PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Resimli anlatımlı Motosiklet bakımı



maltintash
24 Şubat 2009, 00:52
Büyük cc 'li Motosikletlerde yağ değiştirme genelde 6000 km de bir yada yılda bir kez değiştirilir. Genelde bunu serviste yaptırmayı tercih ederiz. Ama devir hesap devri. Kendi motosikletimizin yağını artık kendimiz de değiştirebiliriz.

1.Resim
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/7025699dff22ffdbce448263e37e590d.jpg (http://www.negatif.com/foto/801210/)

2.Resim
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/66365e02e106fe44f10e15328e400add.jpg (http://www.negatif.com/foto/801211/) http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/ff06b3d9965ae7ad2a6fbe2e8af88edf.jpg (http://www.negatif.com/foto/801212/)

FREN BALATALARININ DEĞİŞİMİ

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/66fc2ea90767853b8973e05af9955bd2.jpg (http://www.negatif.com/foto/801214/) http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/cad6861a57ee61d7dcc0e4ea23c95c20.jpg (http://www.negatif.com/foto/801215/) http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/d983b34f70d759747d96cb630376c597.jpg (http://www.negatif.com/foto/801216/)

Motosikleti Kitabına uygun yıkama usulu

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/324384f82bd31ea3846d47b39a2c4aca.jpg (http://www.negatif.com/foto/801588/)
Motosiklet yıkamak için yukardaki araç gereçlerin hepsini alın demiyoruz. Gerekli olanları temin etmeniz daha yararlı olacaktır.Yukardaki resimde'de gördüğünüz gibi gerekli yıkama aletlerinden hepsi var. Motosikletimizi yıkamadan önce bazı faydalı olduğunu düşündüğüm püf noktalar var.
1.Çok güneşli bir havada motosikletiniz yıkamayınız. 2. Aynı zamanda tozlu ve duman altı olmuş yerlerde de yıkamak doğru değil. 3. Çok fazla basınçlı su kullanmamaya özen gösterin ,çünkü basınçlı su motosikletinizin yağlanma gereksimi olan bölgelerde yağı yok edecektir,basınçlı suyun bir de elektrik aksamına sızabileceği ve ateşleme sorunları veya düz kontak gibi sorunlar yaratabileceğini unutmayın.
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/7657d4e612760d73ef3bcce2ff09af9e.jpg (http://www.negatif.com/foto/801590/)
Öncelikle Motosikletimiz suyla ıslatıyoruz.En iyisi kullanılacak bir temizleyici ile birlikte yıkamak.Özellikle arka tekerlerdeki yoğun kirliliğin giderilmesinde temizleyici etkili olacaktır.
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/27082e5ae6d4862216863ec4a7452d4b.jpg (http://www.negatif.com/foto/801593/)

4. Resimde de görülüleceği..Bir kova suyun içine oto yıkama şampuanı ile birlikte süngerimizi alıyoruz ve başlıyoruz motosikletimizin üst bölümlerini yıkamaya,
5. resimde ise eğer motosikletinizin ışıklandırmalarında, Öncam kısmında aşırı derecede sinek pisliği varsa piyasada bulabileceğiniz sinek ölüsü temizleyici spreylerinden birini kullanmanız faydalı olacaktır.Ulaşılması zor olan bölgelerde(gövde altı, yay kısmı gibi ) ince boru fırçası kullanın.daha geniş bölgeler için yumuşak fırça kullanın. Bunu kullanırken lütfen bastıra bastıra güç gösterisi yaparak yıkamayınız çünkü aksamları çizersiniz.Arka teker jant bakımı için yumuşak fırçayı kullanın.
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/74f47ebe3b3712e18d2fd2c659041638.jpg (http://www.negatif.com/foto/801594/)
Daha sonra motorumuzu temiz suyla şöyle bir güzel duruluyoruz.http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/6cbca1b709bbb54bb0914fa54c79edf1.jpg (http://www.negatif.com/foto/801591/)
Durulama işi bittikten sonra deri havlusuyla kuruluyoruz.geride su damlası kalmayıncaya kadar kurulama işlemini tekrar lıyoruz. Kurulama işinide bitirdikten sonra Motosikletimizin boyalı kısımlarını (arzuya göre ) cila atarak koruma altına almış oluyoruz.( Sprey şeklinde de piyasada cilalar satılmaktadır )

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/09189964f2e49bfb1420b03da5d1d27d.jpg (http://www.negatif.com/foto/801596/)
Cilayı yaptıktan sonra selpak türü mendille silersek boyayı çizmemiş oluruz. Arzuya göre piyasalarda bulunan plastik koruyucular, deri koruyucu maddelerle motosikletinizin plastik aksamlarının ve koltuk derisini uzun ömürlü olmasını sağlaya bilirsiniz. Krom kısımlarını piyasada bol bulabileceğiniz Krom parlatıcılarla parlatabilirsiniz.

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/b72266189fa90af18b8277ca15a03756.jpg (http://www.negatif.com/foto/801595/)
En son olarak motosikletinizin eklem yerlerini kontak spreylerle yağlamayı,özelliklede zincirleri zincir yağlama sprey ile mutlaka yağlayınız..


Zincir dişlisinin bakımı ve zincirlerin değişimi

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/7/6/076512/4750110d6a26ca5521b6374c1ab48d08.jpg (http://www.negatif.com/foto/802098/)

Öncelikle Bu işi yapmak için kendinize güvenemiyorsanız hiç başlamayın derim.Ama illa ki ben bu işi öğrenmek için yapmak istiyorum diyorsanızda buyrun.Öncelikle bu işi yapmadan önce bir tamir atolyeniz veya buna benzer bir yerinizin olması şart. Motosikletinizi kaldırabileceğiniz yada stabil tutabileceğiniz bir askı olması da gerekiyor. Bir de bu işi yaparken bir yardımcı arkadaş da bulmanız sizin için daha iyi olacaktır.( yıkılma durumu vs. 'i engellemek için )

Şekil 1 deki küçük dişliye ulaşabilmek için dikkatlice kapak kısmını demonte ederiz. Kapağı açtıktan sonra karşımızda küçük dişli çıkacaktır. göbeğindeki vidayı sökebilmek için vitesi 1'e atarak dönmesini kısmende olsa engellemiş oluruz. Gerekirse dönmemesi için bir parça bez ile zincir ile dişli arasına sıkıştırısanız daha iyi olacaktır.Arkadaşınız da göbek frene basarak dönmesini tamamen engelemiş olur.Dişli farklı motorlarda farklı farklı emniyette vidalanmış olabilir( Bkz.Motosiklet El kitabcıklarınız)

2. Şekilde Arka lastiğimiz demontesini yapmamız gerekiyor. Eğer motosikleti sabit tutacak bir aletiniz yoksa işi yapmak çok zor olacaktır.Lastiği yatağından çıkartırken hangi mesafede ayarlı olduğunu işaretlemeyi unutmayın tekrar yerine oturturken lastiği lazım olacak.Eğer arka lastiği çıkarmada sorun yaşarsanız plastik çekiçle hafif hafif yerinde oynayacak şekilde vurarak çıkartınız.
3. Şekilde Yeni aldığınız arka dişliyi monte edebilmek için eskisini yerinde sökmeniz gerekiyor. Anahtar ile dişlinin bağlı olduğu somunları dikkatlice söküyoruz.Burada yine emniyet kaplamaları olabilir onlarıda öncelikle sökülmesi gerekmekte.Söktükten sonra dişlinin bağlı olduğu yatağı temizleyin ve yeni dişliyi monte edin. Monte ederken dikkat etmemiz gereken nokta, yanında yeni dişli ile beraber verilen kullanma kılavuzunudaki ayarları tam uygulamanızdır.Dişliyi monte ettikten sonra tekrar kontrol edin: yatağına iyi oturmuş mu? boşluk var mı?

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/7/6/076512/5ffe12558e11f64250c20ca74b095c17.jpg (http://www.negatif.com/foto/802097/)

4. şekilde Küçük dişliye ulaşabilmemiz için göbekte ki yay sistemi Akslardan ayrılması gerekiyor.Bir çok kişiye göre bu çok zor görülebilir. Biraz sabırla bu işin altından kalkmak hiçte sanıldığı kadar zor değildir.Öncelikle üst kısımlardaki koltuk kısmı dikkatlice sökülür.Göbek aks bağlantısının yanındaki fren hortumunu sökmüyoruz.Artık yay ile aksların bağlantıları ortaya çıkacaktır.elinizdeki kullanma kılavuzunuzdaki talimatlara göre bağlantıyı sökmeye başlayabilirsiniz.Sökme esnasındaki sıralamayı aklınızdan çıkarmayın.Akslar çok yayğlı olacağı için kesinlikle toz vs. gibi kirletecek yerlere koymayınız.

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/7/6/076512/8a0e1ec09a2f5e8ad0d30051d0a0bd1d.jpg (http://www.negatif.com/foto/802095/)

Artık yeni küçük dişliyi değiştirme zamanı geldi. Kesinlikle montaj konumunu yerini iyi belleyin Şekil 6yeni dişliyi takın ve iyi ice sıkın.iyi monte edilmiş küçük dişli zincirlerin daha sağlıklı yakalayıp iletmesine neden olacaktır. Aksi takdirde sıyrılmalar yada kırılmalar meydana gelebilir.Aksları tekrar yerine monte etmeden önce kullanma kılavuzundaki talimatları harfiyen okumanız çok önemli .Ölçülere göre takamazsanız sorun teşkil edecektir. Yardımcı arkadaşınız yay sistemini tutarken siz akslarınızı bağlantı noktasına monte edebilirsiniz. Aksları monte etmeden önce. Tüm aksamları yeniden yağlamanız çok faydalı olacaktır. Özellikle aks yatağı yeniden yağlanması mutlaka gerekiyor.Koltuğu montesi ve tekeri yuvasına yerleştirip zincir gerginliğini ölçülere göre ayarlıyoruz.Fren ayarlarını kontrol etmeyi unutmayın.
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/7/6/076512/67f5086e67de3ad7ef628a97620653e4.jpg (http://www.negatif.com/foto/802096/)

Artık bitmek üzere.Zincirlerin tam oturup oturmadığına kontrol edin. Genellikle 300 km den sonra zincirin gerginliği kontrol edilmesi gerekiyor. Son olarak ta tabiki Zincirleri yağlamayı sakın unutmayınız

i
( Arkadaşlar diğer komple bakım resimleri ve açıklamaları buraya koymaya devam edicem. Almanca dan çevirmesi biraz zaman alıyor. Anlayışınız için teşekkür ederim. )

regal
24 Şubat 2009, 01:03
sağolasın eminim pek çok arkadaş faydalanacak tır

asm
24 Şubat 2009, 01:13
Paylaşım için teşekkürler.

hasanpinar0537
24 Şubat 2009, 02:16
eline sağlık arkadaşım.

RoLa
24 Şubat 2009, 03:11
çok güzel bi paylaşım tebrikler...

SercysSs
24 Şubat 2009, 11:48
Eline emeğine sağlık, anlayış nedemek uğraştığın için çok teşekkür ederiz.

halilihsan
24 Şubat 2009, 11:52
Allah fren balatası değişimi hem resimli tum motorlarda gecerli mi bu taktik

CBF150
24 Şubat 2009, 12:07
Paylaşım için teşekkürler.
Benim arka ve ön fren disk sanırım işim biraz daha kolay:)

Trakonya
24 Şubat 2009, 12:13
Emeğinize sağlık.:cat: Paylaşım için teşekkürler:wiinkk:

AYDEMİR
24 Şubat 2009, 12:16
güzel bir paylaşim teşekürler...

Deryali
24 Şubat 2009, 12:33
Süpermiş. Büyük motor alınca bu yazınızı bulup okuyacağım: )

_OLD_
24 Şubat 2009, 12:40
Emeğin için teşekkürler.tercüme için faydalı olur.Türkçe de eklendi.
http://translate.google.com/translate_t#
Kolaygelsin

maltintash
24 Şubat 2009, 14:35
Emeğin için teşekkürler.tercüme için faydalı olur.Türkçe de eklendi.
http://translate.google.com/translate_t#
Kolaygelsin

Bilgi için çok teşekkür ederim...:cat:

bellikci
24 Şubat 2009, 15:32
öncelikle çok teşekkür ederim, bilen birisi bana yeni konu açmanın nasıl olduğunu anlatsın lütfen, yardıma ihtiyacım var, bisan lifan 100 cup sahibiyim. arka teker içinde kullanılan lastik takozlar deforme oldu ve değiştirmem lazım, samsun da bulamıyorum. bu parçayı bulmama yardım eden birisi olursa çok sevinirim, herkese kazasız belasız yolculuklar diliyorum...

AydoganX
24 Şubat 2009, 16:07
öncelikle çok teşekkür ederim, bilen birisi bana yeni konu açmanın nasıl olduğunu anlatsın lütfen, yardıma ihtiyacım var, bisan lifan 100 cup sahibiyim. arka teker içinde kullanılan lastik takozlar deforme oldu ve değiştirmem lazım, samsun da bulamıyorum. bu parçayı bulmama yardım eden birisi olursa çok sevinirim, herkese kazasız belasız yolculuklar diliyorum...

Bendede Bisan lifan 100Cup var. PM attım. Sanırım bu lastiklerden (http://www.rialli.com/urunler/cin-grubu/20_gobek-kampana-grubu/1279__arka-disli-lastigi-takim-cup-modelleri/)bahsediyorsunuz.

kevın
24 Şubat 2009, 16:10
Bellikci abi yeni konu açmak istiyorsan; yukarıda anasayfa yazısının yanında forum bölümü var oraya giriyorsun. Daha sonra hangi konuda açmak istiyorsan örneğin tanışma ya da teknik bilgiler gibi, onu tıklıyorsun. Daha sonra sol üst köşede "yeni konu aç" butonunu tıklıyorsun ve oraya konu başlığını ve diğer sorununu yazıyorsun oki mi? Saygılar kolay gelsin.

Çok teşekkürler bu arada M.Altıntaş :)

babaçi
24 Şubat 2009, 16:14
buna benzer topiclerin artmasını dilerim:cat:

paylaşım için çok teşekkürler:rendeer:

wertcvb
24 Şubat 2009, 16:59
paylaşım için tşk de daha fazlasını isterizzzzz:mrgreen::queen:

maltintash
24 Şubat 2009, 23:55
Yeni eklemeler yapmış bulunmaktayım...

cgl125
25 Şubat 2009, 00:00
teşekkürler ellerine sağlık

CBA
25 Şubat 2009, 00:25
tşkler.....

_OLD_
25 Şubat 2009, 00:34
öncelikle çok teşekkür ederim, bilen birisi bana yeni konu açmanın nasıl olduğunu anlatsın lütfen, yardıma ihtiyacım var, bisan lifan 100 cup sahibiyim. arka teker içinde kullanılan lastik takozlar deforme oldu ve değiştirmem lazım, samsun da bulamıyorum. bu parçayı bulmama yardım eden birisi olursa çok sevinirim, herkese kazasız belasız yolculuklar diliyorum...

Bu adresten sipariş edebilirsin.
http://www.rialli.com/

canercamalan
25 Şubat 2009, 00:34
teşekkürler emeğinize sağlıkk ;)))

cceksi
25 Şubat 2009, 19:20
ellerinize sağlık
fren balatası ile ilgili fotograflar acılmıyor, elinde olan yukleyebilir mi acaba

E-M-R-E
25 Şubat 2009, 19:26
scooter için bu kadar çabalamam ama V-strom alırsam bir gün bunlara ihtiyacım olucak paylaşım için teşekkürler. .

maltintash
26 Şubat 2009, 00:37
Yeni bilgiler ilave edilmiştir..

draggy
26 Şubat 2009, 00:42
Yeni bilgiler ilave edilmiştir..

Ellerne sağlık, PDF olarak hazırlayıp rapid veya başka bir siteye de atabilir misin ? :)

maltintash
26 Şubat 2009, 00:46
Ellerne sağlık, PDF olarak hazırlayıp rapid veya başka bir siteye de atabilir misin ? :)

Dostum Almancadan türkçeye çevirinceye kadar G...tüm çıktı desem yalan olmaz. Oldukça yorucu ve zamna aldığı için şuan dediğini yapmam çok zor. ama ilerde yaparız.

draggy
26 Şubat 2009, 00:54
Dostum Almancadan türkçeye çevirinceye kadar G...tüm çıktı desem yalan olmaz. Oldukça yorucu ve zamna aldığı için şuan dediğini yapmam çok zor. ama ilerde yaparız.

:))))))))))))))))))))))))))))

kartalizma07
26 Şubat 2009, 01:18
çok iyi olmuş. emeğine sağlık. ::biggrinn

htmetin
28 Şubat 2013, 12:51
resimler ölümüş

haydaraslan3
04 Haziran 2013, 13:13
Büyük cc 'li Motosikletlerde yağ değiştirme genelde 6000 km de bir yada yılda bir kez değiştirilir. Genelde bunu serviste yaptırmayı tercih ederiz. Ama devir hesap devri. Kendi motosikletimizin yağını artık kendimiz de değiştirebiliriz.

1.Resim
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/7025699dff22ffdbce448263e37e590d.jpg (http://www.negatif.com/foto/801210/)

2.Resim
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/66365e02e106fe44f10e15328e400add.jpg (http://www.negatif.com/foto/801211/) http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/ff06b3d9965ae7ad2a6fbe2e8af88edf.jpg (http://www.negatif.com/foto/801212/)

FREN BALATALARININ DEĞİŞİMİ

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/66fc2ea90767853b8973e05af9955bd2.jpg (http://www.negatif.com/foto/801214/) http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/cad6861a57ee61d7dcc0e4ea23c95c20.jpg (http://www.negatif.com/foto/801215/) http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/d983b34f70d759747d96cb630376c597.jpg (http://www.negatif.com/foto/801216/)

Motosikleti Kitabına uygun yıkama usulu

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/324384f82bd31ea3846d47b39a2c4aca.jpg (http://www.negatif.com/foto/801588/)
Motosiklet yıkamak için yukardaki araç gereçlerin hepsini alın demiyoruz. Gerekli olanları temin etmeniz daha yararlı olacaktır.Yukardaki resimde'de gördüğünüz gibi gerekli yıkama aletlerinden hepsi var. Motosikletimizi yıkamadan önce bazı faydalı olduğunu düşündüğüm püf noktalar var.
1.Çok güneşli bir havada motosikletiniz yıkamayınız. 2. Aynı zamanda tozlu ve duman altı olmuş yerlerde de yıkamak doğru değil. 3. Çok fazla basınçlı su kullanmamaya özen gösterin ,çünkü basınçlı su motosikletinizin yağlanma gereksimi olan bölgelerde yağı yok edecektir,basınçlı suyun bir de elektrik aksamına sızabileceği ve ateşleme sorunları veya düz kontak gibi sorunlar yaratabileceğini unutmayın.
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/7657d4e612760d73ef3bcce2ff09af9e.jpg (http://www.negatif.com/foto/801590/)
Öncelikle Motosikletimiz suyla ıslatıyoruz.En iyisi kullanılacak bir temizleyici ile birlikte yıkamak.Özellikle arka tekerlerdeki yoğun kirliliğin giderilmesinde temizleyici etkili olacaktır.
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/27082e5ae6d4862216863ec4a7452d4b.jpg (http://www.negatif.com/foto/801593/)

4. Resimde de görülüleceği..Bir kova suyun içine oto yıkama şampuanı ile birlikte süngerimizi alıyoruz ve başlıyoruz motosikletimizin üst bölümlerini yıkamaya,
5. resimde ise eğer motosikletinizin ışıklandırmalarında, Öncam kısmında aşırı derecede sinek pisliği varsa piyasada bulabileceğiniz sinek ölüsü temizleyici spreylerinden birini kullanmanız faydalı olacaktır.Ulaşılması zor olan bölgelerde(gövde altı, yay kısmı gibi ) ince boru fırçası kullanın.daha geniş bölgeler için yumuşak fırça kullanın. Bunu kullanırken lütfen bastıra bastıra güç gösterisi yaparak yıkamayınız çünkü aksamları çizersiniz.Arka teker jant bakımı için yumuşak fırçayı kullanın.
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/74f47ebe3b3712e18d2fd2c659041638.jpg (http://www.negatif.com/foto/801594/)
Daha sonra motorumuzu temiz suyla şöyle bir güzel duruluyoruz.http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/6cbca1b709bbb54bb0914fa54c79edf1.jpg (http://www.negatif.com/foto/801591/)
Durulama işi bittikten sonra deri havlusuyla kuruluyoruz.geride su damlası kalmayıncaya kadar kurulama işlemini tekrar lıyoruz. Kurulama işinide bitirdikten sonra Motosikletimizin boyalı kısımlarını (arzuya göre ) cila atarak koruma altına almış oluyoruz.( Sprey şeklinde de piyasada cilalar satılmaktadır )

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/09189964f2e49bfb1420b03da5d1d27d.jpg (http://www.negatif.com/foto/801596/)
Cilayı yaptıktan sonra selpak türü mendille silersek boyayı çizmemiş oluruz. Arzuya göre piyasalarda bulunan plastik koruyucular, deri koruyucu maddelerle motosikletinizin plastik aksamlarının ve koltuk derisini uzun ömürlü olmasını sağlaya bilirsiniz. Krom kısımlarını piyasada bol bulabileceğiniz Krom parlatıcılarla parlatabilirsiniz.

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/6/1/061439/b72266189fa90af18b8277ca15a03756.jpg (http://www.negatif.com/foto/801595/)
En son olarak motosikletinizin eklem yerlerini kontak spreylerle yağlamayı,özelliklede zincirleri zincir yağlama sprey ile mutlaka yağlayınız..


Zincir dişlisinin bakımı ve zincirlerin değişimi

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/7/6/076512/4750110d6a26ca5521b6374c1ab48d08.jpg (http://www.negatif.com/foto/802098/)

Öncelikle Bu işi yapmak için kendinize güvenemiyorsanız hiç başlamayın derim.Ama illa ki ben bu işi öğrenmek için yapmak istiyorum diyorsanızda buyrun.Öncelikle bu işi yapmadan önce bir tamir atolyeniz veya buna benzer bir yerinizin olması şart. Motosikletinizi kaldırabileceğiniz yada stabil tutabileceğiniz bir askı olması da gerekiyor. Bir de bu işi yaparken bir yardımcı arkadaş da bulmanız sizin için daha iyi olacaktır.( yıkılma durumu vs. 'i engellemek için )

Şekil 1 deki küçük dişliye ulaşabilmek için dikkatlice kapak kısmını demonte ederiz. Kapağı açtıktan sonra karşımızda küçük dişli çıkacaktır. göbeğindeki vidayı sökebilmek için vitesi 1'e atarak dönmesini kısmende olsa engellemiş oluruz. Gerekirse dönmemesi için bir parça bez ile zincir ile dişli arasına sıkıştırısanız daha iyi olacaktır.Arkadaşınız da göbek frene basarak dönmesini tamamen engelemiş olur.Dişli farklı motorlarda farklı farklı emniyette vidalanmış olabilir( Bkz.Motosiklet El kitabcıklarınız)

2. Şekilde Arka lastiğimiz demontesini yapmamız gerekiyor. Eğer motosikleti sabit tutacak bir aletiniz yoksa işi yapmak çok zor olacaktır.Lastiği yatağından çıkartırken hangi mesafede ayarlı olduğunu işaretlemeyi unutmayın tekrar yerine oturturken lastiği lazım olacak.Eğer arka lastiği çıkarmada sorun yaşarsanız plastik çekiçle hafif hafif yerinde oynayacak şekilde vurarak çıkartınız.
3. Şekilde Yeni aldığınız arka dişliyi monte edebilmek için eskisini yerinde sökmeniz gerekiyor. Anahtar ile dişlinin bağlı olduğu somunları dikkatlice söküyoruz.Burada yine emniyet kaplamaları olabilir onlarıda öncelikle sökülmesi gerekmekte.Söktükten sonra dişlinin bağlı olduğu yatağı temizleyin ve yeni dişliyi monte edin. Monte ederken dikkat etmemiz gereken nokta, yanında yeni dişli ile beraber verilen kullanma kılavuzunudaki ayarları tam uygulamanızdır.Dişliyi monte ettikten sonra tekrar kontrol edin: yatağına iyi oturmuş mu? boşluk var mı?

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/7/6/076512/5ffe12558e11f64250c20ca74b095c17.jpg (http://www.negatif.com/foto/802097/)

4. şekilde Küçük dişliye ulaşabilmemiz için göbekte ki yay sistemi Akslardan ayrılması gerekiyor.Bir çok kişiye göre bu çok zor görülebilir. Biraz sabırla bu işin altından kalkmak hiçte sanıldığı kadar zor değildir.Öncelikle üst kısımlardaki koltuk kısmı dikkatlice sökülür.Göbek aks bağlantısının yanındaki fren hortumunu sökmüyoruz.Artık yay ile aksların bağlantıları ortaya çıkacaktır.elinizdeki kullanma kılavuzunuzdaki talimatlara göre bağlantıyı sökmeye başlayabilirsiniz.Sökme esnasındaki sıralamayı aklınızdan çıkarmayın.Akslar çok yayğlı olacağı için kesinlikle toz vs. gibi kirletecek yerlere koymayınız.

http://img.negatif.com/photos/lowres/0/7/6/076512/8a0e1ec09a2f5e8ad0d30051d0a0bd1d.jpg (http://www.negatif.com/foto/802095/)

Artık yeni küçük dişliyi değiştirme zamanı geldi. Kesinlikle montaj konumunu yerini iyi belleyin Şekil 6yeni dişliyi takın ve iyi ice sıkın.iyi monte edilmiş küçük dişli zincirlerin daha sağlıklı yakalayıp iletmesine neden olacaktır. Aksi takdirde sıyrılmalar yada kırılmalar meydana gelebilir.Aksları tekrar yerine monte etmeden önce kullanma kılavuzundaki talimatları harfiyen okumanız çok önemli .Ölçülere göre takamazsanız sorun teşkil edecektir. Yardımcı arkadaşınız yay sistemini tutarken siz akslarınızı bağlantı noktasına monte edebilirsiniz. Aksları monte etmeden önce. Tüm aksamları yeniden yağlamanız çok faydalı olacaktır. Özellikle aks yatağı yeniden yağlanması mutlaka gerekiyor.Koltuğu montesi ve tekeri yuvasına yerleştirip zincir gerginliğini ölçülere göre ayarlıyoruz.Fren ayarlarını kontrol etmeyi unutmayın.
http://img.negatif.com/photos/lowres/0/7/6/076512/67f5086e67de3ad7ef628a97620653e4.jpg (http://www.negatif.com/foto/802096/)

Artık bitmek üzere.Zincirlerin tam oturup oturmadığına kontrol edin. Genellikle 300 km den sonra zincirin gerginliği kontrol edilmesi gerekiyor. Son olarak ta tabiki Zincirleri yağlamayı sakın unutmayınız

i
( Arkadaşlar diğer komple bakım resimleri ve açıklamaları buraya koymaya devam edicem. Almanca dan çevirmesi biraz zaman alıyor. Anlayışınız için teşekkür ederim. )

eeeeeeeeee resimleri tekrar yüklermisiniz

abdullah_03
04 Haziran 2013, 16:14
eline koluna sağlık ama fotolar açılmıyor

blt_59
04 Haziran 2013, 16:26
resimler ölümüş

4 senede ölümüş olması normal :cherry:

Samet Özkan
04 Haziran 2013, 17:32
Linkler kırık :/ Tekrar yenilerseniz çok memnun kalırım :)

fatboyyy
20 Ağustos 2013, 20:58
Resimleri yenilesen hiç fena olmayacak sanki :)

Dusty
20 Aralık 2014, 23:00
Aynen, resimler yenilense öyle mutlu olucaz ki :)

mterayes26
22 Aralık 2014, 04:18
Abi 6000 km çok değil mi , lt basına 1000 - 1500 km arası ben 3.2 falan koyuyorum 3000 dedımı aşağı ıner