PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sıfırdan motosiklet imali ve ya parça toplayarak üretme hakkında yönetmelik...



draggy
18 Şubat 2009, 19:21
*************************************
*************************************
*************************************
*************************************
Gördüğüm ihtiyaç üzerine mesajlarımı siliyorum......

enzo35
18 Şubat 2009, 19:37
bence bu bi bulaşmama yazısı değil aynı şekilde olmasada daha önce gümrükten 4 adet motosiklet aldım bunların ruhsatlarının çıkması tip onayı alınması için iki kişi görevli olarak geldi inceleme yapıldı ve an fazla bu inceleme motosiklet başına on dakika sürdü ondan sonraki prosedürle birlikte at uygunluk belgesi alime 3 iş gününde geçti. bu çok zor bişey değil sadece yöntem olarak bilindik yasal prosedür.

draggy
18 Şubat 2009, 20:09
*************************************
*************************************
*************************************
*************************************
Gördüğüm ihtiyaç üzerine mesajlarımı siliyorum......

yucika
19 Şubat 2009, 12:15
Custom chopper motosiklet üretecekseniz ithal ettiğiniz parçaları alacağınız üreticilerden tip onay belgesiyle beraber isteyeceksiniz. Çünkü bakanlığın yazdığı yazıda Avrupa birliği üyesi ülkelerden alınmış tip onay belgesi yada bakanlığımızca verilecek tip onay belgesi olması gereki deniliyor. Şahsi fikrim seçeceğiniz üreticileri en baştan onay belgesi almış üreticilerden seçerseniz elinizde hazır belge olacağı için burada ayrıca bakanlıktan belge almakla uğraşmazsınız. Bu da işlemleri oldukça kolaylaştırır. Prosedür başlarda sizi zorlasa bile bir defa üretime başladıktan sonra işlerin yürüyüşü kolaylaşacaktır.

By_StaR
19 Şubat 2009, 13:00
Custom chopper motosiklet üretecekseniz ithal ettiğiniz parçaları alacağınız üreticilerden tip onay belgesiyle beraber isteyeceksiniz. Çünkü bakanlığın yazdığı yazıda Avrupa birliği üyesi ülkelerden alınmış tip onay belgesi yada bakanlığımızca verilecek tip onay belgesi olması gereki deniliyor. Şahsi fikrim seçeceğiniz üreticileri en baştan onay belgesi almış üreticilerden seçerseniz elinizde hazır belge olacağı için burada ayrıca bakanlıktan belge almakla uğraşmazsınız. Bu da işlemleri oldukça kolaylaştırır. Prosedür başlarda sizi zorlasa bile bir defa üretime başladıktan sonra işlerin yürüyüşü kolaylaşacaktır.

Bu açıkLAyıcı Bİlgi için Teşekkürler Abi.. Sayende Bende Bİşeyler Öğrendim bu konu hakkında.. Çok MAkbule Geçti.. :cat:

Endurocu01
19 Şubat 2009, 14:24
yanılıp şaşırıp lotodan falan para çıkarsa hayalimdeki iş motor dizayn etmek açıklayıcı bilgiler için teşekkürler

yucika
19 Şubat 2009, 16:55
Forumda bu ve benzer konular daha öncede tartışılmıştı. Eskiden çok kolay ruhsat alınıyordu. Şimdi bu işler zorlaştı. Devlet önümüzü kesiyor vatandaşa zorluk çıkarıyor gibi şeyler söyleyenlerde olmuştu.
Ben bu fikirlere katılmıyorum. Eğer trafiğe çıkacak ve üzerine insanların bineceği bir TAŞIT üretecekseniz elbette bir çok standardı sağlamanız gerekir. Bunlar yönetmelikle belirlenmiş standartlar ve bütün Avrupa ülkelerince kabul edilmişler.
Sonuçta hali hazırda Türkiye'de de custom choppers üreten yerli firma var. Demekki olaya ciddiyetle eğilince üretimde yapılabiliyormuş ruhsatta alınabiliyormuş. Ama ben merdiven altında mobilet şasesine harley motorunu kaynakla tutturarak motosiklet yapacağım derseniz ruhsat falan hayal olur elbette.
Tek bir motosiklet üretmek için bu kadar prosedürü aşmak zor olabilir. Ancak ciddi olarak atelye kurup özel yapım motosiklet üretmeyi düşünüyorsanız bu işinde kuralları ortada.
Eğer pazar bulunduğunu düşünüyorsanız ve bu işi yapabilecek teknik ve maddi imkanlara sahipseniz. Özel yapım motosiklet işinde hepinize başarılar dilerim. İnşallah bu tip üretim ülkemizde de sadece motosiklet için değil otomobil, arazi araçları, özürlü aracı gibi özel yapım araçlarda da gelişir.
Yıllar önce Almanyadan gelen bir otomobil kataloğunda sadece Almanya da 80 den fazla üretici olduğunu görünce şaşırmıştım. Seri olmayan üretim tüm dünyada yagın olarak uygulanmaktadır. Sanılanın aksine seri üretimden daha kaliteli ürünler ortaya çıkar. Şimdi hatırlayamadığım lüks bir otomobil üreticisi (RollsRoyce diyeceğim ama emin olamadım) Her otomobili tek bir teknisyene monte ettiriyor ve otomobili alan kişiye teknisyenin adı ve telefonunuda veriyor. Böylece arıza durumunda ilk elden teknik destek alma imkanınız olabilir.

motorhocası
19 Şubat 2009, 17:07
Tüv-Türk'ün kısıtlamasını anlatıyor, güvenlik ve çevre önlemleri alındığı taktirde izin veriyor.

draggy
19 Şubat 2009, 19:30
*************************************
*************************************
*************************************
*************************************
Gördüğüm ihtiyaç üzerine mesajlarımı siliyorum......