PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 8-10 gün çalıştırılmayan motor, bi kaç gün bekleyene nazaran neden zor çalışır ?



ethemm76
21 Şubat 2009, 16:01
Slm arkadaşlar, motorum dışarda branda altında duruyor. Havalar soğuk Şunu merak ediyorum. bu soğukta 1-2 gün beklettiğimde bu bi kaç gündür çalıştırmadığım motoru çalıştırmayı denediğimde hemen ilk marşta çalışıyor. Fakat hava sıcaklığı yine aynı yani kış soğuğu, bu bekleme süresini 1 haftayı geçirdiğim zamanlarda ise motor daha zor çalışıyor. Bi kaç kere marşa basmam gerekiyor. Sizce bunun sebepleri ne veya neler olabilir ?. Sonuçta kısa süreli yani 1-2 gün de beklediğim zamanlarda bu süre içersinde de motor tamamen soğuyor ve hava sıcaklığı uzun süreli beklettiğim zamankilerle aynı değerlerde. Bunun sebebi acaba o an karbratördeki veya depodan çıkmış olan benzinin yani, hortumundaki az miktar benzinin yanıcılığını bu süre içersinde kısmen kaybetmiş olduğundan mı acaba depodan taze benzini alanekadar tırmalıyor. Tek aklıma gelen ihtimal bu. Sizce bu doğru olabilir mi =? Buna sebep daha farklı neler olabilir ?

rocko007
21 Şubat 2009, 16:22
motor uzun süre yattığı zaman, sistemdeki tüm yağlar süzülür, benzin kimyasal tepkime sonucu tortulaşır çamurlaşır özelliğini kaybeder yanması zorlaşır.. yağlar kalınlaşır viskozitesi değişir.. akü deşarj olmuştur.. enjekte edilen benzin damlacıkları büyür benzin yoğun olarak soğuk silindir bloğuna temas eder bu da fakir karışım olmasına neden olur.. sürtünme katsayıları değişmiştir, başlangıç için gereken enerji artar..

ethemm76
21 Şubat 2009, 16:25
waw teşk, gayet aydınlatıcı ve açık bi cevap.

sero35
21 Şubat 2009, 16:28
akunun sarjzı bır haftada bekleyınce muhtamalen dusuyor.yanı aku az da olsa gucten dusuyor.bırde dedıgın gıbı benzının yanıcı ozellıgının azalması 2-3 marsta calısmasının en buyuk etkenlerıdır.Şeref

SercysSs
21 Şubat 2009, 16:42
1-2 günle olmaz ama daha uzun beklemelerde benzin karbüratörden süzüleceğinden yani uçacağından boşalan yerlere benzin gelmesi biraz daha zaman alır. Ayrıca soğuk havalarda jikle çekerek çalıştırmayı denersen çok daha çabuk alacaktır.

ethemm76
21 Şubat 2009, 16:43
akunun sarjzı bır haftada bekleyınce muhtamalen dusuyor.yanı aku az da olsa gucten dusuyor.bırde dedıgın gıbı benzının yanıcı ozellıgının azalması 2-3 marsta calısmasının en buyuk etkenlerıdır.Şeref

Akü şarjı olayının bu işteki payının çok fazla olduğunu düşünmüyortum aslınmda iğer etkenlerin yanında, çünki aylarca değil bi hafta 10 gün misal, ki zaten marş motorunu çok sağlıklı çeviriyor bu uzun bekleyişlerimin devamında da. Aki şarzında düşme eğilimi olsa marş motorunun çalışmasında da bi zayıflık olması gerkiyor. Ama tabiki bi kaç ay bekleyen motorlarda akü şarjı problemi olabilir. Benim bahsettiğim süre biraz daha kısa olduğundan zannımca akü olayının payı diğer etkenlere nazaran biraz düşük. Keşke bir akü şarj göstergemiz olsaydı.

KALDERA
21 Şubat 2009, 16:47
bu nedenler yüzünden kış mevsimi için özellikle daha yüksek amper akü kullanılır. akünüzde marş gücünün düşüp düşmediğini hiç marşa basmadan aküyü ölçebilirseniz görürsünüz. soğuk hava akülerin etkilendiği bir dönemdir.

kullanılmayan bir motorun aküsünün belli aralıklarda şarj edilmesi gerekir.
edilmez ise bahsedilen şikayetler oluşacak ve daha kısa sürede bozulacaktır.

not: daha kısa süredede bu şikayetlerin olması yine aküdendir. eğer herhangi bir aksam aküden güç çekmiyorsa.
hal böyle ise akünüz iyi durumda değil. kısa sürede bu sorunlar oluyorsa zaten bozulma olayı başlamıştır.

mertyagci
21 Şubat 2009, 21:59
Ben geçen hafta Zonguldak'ta olduğum için 15 gün motorumdan uzaktım.Geldiğimde İstanbul'a tam yarım saat abartmıyorum yarım saat uğraştım neleri denemedimki yokuştan aşağı bile saldım ısınsın diye o bile etkilemedi ve çalıştıramadım yarım saatte kafayı yemek üzereydim.En sonunda canım burnuma geldi sinirlendim ne olursa olsun dedim aküde biterse bitsin dedim tam aralıksız 3 dk boyunca marşa asıldım duraksamadan sonra 1-2 egsoz sesi geldi dedim herhalde kendine geliyor.Son bir kere ayak pedalına bastım çalıştı.Rahatladım.O sinirle gittim bujiyi değiştirdim NGK Japon yapımı buji aldım şimdi en soğukta bile tık diye hemen çalışıyor.

halilihsan
21 Şubat 2009, 22:01
motor uzun süre yattığı zaman, sistemdeki tüm yağlar süzülür, benzin kimyasal tepkime sonucu tortulaşır çamurlaşır özelliğini kaybeder yanması zorlaşır.. yağlar kalınlaşır viskozitesi değişir.. akü deşarj olmuştur.. enjekte edilen benzin damlacıkları büyür benzin yoğun olarak soğuk silindir bloğuna temas eder bu da fakir karışım olmasına neden olur.. sürtünme katsayıları değişmiştir, başlangıç için gereken enerji artar..




Abooow teknisyen misin ;=)

rocko007
21 Şubat 2009, 22:17
Abooow teknisyen misin ;=)

yok değilim.. azıcık mekaniğe meraklı elektrik-elektronik mühendislik öğrencisiyim :)

emekkoray
21 Şubat 2009, 22:21
yok değilim.. azıcık mekaniğe meraklı elektrik-elektronik mühendislik öğrencisiyim :)

bu kadarmı güzel ve net anlatılır ? çok güzeldi.. teşekkür..

rocko007
21 Şubat 2009, 22:22
bu kadarmı güzel ve net anlatılır ? çok güzeldi.. teşekkür..

teşekkürler hocam, sizlerin sayesinde bugünlere geldik.. saygılarımı sunarım :)

vespone
03 Mart 2009, 12:24
merhaba,

şanslısınız ki ayak marşınız var ve onunla çalıştırıyorsunuz, ya ayak marşı bulunmayan ve kış boyu yatmak zorunda kalan veya az binilen motorlar ne yapsın,

benim eski motorumda da ayak marşı vardı, ( vespa PX ) 6. ay kışın binmesem ve motor kar altında dursa ayak marşı ile yine çalışırdı, şimdi vespa GT 200 aldım , tek güç kaynağı olarak akünün insafına kaldım.

aramızda vespa GT 200 kullanan veya muadili motor kullanan arkadaşlar varsa bana bilgi verebilirler mi,

a- aküyü kışın bitirmemek ve her an faal tutmak için en az ne kadar sıklıkla motora binmeli ( rölantide çalıştırmanın bir çözüm getirmediğini hiç olmassa 3-5 km yol yapmak gerektiğini biliyorum ), burada önemli olan binme sıklığı, diyelim iş gezisine çıktınız , hava çok kötü gitti, 10-15 gün boyunca yağmur kar yağdı, yerler buzdu, bu akünün çalışmayacağı anlamına mı geliyor.

b- diyelim çalışmadı otomatik vitesli motorumuz, en akıllı ve uygulamada kullanılan yöntem nedir,
aküyü söküp akücüde sarj ettirmek mi veya eve bir akü şarj cihazı alıp bu işlemi kendimiz mi yapmak,

yardımlarınız için teşekkürler.

ethemm76
03 Mart 2009, 12:42
a- aküyü kışın bitirmemek ve her an faal tutmak için en az ne kadar sıklıkla motora binmeli ( rölantide çalıştırmanın bir çözüm getirmediğini hiç olmassa 3-5 km yol yapmak gerektiğini biliyorum )

Akünün devamlı ve sağlıklı faal tutulabilmesi için neden rölantide yol yapmadan çalıştırılması yetmiyor ve yol kat edilmesi gerekiyor ? Çünki ben belirli aralıklarla yerinde çalıştırıyorum. Dediğin doğru ise biraz çarşı pazar gezeyim haftada bir.

VaScO1925
03 Mart 2009, 12:56
ejeksiyonlu motosiklerde bu sorun hiç yok işte o güzelliği bay otomatik beyin benzini hüüp çkip enjeksiyonaveriyo anında ateşleme :D

motorhocası
03 Mart 2009, 13:11
Genelde benzinin kabüratörde ve borularda buharaşıp uçması neden olur, gaz kolunu pompalamak sureti ile gerekli yakıt çabucak alınır ve karışım oranı soğuk çalıştırma karışım oranına (1/8-1/10) getirilir.

Hakki
03 Mart 2009, 13:11
@ vespone,

x8-200'üm var.
8-9 gün binemedim. 8-9 günden sonra marşa bastıgımda her zamanki gibi hemen aldı fakat akü zayıfladıgından olsa gerek eskisi gibi kuvvetli basmadı marşı.
10-15 km yol yaptım. sonra kendine geldi akü.

eger motorunuz akü yüzünden çalışmıyorsa ve kışın motora pek binmiyorsanız sıcak havalara gelince akünüzü şarj aletiyle dogru bir şekilde şarj edin sonra sıcak günlerin tadını çıkarın.

erdemd
03 Mart 2009, 13:27
3 aydır kapının önünde yatan 76 model granadamı 2. marşta dün akşam çalıştırdım. Allah Allah nasıl çalıştı ki 3 aylık benzinle.

csem66
03 Mart 2009, 13:30
Merak ediyorum ve bilmediğim için soruyorum:Uzun süre bekletilip çalışmayan motora normal oto aküsünden takviye yapılarak çalıştırmak denenebilrmi, deneme motora zarar verirmi?

OGLUMVE BEN
03 Mart 2009, 13:33
3 aydır kapının önünde yatan 76 model granadamı 2. marşta dün akşam çalıştırdım. Allah Allah nasıl çalıştı ki 3 aylık benzinle.

birazda senden kaynaklanıyor tabiki :wiinkk:

erdemd
03 Mart 2009, 13:35
akünün kutup başını sökmüştüm yanlız abi. lastikler yerle bir olmuş gittim bi pompa aldım. marşa bastım bi ileri geri yaptım. benzin bitti. :) scooterdan 1 lt benzin arakladım koydum bi 15 dakka daha çalıştırdım. bayada güzel çalışıyodu meret :)

morveotesi
03 Mart 2009, 13:55
walla bu mesele hep benım başıma geliyor 1haftayı aşmassan hiçbir sorun olmuyor ama 1 hafta ıcındede motor ısınana kadar aküyü sarj etmen lazım bide şunu dene boş viteste marşa basıp motor benzını yıyene kadar beklet gaza felan dokunma motor ısınırsa jikleyi kaldır devir düştüğün zaman motor tam anlamıyla gitmeye hazırdır

VALEO
03 Mart 2009, 13:59
muhtemelen akünün zayıflığından yada en yüksek ihtimal karbüratörün üzerindeki kepten hava alıyorsa motorun bu kısımdan benzin buharlaşıp uçuyordur. buda uzun süreli beklemelerde karbüratördeki benzinin iyice azalmasına veya tamamen uçmasına neden oluyordur.buda ilk çalışma anında benzinin tekrar pompalanana kadar motoru çalıştıramamana neden olur

vespone
03 Mart 2009, 14:46
nedenini buradaki ustalar, daha teknik bir biçimde açıklarlar ama bildiğim şu ki kışın motoru rölantide çalıştırmanın aküye hiç bir faydası yok, ne yapıp edip binmek ve yol katetmek gerek, bu az da olsa önemli değil yeter ki tekerler dönsün, akü ancak kendini böyle topluyor...

inanın ben bir seyahata gittiğimde gerek iş olsun gerek tatil aklım hep yatan motorumda oluyor, ve bir hafta 10 günü aşmamaya çalışıyorum, yoksa başıma gelecekleri kestiriyorum, motoru uyutmamak tembelleştirmemek gerek....

ethemm76
03 Mart 2009, 14:53
nedenini buradaki ustalar, daha teknik bir biçimde açıklarlar ama bildiğim şu ki kışın motoru rölantide çalıştırmanın aküye hiç bir faydası yok, ne yapıp edip binmek ve yol katetmek gerek, bu az da olsa önemli değil yeter ki tekerler dönsün, akü ancak kendini böyle topluyor..

Ben zaten yerinde çalıştırdığım zamanlar, motor orta sehpada olduğu için 1,2. bvazen 3 e bile takıp tekeri viteste döndürtüyorum. Yani yol yapmış gibi oluyor :) Ayrıca şarj dinamosu bisikletler gibi tekerleklere bağlı değil ki, motora bağlı. Bu durumda neden aküyü kendine getirmemiz için neden yol yapmamız gerkiyor ? Bilenler varsa pls yazsınlar.

Makine
03 Mart 2009, 15:13
Aslında yol yapmanıza gerek yok ama yol yaptığınız zaman motor rölanti devrinden daha yüksek devirlerde çalıştığı için hem akünün şarj edilmesi daha başarılı olur hem de lastiklerin, yürür aksamın sağlığı açısından faydalı olur.

Sattığım karbüratörlü motorumda (Kanuni Tiger) 2 hafta kullanmadığım ilk çalıştırmada zor çalışma durumu görülüyordu. Genelde jikleyi sona çekip, 2-3 kez tam gaz verip sonra motoru çalıştırdığımda sorunsuzca çalışıyordu. 2-3 gün de bir çalıştırmalarda ise herhangi bir sorun olmadan en soğuk hava da bile çalışmıştı. Şu an kullandığım DL650'de ise 1 ay motoru kullanmasam bile çok hafif gaz verip marşa bastığımda motor hemen çalışmakta. 1 - 2 haftalık beklemelerde ise sadece marşa basmam yeterli oluyor.

Bu konuyla ilgili bir teorim var. Motor çalışmadığı dönemde yanma odasındaki kurumların havanın nemini üzerine topladığını düşünüyorum. Özellikle bol yağmurlu dönemlerde, en az 1 ay yatmış motosikletlerde (enjeksiyonlu motorlarda dahil) ilk çalışma zor gerçekleşiyor. Gaz açarak çalıştırdığınız da bile ilk çalıştırmada sallantılı, vuruntulu bir çalışma gözlemlenebiliyor. Bu durumu yanma odasında oluşan neme bağlıyorum. Ama test etmeden kesin bir şey söyleyemeyiz.

34_AK_027
03 Mart 2009, 20:46
çünkü bikaç qünden fazla beklemiştir...sorunun içinde cewap...

SamsuNLee
04 Mart 2009, 16:21
sallantılı, vuruntulu bir çalışma gözlemlenebiliyor. .

benim kanuni zebra 90 motorum her çalıştırdığımda bu bahsettiğiniz olayı gerçekleştirmekte... benzin son damlasına gelirde teklemeye başlar ya aynı onun gibi... ne saçma iş anlamadım. 1 gün dahi yatmaya gelmiyor.

korayozdemir
06 Mart 2009, 18:33
arkadaşlar bnm motorum ramzey scooter 2-3 aydır hava şartları nedeniyle hiç çalıştırmadım we şu anda aküsü bitmiş ne yapmalıyım pedalla bayaa basarsam çalışırmı yardımlarınız için teşekkürler

ethemm76
06 Mart 2009, 19:05
arkadaşlar bnm motorum ramzey scooter 2-3 aydır hava şartları nedeniyle hiç çalıştırmadım we şu anda aküsü bitmiş ne yapmalıyım pedalla bayaa basarsam çalışırmı yardımlarınız için teşekkürler

Pedalla çalışması lazım. Marş pedalının amacı bu zaten, akü marş motorunu çalıştırmak için yeterli akımı üretemezse, marş motoru ile çalıştırabilirsin.

korayozdemir
06 Mart 2009, 19:16
ewt onu deniyorm ama olmuo peki ben takviye yapsam başka bir araçtan bi zararı olurmu motora