PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : mondial 150zat pas sorunu



SezginYes
01 Mart 2009, 16:45
Motosikletimi alalı en çok 6 ay olmuştur. KM'si şu anda 2300 civarında ve resimdeki gibi egzoza çıkan demir borunun üzerinde paslar oluşmaya başladı.

1- Sıfır aldığım ve sadece işe gidip gelirken kullandığım motorsikletim için bunlar normal mi? (bir sabah bir akşam kullanıyorum)

2- Pas sökücü parlatıcı kremler var. Bunları kullanmamın pozitif bir etkisi olur mu? Yani paslanma durur yada gecikir mi?

3- Pastan kurtulmanın kalıcı bir çözümü var mı?

http://www.resim-yukle.gen.tr/images/8ljmj46r36psy5o366gf.jpg
Not: Resmi az önce çektim

Levsy
01 Mart 2009, 17:06
Maddelerine göre cevaplayacak olursak:

1- Hayır, normal değil. Hatta epey anormal.

2- Bu tür kremlerin bu aşamadan sonra yararı olacağını sanmıyorum. Zira tamamen paslanmış. Nikelaj parlatıcı/temizleyici vs kullanman için önce nikelaj olması lazım ki ortada öyle birşey kalmamış.

3- Kalıcı çözüm olmayabilir ama 2. maddede bahsettiğimiz ürünlerle çok uzun süreli bir paslanma geciktirme sağlanabilir sanırım.

Motorun aşırı ısınıyor mu? Rodaja dikkat ettin mi? Sanki haddinden fazla ısınma sonucu bu hale gelmiş gibi ama konunun uzmanları arkadaşlarımız sana daha iyi fikirler verecektir burada.

SezginYes
01 Mart 2009, 17:24
Valla işin aslı rodaja dikkat ettim sanıyordum ama dikkat etmemişim. Fakat yine de 110-110'a çıkabiliyordum.

En son bakımdan aldığımdan beri hız 45'i geçtikten sonra motorda bir sürtünme ve ses hissediyorum hep.. Yağ vs ile ilgili bir sorun olabilir mi?

(Hız olarakta, bu sabah hızımı test ettiğimde 100'ü en fazla 5 geçebildim)

Anladığım kadarıyla bu sorun yine Avcılar'daki Modial servisinden kaynaklanıyor. Bu da başka bir servisin yolunu tutmanın zamanı gelmiş demektir.

Bakalım ne çıkacak ortaya.. Avcılarda kaldığı 3-4 gün süre içinde eğer kasıtlı yapılan birşeyse herhalde bu servisde çıkan yangın haberini hep beraber duyarız demektir bu.. Kaç sıfır motor yanar kim bilir.

gursus
01 Mart 2009, 19:49
bu bence normal benimkindede durum aynı motor hergün dışarıda kaldığı için oluyor kapalı yerlerde muhafaza edilse böyle olmazdı.ayrıca görüntüden başkada bir zararı olmaz.
not ısıya dayanıklı boya olmadığı sürece sürdüğün her boya bir süre sonra atar tecrübe ile sabittir :wiinkk:

ethemm76
01 Mart 2009, 22:15
ilk motorum 150 hs idi, benimde eksoz manifoltunda bu problem oluşmuştu. Bunun için nalburdan siyah soba boyası aldım ve boyamıştım. Buna rağmen bizim motorların o kısmı sürüş esnasında o kadar çok ısınıyor ki o soba boyasını bile atmıştı. 5-6 ay önce o parcanın yenisi 30 tl idi. Değiştir gitsin ve bir daha o kısım sürüş esnasında çamurlandığında kuru bezle o ıslak çamuru almadan park etme. Yağmurda da sürüş yaptıktan sonra aynı şekilde davran. Kirli motor yağı ile silebilirsin ara ara. Yağ değişiminde boş spreyli camsil kutusunun içine kirli, imkan varsa temiz yağ koy ve arada bir yağ ile spreyleyerek kuru bezle sil. Bir takım pas önleyici krem sprey vs uğracağına dediğim gibi 30 tl idi 5-6 ay kadar önceki fiyatı, değiştir ve bundan sonraki manifoltuna iyi bak.

safak112
01 Mart 2009, 22:20
bu bence normal benimkindede durum aynı motor hergün dışarıda kaldığı için oluyor kapalı yerlerde muhafaza edilse böyle olmazdı.ayrıca görüntüden başkada bir zararı olmaz.
not ısıya dayanıklı boya olmadığı sürece sürdüğün her boya bir süre sonra atar tecrübe ile sabittir :wiinkk:

Evet aynen katılıyorum.Tecrube ile sabittir.

mondialcii
04 Nisan 2009, 01:44
kışın motorları (eğer kullanmamak üzere kaldırıyorsanız ) bütün metal aksama gres yağı sürün derim ince tabaka yada normal yağ

anılyuksel
04 Nisan 2009, 02:03
arkadaşım benimkide paslandı gittim balıkçıdan 0,5 litre gaz yağı aldım 2,5 tl
bitane zımpara adam at bişiler dedi 1 tl verdim onada sonra 3 tl ye sobacıdan boya aldım 2 tl yede fırça aldım bende tel fırçada varzı gaz ğağını püskürtüyorum egzoza güzelcene fırçalıyorum sonra inceden bi zımpara onu kuruttuktan sonra ince bi boya 3-5 kat atıyon ama ince olmasına dikkat et ben ğşendim bi kat atıyım kalın olsun dedim olmadı ince ince çok kat