PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motorum çok çabuk ısınıyor nedeninin bilen beri gelsin



dede350z
26 Şubat 2009, 10:05
arkadaşlar motorum yağ yakıyordu contaları eskimişti yağ sızdırıyordu motoru çalıştırınca sesi su motoruna benziyordu tamir etmeye karar verdim silindirini değiştirdim contalarıda yeniledim şimdi motoru çalıştırdıktan 2 dakika sonra acayip ısınıyor birde motor yine su motoru gibi çalışıyor ayrıca ilk çalıştırdığımda yine motordan duman atıyor rölantide iken titriyor motor. Sebebi nedir acaba bilen veya bir fikri olan paylaşırsa güzel olur.
NOT: SEVGİLİ ARKADAŞLAR TAMİRCİYE GÖTÜR DİYE YORUMLAR KABUL EDİLMİYOR.
SAYGILAR...:cherry:

Endurocu01
26 Şubat 2009, 10:27
duman atmasının sebebi hala yağ yakıyor,sibop keçelerine bir bak derim

dede350z
26 Şubat 2009, 11:18
peki motorun aşırı ısınmasının sebebi ne olabilir

mach1
26 Şubat 2009, 11:21
Eğer sekmanlar sağlamsa yine yağ yakıyorsa subap lastiklerindendir.Su motoru gibi çalısıyor demişin egzoz contasına baktır o yanmış veya egzoz manifoldunda çatlak felan vardır.Titreme zaten bizim motorlarda:)Isınma ise yağ eksik olabilir adanada yaşadığına göre castrol 20w40 kullana bilirsin,Hava soğutmalı olduğu için durduğun yerde rolantide bırakırsan çabuk ısınır:)

dede350z
26 Şubat 2009, 12:29
sağolun arkadaşlar tavsiyeleriniz için dediklerinizi yapacağım

mobiprofesör
26 Şubat 2009, 12:36
Eğer sekmanlar sağlamsa yine yağ yakıyorsa subap lastiklerindendir.Su motoru gibi çalısıyor demişin egzoz contasına baktır o yanmış veya egzoz manifoldunda çatlak felan vardır.Titreme zaten bizim motorlarda:)Isınma ise yağ eksik olabilir adanada yaşadığına göre castrol 20w40 kullana bilirsin,Hava soğutmalı olduğu için durduğun yerde rolantide bırakırsan çabuk ısınır:)

:cat::cat::cat::cat::cat:

buna ilave ısınmasının nedeni avansa ve sbop ayarlarına bağlıdır,sbopları elden gecirmelisin,bu tür olaylarda arkaşın belirttiği gibi sbop yağ lastiklerinden olabilir,zamanla sertleşiyor,
titremeyi şasi çok fazla alıyorsa makina takozlarınada göz atmalısınız

Makine
26 Şubat 2009, 12:52
Duman motoru soğukken ilk çalıştırma da mı çıkıyor?
Çok ısınıyor derken ne kadar bir sürede? Çok ısındığını nasıl anlıyorsun? Sıcaklığı nasıl ölçüyorsun?
Titreme motor ısındıktan sonra da devam ediyor mu? Soğukken ki titreme ile aynı mı?

dede350z
26 Şubat 2009, 13:05
Duman motoru soğukken ilk çalıştırma da mı çıkıyor?
Çok ısınıyor derken ne kadar bir sürede? Çok ısındığını nasıl anlıyorsun? Sıcaklığı nasıl ölçüyorsun?
Titreme motor ısındıktan sonra da devam ediyor mu? Soğukken ki titreme ile aynı mı?

evet ilk çalıştırmada duman atıyor.
çok ısınıyor dediğim olay çok çabuk ısınıyor çalıştırdıktan 2 dk sonra eksoz ve motor kısmı ısınıyor bu normalmi
evet ama titremeden çok beni rahatsız eden motorun çalışma sesi su motoru gibi mübarek :pr:

bide bu avans dediğiniz olay sente ayarı avansımı oluyor peki bu nasıl yapılıyor ?

mobiprofesör
26 Şubat 2009, 13:12
ewet avans=sentedir , bakmadan buna karar vermek zor,avans sboplu motorlarda üst kapağı açılarak yapılır ve bilincsiz yapıldığında sbopları dahi kırabilirsiniz,tamir haneye yada bilen birine gitmenizi öneririm bu şekilde sonuç alabileceğinizi sanmıyorum,soğukken yağ atıp ısınınca kesiyorsa işte sbop kecelerinden yapar,sertleşmiş demekki,ısınınca gevşeyip göreve devam ediyodur,illaki üst kapağının görülmesi gerek

babaçi
26 Şubat 2009, 13:17
tamirciye götür diyeceğim o zamanda kızacaksın:)

tam olarak bilmediğin ve kendi başına tamir etmeye çalıştığın sürece sorunların hiç bitmeyecek,önceki açtığın başlıklarda anlatmak istediğimiz buydu.

bu başlıkta sana herkes motordaki bir sorundan kaynaklandığını farz ederek cevap vereceklerdir.

belki yanlış bir montaj yaptın:pale:

septimus
26 Şubat 2009, 13:27
Arkadaşım silindiri değiştirdim demişsin..piston ve sekmanları değiştirmedin anlaşılan ? Sekmaları iyi yerleştirmediysen, yanlış (ters vs.) yerleştirdiysen de ısınma başına gelebilir. (motorunun piston -sekman yapısını tam bilmiyorum ama bazı motorlarda sekmanı ters takabiliyorsun) Motorun yenilendiğinde alışana kadar biraz ısınması bence normal, ilk aldığın günden farklı bir ısınmamı bahsettiğin ? Normalden fazla ısınıp ısınmadığını, motorun iyice ısındığını düşündükten sonra kapatıp tekrar marş basarken marşın zorlandığını hissedersen anlayabilirsin. Tabi en kesin çözüm fabrika verilerini bulup, ölçerek karşılaştırmaktır.

mertyagci
26 Şubat 2009, 13:29
Kayışada bir baktır derim.

Makine
26 Şubat 2009, 13:32
Peki ilk çalıştırmada zorlanma var mı?

mobiprofesör
26 Şubat 2009, 14:02
Kayışada bir baktır derim.

vitesli motorda kayış olmaz,otomatik vites harici tabiğki,

babaçi
26 Şubat 2009, 14:05
vitesli motorda kayış olmaz,otomatik vites harici tabiğki,

bahsedilen motor scooter :cat:

mobiprofesör
26 Şubat 2009, 14:16
bahsedilen motor scooter :cat:

ewet haklısın arkadaş motorun vitesli yada otomatik olduğunu belirtmemiş,ben kafamda vitesli motor olarak canlandırdım,buna göre yazdım,ama scoter die belirtmemiş,afedersiniz :salut::salut::salut:

dede350z
26 Şubat 2009, 16:29
arkadaşlar scooterlarda egsoz manifoldu hangi parça ben aradım bulamadım yardımcı olursanız sevinirim mümkünse resim varsa daha iyi anlarım

anılyuksel
26 Şubat 2009, 16:34
arkadaşım 2 dakika sonra ısınıyo demişsin o normaldir gerçekten ısındığı zaman zaten şişer ve gaz yemez ayrıca sende elini değdirdiğinde elin yapışır sonuçta içeride bi yanla olayı oluyo okadar ısınma normal bide bazı motorlarda manifolt olmaz egzozla birleşiktir seninkini bilemiycem ama benim bianchi öyle mondialde 2 parça manifolt ve kazan şeklinde

deli_mavi
26 Şubat 2009, 17:58
Hocam sente ayari kacik calisiyor olmasin????
bu kaniya nasil vardim
1-duman atmasi
2-cabuk isinmasi
3-patlama su motoru gibi diyorsubn vuruntulu...

Vala bence sente ayarina baktir bi derim....

tgb_303
26 Şubat 2009, 22:18
sılındırı degıstırdıgıne gore senteyıde oynadın haliyle demkkı senteyı bılıosun motor ıkı dkada egzoz ve sılındırden ısnıyor demıssın egzoz manıfoldu cok cabuk ısınır ztn halıyle sılındırdee eger sılındır elını yakmıyor ıse normal :) bu arda duman atmaya gelınce bazı cın malı sılındırler yag yakıor bu bır gercek:)SAYGILAR

dede350z
26 Şubat 2009, 23:10
dostum zaten sente ayarını tamirciye yaptırdım ama ben tamircilerin hiçbirne güvenmiyorum işi biliyolar ama tam yapmıyorlar bu sente ayarını bende biliyorum ama ince iş diye tamirciye götürdüm işte böyle oldu bu sente ayarını ince bir şekilde anlatacak arkadaş yokmu beyler benim tek takıldığım konu ateşlemeye avans veriliyormuş onu tam olarak nasıl yapabilirim. Lütfen bilen varsa anlatsın

Endurocu01
27 Şubat 2009, 10:42
dede350 kanalda izzet usta var ona götür,kardeşide erhan ilgilenirler,
camgözü geçiyorsun,bisiklet ve motor satan ilhanı geçiyorsun 20 mt ilerde solda
telefonu 227 45 60

yürekçe
27 Şubat 2009, 11:42
arkadaşlar motorum yağ yakıyordu contaları eskimişti yağ sızdırıyordu motoru çalıştırınca sesi su motoruna benziyordu tamir etmeye karar verdim silindirini değiştirdim contalarıda yeniledim şimdi motoru çalıştırdıktan 2 dakika sonra acayip ısınıyor birde motor yine su motoru gibi çalışıyor ayrıca ilk çalıştırdığımda yine motordan duman atıyor rölantide iken titriyor motor. Sebebi nedir acaba bilen veya bir fikri olan paylaşırsa güzel olur.
NOT: SEVGİLİ ARKADAŞLAR TAMİRCİYE GÖTÜR DİYE YORUMLAR KABUL EDİLMİYOR. SAYGILAR...:cherry:


o zaman yorum yapmak anlamsız...:bounce:

demirgursel
27 Şubat 2009, 12:12
dostum zaten sente ayarını tamirciye yaptırdım ama ben tamircilerin hiçbirne güvenmiyorum işi biliyolar ama tam yapmıyorlar bu sente ayarını bende biliyorum ama ince iş diye tamirciye götürdüm işte böyle oldu bu sente ayarını ince bir şekilde anlatacak arkadaş yokmu beyler benim tek takıldığım konu ateşlemeye avans veriliyormuş onu tam olarak nasıl yapabilirim. Lütfen bilen varsa anlatsın

arkadaşım motoru yeniledim demişsin motor silindir piston yeniyken aşırı ısınır, açılınca normale dönecektir
ve ne kadar kızsanda :mrgreen: tamirciye götür diyeceğim.tamirciler işi bilipte tam yapmıyor yaklaşımın çok yanlış, dünkü bisikletçi bugün motorcu olmuş tamirciye gidersen öyle olacaktır.sen iyi bir tamirci ayarla kendine:cat:

eagerman27
23 Mayıs 2009, 20:16
sana şu şekilde yardımcı olayım o motorun kapağını tekrar sök yeni subaplar ve subap yayları al ve kapağı sanayiye götür büyük ihtimalle atıklık var kapağında veya yeni üst kapak al(kastım subapları ve yayları barındıran kapak) yeni pistona segmanları düzgün bir şekilde tak ters takma sonrasında güzel bir subap ayarı yap burası önemli bunu düzgün yapmazsan subaplar silindire çarpar ve subapların yamulur veya kırılır yaptığın iş bir şeye benzemez kolay gelsin

blt_59
23 Mayıs 2009, 20:26
sana şu şekilde yardımcı olayım o motorun kapağını tekrar sök yeni subaplar ve subap yayları al ve kapağı sanayiye götür büyük ihtimalle atıklık var kapağında veya yeni üst kapak al(kastım subapları ve yayları barındıran kapak) yeni pistona segmanları düzgün bir şekilde tak ters takma sonrasında güzel bir subap ayarı yap burası önemli bunu düzgün yapmazsan subaplar silindire çarpar ve subapların yamulur veya kırılır yaptığın iş bir şeye benzemez kolay gelsin

tamirciye götürmessen olacagı buydu hadi bakalım nasıl yapıcan :):cherry:

fullthrottle
23 Mayıs 2009, 21:21
vitesli motorda kayış olmaz,otomatik vites harici tabiğki,

manuel şanzumanlı motorlarda da kayış olur, hatta pek çok chopper kayış aktarmalı üretilir.

triumph_1942
23 Mayıs 2009, 21:43
Silindir değiştirdim demişsin , silindiri değştirdiysen mutlaka egzantrik zincirini ve dişlisinide sökmüş olmalısın . dişli kamalı olduğu için yanlış taktığını sanmıyorum ama zinciri takarken bir yada birkaç diş kaydırdın.

böyle yaptıysan motor ısınacağı gibi patırtılı çalışır.

ikinci bir ihtimal daha var

o da şudur krank milinin alternatör tarafındaki alternatör rotorunu sabitleyen somun gevşemiş , oradaki kamayı yemiş ve ateşleme sente ayarı bozulmuş olabilir.
bu şekilde de motor aşırı ısınır, zor çalışır ve patırtı yapar.
orayıda kontrol et/ettir.

duman olayı muhtemelen siboplardan kaynaklanıyor ama bu ısınma yaptırmaz. ona ayrıca baktırırsın.