PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : arkadaşlar motorum bozuldu lütfen yardım..?



espri kutusu
25 Şubat 2009, 22:09
arkadaşlar biliyorsunuz ki 10 gün önce ybr 125 aldım, herşey çok güzel giderken bugün sorun çıktı. motorun marşına basıyorum çalışıyor. (tabii bu yazdıklarımın hepsi orta sehpa üzerinde ve arkada teker havadayken) sonra vitesi 1 e takıyorum elimi debrajdan çekiyorum ve gaza basmıyorum, normalde motorun stop etmesi lazım ama motor stop etmiyor aksine orta sehpadayken ve arkada teker havadayken teker dönüyor. vitesi 2 ye alıyorum ve elimi debrajdan çekiyorum motorun arka tekeri daha da hızlanmaya başlıyor. tabii bu yazdıklarımın hiç birinde gaz açmıyorum. sonra 3 derken vitesi boşa alıp sehpadan indirip üzerine biniyorum ve vitesi tekrar 1 e alıyorum, biraz önce dönen teker aksine teker yere değince dönmüyor. vitesi 1 e alıyorum ve kavramaya getirip gazı biraz daha açıp debrajdan elimi çekiyorum ama ne fayda motor olduğu yerde duruyor vitesdeyken.motor vitesdeyken elimi debrajdan yine alıyorum motor stop etmiyor. açıkçası bişey anlamadım ve birazda korktum motora bişey mi oldu diye. anlayan arkadaşların bana yadım etmesini rica ediyorum:salut::salut::salut::salut::rendeer:

osmaniyeli
25 Şubat 2009, 22:13
sehpada 1 e attığında stop etmemesi normal rölantin az fazla ise

benim tahminim balatan yarım kavrıyor ağırlık binince kaçırıyor gibi

patron_58
25 Şubat 2009, 22:13
korkacak bişey yok bütün vitesli motorlar öyledir sehpadayken .ama indiripte vitese alınca stop etmiyosa kork.

E-M-R-E
25 Şubat 2009, 22:16
rolantiden olması ihtimal. .

redlıne
25 Şubat 2009, 22:19
debrıyaj balatan bıtmıs gıbı gorunuyo

espri kutusu
25 Şubat 2009, 22:20
sehpada 1 e attığında stop etmemesi normal rölantin az fazla ise

benim tahminim balatan yarım kavrıyor ağırlık binince kaçırıyor gibi
hocam rölanta konusunda haklısın, acemi ve havalar soğuk olduğu için 2-3bin devir arası yaptım. peki hocam nasıl ayarlıcam onu?

korkacak bişey yok bütün vitesli motorlar öyledir 10 senelikmotor tecrübeme dayanarak söylüyorum.

hocam motor yerdeyken ve vitesteyken de stop etmiyor.


debrıyaj balatan bıtmıs gıbı gorunuyo

motoru aldığım usta yeni değiştirdim demişti bana. ama sizin söylediklerine göre üçkağıtçılık yapmış heralde

osmaniyeli
25 Şubat 2009, 22:30
debriyaj kolunu biraz gevşet halatı sıkmasın çok
belki normale döner ama balatan bitmişse yapacak bişey yok değiştireceksin

balatanı eğer tam ayarlatmazsan ne yazık ki
yarım saatte bile bozabilirsin
belki adam yeni değiştirmiş olabilir ama tam ayarlamamışsa balatan bitmiş olabilir
balata 10lira 5 parçası
25-35 lira da takma parası ver fazla verme
değiştirmişken balata ara sacını da değiştir

debriyaj kolunu biraz gevşet halatı sıkmasın çok
belki normale döner ama
dediğim gibi debriyaj halatını tam ayarlatmalısın yoksa balatan
çok çabuk eskiyebilir

espri kutusu
25 Şubat 2009, 22:32
debriyaj kolunu biraz gevşet halatı sıkmasın çok
belki normale döner ama balatan bitmişse yapacak bişey yok değiştireceksin

balatanı eğer tam ayarlatmazsan ne yazık ki
yarım saatte bile bozabilirsin
belki adam yeni değiştirmiş olabilir ama tam ayarlamamışsa balatan bitmiş olabilir
balata 10lira 5 parçası
25-35 lira da takma parası ver fazla verme
değiştirmişken balata ara sacını da değiştir

debriyaj kolunu biraz gevşet halatı sıkmasın çok
belki normale döner ama
dediğim gibi debriyaj halatını tam ayarlatmalısın yoksa balatan
çok çabuk eskiyebilir

anladım hocam teşekkür ederim, ama şimdi ben motorun başına gidip ne yapabilirim bu konuda?

osmaniyeli
25 Şubat 2009, 22:35
anladım hocam teşekkür ederim, ama şimdi ben motorun başına gidip ne yapabilirim bu konuda?

dediğim gibi bisiklette fren halatını gevşetirsin aynısını yap
debriyaj kolunun halatını biraz gevşet bi dene belki olur
olmazsa balatanı değiştir

balatanı da 10 liralıktan al zaten
adamlar iyisi orjinalideyip kötü balatayı takıp 50 tl nı alabilir dikkat

iyi balata istiyosan honda titanın balatasını al senin balatanın aynısı
honda balatası çin malı değil 50 tl ama 10 lığı al dediğim gibi

espri kutusu
25 Şubat 2009, 22:38
dediğim gibi bisiklette fren halatını gevşetirsin aynısını yap
debriyaj kolunun halatını biraz gevşet bi dene belki olur
olmazsa balatanı değiştir

balatanı da 10 liralıktan al zaten
adamlar iyisi orjinalideyip kötü balatayı takıp 50 tl nı alabilir dikkat

iyi balata istiyosan honda titanın balatasını al senin balatanın aynısı
honda balatası çin malı değil 50 tl ama 10 lığı al dediğim gibi

hocam çok teşekkür ederim, şimdi inip dediğii yapıcam, birazdan yazarım neler olduğunu...

osmaniyeli
25 Şubat 2009, 22:38
bekliyoz merakla:)

espri kutusu
25 Şubat 2009, 23:07
bekliyoz merakla:)

hocam değişen bişey olmadı:pale: babamda sizler gibi debraj balatası bitmiştir diyo, daha doğru düzgün motoru kullanamdan masraf çıkarmaya başladı:salut: hadi hayırlısı bakalım

Özer
25 Şubat 2009, 23:54
Paniğe gerek yok...olur böyle aksilikler.
Motosiklet kaç km de ki balatası bitmiş olsun? soruna gelince.
1-Debriyaj telini biraz daha gevşet ki kavrama artsın.
2-Debriyaj balatası değişecekse git kendin orijinalini al ve servise taktır.

draggy
26 Şubat 2009, 11:46
Debriyaj telinin motor bloğuna bağlantısını sağlıyan bir çubuk var teli tutan, bu çubuk yağsız kalmışsa, sen debriyaj sıksanda sıkmasan da takılı kalabilir, sw40 yağla bir yağlar mısın, elinle ileri geri oynat, eğer zorlaşıp takılıyorsa içine pislik girmiştir ya da yağsız kalmıştır... Eğer bu sağlamsa debriyaj balataların bitti ya da yayların gevşedi...

mobiprofesör
26 Şubat 2009, 12:31
vitesli olan her motor sehpada teker boş iken kesinlikle döner bu çok normal,sehpadan indirdiğinde motor yüke bindiği için yürümemesi çok normal buradaki asıl sıkıntı ,motorun üstündesin vitese taktın frenlerini sık,gaz vererek devriyajdan elini sonuna kadar saldığında motorun stop etmiyorsa balataların bitmiş demektir,devriyaj balatalarının durumunu anlamanın en iyi yolu budur,bu şekilde stop ederse motorun çok sağlıklıdır saygılar

espri kutusu
26 Şubat 2009, 21:05
vitesli olan her motor sehpada teker boş iken kesinlikle döner bu çok normal,sehpadan indirdiğinde motor yüke bindiği için yürümemesi çok normal buradaki asıl sıkıntı ,motorun üstündesin vitese taktın frenlerini sık,gaz vererek devriyajdan elini sonuna kadar saldığında motorun stop etmiyorsa balataların bitmiş demektir,devriyaj balatalarının durumunu anlamanın en iyi yolu budur,bu şekilde stop ederse motorun çok sağlıklıdır saygılar

öncelikle diğer arkadaşlara tavsiyeleri ve verdiği bilgiler için teşekkür ederim.

şimdi hocam dediğin gibi motor askıdayken tekerler dönüyor ve dediğine bu normal. üzerine oturup vitese taktığımda ve debriyajı bırakıp gaz verdiğimde veya debriyajdan direk elimi çektiğimde motor stop etmiyor. yazdığınız gibi balata birmiş sanırım.

şimdi tek sorunum motoru tamirciye nasıl götürücem, en yakın motor tamircisi 1km uzakta. motor vitese de geçmiyor ki üzerine binip götüreyim? şimdi nasıl yapayım sizce...?:silent:

sedat_57
26 Şubat 2009, 21:17
bence o motorun hiç bi sorunu yok saat gibi:)

espri kutusu
26 Şubat 2009, 23:28
bence o motorun hiç bi sorunu yok saat gibi:)

nasıl yani hocam anlamadım?:silent:

aparat
26 Şubat 2009, 23:39
çözdünmü sorunu :silent:

espri kutusu
27 Şubat 2009, 19:42
sorunum çözülmedi de sedat_57 hocamın dediğini anlamadım? yani nasıl sorunu yok:silent:

kevın
27 Şubat 2009, 19:49
Sedat espri yapmıştır herhalde :) motor ayakta ve viteste iken debriyajı bıraktığında stop etmiyorsa bu problemdir. Bunu da mobiprofesör gayet güzel açıklamış. Senin yapman gereken ya motorcuya durumu anlatıp onun malzemesiyle gelmesini sağlamak ya da uygun bir zamanda motoru ittire ittire tamirhaneye götürmektir.Daha bilgili arkadaşların önereceği başka çözümler varsa yardımcı olsunlar lütfen. Umarım en kısa zamanda problemin üstesinden gelir ve iki teker yaşamına devam edersin saygılarr:)

sedat_57
27 Şubat 2009, 21:20
yaw bu problem mi şimdi benmi yanliş anladim yoksa orta ayaktayken vitese takım debriyaji biraktiginda teker dönmeye başliyor bundan daha dogal ne olabilirki... motor yükte olmadigi için stop etmez birazda rölentin yüksekse aheste aheste döner kendi motorumdan biliyorum kafadan atma degil yinede siz servise götürün açıklayıcı olmasi için

osmaniyeli
27 Şubat 2009, 21:25
yaw bu problem mi şimdi benmi yanliş anladim yoksa orta ayaktayken vitese takım debriyaji biraktiginda teker dönmeye başliyor bundan daha dogal ne olabilirki... motor yükte olmadigi için stop etmez birazda rölentin yüksekse aheste aheste döner kendi motorumdan biliyorum kafadan atma degil yinede siz servise götürün açıklayıcı olmasi için

devamı da var
sehpadan alınca 1 e takınca motor gitmiyormuş

@esprii kutusu
sen halatı gevşetememiş olabilirsin
halatın motorun üstüne geçen kısmını çıkar yani halatı iptal et bi de öyle dene diyeceğim ama
büyük ihtimal olmaz

sedat_57
27 Şubat 2009, 21:45
devamı da var
sehpadan alınca 1 e takınca motor gitmiyormuş

@esprii kutusu
sen halatı gevşetememiş olabilirsin
halatın motorun üstüne geçen kısmını çıkar yani halatı iptal et bi de öyle dene diyeceğim ama
büyük ihtimal olmaz

abi ozaman balata bitmiş olmasin yaw gitmedigine göre ama balata btmiş olsa bile bagara bagara gider yine gider tahminimce

espri kutusu
27 Şubat 2009, 23:27
arkadaşlar sağolun yorumlar ve bilgiler için. dediğiniz gibi her halukarda motora kavrama yaptırmam lazım, yoksa 1km mesafeyi hele hele yokuş yukarı itmek biraz zor değil benim için imkazsız gibi bişey, ama dediğiniz ayarların hepsini pazar günü tekrar denicem olmadı motorcuyu eve kadar getirticem. başka yolu yok sanırım.

birde arkadaşlar sizlere birşey sorucam bu balata ile illgili. internette bir kaç siteye baktım balata fiyatı 3-6tl arası değişiyo, bu titan balataları dediğiniz balatalar. birde bunların 4 lü 5 lisi var, acaba bunlar tek takılıp diğerleri yedek olarak mı kullanılıyo, yoksa hepsi takım şeklinde mi takılıyor?

osmaniyeli
27 Şubat 2009, 23:48
http://www.rialli.com/urunler/cin-grubu/37_disli-grubu/3627__rialli-debriyaj-balatasi-ybr-5-parca-ms1024/
balata 5 tane olur ve 5 i birden takılır
(edit ybr de 4 müş)
motoru boşa al lastiklerinde de hava varsa çık rahat rahat itersin motorcu kolay kolay eve gelmez
değil 1 km 10 km bile itebilirsin aslında ama emek ister biraz
balata yı da ybr balatası olarak alabilirsin ben titan dedim ama onu dememin sebebi
ybr ne yazıkki çin de üretiliyor ve sen orjinal ybr balatası da alsan çin malı balata alacaksın yani:P
bu yüzden titanın baatası daha kaliteli olur diye dedim
benim motorum da çin malı her parçasını orjinal alıyorum ve çok ucuza
çünkü daha kötü parça yok benim motoya orijini çin:queen:
balata internette 5-8 lira ama motorcu 10 lira der ona

PIERzig
27 Şubat 2009, 23:50
arkadaşlar sağolun yorumlar ve bilgiler için. dediğiniz gibi her halukarda motora kavrama yaptırmam lazım, yoksa 1km mesafeyi hele hele yokuş yukarı itmek biraz zor değil benim için imkazsız gibi bişey, ama dediğiniz ayarların hepsini pazar günü tekrar denicem olmadı motorcuyu eve kadar getirticem. başka yolu yok sanırım.

birde arkadaşlar sizlere birşey sorucam bu balata ile illgili. internette bir kaç siteye baktım balata fiyatı 3-6tl arası değişiyo, bu titan balataları dediğiniz balatalar. birde bunların 4 lü 5 lisi var, acaba bunlar tek takılıp diğerleri yedek olarak mı kullanılıyo, yoksa hepsi takım şeklinde mi takılıyor?

http://www.motoliz.com/index.php?p=show&pid=1541&k_id=71&kn=71

4 deb. balatası + 3 saç takılıyor

4 deb. 7*4=28 3*4=12 > 40 ytl tabii orijinal parça için :cat:
Bazı servisler de 20+20 fıyatını veriyor

facia42
28 Şubat 2009, 00:00
arkadaşm allah sabır versin kaç gündür uğraşıyorsun en kısa zamanda düzelmesini diliyorum

CİHAN
28 Şubat 2009, 00:37
debriyaj balatası bitmiş arkadaşım,
senin en kısa zaman da debriyaj balatası alman gerekiyor, sanırım acemisin, ondan olabilir, her acemi motorcunun kullanıdıgı gibi yani yolda giderken sol elin debriyaj kolunun üzerinde yarım kalıyorsa el alışkanlıgı olmuştur, en kısa zaman da bu alışkanlıktan vazgeçmelisin.

Kartal23
28 Şubat 2009, 00:49
Komşum....
Hem hayırlı olsun... Hem de ilk sorunla için bunalmasın... Debriyaj balatanı değiştir. Tabelanın orada ki oto sanayinin içinde motosiklet tamircisi var...

espri kutusu
28 Şubat 2009, 20:43
arkadaşlar hepinize vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim. bugün akşam işten gelirken motorcuya uğradım, eleman 25 yaşlarında, dükkanın önünde srad750,titan,ybr tarzı motorlar var. dedim belki gerçektende motor aksamından iyi anlıyordur diye daldım içeri, elemana sordum, ustalık+balata=50 tl dedi, birde sanırım bu balatalar iki çeşit oluyormuş elemanın dediğine göre. dediği tam olarak şu" elimde iki çeşit balata var, biri bakalit diğeride alüminyum dedi, bakalit normal bir balata dedi, alüminyum bakalite göre daha kaliteli ve dayanıklı dedi, bakalite ustalık ve balata 50tl dedi, alüminyuma ustalık ve balata 80tl dedi" acaba gerçekten de iki çeşit mi bu balatalar, bir de 50tl nasıl fiyat sizlere göre? birde arkadaşlar elemana dedimki "motoru vitese alıyorum ama motora gaz verince hareket etmiyor" dedim, adam da bana " debraj balatanda bitmiş olabilir dedi veya otomatiği de takılı kalmış olabilir " dedi, bu otomatik mevzunusu nedir, bilen bir arkadaş bana bunun açıklamasını yapabilirmi?


Komşum....
Hem hayırlı olsun... Hem de ilk sorunla için bunalmasın... Debriyaj balatanı değiştir. Tabelanın orada ki oto sanayinin içinde motosiklet tamircisi var...

sağolasın komşum, o dediğin tamirciiyi biliyorum, fatih sanayi sitesinin içinde değil mi:silent:, yarın öğlene doğru oraya da gidicem bakalım ne fiyat çekecek adamlar. orası uygun bişey derse olmadı ona götürücem..

saltano
01 Mart 2009, 14:31
baskı balatanlanla sacının degişmesi lazım

arkadaşım kusura bakma yazmışsın görmedim

espri kutusu
01 Mart 2009, 20:07
teşekkürler hocam, bugün değiştirttim bugün motorcuya. bayağı bi bayıldım ama motor ilk aldığımkinden daha seri ve gaz kolu olsun, debriyaj ve fren kolları olsun yumuşacık oldu. sonunda binebiliyorum artık:mrgreen: balata ve sacları herşey dahil 85 lira tuttu.

osmaniyeli
01 Mart 2009, 20:30
iyi hadi bakalım gözün aydın motora devam
olur böyle fiyatlar senede 200-300 harcasan dahi motoruna değer
ama sen takmaya başlarsan ileriki yıllarda 10-20 liraya kurtarırsın olayı
başka ustaya götürürsen de en az 40-50 lira alırdı 100 lira isteyenleri de duyuyoruz:)
artık ustanın dürüstlüğüne kalmış eğer kötü parça takmışsa ayıp o ustaya
neyse önemli olan senin motoruna şu anda binmen ve kafanın rahatlaması

espri kutusu
01 Mart 2009, 20:54
iyi hadi bakalım gözün aydın motora devam
olur böyle fiyatlar senede 200-300 harcasan dahi motoruna değer
ama sen takmaya başlarsan ileriki yıllarda 10-20 liraya kurtarırsın olayı
başka ustaya götürürsen de en az 40-50 lira alırdı 100 lira isteyenleri de duyuyoruz:)
artık ustanın dürüstlüğüne kalmış eğer kötü parça takmışsa ayıp o ustaya
neyse önemli olan senin motoruna şu anda binmen ve kafanın rahatlaması

teşekkürler hocam sağolasın... vallahi verdiğim para helal olsun, motor su gibi gidiyo yolda. ilk defa biraz önce trafiğe çıktım ve hiçbir sorun yaşamadım, 15dk kadar gezdim yollarda. artık kalkışıda, vitesleride, frenleride ekip şeklinde kullanabiliryorum.(arasıra vitesi kaça taktığımı farketmesemde:mrgreen:) ve ilk defa biraz önce mont ve kaskımla kullandım motorumu, monta alıştımda kask olayına tam alışamadım, acemi olduğum için görüş alanımı kısıtlıyo, ama onunda üstünden gelirim... şuana kadar tek hatam, sinyal vermeyi unutuyorum:mrgreen:onada zamanla alışırım heralde...

canercamalan
01 Mart 2009, 20:57
hadi geçmişolsun
;))

espri kutusu
01 Mart 2009, 21:31
sağolasın hocammm:rendeer:

tekintekin
03 Mart 2009, 16:34
Sevgili espri kutusu kardeşim senin motosikletinde hiçbir sorun yok hiç kafan takılmasın.Motor mekanik bilgin biraz yetersiz sanırım,motosiklet orta sehpada iken ve herhangi viteste iken arka teker döner ,kesinlikle stop etmez buna adın gibi emin ol fakat motosikletin iki tekeide yere basar vaziyette iken boşta çalıştırdıktan sonra debriyaj ı sıkıp 1. vitese takıp daha sonra debriyajı yavaşçaserbest bırakırken aynı andada hafifçe gaz vererek kalkış yapamıyorsan işte o zaman bir sorun var demektir...

espri kutusu
03 Mart 2009, 21:28
Sevgili espri kutusu kardeşim senin motosikletinde hiçbir sorun yok hiç kafan takılmasın.Motor mekanik bilgin biraz yetersiz sanırım,motosiklet orta sehpada iken ve herhangi viteste iken arka teker döner ,kesinlikle stop etmez buna adın gibi emin ol fakat motosikletin iki tekeide yere basar vaziyette iken boşta çalıştırdıktan sonra debriyaj ı sıkıp 1. vitese takıp daha sonra debriyajı yavaşçaserbest bırakırken aynı andada hafifçe gaz vererek kalkış yapamıyorsan işte o zaman bir sorun var demektir...

hocam dediğin gibi sorun çıktı, o da debriyaj balatası, onuda hemen değiştirdim. şimdi canavar gibi oldu.:D ama sürekli motordan düşüyorum o ayrı bir olay... bu gidişle motoru perte çıkartıcam...:salut:

osmaniyeli
03 Mart 2009, 21:36
hocam dediğin gibi sorun çıktı, o da debriyaj balatası, onuda hemen değiştirdim. şimdi canavar gibi oldu.:D ama sürekli motordan düşüyorum o ayrı bir olay... bu gidişle motoru perte çıkartıcam...:salut:

ooo çok kötü düşmen ortak
şimdi sen de bisikletten el alışkanlığı ön frene basma refleksi de vardır
eğer gaza elin takılı kalıyorsa o da çok kötü
gaz halatını ayarlat
karbüratöre tam gaz verdirtme
motorsikletçi ayarlasın yarım gaz maksimum olacak şekilde en azından ani gaz vermeyi kesersin
hem motoruna yazık çizik çizik olur Allah korusun yaza kadar alışırsın ondan sonra normal ayarlarına getirirsin yazın
hem 70 i geçmesin motorun alışana kadar çok dikkat et kaza yapmamaya
zaten sık sık debriyaja basık tut elini yol ayrımlarına doğru gelirken filan biliyorsundur zaten ama aklında kalsın diye dikkatini çekeyim

SamsuNLee
04 Mart 2009, 16:02
kardeş motor tamir edilirken inşallah başında durup izlemişsindir??
:)

espri kutusu
04 Mart 2009, 22:08
ooo çok kötü düşmen ortak
şimdi sen de bisikletten el alışkanlığı ön frene basma refleksi de vardır
eğer gaza elin takılı kalıyorsa o da çok kötü
gaz halatını ayarlat
karbüratöre tam gaz verdirtme
motorsikletçi ayarlasın yarım gaz maksimum olacak şekilde en azından ani gaz vermeyi kesersin
hem motoruna yazık çizik çizik olur Allah korusun yaza kadar alışırsın ondan sonra normal ayarlarına getirirsin yazın
hem 70 i geçmesin motorun alışana kadar çok dikkat et kaza yapmamaya
zaten sık sık debriyaja basık tut elini yol ayrımlarına doğru gelirken filan biliyorsundur zaten ama aklında kalsın diye dikkatini çekeyim

hocam önerilerinin hemen hemen hepsini yapıyorum ve tekrar teşekkür ederim. aslında şuana kadar hiç ön fren kullanmadım, hep arkada fren kullanıyorum ama dün onuda sürekli kullanmamam gerektiğini anladım.

dün akşam işten geldikten sonra benim motorun stop lambası patlaktı aldım motoru gittim, tabii yerler biraz nemli... gittim değiştirdim, gelirken bizim sokağın başına gelirken(yokuş aşşağı) dönmek için yavaşladım ve arka frene bastım, ve biraz daha fazla basınca hemen arkası kaydı ve ikimizde yerde süründük biraz(1-2metre kadar). çok şükür bende de motorda da bişey yok. ama sadece arka frene basmamam gerektiğini anladım, artık az da olsa ön fren kullanmaya başlıcam. arkadaşlar sizlere çok önemli bir soru sorucam. ben sokaktan ana yola dönerken duruyorum ve yol durumuna bakıyorum ve yol müsaitse dönüyorum. ama dönerken hep karşı şeride geçiyorum, dün az kalsın arabanın biriyle kafa kafaya giricektim ama allahtan araba yavaş geliyodu ve benide görünce o hemen kırdı direksiyonu. acaba dardan nasıl dönebilirim. bana bir fikir verseniz....

mterayes26
04 Mart 2009, 22:27
korkacak bişey yok bütün vitesli motorlar öyledir sehpadayken .ama indiripte vitese alınca stop etmiyosa kork.

tamamen katılıyorum hepsi aynıdır .

draggy
04 Mart 2009, 22:34
arkadaşlar hepinize vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim. bugün akşam işten gelirken motorcuya uğradım, eleman 25 yaşlarında, dükkanın önünde srad750,titan,ybr tarzı motorlar var. dedim belki gerçektende motor aksamından iyi anlıyordur diye daldım içeri, elemana sordum, ustalık+balata=50 tl dedi, birde sanırım bu balatalar iki çeşit oluyormuş elemanın dediğine göre. dediği tam olarak şu" elimde iki çeşit balata var, biri bakalit diğeride alüminyum dedi, bakalit normal bir balata dedi, alüminyum bakalite göre daha kaliteli ve dayanıklı dedi, bakalite ustalık ve balata 50tl dedi, alüminyuma ustalık ve balata 80tl dedi" acaba gerçekten de iki çeşit mi bu balatalar, bir de 50tl nasıl fiyat sizlere göre? birde arkadaşlar elemana dedimki "motoru vitese alıyorum ama motora gaz verince hareket etmiyor" dedim, adam da bana " debraj balatanda bitmiş olabilir dedi veya otomatiği de takılı kalmış olabilir " dedi, bu otomatik mevzunusu nedir, bilen bir arkadaş bana bunun açıklamasını yapabilirmi?



sağolasın komşum, o dediğin tamirciiyi biliyorum, fatih sanayi sitesinin içinde değil mi:silent:, yarın öğlene doğru oraya da gidicem bakalım ne fiyat çekecek adamlar. orası uygun bişey derse olmadı ona götürücem..


Bizim sadece balatalar en ucuz 75 € yağını, filtresini gasket contasını artı işçiliği saymıyorum bile :queen:

mterayes26
04 Mart 2009, 22:45
debrıyaj balatan bıtmıs gıbı gorunuyo

çok alakasız bır cevap

espri kutusu
06 Mart 2009, 01:06
kardeş motor tamir edilirken inşallah başında durup izlemişsindir??
:)

durmazmıyım hocam, vidalarına kadar herşeyine baktım. aslında yaptığı herşeyi bende yapabilirdim ama debriyaj balatalarının üzerinde debriyaj kapağı var, onun üzerine ince bir civata geliyor. ondan debriyajın kavramasını ayarlıyo, sadece onu yapamazdım, diğer mekanik işler zor bişey değil gibi geldi bana...:)