PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : tel çant ve kampana değişimi mümkün müdür?



ahriman
18 Şubat 2009, 19:53
arkadaşlar sym wolf classic motosikletim var. jantları telli ve arka freni disk. jantları alaşım jant yaptırmam ve arka freni de diske çevirmem mümkün müdür?

draggy
18 Şubat 2009, 20:08
Tel jant daha iyidir :)

ahriman
18 Şubat 2009, 20:14
Tel jant daha iyidir :)

hocam ben motorumla uzun yol yapan biriyim. bir kere keşan'a gelmeden lastiğim patlamıştı o gün bugündür içimde hep ya lastik patlarsa ya yolda kalırsam diye bir korku var. eğer alaşım jant olursa tamir köpüğü sıkarak lastikçiye yol alabiliyorum hız kesmeden ama benim telli jantım patladığı zaman korka korka 30 km yolu maksimum 20 km/h ile seyrettim. gerçi teller yamulmadı en ufak bir hasar yok ama... kurt düştü içime :)

ayrıca neden daha iyidir hangi yönlerden?

halilihsan
18 Şubat 2009, 20:17
Tel jantın Çukurlarda daha fazla esneme payı vardır.Jantın ezilip büzülmesine biraz daha engel olur.

ahriman
18 Şubat 2009, 20:24
Tel jantın Çukurlarda daha fazla esneme payı vardır.Jantın ezilip büzülmesine biraz daha engel olur.

ama patlayınca da tamiri daha zor oluyor :(

draggy
18 Şubat 2009, 20:39
ama patlayınca da tamiri daha zor oluyor :(

Patlayınca şambriyel değişir ve inan ki tubless lastik tamirinden daha kolaydır. Ayrıca tubeless lastik yamada canını tehlikeye atabilir, tel jantlara da tubeless takılabilir ve en önemlisi şambriyelli lastikler içinde tamir köpüğü vardır ;)

osmaniyeli
18 Şubat 2009, 20:41
benim kişisel tercihim aluminyum jant dubleks lastik için
hem yol tutuş artıyor hem çok az patlıyor hem de tamiri kolay
bi tanıdık aluminyum jantın sağ sol yamulabildiğini fakat aşağıdan yukarı ya doğru dikey eksende yamulmayıp krıldığını söylemişti
tel jant eğer motor çin malı ise hem teller atıyor hem de çok çabuk yamuluyor
ne yazıkki
ama kaliteli motorlarda tel jant daha iyi olabilir

ahriman
18 Şubat 2009, 20:42
benim kişisel tercihim aluminyum jant dubleks lastik için
hem yol tutuş artıyor hem çok az patlıyor hem de tamiri kolay
bi tanıdık aluminyum jantın sağ sol yamulabildiğini fakat aşağıdan yukarı ya doğru dikey eksende yamulmayıp krıldığını söylemişti
tel jant eğer motor çin malı ise hem teller atıyor hem de çok çabuk yamuluyor
ne yazıkki
ama kaliteli motorlarda tel jant daha iyi olabilir

benim tel jantlarımın kaliteli olduğunu çok kez ispatladım kendime :) o konudan kokmuyorum yani güven veriyorlar.

hocam nereden bulabiliriz şambireylli lastikler için tamir kitini?

osmaniyeli
18 Şubat 2009, 20:45
draggy ye sormuşsun ama
şambriyelli lastiklerin köpük vb tamir kiti yok diye biliyorum bu konu tartışılmıştı başka topic te
varsa internette merak ettim şimdi

motorhocası
18 Şubat 2009, 20:50
Arman ne gerek var:silent:, motorundan şikayetin yoksa hiç bulaşma o işlere derim, ama karbüratör,kam mili vs. modifiye yapacağım diyorsan o zaman uğraş.:cat:

kuba_shov
18 Şubat 2009, 20:52
bence en iyisi çelik jant onlarda şambriyelli ve dubleks olmak üzere 2 ye ayrılıyor benim motorda tel jant ve sürekli lastik npatlıyor en iyisi çelik jant

ahriman
18 Şubat 2009, 21:02
Arman ne gerek var:silent:, motorundan şikayetin yoksa hiç bulaşma o işlere derim, ama karbüratör,kam mili vs. modifiye yapacağım diyorsan o zaman uğraş.:cat:

abi valla korkuyorum gecenin körü izmir-çanakkale arasında yolda kalırsam diye. :pale:

onlarda da modifikasyon yapmaya niyetim var aslında, en basitinden dişli değişimini düşünüyorum.

arkadaşlar peki arka freni diske çevirmke mümkün mü?

osmaniyeli
18 Şubat 2009, 21:04
mümkün ama çok emekli
sitede değiştiren arkadaşlar var
fren pedalı filan da değişiyor hidrolik yüzünden

draggy
18 Şubat 2009, 21:05
Bunlar ürünler slime nin sayfasını bulamadım, kusura bakma:

http://www.hepsiburada.com/carpex-lastik-tamir-edicisisirici-sprey-lastik-tamirine-son-093051/productDetails.aspx?categoryid=262977&productid=otm093051

Burda da forumda tartışıldı :

http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/31926-lastik-patlamalari.html

Şambriyelli lastikte büyük yarık olmadığı müddetçe kullanırsın, kalitelilerinde hava basıncıda olduğu için tekerleğini de şişirir yani pompaya ihtiyacın kalmaz ve lastikçiye kadar rahat gidersin lastik çifti benim motorum için en ucuzu 450 TL ama iç lastik 15 tl ;)

osmaniyeli
18 Şubat 2009, 21:06
ha bi de dikkatimi çekti başlık
o nasıl bir cant(yada jant) yazmaktır öyle:P
çat diye bises geliyor söylerken

ahriman
18 Şubat 2009, 21:08
ha bi de dikkatimi çekti başlık
o nasıl bir cant(yada jant) yazmaktır öyle:P
çat diye bises geliyor söylerken

abi kuzenimin afacanlığı o iş, tam başlığı yayınlarken geldi klavyede bastı tuşlara.. :)


Bunlar ürünler slime nin sayfasını bulamadım, kusura bakma:

http://www.hepsiburada.com/carpex-lastik-tamir-edicisisirici-sprey-lastik-tamirine-son-093051/productDetails.aspx?categoryid=262977&productid=otm093051

Burda da forumda tartışıldı :

http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/31926-lastik-patlamalari.html

Şambriyelli lastikte büyük yarık olmadığı müddetçe kullanırsın, kalitelilerinde hava basıncıda olduğu için tekerleğini de şişirir yani pompaya ihtiyacın kalmaz ve lastikçiye kadar rahat gidersin lastik çifti benim motorum için en ucuzu 450 TL ama iç lastik 15 tl ;)

abi teşekkür ederim ilgin için. benim lastiğim patladığında da iç lastik de sorun çıkmıştı dışa bir şey olmamış. sonra gittim onu da değiştirdim. şimdi içim rahat etsin diye 1500 kmde bir iç lastik değişiyorum.:queen::queen:

yucika
19 Şubat 2009, 16:36
Eğer iç lastiği usulüne uygun takarsanız telli jantta dubleks kadar sorunsuzdur. Ancak dikkat edilmesi gereken husus Jantın iç kısmında tellerin vida başları bulunur bunların lastik şeritle üzerinin kapatılması gerekir. Yoksa sürtünmeden dolayı iç lastiği patlatırlar. Piyasadaki bir çok motorda bu lastik şerit takılmamaktadır (çinde üretim olsun burda montaj olsun genel bir lakaytlık almış başını gidiyor zaten) Bu durumda da tel jantlı lastikler çok patlıyor diye insanlar yanılmaktadır. Benim motosikletimde de iç lastik patlamıştı. O zaman fazla ilgilenemedim içine de bakmadım vidaların üstü kapatılmış mı diye. Daha sonra yamanın üstünden tekrar delindi. Bu sefer yaptırırken lastikçide söyledi tekrara yapar diye jantın içini 4-5 kat koli bandıyla kapladık (otomobil lastikçisi olduğu için oraya uygun bir lastik şerit yoktu.) O günden beri bir daha patlama olmadı.