PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : tamirciye gitmek zorundayım...



dede350z
21 Şubat 2009, 11:18
slm arkadaşlar çok aradım,sordum,sizlerden yardım bekledim ama malesef kimse yardım etmedi motorun sente ayarı konusunda artık tamirci yolu görüldü bana sente ayarını yaptırırken iyice anlayacağım nasıl yapıldığını ve sizlerle bu sitede paylaşacağım yardım etmeye çalışan arkadaşlara teşekkür ederim

halilihsan
21 Şubat 2009, 12:03
Sitedeki çoğu arkadaşlar gezici takımıdır.Ustalarında senin topiclerini görmemiş olabileceğini düşünüyorum

anılyuksel
21 Şubat 2009, 12:19
hocam öküzlüğümü maruz gör sente noluyo_?

babaçi
21 Şubat 2009, 12:44
eskilerin bi lafı vardır,

bakmayla usta olunsa kedilerin hepsi kasap olurdu:)

açtığınız topicleri okudum,daha önce hiç yapmamış birinin sente ayarı yapmaya çalışması bana göre çok yanlış.

motor bloğunun dışında olan hemen hemen tüm arıza ve bakımları bende yapmayı severim,ama iş motora gelince orada biraz durmak lazım.sente yada sübab bu ayarı servis 10 tl ye yapıyor.

anılyuksel
21 Şubat 2009, 12:53
arkadaşım bence orada verilen 10 ytl değil amaç kendi başına bişeyler başarmak

ahmetnr
21 Şubat 2009, 12:53
kardeş sente demişsin anladığım kadarıyla motora uzaksın ama bir okadarda meraklısın öncelikle sana sentenin ne olduğunu açıklayım konuya daha hakim olursun sonrada motorunun modeline uyarlamaya çalışırsın şimdi piyasada okadar motor varki neyi nereye koymuşlar bilemiyorum.
Sente;pistonun ÜÖN(silindir içerisinde tam tepe noktası)ya geldiğinde bujinin çakmasıyla ateşleme olayının gerçekleşmesidir ancak supablı motorlarda piston her üön çıkışı ateşleme değildir birtanesinde ateşleme birtanesinde egzost yapar ateşleme yaptığı durum her iki supabında kapalı olduğu durumdur senteyi ayarlarken ateşlemeye birazda avans vermek gerekir buda üön ya gelindiğinde motor çalışma yönünün tam tersine 5-6 derece geri çevrilir sonra sente algılayıcısı beyin vs yerlerine takılıp çalıştırılır benden bu kadar selamlar kolay gelsin bozarsan mesuliyet kabul edilmez

yürekçe
21 Şubat 2009, 12:55
bilseler kesin yardımcı olurlardı bence.

willy_chorlu
21 Şubat 2009, 12:56
dediğim gibi arkdaşım hatırlasam yardımcı olurdum

babaçi
21 Şubat 2009, 13:09
arkadaşım bence orada verilen 10 ytl değil amaç kendi başına bişeyler başarmak

meseleyi anlıyorum

sente olayı ampül değişmek,yada kırılan sinyal kolunu tamir etmek kadar kolay ve basit bir iş değil(anlamayan için benim gibi)

işleri karıştırıp daha zor hale getirebilir arkadaş onu demek istiyorum.

forumu takip ettiyseniz ybr'ye neleri kendim yaptığımı okuyabilirsiniz ama hiç anlamadığım ustalık gerektiren ince ayarları kurcalamamak kanaatindeyim:cat:

mhrrmkpnr
21 Şubat 2009, 13:31
sente atarı yapmak için once motorun eksantirik kapagını acıcaksın

snr bujiyi sokuceksin pistonu patlatma noktasına tam tepeye alıcaksın

scooterlar için genelde emme 10 egsoz 15 (bunu degerler ortalama jilet

kalınlıgıdır olcmek için ozel bi sey var adını hatırlayamadım) ayarlayıp sıkıcaksın

smd gelelim bunu nie kendin yapmaman gerektigine eger acamiysen sentedeki en ufak hata piston tepedeyken subapların acık kalmasına neden olur piston subaba cakar subab ust kapaga derken motordan olursun:queen:

bgn bi scooterı gozum kapalı acıp toplarım ama sentesini herzaman ustam yapar hatta istedigin ustaya sor 4silindir 2silindir ozellikle V motorları toplarken en zor olan sey nedir die sente diyecekelrdir sana:wiinkk:

dede350z
21 Şubat 2009, 15:22
arkadaşlar hayatta öğrenilmiyecek hiçbir şey yoktur yeterki meraklı,azimli ve cesaretli olun ben motorumun şanzıman bilyesini contasını yağını değiştirdim marş motorunu değiştirdim takozları değiştirdim karbiratörü benzin pompasını dağıttım temizledim hatta silindiri komple değiştirdim motorun contalarını komple yeniledim şimdi bu sente ayarınıda biliyorum ama ince ayar olduğu için biraz tırsıyorum o yüzden ustalardan yardım istedim burda yoksa biliyorum piston ü.ö.n. iken sübapların kapalı olduğu andamı yapacam onu bilemedim ama neyse yinede ilginize teşekkür ederim

KALDERA
21 Şubat 2009, 16:07
siz motoru söküp dağıttınızmı..?
sente ayarı motor toplanırken egzantriğe aktarımı yapan triger zincirinin yada kayışının yada bu parçanın değişimi esnasında yapılması gereken bir işlemdir..süpap zamanlamalarını ve akabinde süpap ayarını gerektirebilecek teknik bir konudur. öğrenmek istemeniz güzel bir şey ama anlatımlarla yapabileceğiniz bir işlem değildir..

eğer motoru sökmüş iseniz bazı motorların dişlileri üzerinde sente işaretlerini yada çentiklerini görebilirsiniz.. bu iki işaret birbiri ile örtüşmek durumundadır.bu iki işaret örtüştüğü zaman yukarıdaki anlatılan ölü noktada oluşmuş olacaktır zaten. hal böyle ise işiniz nispeten kolaylaşmış olacaktır.

ancak her motorda bu ölü nokta tam ayar noktası olmayabilir. araçları yetkili servis bağımlısı yapabilmek için bazı motorlarda bu sente olayı gizlenmiş olup
ayarın yapılabilmesi için teknik datalara ihtiyaç olabiliyor.

bu sente konusu motor tamircilerinin bile zaman zaman farklı motorları söktükleri zaman eğer sente ayarı işeretleri yok ise birbirlerinden fikir aldıkları bir durumdur.


ayrıca sentenin yerine getirilememesi durumunda sente kaçık tabir edilen durum oluşur.motor çalışsa bile düzügün bir çalışma olmaz. ciddi hasarlar oluşabilir süpapların pistona çarpması gibi..

arslanfb
21 Şubat 2009, 16:28
slm arkadaşlar çok aradım,sordum,sizlerden yardım bekledim ama malesef kimse yardım etmedi motorun sente ayarı konusunda artık tamirci yolu görüldü bana sente ayarını yaptırırken iyice anlayacağım nasıl yapıldığını ve sizlerle bu sitede paylaşacağım yardım etmeye çalışan arkadaşlara teşekkür ederim

Ben sana işin ne kadar zor oluğunu söylemiştim.