PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motora sente ayarı nasıl verilir ?



dede350z
19 Şubat 2009, 15:21
slm dostlar ben motor tamiri ile uğraşmayı bir hobi olarak gören bir motorcuyum. Motorumun birçok parçasını kendim yaparım ama şimdi önemli bir konuda takıldım motorumun piston ve yatağını değiştirdim ama motoru senteye getiremiyorum yani emme ve egzos sübaplarının pistonla uyumlu bir biçimde çalışması ve sübapların açıldığında pistona temas etmemesi gibi bir konuda takıldım bu işten gerçekten anlayan motorcu arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

willy_chorlu
19 Şubat 2009, 15:27
motorcuyu bırakalı 3 sene oldu unutmuşum ya t f var piston yukardan biraz aşağı olcaktı galiba neyse yanlış olmasın arkadaşlar yardımcı olurlar sana iyş. kusura bakma hatırlayamadım birden görsem hatırlarım

Lucas
20 Şubat 2009, 03:25
dede350z gerçekten tebrik ediyorum seni.. Açtığın tüm konuları merakla takip ediyorum.. Hergün en az 2 teknik sorun kesin var :)

FAHRETTİN METİN
20 Şubat 2009, 03:41
bu sorunlar sayesındede bizde öğrenıyoz işde fenamı:mrgreen:şimdi yazar ustalar bende meraklandım :mrgreen:

mterayes26
20 Şubat 2009, 03:51
bu bilgiler sayesınde . elinden azcık iş gelenler kendi işini kendi görüp . bisiklet tamirinden motosiklet tamirine geçenlerinden karşısında ezilmeyecek inşallah . paramızla rezil oluyoruz adam yerine koyulmuyoruz . hele işin ehli birazda isim yapmış bir ustaysa sen havaları gör

dede350z
20 Şubat 2009, 12:15
aynen arkadaşlar tamirci kendi motoru gibi tamir etmezki bizim motorlarımızı ben motorumda bir parçayı değiştirirken temizliyorum yağlıyorum en kral bakımını yapıyorum ama tamirci ölemi adam parçayı takar bırakır umrundamı senin motorun hem ben zevk alarak yapıyorum bu işleri yapabildiğim arızaları yapıyorum tabi bu konuda zorlandığım için yardım bekliyorum

AYDEMİR
20 Şubat 2009, 12:19
Motorun 2 zamanlımı ????

dede350z
20 Şubat 2009, 12:29
4 zamanlı
asya 125 t

arslanfb
20 Şubat 2009, 12:36
işin çok zor benden söylemesi altta yazanlara bir bak istersen.
Motor sente ayarı.Üst Ölü Nokta'daki Lift Değeriyle Eksantrik Zamanlaması

Son yıllarda araçlarda supap sayısı ve eksantrik sayısının artmasıyla bu yöntem çok popüler olmuştur. İşlem eksantrik millerinizi üst ölü noktadaki belli bir lift değerine getirmeyi içerir. Bu yöntem yıllardır Kent Cams ve birçok önemli motor üreticileri tarafından kullanılmaktadır. Eksantrikleri ayrı ayrı aynı pozisyona krank milini döndürmeden getirmesi bu yöntemin basitlik açısından bir avantajıdır.

Ü.Ö.N(TDC) lift değeri için Kent Cams kataloğuna veya internet sitesine bakınız.

1. Motorunuzu 1. silindir için Ü.Ö.N'ya ayarlayınız. Krankı kilitlediğiniz pimden emin olunuz.
2. Komperatörü emme lifteri üzerine yerleştirin ve eksantrik milini istenen değere gelene kadar çevirin.
3. Eğer aracınızın emme ve egzoz milleri ayrı ise aynı işlemi egzoz supabı için de yapın.

Eksantriklerinizi belli değerdeki lifte ayarladıktan sonra eksantrik kayışı/zincirini takabilirsiniz. Kaçınılmaz olarak bu işlemi yaparken ideal değerlerden bir sapma olacaktır. Bu yüzden ikinci kez ayarları kontrol ediniz. İnce ayarı puleden yapınız.

Son olarak motor piston ve supap çarpışmasını önlemek için kontrol edilmelidir.


Üst Ölü Noktadan Önce ve Sonraki Full Lift Değerini Kullanarak Eksantrik Zamanlaması

Yıllardır sıkça kullanılan yöntem Ü.Ö.N yı 0 derece kabul ederek ve eksantrik milinin emme ve egzoz supabının 0 derecedeki maksimum lifti dikkate alınarak yapılır. Örnek olarak Ford 2 lt. SOHC eksantriği olan RL30'u ele alalım. Full lifteki emme zamanlaması 105 derecedir. Bu emme supabının Ü.Ö.N dan 105 derece sonra tamamen açık pozisyonuna gelmesi gerektiğini ifade eder. Zamanlama diski kullanarak 105 derece olan emme supabınızın maksimum lift değerine getirebilirsiniz. İnce ayarlamayı pule üzerinden yapabilirsiniz.
1. Zamanlama diskini krank mili üzerine motor Ü.Ö.N dayken yerleştiriniz.
2. Krank milini dönme yönüyle aynı olacak şekilde (Ü.Ö.N dan sonra) belli bir full lift değerine gelene kadar çeviriniz (bu değer için kataloğa bakınız, bu örnekte 105 derece).
3. Komperatörü kullanarak emme supabının full lift değerine erişmesi için komperatörün hareketinin durduğu ve yeniden hareket etmeye başladığı değerleri zamanlama diskinden okuyunuz ve bu iki değerin ortalamasını alınız (bu örnek için 105 olmalı). Yani komperatörün durduğu değer 103, harekete başladığı değerin 107 olması gerekmektedir.
4. İnce ayarlar pule üzerinden yapılır.
5. Eğer motorunuz ayrı emme ve egzoz supaplarına sahipse aynı işlemi egzoz içinde yapınız. Bu kez krank milini ters yöne çevirerek değeri bulunuz. Yine ince ayarları pule üzerinden yapabilirsiniz.

Son olarak motor piston ve supap çarpışmasını önlemek için kontrol edilmelidir.



Eksantrik milinin doğru zamanlanması önemlidir. Zamanlama değerleri alınır, toplanır, 180 eklenir ve sonuç 2'ye bölünür. Emme için ilk zamanlama değeri, Egzoz için ikinci zamanlama değeri çıkarılır.

Örnek : 270 Ford SOHC
EMME 23/65 EGZOZ 65/23
23 ve 65 toplanır = 88 65 ve 23 toplanır = 88
180 eklenir = 268 180 eklenir = 268
2'ye bölünür = 134 2'ye bölünür = 134
23 çıkarılır = 111 23 çıkarılır = 111
EMME VALFLERİ ÜÖN'dan 111° SONRA TAM AÇIK OLMALIDIR EGZOZ VALFLERİ ÜÖN'dan 111° ÖNCE TAM AÇIK OLMALIDIR

Krank milinin üzerine protractor'u ÜÖN'da sıfırlanacak şekilde yerleştirin. Göstergeyi de supap yayı tutucusu üzerinde konumlandırın. Gösterge full lift değerini gösterene kadar motoru döndürün. Kaç derece döndürdüğünüzü kontrol ettikten sonra, full liftte düşme gözleyene kadar döndürmeye devam edin. Gerçek full lift değeri tam arada kalan noktadır. Örneğin, full lift değeri 105° ile 115° arasında gözlemleniyorsa gerçek full lift değeri 110° olacaktır. Tek eksantrikli bir motor için sadece emme valflerinin kontrol edilmesi yeterlidir.



UYARI

Yeni bir eksantrik mili takılması durumunda triger kayışının da değiştirilmesi önemlidir. Bununla birlikte, triger kayışı üreticinin belirlediği aralıklarda da değiştirilmelidir. Triger kayışından kaynaklanacak herhangi bir problem motorunuza saniyeler içerisinde çok büyük hasarlar verebilir.

AYDEMİR
20 Şubat 2009, 12:39
4 zamanli motorun ayarı sabit olur harıcı bir ayar yapamasın motorcu deyımıyle kamalıdır krank ve volant tası geçmelidir..

dede350z
20 Şubat 2009, 12:49
aydemir kardeş tam olarak açarmısın bunu yani ben nasıl yapabilirim sakın sen yapamazsın deme çünki bu işler elimden gelir sen yalnızca bana detaylı olarak anlat yeter kardeşim

kurubuz
20 Şubat 2009, 12:56
2 zamanlıda sübap veya ekzantrik olmadığından sübap ayarı da yapılmaz haliyle :).
Sübap ayarı nazik iştir, yazmak bir yana görerek öğrenmek bence daha mantıklı olur. Sübapları ezebilirsin.

hurricane_cbr
20 Şubat 2009, 15:57
aydemir kardeş tam olarak açarmısın bunu yani ben nasıl yapabilirim sakın sen yapamazsın deme çünki bu işler elimden gelir sen yalnızca bana detaylı olarak anlat yeter kardeşim

bildiğim kadarıyla pistonu en yukarı seviyeye getiriyorsun silindiri takıyorsun sonra egzantirik zincirine egzantirik milini takıyorsun ama sübaplar açık olamyacak.. yani tam yan duracak mil.. ama önce açılacak olanı bilmiyorum.. emme mi yoksa egzos mu açık olacak onu birisinden öğren.

mach1
20 Şubat 2009, 20:59
Sökmeden önce dikkatlice keşke baksaydın piston en yukarıdaken egzantiriğin durumu nasıl boyle işler için söktüğün her bir katmanın fotoğrafını çekmek lazım.Birde cıvataların hepsini tork anahtarı ile sık :cat:

kokohami45
31 Ekim 2009, 21:12
bence sen neyap biliyonmu abi pistonu üst ölü noktaya getir piston aşşağıya gittiğizaman emme subabı açılacağı için eksantriği önce emme açacak şekilde ayarla ayarladıktan sonra bu japonlar mutlaka biryerlere çizik falan atmışlardır karşılaştır bul o çizgileri motorun bujisini sök yavaşça ayaktan bas subaplar pistona değmez ise çalıştır ve neler olacağını gör :))))) bence olacakkk

_OLD_
01 Kasım 2009, 13:50
slm dostlar ben motor tamiri ile uğraşmayı bir hobi olarak gören bir motorcuyum. Motorumun birçok parçasını kendim yaparım ama şimdi önemli bir konuda takıldım motorumun piston ve yatağını değiştirdim ama motoru senteye getiremiyorum yani emme ve egzos sübaplarının pistonla uyumlu bir biçimde çalışması ve sübapların açıldığında pistona temas etmemesi gibi bir konuda takıldım bu işten gerçekten anlayan motorcu arkadaşlardan yardım rica ediyorum.

Bu adresten kitabı indir:
http://rapidshare.com/files/293899279/tank-gy6-service-manual-final.pdf.html

Motorun sağ tararında silindire hava üfleyen pervanenin plastik muhafazasının üzerinde,motorun arka yönüne bakan tarafında bir kapak var.Onu çıkarınca görünen tekerleğin üzerindeki "T" harfini işaret çizgisine hizala bu sırada da egzantirik dişlisinin üzerindeki delik yukarıda olacak.Değilse dişliyi söküp bu duruma getir,sonra her iki subab aralarını 0,10 mm yap.
Kolaygelsin.

roadfrıend
13 Mart 2010, 01:42
slm.motosıkletın krangının calısma yonu belırlenır.pıston ust olu noktadayken emme sıbobuna pıyano ıtecegının bosluksuz basması saglanır.pıyano sbop ıtecegı somunu sıkılır.krank yarım tur dondurulur.ardından emme sıbobu kapaırken kucuk hareketlerle emme sıbobunun[karbıratorden olan taraf]kapandıgı anda eksoz sıbobunun basması gerekır.ateslemede sorun yoksa kıbrıt gıbı alır. eger motoru stop ettıgınızde calısmıyorsa devamlı bujı bozuyorsa ıkı ıhtımal var.ya pıston sekmanları bıtmıstır,yadasıbop kavalı kecesı gıtmıstır.kecede bı sı yoksa mutlaka sıbopları sokup sıbop kavalını kontrol edın.pıstona yag sızdırıyordur..roadfriend:cat:

aegeanxtr
14 Mart 2010, 19:24
slm.motosıkletın krangının calısma yonu belırlenır.pıston ust olu noktadayken emme sıbobuna pıyano ıtecegının bosluksuz basması saglanır.pıyano sbop ıtecegı somunu sıkılır.krank yarım tur dondurulur.ardından emme sıbobu kapaırken kucuk hareketlerle emme sıbobunun[karbıratorden olan taraf]kapandıgı anda eksoz sıbobunun basması gerekır.ateslemede sorun yoksa kıbrıt gıbı alır. eger motoru stop ettıgınızde calısmıyorsa devamlı bujı bozuyorsa ıkı ıhtımal var.ya pıston sekmanları bıtmıstır,yadasıbop kavalı kecesı gıtmıstır.kecede bı sı yoksa mutlaka sıbopları sokup sıbop kavalını kontrol edın.pıstona yag sızdırıyordur..roadfriend:cat:

Piyanonun subaba boşluksuz basması sağlanır demişsiniz peki arada boşluk olması gerekmiyormu yani 0.05-0.10 mm gibi.