kere orjinal Mondial yağı kullandım bir kerede Petrol ofisinin ürettiği yağı kullandım.Bütün yağlarımda 15w40 scooterlar için olanıydı.Bir kere yağı geçin.

deli_mavi
02 Mart 2009, 00:55
Ya benim motorumla ilgili bikaç problemim var.Öncelikle motorumu tanıtayım.Motorum Mondial 125 RT Scooter.Motorumu Temmuz 2008 de sıfır aldım.İlk.2000 km çok güzeldi yağlarını zamanında değiştiriyordum.Hele bir aralar 5lt depoyla 180 km yol yaptım yani baya bir az yakıyordu.Sonra 2000 kmden sonra İstanbul'a geldim Zonguldak'tan binerek ve yolda hiçbir sorun çıkarmadı.Kazasız belasız geldim.Motorum 3.000 ' e gelince gene bakımlarını aksatmadım.3000.kmde buji,hava filtresini değiştirdim.Motor fazla yakmaya başladı yeni bir depoyla 120 km yapar hale geldim.Motor 4000'e gelince sıkıştırmaya başladı çekişi yavaşladı.Bu durum beni baya rahatsız etti.4500 de bakıma götürdüm servise kayışı değiştirdim bujiyi değiştirdim NGK Japon buji taktırdım,japon kayış taktırdım,debriyaj bilyelerini değiştirdim 6 adet.Yağını zaten sürekli değiştiriyorum her 750 km'de bir.Fakat motor gene düselmedi hatta gün be gün kötüye gidiyor.Eskisi gibi değil.Özellikle hızlanmada zorluk yaşıyor ve motorda gürültü çok artıyor.Motorda 6 ay önce 105 yaptığımı biliyorum şimdi 80'e zor geliyor.Bazen kız arkadaşımla iki kişi biniyoruz yani İstanbul'a gediğimden beri 2 kişi bindim bir çok zaman.İki kişimi motoru yıprattı acaba.Ama 2 kişi binerkende hiç zorlamadım.Motoru yormamaya çalıştım.Benim ne yapmam lazım?

cin mali ise karburatore bak kronik:cat:

mertyagci
02 Mart 2009, 01:02
Ya ben karbiratördende olduğunu zannetmiyorum aslında motorun içinde bişeyler aşınmış olabilir mi çünkü son 2500 kmnin 2000 kmsini 2 kişi gittim hep.Ama motoru hiç zorlamadım.

Yokuşlarda hep yarım gaz en fazla 35-40 la tırmandım.En dik yokuşlarda 20 yi geçmedim.

Özellikle silinidir yatakları yada silinndir falan aşınmış olabilir mi?

dede350z
02 Mart 2009, 01:13
dostum silindirin ve yatağın dediğin şey piston ve gömleğidir bu bir öğrenmen açısından bende motor tamirinden anlamazdım ama şimdi motorumun her yerini değiştirdim silindirinde aşınma olsa motor yağ yakar bu kesindir. senin motorun tek bir sorunu var sübap ayarı bozulmuştur onuda sen yapabilirsin ama araştırman gerek

mertyagci
02 Mart 2009, 01:15
Debriyajda sorun olabilir mi?Ordaki parçalarda yada varyatör takımlarında.Bu arada sübap ayarı ne?Biraz anlatırmısın?

dede350z
02 Mart 2009, 01:29
debriyaj bilyelerini değiştirdim demişsin kayışıda değiştirmişsin motorun kaç kilometrede eğer 5000 i geçtiysen dediğim gibi sübap ayarını yaptırmalısın
bu sübap ayarı denen zımbırtı senin motorunun çekişini,ısınmasını,benzin sorununu ortaya çıkarır aslında çok basit ama sen yapabilirmisin onu bilmem yaparım dersen yardımcı olurum ama bunun için takım gerekir sübap ayar çakısı yani filter çakısı gerekir varsa bunlar yardımcı olurum haaa birde motorunun kullanma klavuzu varmı sende

Lucas
02 Mart 2009, 01:34
dede bi 2000-3000 Km kaldı, gelicem ADANA'ya subap ayarına :)

mertyagci
02 Mart 2009, 01:34
Kullanma kılavuzu varda orda hiçbirşey yazmıyor hiçbir ayarın nasıl yapılacağı yazmıyor.Ya aslında ben bu motoru baştan aşağı öğrenmek istiyorum.Bu arada bişey daha soracam motor kilitlenme olayı nasıl oluyor.Neler zarar görürse ortaya çıkabiliyor.Aslında motorum kilitlenir diye korkuyorum.

Motorum şu an 4700 de.

dede350z
02 Mart 2009, 01:41
sana bir resim yollayacağım ordan bak sübap ayarının nerden yapıldığına

mertyagci
02 Mart 2009, 01:43
Motor kilitleme olayı nasıl oluyor yani benim motorumun kilitlenme durumu varmı sence durum vahim mi?Yada hangi parçalar hasar gördüğünde motor kilitlenebilir.

Bu arada koyduğun resim gözükmüyor.

dede350z
02 Mart 2009, 01:46
gel kardeşim misafirim ol ne demek...

yok daha neler ne kilitlenmesi korkma o kadar yaaa
hepsi hepsi benzini fazla yiyor başka sesler geliyormu motordan

mertyagci
02 Mart 2009, 01:52
Benzini fazla yemesi biraz kesildi ama tamamen değil.Kayışın bulunduğu noktadan biraz garip sesler geliyor.Yani motoru ilk aldığımki seslerden çok farklı.

piranha4
02 Mart 2009, 01:58
Bide hava filtresini dene.takılan filtre yan sanayi ise kagıt kısmı daha kalındır ve havayı daha az geçirebilir.Buda performans düşüşü ve daha fazla benzin demektir.Kolay gelsin.

dede350z
02 Mart 2009, 02:00
kayışın bulunduğu noktadan gelen sesler hangi taraftan geliyor kayışın arka tarafından mı tekeri dödürdüğü kısımdan mı yoksa bilyelerin olduğu kısımdan mı

mertyagci
02 Mart 2009, 02:00
Hava filtresi orjinal filtresi zaten 3000 de değiştirmiştim onu gene orjianliyle.Filtreden değil.Çünkü öyle bir performans düşüşü değil bu motor aksamıyla ilgili çünkü motorun seside kabalaştı.

Motorun sol arka alt tarafında kayışın içinde bulunduğu yeri ellediğimde eskisine nazaran fazla olanbir titreşim var ve ses onun içinden geliyor.Hafif çınlama sesiyle yükses bir sesin karışmış hali.

Krankta kasnaklarda yada debriyajda bir sorun olabilir mi?

dede350z
02 Mart 2009, 02:03
http://img231.imageshack.us/img231/4167/fotoraf0269b.th.jpg (http://img231.imageshack.us/my.php?image=fotoraf0269b.jpg) bu resme bak burda sübap ayarının yapıldığı yeri gösterdim

motorhocası
02 Mart 2009, 02:05
Sübapların vuruyo işte git motorcuna haletsin.::cekic::

mertyagci
02 Mart 2009, 02:07
Yani motorda aşınma,silindir sorunu,krank sorunu,kilitleme olayı gibi bir sorun yoktur dimi motor hocası.

dede350z
02 Mart 2009, 02:12
bak dostum bende senin gibiydim hiç birşey bilmiyordum motor hakkında ama hevesliydim ve bir çok şeyini öğrendim ama nasıl öğrendim sence ? işte o resimdeki motoru sökerek yapamazsam diye hiç düşünmeden motoru indirdim o resimde gördüğün herşeyi ben değiştirdim tabiki bu sitenin çok faydasını gördüm arkadaşlar yardımcı oldu bende sürekli araştırdım google dan scooter motor tamiri ile ilgili herşeyi araştırdım yani özet olarak meraklıydım yapamam demedim araştırdım ve motorumun bir çok parçasını yeniledim sende yaparsın ama biraz beceri ve alet takımı lazım

mertyagci
02 Mart 2009, 02:14
Lokma takımım var onun dışında tornavida,çekiç,alyan takımı,ingiliz anahtarları gibi şeyler mevcut bende.

dede senin motorun asya motor 125 t mi şu klasik görünümlü olandan.

DARKDIAMOND
02 Mart 2009, 02:31
Her motorun belli kilometreden sonra subap ayarına ihtiyaç duyduğunu aşağı yukarı biliyoruz.Çin mallarında bu şansla ilgili olan bişey.Senin en yakın zamanda yaptırman gerekir.Vede karbüratöründede problem olma ihtimalin büyük.Bence onada baktırmalısın.Bide şu başlıkta güzel bilgiler var,onları bi okuyuver.
http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/48612-mondial-150zat-karburator-ayari.html

mhrrmkpnr
02 Mart 2009, 02:38
http://img231.imageshack.us/img231/4167/fotoraf0269b.th.jpg (http://img231.imageshack.us/my.php?image=fotoraf0269b.jpg) bu resme bak burda sübap ayarının yapıldığı yeri gösterdim

hocam hersey ii guzel eline saglık ama cakmak ne arıo orda bende cok soktum topladım motor ama hiç cakmak kullanmadım:P

dede350z
02 Mart 2009, 03:02
valla kardeş o çakmakta işe yarıyor motor tamir ederken kimse dikkat etmedi bi sen ettin ha helal olsun valla dikkatli motorcu

evet nostalji modeli

Nipp10
30 Eylül 2009, 02:16
http://img231.imageshack.us/img231/4167/fotoraf0269b.th.jpg (http://img231.imageshack.us/my.php?image=fotoraf0269b.jpg) bu resme bak burda sübap ayarının yapıldığı yeri gösterdim

Motor kaç senelik silindiri değişti yaa ::150::