PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motoru arıza yapıp yolda kalan arkadaşlar, deneyimlerimizi paylaşalım.



ethemm76
26 Şubat 2009, 18:50
Slm arkadaşlar, aranızda yolculuk anında, motoru arıza yapıp yolda kalan varmı ? Motorunuzun marka ve modeli km si nedir ? Motorunuzun arızası ne idi ? Devamında başınıza neler geldi ? Ne gibi arzılar veya dikkat edilmeyen hususlar buna sebep verebilir ?

En büyük korkum bu, olur olmaz bi yerde motorun arıza yapması, bi motor neden yolda bırakır ? Eski motorumla Mondi..150 hs ile işe gitmiştim.4-5 aydır marş motorum problemlide olsa motoru çalıştırmayı başarıyordu. Marş motoru dönmekte zorlanıyordu. Her seferinde 2 kere basmam gerekiyordu. Bende daha önceleri, ayak marş pedalını zırıltı yapıyor diye sökmüştüm ama neyse ki alt bagaja koymuştum. İşten çıktım. Motora bindim. marşa basıyorum ıı.. marş motoru hiç dönmüyor. Sadece tık diye bi ses. İlk önce akü bitmiş sandım ama tüm elektrik aksamı sağlıklı çalışıyordu. Sonra ayak marşı ile çalıştırıp servise ulaşmıştım. (Siz siz olun ayak marşınızı sökmeniz gerkirse dahi yanınızda bulundurun, sigorta atsa bile ayak marşı ile çalışıyor) O zaman 45 tl ye marş motorunu değiştirmem gerekmişti. Ve bu motoru 18000 km kullandım. Bir daha da böyle bişey başıma gelmedi.

solmyr
26 Şubat 2009, 19:06
bende çok tırsarım yolda kalmaktan, kurda kuşa yem olmaktan:P

bende yolda kalmıştım bi defa, en yakın medeniyete 30km kadar uzakta. motor birden teklemeye başladı sonra durdu. ha s.t dedim durdum, marş yapıyo, ateşleme var, çalışmıyo, sonra motoru salladım, benzin var, meğer depodaki bitmiş, yedekte kalmış sadece. arıza ise, benzin uyarı ışığı bozulmuş, bende benzin var diye uşaktan benzin almadan çıkmıştım, yedeğe aldım, bikaç marş sonra çalıştı, çok sevinmiştimm:P
kanuni caracal200, o zamanlar kmsi kaçtı bilmiyom

yürekçe
26 Şubat 2009, 19:11
IIIII, beeeennnnn ı-ıh yolda kalmadım çok şükür. yok yok kaldım benzim bitmişti. almayı unutmuşum, o zamanlar gv 250 vardı bende onu da 2 km itmiştim.

ethemm76
26 Şubat 2009, 19:21
bir deneyimim de cbf 150 de oldu. Hı yolda bırakmadı ama eğer o arızayı fark etmeseydim kesinlikle yolda bırakacaktı. Arıza çok ilginç.. Benzin musluğu arızalı imiş sıfır aldığım motorun. Öylesine bi denemek istedim bi gün. Motor bi kaç haftalıkken benzin musluğunu kapattım ve yola çıktım. Depodan sonraki benzin hortumundaki ve karbratördeki benzinle ne kadar gidebilicem ? Motor stop ettikten sonra musluğu tekrar açınca kolay çalışacak mı ? vs. merak ediyorum. 10-20 km yol aldım. motor durmadı. 40 km oldu motor durmadı. Ben deneyimsiz halimle dahi bunda bi gariplik olduğunu fark ettim. servisi aradım. Durumumu anlattım. Kapalı muslukla 30-40 km yol yaptım. Bu normal mi ? diye sorduğumda hayır abi. motorun bi kaç dk içinde durması lazım dediler. Musluktan karbratöre giden benzin hortumunu sök. Musluk kapalıyken benzin akışı varsa gel garantiden değiştirelim dediler. Dedikleri gibi kontrol ettim. Gerçekten musluğu kapattığımda benzin akışının zayıfladığını gördüm. Ama tamamen kesilmiyordu. Buda motorun çalışması için yetiyordu. Servise giderek garantiden benzin musluğunu değiştirtmiştim. Aman dikkat arkadaşlar. Motorunu alan arkadaşlar benzin musluklarını kontrol etsinler mutlaka. Ben bu kontrolümü yapmamış olsaydım. benzin bitince yedeğe alır devam ederim şeklinde düşünerek yolda kalacaktım. Çünki depodan gelen benzini kapalı konumundayken kesmeyen arızalı musluk, yedek depoyuda kapatmıyormuş ve yedek depoda her zaman devredeymiş. Mutlaka bunun bi testini yapın bence. Sıfır bile almış olsanız. ben eylül aynıda 2009 model almıştım. Belkide o dönem ithal edilen bi partide bu arıza kronik bile olabilir. O dönemde sıfır cbf 150 satın alan ark..lar mutlaka benzin musluklarını test etsinler.

Hakki
26 Şubat 2009, 19:24
250 ile giderken arka tekerin sibobu çıkmıştı (sibop kesti diye de bilinir). durabildikten sonra lastige baktıgımda havası tamamen boşlamıştı ve dumanlar çıkıyordu lastikten. emniyet şeridine girdim. yoldan geçen kimse durmadı. 4-5 saat bekledikten sonra arkadaşım elinde köpük tüpüyle geldi. bastım köpügü Allah'a çok şükür evime kadar götürdü. 1 gün sonra köpük de sibobun kesildigi yerden püskürdü ve motor eve mahkum oldu. daha sonra arka tekeri söküp lastikçiye gidip sibobu yaptırdım. 4-5 saat emniyet şeridinde bekleyince donuma kadar heryerim egzos gazı kokmuştu.

asfalt meleği
26 Şubat 2009, 20:28
en yakın benzinliğe bırakırsın, yola devam...

ethemm76
26 Şubat 2009, 20:39
en yakın benzinliğe bırakırsın, yola devam...

Kartepeye çıkarken veya uludağa veya ne biliyim. tali yol, köy yolu. hiç bi şey yok. Motor arıza yaptı. veya gece bu ortamda olduğunu düşün. Araba değilki içinde oturup bekleyesin. Geçenlerde böyle bi yolculuk yapmam gerkti. Bulunduğum yer bi sahil kasabası. 18 km uzaktaki bi köye gidip gelmem gerekti. Dağın eteklerindeki yoldan tırmanarak başladım yolculuğuma. Dönüşümde karanlığa kaldı. Tali yol. Soğuk asvalt. Sağ sol ormanlık alan veya boş arazi. Bu 18 km boyunca yanımdan sadece bi kaç tane araç geçti o saatte. Zaten Allah korusun yolda kalsaydım o an o ortamda. Kimse korkudan durmazdı zannediyorum. Yani tırs + tırs :)

askon
26 Şubat 2009, 21:23
oğlumla beraber bir pazar gezıye cıkmıştık g.osmanpaşa,kemerburgaz göktürk köyü ormanlık içinden rumeli fenerıne uzanan yolculuk dönüşte uskumru köye 3 km mesafede lastığimız patladı.kımse yok ormanı birinc.i vıtes ile motoru ıttırdık cok sıcaktı rampalar cıktık tamır ettırdık rahat bir saat mola verdık yola deevam ettık oğlum belgrat ormanı icinden gıdelım baba dedı.ve öyle yaptım nefis mangal kokularının arasında bırkez dahalastık patladı.kemerburgaza kadar ıttırdık lastıkcı yokı bır tane acık bulduk oda yapmam dedı sonra rica mınnet kabul ettı bu seferde şamrel yarılmış yenısi lazım bu olmaz dedı nerden buluruz bırkac yere baktık kapalı sonra bır tarıf üzere bir eve gıttık adam bahcesınde bısıklet tamıri yapıyor birisi icin zamanında sipariş getırmiş bizim şamrelle aynı sevindık 10ytl karşılığı aldık tamırcıde lastığımızı yaptı bizdende para almadı teşekkur ettık ve nihayet eve 5saat gecıkmelı geldık bize tecrübe oldu şimdi lastığimız dubles ön lastığı dubles gerek yok dedıler ama bılmıyorum

ethemm76
26 Şubat 2009, 21:56
şimdi lastığimız dubles ön lastığı dubles gerek yok dedıler ama bılmıyorum

Bence ön lastikte dubles olmalı. Ok, patlama riski arkaya nazaran daha düşük, çünki özellikle yolculu kullanımda ağırlığın % 70-80 i arkada oluyor. Ama yinede ön lastik patlarsa ve çivi cam vs gibi havanın birden boşalmasına sebep olabilecek bi obje lastiği patlatırsa, lastik dubles olmadığından çok hızlı inecektir ve gidon kontrolü tamamen ortadan kalkacaktır. Buda bence kaza riski demek olabilir. Bide dubless lastik patladığı zaman delik çok büyük değilse spreylerle veya tekrar hava basıldığında kısmen eve veya en yakın servis noktasına kadar idare ediyor. Ama şamrelli lastikte böyle bi imkan yok.

ozzy73
26 Şubat 2009, 22:06
çanakkaleye giderken , bolayır diye biyerde çamura saplanmıştım.çamur ön tekerle çamurluk arasında sıkışıp tekeri kitledi..1 saat uğraştım ..baktım olmuyor çaresiz ön çamurluğu sökmüştüm.ön çamurluğu sökerseniz cbf150 her yerde gider. :cat:

osmaniyeli
26 Şubat 2009, 22:17
bi kaç kere denize giderken lastiğim patladı
100kh motom varken
hele birinde deniz kumunda çok çabalamışım denizden çıktımki lastik inmiş denizkumu ince ince delikler açmış iç lastiğe
bi kaç kere de sinirim bozuldu
lastikte hiç hava yokken bindim geldim denizden 30km
jantta lastikte sizlere ömür tabi jantı öyle kullandım ondan sonra
dublex lastik var şimdi 5-6 aydır hiç patlamadı
bi önceki dublex 2 kere patladı bi senede
şamriyelli lastik dış lastik eskiyince 2-3 haftaya bir patlıyordu
onun haricinde 6-7 kere yolda kaldım motor bozulduğunda ama hemen hemen hepsi benim hatamdı çin malı motora çin işkencesi yaptığımdan oldu tabi

fernando
26 Şubat 2009, 22:24
Bir önceki motorum er-5 idi.Bu makinenin kronik rahatsızlığı karbüratör memelerinden birinin tıkanması hadisesidir.özellikle uzun yol yaparken ucuz mazot satan ne idüğü belirsiz benzinliklerden tortulu benzin alındığı zaman veya rezervenin sonuna kadar kullanıldığı zaman zaten iğne kadar olan karb. memesi tıkanıyor ve 2 silindir olan motor tek silindire kalıyor.Uzun yolda gece vakti 2 defa başıma geldi.Bir sefer jikleyi açıp gazı kökledim bi süre sonra pisliği attı motor bi anda roketledi.Bi seferinde hiç bişey kurtarmadı geceyi tekirdağ'da geçirdim.Buji kesme hadisesi de pis bişiidir.2 defa başıma geldi; motor önce güçten düşüyor sonra teklemeye ve vuruntulu çalışmaya başlıyor.bi silindirde yanma olmamasına rağmen silindire benzin dolmaya devam ediyor,bir süre sonra hava filtresi benzinle doluyor ve motor boğuluyor.yağa göre ince olan benzin alev ve yağ segmanlarından geçerek kartere iniyor ve yağlama yağına karışıyor,çok tehlikeli yangın çıkabilir,yatak sarabilir.2 defa benzin hortumum çatladı/delindi.birinde gündüz vaktiydi eczaneden serum lastiği aldım depoyu söküp hortumun yerine onu taktım kelepçeyle sıktım diğerinde gece çok geç vakit ,alakasız bi hortum buldum onu taktım ve yola devam.Çok çile çektim çook ama hepsine değer motorculuğu seviyorum...

askon
26 Şubat 2009, 22:28
ethemm76 kardeş haklısın biz motor tamırcisine uyduk ama en kısa zamanda ön lastiğimi değiştireceğim gecenlerde arka lastiğimesescıkaracak kadar büuyuk bır demır parcası saplanmıştı dubles olduğu icin lastıkciye kadar gıttım dedığin gibi ya ön lastık olsaydı.

osmanba
26 Şubat 2009, 22:30
Günlük geziden dönerken yolda kalmıştım. Motosikletin arızası uzun zaman geçmesine rağmen periyodik bakımını yapmamamdan kaynaklanmıştı. Arıza hava karmasından sonra ormanlık alanda oluştu.Motosikleti sota bir yere birakarak diğer arkadaşın motosikleti ile eve döndük. Arızanın onarılması için gereken yedek parça ve anahtar takımlarını alarak motosikletin bulunduğu ormana gittik. Tamami 45 dakika içinde arızayı onararak yola devam.... Arıza; arka tekerlekte dişlinin altında bulunan yumuşak kalkışı sağlayan burçlara geçen 4 adet saplamanın kesilmesinde ibaretti.

ethemm76
28 Şubat 2009, 01:42
ilk motorum mondi 150 hs idi. performansını denemek için bi gün depoyu fulledim. Düştüm yola. Mevsim yazdı. ve 25-30 derece sıcaklık vardı. Benzin bitenekadar gidicem dedim hiç motor kapatmadan. Bakalım ne olucak arıza vericek mi ? Yolda kalıcakmıyım :) Korkunç bi meraktı. Ama inanın 2 saat 15 dk motor kapatmadan benzin göstergesi kırmızıya gelenekadar yol yaptım. Banamısın demedi. O gün bide kısa kolla çıkmıştım. Kollarım çok kötü yanmıştı. Akşam uyuyamamıştım o yüzden. Çan+Çin vs ama bakımlarını aksatmıyordum ve 18000 km sorunsuz kullanmıştım.

kdzli
26 Mart 2009, 14:08
Antalya dağlarında bws nin arka lastiğinin yarılması sonucu birde Antalya ısparta yolunda segman yapışması sonucu yolda kaldım.Arkadaşlar sağolsun.

siyahatmaca
26 Mart 2009, 14:29
Yeni aldığım Keeway Süperlight ile dün evden çıktım. Motora 1, 2 , 3 derken yavaşladım, 2'ye alayım dedim, olmadı, boşa falan filan derken nafile.. Sağa sinyal verdim, durdum. Bi baktım ki vites pedalı gövdeye bağlı olan yerden kırılmış. Motoru tekrar çalıştırmam için boşa almam lazım 3 viteste kalmış. Çubuktan elimle yapayım dedim olmadı. Netice Serhat ustaya kadar ite ite debriyajı sıkarak götürdüm.
Neticede şunu öğrendim ki; motor viteste iken tabii ki debriyaja basıp ayak marşı ile çalışıyormuş...
Öğrendik ama hiç olmazsa bilmeyen arkadaşlar varsa, inşallah başlarına gelmez ama gelirse de akıllarında olsun....

artiiist
26 Mart 2009, 15:01
ilk şehirler arası yolculugumda tam ankarya varmak üzereyken motor tık dedi ve yıgıldı kaldı..rölantide çalışıyodu ancak gaza dokununca stop ediyordu..karburator dedim söktüm temizledim..buji dedim söktüm bi sorun yok..servise götürdüm pislik yapmış sıfır motor dedi..ama sorunun bunlarla alakası yok..güneşin alnında 3 saatin sonunda o sinirle tüm motoru söktüm..sorun cdi ateşleme devresinden çıkıp bujiye giden kablolardan 1 tanesi çıkmış..atlmayı bujiden değil de çıkan kablonun arasından yapıyordu..taktım ve daha da sorun olmadı..özellikle akşam saatinde kaldıgım için ve kimse de durmadıgı için cidden zor durumdu..özellikle köpeklerden çok korkmuştum..:)

t.madde
26 Mart 2009, 15:10
Yagmurlu Havada ızmırden Manısaya Gıdıyoduk Gece 12 Cıvarı Bornavada Benzıncıde Durup Depoyu Fulledım Kontagı Acttıgımda Motora Elektırık Gelmıodu Akuyu Soktuk Kutup Baslarına Fılan Baktık Saglamdı+kuruydu Hasarı Anlamadık Bıraz Bekledık Ayakmarsıyla Motoru Calıstırdık Kontagı Kapattık Tekrar Actık Elektırık Gelıodu Yola Devam Ettık Manısaya Geldık ısımızı Hallettık Sorunsuz ızmıre Donduk Aradan Bı Kac Gun Gectı Sehır ıcınde Aynı Sorunu Tekrar Yasadım Motorcuma Yakındım Goturdum Sıgortasını Actı Sorunu Hallettı Mototum Mondıal 151 Rs 1400 Km Deydı Bıdaha Sorun Yasamadım

stubborn
26 Mart 2009, 15:21
arkadaşlar bende yaklaşık 2 hafta önce akşam saat 21.00 gibi lastik patlaması sonucu yolda kalmıştım :( ve o saatte takribi 4 km gitmek zorunda kalmıştım :(
buradan şunu anlıyorum motorunuzun lastikleri tubless e tamir için şu köpüklerden şart ....