PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Zincirli Motoru Kayışlı Yapmak



solmyr
28 Şubat 2009, 23:12
zincirle aktarımı olan bi motor, kayışlı hale getirilebilir mi:silent:
şayet yapılabilinecek bi işlemse nasıl yapılır, + sı - si nedir:silent:

Trakonya
28 Şubat 2009, 23:14
Neden kayışlı yapmak istiyorsunuz? Merak ettim de:cherry:

solmyr
28 Şubat 2009, 23:17
şakırtıdan ve güç aktarımı daha rahat olur gibi geliyo bana

< iLk@yy >
28 Şubat 2009, 23:29
şakırtıdan ve güç aktarımı daha rahat olur gibi geliyo bana

zincirin şakırtı yapıyorsa yapılacaklar
1- zincirin boşluk yapmısa gerginleştirmen gerekir
2- düzgün bi şekilde temizlemen yağlaman gerekir
3- eğer bu 2si dışındada olmuyorsa zincirini yenilemen gerek kısaca :cat: geçer



kayışı zincire göre daha sık değiştirmen gerekicektir bence hemde güç kaybına neden olur çünkü yapılsaydı motorun buna göre yapılırdı kayışın kaldırabileceği tarzda :cat:

Aykut009
28 Şubat 2009, 23:29
güç aktarımı zincirle daha verimli değil mi kayışa göre??

Khutuck
28 Şubat 2009, 23:36
BMW F650CS al.

solmyr
28 Şubat 2009, 23:36
zincirin şakırtı yapıyorsa yapılacaklar
1- zincirin boşluk yapmısa gerginleştirmen gerekir
2- düzgün bi şekilde temizlemen yağlaman gerekir
3- eğer bu 2si dışındada olmuyorsa zincirini yenilemen gerek kısaca :cat: geçer



kayışı zincire göre daha sık değiştirmen gerekicektir bence hemde güç kaybına neden olur çünkü yapılsaydı motorun buna göre yapılırdı kayışın kaldırabileceği tarzda :cat:

çok sık yaptığım işlemlerde o yüzden bu konu hakkında bilgi almak istiyorum zati. yinede saol:cat:

motorhocası
28 Şubat 2009, 23:42
Kullanacaın malzeme en kaliteli kayış ve kasnak takımı, yani gilera runner hatta nexus, çok uğraştırır ve değmez, garantisi de olmaz.

muratx22
28 Şubat 2009, 23:42
zincir den vazqecme bnce.

digi_boy26
28 Şubat 2009, 23:43
eğer tam otomatik yapcaksan varyatör-kasnak gerekli. o da çok masraflı iş. :) ama sadece kasnaklı yapıcaksan oda kayşın hava sıcaklığından etkilenmesi olduğu için tavsiye etmem :) sinzcir çok şakrdıyorsa imkanın varsa değiştir ya da gerdir :)

solmyr
28 Şubat 2009, 23:58
khutuck,henüz o kadar param yok inş. sonra

sadece kasnak,uğraşma kısmı hiç sorun değil, uygulunabilirlik, verim (değişmeme olmamasıda önemli değil, yeter ki düşmesin) ve maliyet önemli olan

Makine
28 Şubat 2009, 23:59
zincirle aktarımı olan bi motor, kayışlı hale getirilebilir mi:silent:
şayet yapılabilinecek bi işlemse nasıl yapılır, + sı - si nedir:silent:

Evet getirilebilir. Yalnız motosikletiniz için üretilmiş bir kit yok ise özel üretim yapmak gerekir. Kayış'ın artıları sessiz olması, bakımsız olması ve ömrünün uzun olması olarak özetlenebilir. Sizin motorunuza uygun bir kayış bulunamazsa o da özel üretim olacağı için oldukça masraflı olup hayalden öteye gidemeyeceğini şimdiden söyleyebilir.

saltano
01 Mart 2009, 14:24
arkadaşım öncelikle şunu bilmenlazım zincirli motorun tasarımıyla kayış aktarmalı motorun tasarımı farklıdır

osmaniyeli
01 Mart 2009, 14:41
kevlar kayış satılıyor bazı vitesli motorlar için
senin motoya yakın bi ölçüde alıp
arka tekere uygun, kayışı gerecek ölçüde kasnak yaptırırsan olabilir
zincir sesi kalkar ama biraz tuzlu biraz zevkli biraz da uğraştırıcı gibi

Seko
01 Mart 2009, 14:53
Böyle bir işin amatörce sorunsuz olarak yapılması mümkün değil. Hiç girişmeyin bence. Yapmaya başlayınca önceden tahmin edemeyeceğiniz bir sürü problemle karşılaşabilir ve yarıda bırakabilirsiniz. Ya da tamamlarsınız ama sürekli bir sorun çıkar.

COQ
01 Mart 2009, 16:50
Kayis iyidir,candir.:)
Sessizdir, bakim derdi yoktur.
80 li yillarda bir tane Kawasaki almistim.
Gerçi hala duruyor ama hurda halinde.
Kayis hala saglam.:)

Tabii sonradan boyle bir seyin yapilabilmesi bana pek mumkun gorunmesede olmaz diye de bisey yok.

benimsin_447
01 Mart 2009, 16:58
zincirli motor kayışlı yapılır ama hem çok masraf gider çogu tamircide ugraşmaz moralini bozar zicncir daha iidri en basiti kaçırma olmaz güç kaybı daha az olur.ama kayış hem kaçırı hemde çekişden düşer motor bence zincir iidir sen zincire komple gres bas bide gerdir se falan kalmaz.

deli_mavi
01 Mart 2009, 17:10
zincirli motor kayışlı yapılır ama hem çok masraf gider çogu tamircide ugraşmaz moralini bozar zicncir daha iidri en basiti kaçırma olmaz güç kaybı daha az olur.ama kayış hem kaçırı hemde çekişden düşer motor bence zincir iidir sen zincire komple gres bas bide gerdir se falan kalmaz.

Tavrim sana degil sadece ornek icin yazdigini aldim herkesde bir kani var kayis kacirir????
1-hic otomobili olan var mi?Var ise motor kaputunu acip baksin bakalim motor kayisi neye deniyor ve ne ise yariyor ve ne kadar yuk var ve o kis kar yagmur sel suyu demeden gittigimiz yollarda kac kez kacirmis kayisi ?
2-bu tip kayislarin ic kismi tirtiklidir ve dis gecme variator kullanilir.variatorun turkcesini bulamadim aklima gelmedi yuvarlak oluyor da kayis icinde donuyor isde :salut:
3-kesinlikle bakim istemez kontrol gerekir.
4 cok cok abarti chooper ve customlara bir bakin bakalim zincirmi kayismi baylar bayanlar....
tesekkurler.........:cat::rendeer:

solmyr
01 Mart 2009, 19:13
sıcaktan soğuktan etkilenir diyen arkadaşlar, deli_mavi ninde yazdığı gibi bmyle bir durum olmaz. arabalar 1. örnek, ilk motorlu 2 tekerim peugeot 105 2. , hyosung gv650 3., mopedimin zinciri çok attı ama kayışı istesemde sökemedim, motor yazları aşırı ısınıyordu, kayış volana bağlı olur mopedde, nerdeyse ellenmiyordu. yani kayış dayanır, sorunsuzdur, okuduğum kadarıyla da uygulanabilir ve güç kaybı olmaz. benim için tek önemlisi masrafı. tabiki çok ucuza olmasını beklemiyorum

deli_mavi
01 Mart 2009, 19:54
sıcaktan soğuktan etkilenir diyen arkadaşlar, deli_mavi ninde yazdığı gibi bmyle bir durum olmaz. arabalar 1. örnek, ilk motorlu 2 tekerim peugeot 105 2. , hyosung gv650 3., mopedimin zinciri çok attı ama kayışı istesemde sökemedim, motor yazları aşırı ısınıyordu, kayış volana bağlı olur mopedde, nerdeyse ellenmiyordu. yani kayış dayanır, sorunsuzdur, okuduğum kadarıyla da uygulanabilir ve güç kaybı olmaz. benim için tek önemlisi masrafı. tabiki çok ucuza olmasını beklemiyorum

yapacak olursan haberleselim :)fiyast aldiginda filan olmassa tornada cektiririz :) ben on dislimi buyutuyom tornada buyuk dis cektiriyom :)

Trakonya
01 Mart 2009, 20:12
şakırtıdan ve güç aktarımı daha rahat olur gibi geliyo bana

Benim motorda da zincir sesi problemi vardı. Ben ön dişliyi 2 diş arttırmakta buldum çareyi. ( orjinal ön :15 ben 17 yaptım) Ve işe yaradı.:)
Ama derseniz ki motorun seriliği hiç bozulmasın o zaman ön dişliyi 2 diş büyütüyorsanız, arka dişliyi ( oranına göre) 5 büyüteceksiniz. Ve zincir sesi diye birşey kalmayacak.:)
Saygılar

askon
01 Mart 2009, 20:20
ben pek anlamam ama kayış fıkrı iyi yalnız orjınal olmak şartıyla bırde yeni scooterler gördüm zincirli hani hoşumada gıttı.

solmyr
02 Mart 2009, 00:06
yapacak olursam en ince detayına kadar resimlerle gösteririm. ben sadece ön dişliyi 15 den 16 yaptım, şakırtının önüne geçmek için değil, aksine artıyo, biraz daha sürat yapsın diye ki hala motor devirli, 17yi sipariş ettim, arkayı hiç ellemeyip kayış işine girmek istiyorum.

yağ yok, ses yok, bakım yok, hemen hemen zincir kadar ömürlü. ama koptuğunda geri yamayamıyosun olsun

serkanADH13
02 Mart 2009, 00:39
Arkadaşım Mrhb,
ben bu kayış işini çok düşündüm,
ve emin ol imkanlarım vardı,
ve başlayıpta yarıda bıraktığım hiç bişiy olmadı bu güne kadar,
KANUNİ 200 sınıfının hepsinde zincir problemi var,

bu 200 cc kategorisinin değişmez hastalıyı,
sistem hatası yani,
motorun zincirini sımsıkı sık,
ve 2 kişi motora bin,
zinciri ellesinler ve gevşemiş olacağını görecekler,
BU KANUNİ 200 CC MOTORLARI İÇİN GEÇERLİDİR.

Gelelim kayş olayına,
kasnak işleri en kolay işin olacaktır,
hatta ist'dan temin edebilirim sana ben,
ama şu var,
nasıl kii zincir yüke bindiği zaman gevşiyorsa kayışta gevşeyecek ve diş atacaktır,
ben bunun işlemlerine başladım ve bu gevşemeyi iyice test aşaması sonrası vaz geçtim,

zincir tur evresnde dişlere tam oturduğundan diş atma derdi olmuyor,
ama bu kayış dişleri için geçerli değil,
daha az tutuş sağlıyor gevşeme aşamasında,

Dostum Sana Tavsiyem gevşeme olduğunu test et,
ve kayış işine girme,uğraştığın ve yaptığın boşa gitmesin,
beni bilen bilir,maliyet ve işçilik sorun değil ama teori çok önemlidir,
olmayacak bişiy için uğraşmam,
ve bu kayış işi sağlıklı olmadığından uğraşmadımda...

ben yaparım dersen,
yap 1 ay dez,
sorunsuz dersen aynısını ve daha fazlasını bende yapacağım sözünü veriyorum sana,

Kolay Gelsin Şimdiden...

deli_mavi
02 Mart 2009, 00:48
yapacak olursam en ince detayına kadar resimlerle gösteririm. ben sadece ön dişliyi 15 den 16 yaptım, şakırtının önüne geçmek için değil, aksine artıyo, biraz daha sürat yapsın diye ki hala motor devirli, 17yi sipariş ettim, arkayı hiç ellemeyip kayış işine girmek istiyorum.

yağ yok, ses yok, bakım yok, hemen hemen zincir kadar ömürlü. ama koptuğunda geri yamayamıyosun olsun

dur bende bu ise el atiyim ileride kafamda uzun zamandir var idi ama masrafli olur diye salmisdim bu fikiri ileride yaparm bende sonucda Allah nasip ederse motosikletimi satmayi dusunmuyorum.bana fix bi model bu:)

solmyr
02 Mart 2009, 01:01
serkanADH13 , eğer öleyse, yine kayış ses ve bakım konusunda zincirden daha iyi, kayışıda sık sık gerdirsem bi sorun olmaz zaar. nasılsa alıştım:bounce:

serkanADH13
02 Mart 2009, 01:10
serkanADH13 , eğer öleyse, yine kayış ses ve bakım konusunda zincirden daha iyi, kayışıda sık sık gerdirsem bi sorun olmaz zaar. nasılsa alıştım:bounce:

arkadaşım sanırım anlamadın söylediğimi,
eğer kayış gevşiyorsa kii olamaz öyle bişiy,
gevşediği için motor ya süratli gitmeyecek yada kopacaktır,
zincir gibi BAKLA ihtimalın olmayacak,
komple sokeceksın salıncağı (çatalı)

yani kayış işi bayağı bir sorunlu iş,
dediğim gibi sen yap,
ve bana deki,
''BAK ARKADAŞ BU BÖYLE OLACAK,ŞUNU ŞÖYLE YAP GEVŞEMEZ SORUN VERMEZ''

Dersen fazla değil 15 gün içinde aynısını ve daha kalıtelı malzeme ile daha iyisini yapacağım motoruma,
ama ben bunu 2 ay düşündüm neredeyse,
olmuyor kayışa gerdirme dahi düşündüm,
ama sorun var,
motor yüke bındıgı zaman gevşiyor,
gerdiği için değil,
yüke binince motor dişlisi üstte kalıyor,janttaki dişli altta kalıyor,
ve gevşeme sağlıyor,
sistem hatalı yani bu motorlarda...

deli_mavi
02 Mart 2009, 01:33
arkadaşım sanırım anlamadın söylediğimi,
eğer kayış gevşiyorsa kii olamaz öyle bişiy,
gevşediği için motor ya süratli gitmeyecek yada kopacaktır,
zincir gibi BAKLA ihtimalın olmayacak,
komple sokeceksın salıncağı (çatalı)

yani kayış işi bayağı bir sorunlu iş,
dediğim gibi sen yap,
ve bana deki,
''BAK ARKADAŞ BU BÖYLE OLACAK,ŞUNU ŞÖYLE YAP GEVŞEMEZ SORUN VERMEZ''

Dersen fazla değil 15 gün içinde aynısını ve daha kalıtelı malzeme ile daha iyisini yapacağım motoruma,
ama ben bunu 2 ay düşündüm neredeyse,
olmuyor kayışa gerdirme dahi düşündüm,
ama sorun var,
motor yüke bındıgı zaman gevşiyor,
gerdiği için değil,
yüke binince motor dişlisi üstte kalıyor,janttaki dişli altta kalıyor,
ve gevşeme sağlıyor,
sistem hatalı yani bu motorlarda...

Bir dakika artkadaslar siz zincire uzadikca bakla atiyorsaniz bu hayatiniz bitik demektir.
intihar demekdir...
cunku bakin zincir uzamasi demek baklalari tutan pimlerin esnemesi ve uzamasi demek
daha ozetle saglamligi bitti demek zaten zincirli tip motosikletlerde guvenlik icin gergi centikleri bulunur centik bitene dek bile kullanmamak gerekli...bakla eklemekse intihar....

serkanADH13
02 Mart 2009, 01:42
arkadaşım zıncırden bakla eksıltmek veya eklemek,
sadece dişlilerinin ölümü demektir,
zıncır esnedıgı ıcın,
zıncır diş aralıkları acılaraktır,
dişlininde diş aralıkları mm olarak sıralandığı içinde,
zincirin diş aralıkları açıldıgından,
dişlinin dişlerınıde kendısıne uygun yontacaktır,
bakla eksıltmek demek,
dişlininde zincir ile bırlıkte dışlerının bitmesi demektir,
buda zamanında müdahale edilmediğinde,
zincir ve dişli değişimi gerektirecektır,
yolda kalındığı zaman yürümeyecek anlamına gelıyor,
bakla eklemek veya eksıltmek yurumesıne çare olmayacaktır,

kısacası,
bakla ekleme işi sadece 1 ay kadar motorunuzun yürüyüşünü sağlayacaktır.

solmyr
02 Mart 2009, 14:27
yurtdışındaki (almancı:cherry:) tornacı kuzenime kasnak işini sordum az önce, bikaç arkadaşına danışacağını şimdiden kesin bişey demiyceni söledi, bikaç gün içinde cevap vercek, eğer uygun fiyata olur derse, tek sorun gevşeme olacak, bişekilde giderilebilir bence, olumlu cevap alırsam, gevşeme olayına bi çözüm için kafa patlatıcam biraz. önerileriniz bu konuda:silent:

motor18
02 Mart 2009, 14:31
bence olacak bişey olsada ki olmaz hiç motorla oynatma derim bi dağıttımmı bi daha verimli olmaz her yerinden takırtı gelir ondan sonra:)ya bunla yetin yada kayışlı bir motor al:cat:

anılyuksel
02 Mart 2009, 19:41
ben anladığım kadarıyla daha çok sezdiğim arkadaşda chooper tarzı motor var vede zincirli emsalleri kayışlı olunca...

tgb_303
02 Mart 2009, 19:59
bnce zıncır dha ıyı sesı kestırmek kolay kayıs sıstemını onermem...

deli_mavi
02 Mart 2009, 20:31
yurtdışındaki (almancı:cherry:) tornacı kuzenime kasnak işini sordum az önce, bikaç arkadaşına danışacağını şimdiden kesin bişey demiyceni söledi, bikaç gün içinde cevap vercek, eğer uygun fiyata olur derse, tek sorun gevşeme olacak, bişekilde giderilebilir bence, olumlu cevap alırsam, gevşeme olayına bi çözüm için kafa patlatıcam biraz. önerileriniz bu konuda:silent:

gergi yayli bir ayar vidasi merkezden kaciracak zincirde oldugu gibi lastigini.

solmyr
02 Mart 2009, 21:14
tornacı arkadaşımın cevabı; performansına etki etmiyceni,kasnakların yapılabilmesinin zahmetli ve tek üretim olacağından pahalı olacağı,aynı gevşemelerin, arka kısmın komple elden geçmeden düzelmiyceği cevabını aldım. burda yazılanlardan çok farklı değil. ve vazgeçtim:P