PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mıcırda Motosiklet Kullanımı



rocko007
21 Şubat 2009, 23:49
http://img207.imageshack.us/img207/8510/94128247.jpg
Bu yazı Uğur ERTEKİN'den alıntıdır.

Bu yazıda müsadenizle, mıcırda güvenli motosiklet kullanımından bahsetmek istiyorum..

Motosiklet kazalarının en çok yaşandığı alanlardan birisi, mıcır ile asfaltın birleştiği yerlerdir..Genel olarak yapılan hata, asfalt’dan mıcıra giren sürücünün (birleştiği yerde), bir anda gaz keserek veya frenlere asılarak yavaşlamaya çalışması ve devamında da maalesef kendini yerde bulmasıdır.. Genelde böyle durumlarda sürücü, tam anlamıyla neden düştüğünü bilmez bile.. Aslında tüm olay, sebep, motordaki ağırlık dağılımı ile ilgilidir…Özellikle mıcırlı bir yolda, ağırlığı her koşulda motorun arka tarafında ve dolayısıyla arka lastiğinde tutabilmek işin doğrusudur..

Bilinenin aksine, hız (sürat), mıcırvari ortamlarda dostumuzdur…

Öncelikle; motosikletimizin ön kısmı, her türlü ortamda, tek bir iş için farklı ve alışılmışın dışında hareket eder..bu hareket ne olursa olsun amacı hata düzeltmek’ tir...Yanlış olarak ne yaparsanız yapın, motorunuzun ön tarafının ve gidonunuzun alışılmışın dışındaki tüm hareketleri (sağa-sola yalpalaması vb..), motorun düz gitmesini sağlamak için şasesince yapılan toparlama ve düzeltme hareketleridir..Onun için doğru olan, onunla mücadele etmek değil, görevini yapması açısından serbest bırakmaktır.. (gidonu kendi haline bırakmak..mücadele etmemek..yumuşak bir şekilde tutmak..)

Mıcırlı yola girmeden evvel yavaşlamamız gerekmektedir..Püf nokta, bu yavaşlamayı, mıcıra girmeden evvel kesinlikle bitirmemiz gerektiğidir. Diyelim ki 120 km/h ile seyir halindeyiz..İleride mıcırlı yolu gördük.. Yavaşlamamız lazımsa..ki lazım, frenlerimizi de kullanıp süratimizi diyelim 50 km/h’a düşürdük...ama devamında, mıcıra tam girerken gazı açmamız gerekmektedir… Tam mıcıra girerken mutlaka gaz veriniz ve sabit (ortam uygunsa arttırabilirsiniz) o gazla gidiniz.. (yavaşladığınız sürat 50 km/h ise, mıcıra giriş süratiniz örneğin minimum 55 km/h olmalı..)..Ön taraf ve gidon azıcık oynasa da bırakınız oynasın...Siz bakışınız ileride ve sabit gazlı bir şekilde seyrinize devam ediniz.. Göreceksiniz ki son derece emniyetli, mıcıra gömülmeden ve gene son derece stabil bir şekilde seyrinize devam edebileceksiniz...

Bu arada hız mıcırlı ortamda ‘’dostumuzdur’’ derken, yapılabilecek olan aşırı süratlerden bahsetmiyorum..Yavaşladıktan sonraki arttırılmış hızınızdan bahsediyorum.. (20 km/h ye düştüyseniz, giriş hızınız minimum 25km/h…60 km/h ye düştüyseniz minimum 65 km/h..vb..).. Mıcırda ve benzer ortamlarda ağırlığı arka lastikte istememiz bunun sebebidir..Gene amortisörümüzün kapanmamış olmasını sağlamak başka bir sebeptir. Ön tarafınız ne kadar hafifse, ağırlık ne kadar arkadaysa gidişiniz o kadar dengeli ve güvenlidir..Hatta oturuş pozisyonunuzu da bir miktar arkaya almanızda fayda vardır..(deneyin göreceksiniz..)...

Mıcırlı yoldaki seyrinizde fren yapmanız veya ani gaz kesmeniz ( etkisi fren yapmakla aynıdır..ağırlığı ön tarafa taşır) motorunuzun amortisörünün kapanmasına, ön lastiğinizin mıcıra gömülmesine ve stabilitesinin bozulmasına yol açar..hatta ve hatta düşürebilir...

Mıcırlı yolda seyir halindeyken karşı şerit den gelen araçların yavaşlamanız için yaptıkları hareketlere (el işaretlerine) aldırmayınız..Onlar motosikleti bilmiyorlar..Sizin için güvenli olanı sabit hızınızla istikrarlı bir şekilde, mümkün olduğunca ağırlığı arka lastiğinizde tutarak, devam etmeniz ve bu arada ön gidonuzu (hafifçe sağ-sol hareketi yapabilir) bir yandan, bakışınız hep ileride, serbest bırakmanızdır (mücadele etmemek).. Göreceksiniz ki son derece stabil ve güvenli bir şekilde gidiyor olacaksınız..

Mıcırlı bir zeminde Viraj ve Yavaşlama?;

Gevşek zeminde bir virajı en güvenli dönmenin (dikkat ‘’dönme’’ diyorum!) yolu, düşük sürat de, motoru en az yatırarak o virajı almaktır..
( Buradaki püf nokta aslında süratinizin az olması, çünkü süratiniz az ise motor az yatar..Süratiniz fazlalaştıkça yatışınız da artar.)

Güvenli sürati nasıl belirleyeceğiz?..Aslında gevşek zeminin gevşeklik oranı uygun sürati belirlemenizde bir rehberdir.. Bu gevşeklik miktarını, motorunuzun ön süspansiyon ve gidon kısmından gelen bilgiler doğrultusunda anlayabilirsiniz..Yani motorunuzun ön kısmını iyi bir şekilde dinlemeniz gerekiyor.. (Oynama miktarı; gevşeklik çok ise ön taraf daha fazla düzeltmeler yapar (sağa-sola oynama)..gevşeklik az ise bu oynama daha da azdır..Oynama ne kadar fazla ise zemin o kadar gevşektir..) Arka lastiğin oynaması da size fikir verebilir..ama ‘’Ön’’ü daha çok dinleyiniz..

Diyelim ki 60 km/h ile seyrediyoruz ve ileride bir viraj var..(İleriye baktığınız için ayarlamaları yapmak için zamanınız var..bakıyoruz dimi?) Motorunuzun ön kısmından gelen bilgileri dinleyerek, yoldaki tutuşa göre süratinizi ayarlayabilir ve o viraja güvenli bir şekilde girebilirsiniz. Bu 60 km/h ile de olabilir yada daha yavaşlamanız da gerekebilir..Oradaki karar size aittir, çünkü sabit bir ‘’şu hız’’ kuralı hiçbir zaman olamaz..(her mıcırın gevşeklik oranı aynı değildir..yol oturmuş olabilir..yada mıcır yeni atılmış veya çok boşluklu olabilir..vb..)

Mıcırlı bir zeminde yavaşlamanız gerektiğinde, kesinlikle ön freni kullanmayınız.. Yumuşakça gaz kesmeniz (doğru viteste olduğunuzu varsayıyorum..ki sistemi uyguladığınız için öyledir..dimi?) yeterlidir.. Daha fazla yavaşlamanız gerekiyorsa da sadece yumuşakça arka freni kullanın..(Ön süspansiyonunuzun dalmasına, kapanmasına elinizden geldiğince engel olunuz..bunu hiç istemiyoruz)..

Unutmayınız, hangi koşullarda olursa olsun, olması gereken güvenli süratiniz, önünüzde açık görebildiğiniz alan dahilinde ve kendi şeridiniz içerisinde her zaman güvenle durabileceğiniz sürattir..Ki mıcırlı bir zeminde seyir halindeyseniz bu hız olabildiğince yavaş ve dikkatli olmak zorundadır..Unutmayınız tutuş azdır..

siyahatmaca
16 Mart 2009, 22:22
On numara bir bilgi..... Çok net ve açıklamalı... Akılda kalıcı....
Allah razı olsun diyorum.

ferhat_se
17 Mart 2009, 01:16
bu güzel bilgiler için teşekkürler...

motorhocası
17 Mart 2009, 01:21
Teşekkürler, bence de ilk yağan yağmurdaki zemin gibi dikkat gerektirir.

logaritma
17 Mart 2009, 01:33
valla her şeyin başı tekerlek ben mıcırda regal varken resmen 10-20 ile giderken kaydı motorun arkası düşdüm tekerlek çok ok mühim faktör heleki çin motoruysa altınızdaki scooter olsun chopper olsun ilk bir lastikçiye gidip adam gibi lastik taktırın paraya kıyıp..

DeLi MoToRcU
17 Mart 2009, 01:37
FARK ETMEZ HER TÜRLÜ GİDER :bounce:

motorhocası
17 Mart 2009, 01:38
FARK ETMEZ HER TÜRLÜ GİDER :bounce:

Ecele yolculuk planlıyosan gidersin :cherry:

mata
17 Mart 2009, 01:52
Çok güzel bilgi,teşekkür ederim.

asfalt meleği
17 Mart 2009, 02:01
teşekkürler

belo
17 Mart 2009, 03:55
tamam mıcır olayı sayende tamamdır :mrgreen: mıcırdada gazlanacak :cherry:

cepcell_apo
17 Mart 2009, 09:57
emeğine sağlıkk iyi seyirlerr

HüseiN
22 Mart 2009, 18:50
Gayet gerekli bilgiler için teşekürler

canercamalan
22 Mart 2009, 18:54
teşekkürler :) :cat:

pentaone
22 Mart 2009, 19:09
biz de mıcırda kaza yapmıştık daha doğrusu yan yatmıştık kayma sonucu :S
artık daha dikkatli ve bilgiliyiz :) paylaşım için sağol.

cmüco
23 Mart 2009, 23:37
Güzel bilğiler :cat: teşekkürler :rendeer:

inviere
16 Mayıs 2009, 00:06
Bu benim ilk mesajım ve tam tamına aradığım bir konuydu.
Teşekkürler saygılar

tatlisert45
16 Mayıs 2009, 00:10
paylaşım için saol...

hello_moto
16 Mayıs 2009, 09:09
Teşekkür ederiz....

Bu bilginin bir çoğu arabalar için bile geçerli.

Örneğin fren yaparak mıcıra girerseniz araba savrulur, mıcırda ani fren yaparsanız kontrol zayıflar. Mıcıra yavaşlamanızı bitirip girmek ve girince de hafif gaz vermek altın kural...

Araba bile böyle olunca, motosiklet de çok daha dikkatli olmak gerekiyor...

korkut 250
16 Mayıs 2009, 09:11
Güzel paylaşım teşekkürler.

yarbayozer
31 Mayıs 2009, 17:37
emeğine ağzına aklına ruhuna sağlık çok tşkler kardeşim.

serkotek
01 Haziran 2009, 16:05
dogru bilgiler yollarımıza ışık olucaktır.. tşkr sohbet bölümünde rx serisi için bölüm açılmıştır... ilgilenenleri bekliyorum.. alalım satalım fikirlerimizi paylaşalım...

Unique693
01 Haziran 2009, 16:43
Motorun ağırlığındanda fark ediyor mobylette bionik vardı bende taşlı yolda çok kayıyodu aynı yeri ybr yle hiç tehlikesiz geçebiliyorum.

StoneOfDeath
01 Haziran 2009, 17:46
güzel paylaşım tesekkurler

1986cihat
01 Haziran 2009, 17:47
her mt için aynı şeyler geçerli değil bence bi cross ta tam aksine virajda olabildiğince gaz açılabiliyo yinede bilgilerin için tşk

cem10
29 Haziran 2009, 03:16
GErcektende tesekkurler cok guzel bılgıler hıc sevmıyorum mıcırı hep korkutucu gelıyor hep dıkkatt...

Khutuck
29 Haziran 2009, 03:19
Mıcırda motor kullanmanın en iyi yolu hiç kullanmamak :P Kumda, toprakta, taşlık yolda kullanmak zor gelmiyor ama mıcırdan korkuyorum.

< iLk@yy >
29 Haziran 2009, 03:23
2 kez okumuş oldum :cat:

kartal032
23 Ekim 2009, 15:12
aklınıza,bilginize,dilinize, paylaşımınıza sağlık

frantic
23 Ekim 2009, 15:21
Gerçekten güzel bi bilgi..teşekkürler mantık yürüterek açıklama yaptığınız için..

CAPANORD
26 Ekim 2009, 22:19
teşekkürler kardeşim

estelik
26 Ekim 2009, 22:38
en korktuğum şey motorla mıcırlı yerden geçmek. 1. vitese alıp ayaklarımdan destek alarak geçiyorum böyle yerlerden. dengeyi kuramıyorum :pr:

SmirnouF
26 Ekim 2009, 22:49
aksine en zevk aldığım yol şekli mıcırlı yoldur , hele birde mıcır yeni atılmış olcak , motorla bi sağa bi sola kaya kaya gitmek müthiş zevkli geliyo :P

Bartu35
26 Ekim 2009, 22:53
ben mıcırda ilk kazamı yptım :P girdim cok derin virajdı ve hooop yerdeyim =) kötüydü iyiki kask takıyodum

handsports
11 Kasım 2009, 06:12
emeğine sağlık teşekkürler....

aynştayn
14 Aralık 2009, 01:23
Ahhh Ahhh bunu hastanede ki arkadaşlar daha öncden okusaydı :cherry:

frequency48
20 Ocak 2010, 00:18
çok yararlı bilgiler.
teşekkürler.

sdt
13 Şubat 2010, 17:39
Gerçekten bu bilgilere tüm motor kullanıcılarının ihtiyacı vardır düşüncesindeyim. Bu makaleden benim net olarak anladığım olay ise ön amartisörlerin genel olarak serbest kalmasını sağlayacak şekilde ağırlık dengesi daha arkada olması ve böylece gidonun serbestliği sayesinde ufak tefek hatta daha büyük tehlikere karşı iyi bir önlem olduğu. Teşekkürler dostum emeğine sağlık...

Birkannn
13 Şubat 2010, 17:55
Çok öenmli bilgiler teşekkürler ...O farketmez diğen arkadaş hiç mıcırda yağmurda sürmemiş sanırım :)

yürekçe
16 Aralık 2011, 11:26
bu konuyla ilgil bir başlık açacaktım ki bu başlığı görüp güncellemeye karar verdim.
hatta bununla ilgili videoları da eklemeye gayret edeceğim.

http://www.uzmantv.com/motosiklet-suruculeri-micirli-yolda-nelere-dikkat-etmeli

http://webcache.googleusercontent.com/search?rls=ig&hl=tr&gbv=2&rlz=1W1ADSA_trTR433&gs_sm=e&gs_upl=2156l11235l0l12375l34l34l0l28l28l0l297l1469 l2-6l6l0&q=cache:-fgNU081hDAJ:http://www.uzmantv.com/etiket/m%C4%B1c%C4%B1rl%C4%B1%20yol+m%C4%B1c%C4%B1rl%C4%B 1+yolda+motosiklet+kullanmak&ct=clnk


böylesine ölümcül kazalara sebep olan bu konunun çok rağbet görmemesi beni şaşaırttı...
oysa ki pek çoğumuz bu tekniklerden habersiz neler atlattık ya da atlatamadık!
kazasız sürüşler dilerim.

motoseyyah
16 Aralık 2011, 11:43
Bu konunun yeniden açılması çok iyi olmuş. Zira hepimiz için mıcırlı yol,hele aniden karşımıza çıkıyorsa tam bir kabus.
Teşekkürler Yürekçe , hayat kurtarabilecek bir konu bu.

lycantrophic
16 Aralık 2011, 11:59
Çok güzel bir paylaşım olmuş; doğru bildiğim yanlışlar varmış, öğrettiğiniz için teşekkürler.

mehmet tufan
16 Aralık 2011, 12:45
doğuştan motosiklet kullanıyorum desem yeridir.
20.000 km lik sürüş hayatımda bunları zaten yapıyorum yahu.
ayrıca eline koluna sağlık bilgiler muhteşem

K o r @ y
16 Aralık 2011, 13:04
güzel bilgiler teşekkürler

yürekçe
16 Aralık 2011, 14:30
doğuştan motosiklet kullanıyorum desem yeridir.
20.000 km lik sürüş hayatımda bunları zaten yapıyorum yahu.
ayrıca eline koluna sağlık bilgiler muhteşem

yapabilmek ayrı, bilerek yapmak ayrı...
olay tamamen farkındalık.... ;)

Tropiksera
03 Şubat 2012, 20:22
Ben zaten ezelden beri motorla nasıl mıcırda gidilir diye iç güdüsel olarak biliyorum :) yazıları okurken tam yaptığım şeyleri yazmış üstad.

abdullah_03
03 Şubat 2012, 22:22
...............:bestmt:..................

adanalı
13 Şubat 2012, 09:37
güzel bilgiler için teşekkürler...

woxow
13 Şubat 2012, 18:10
yerinde bir bilgi olmuş. tecrübeyle de sabittir.
buda ek bir bilgi olsun. mıcırda genelde giden araçlardan yavaş kaldığımızda başka bir dez avantajda gelen taşlar oluyor. genel trafik oranında duruma göre belki biraz daha hızlı gidildiğinde tek tük hızlı gidenler dışında taş fırlatacak pek araç olmuyor, karşı şeride fazla yaklaşmamakta gerek tabiki. hele tam kıyafet yoksa vay halinize.

lac1vert
28 Nisan 2015, 23:13
Bilgi için teşekkürler.

BuRocK05
31 Temmuz 2017, 23:50
Yeni taşındığım binanın her yeri kum ve mıcır.İşin tuhaf tarafı yola çıkışta kör noktada. Her gün resmen motosiklet cambazlıgı yapıyorum.Yazın için teşekkürler emeğine bilgine sağlık tekerin düz bassın :)