PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motor sıcakken yağ değiştirilir mi ?



Sayfa : [1] 2

Deryali
17 Şubat 2009, 14:44
http://www.milliyet.com.tr/2007/03/18/ekonomi/resim/axeko01.jpg

Arkadaşlar merhaba
Motorun yağı motor sıcakken değiştirilebilir mi ?

Dün mecidiyeköy'den Pendiğe geldim ve acilen yağı değiştirmem gerekiyordu çünki servis kapanacaktı. Usta dediği birşey olmaz değiştirebiliriz dedi ve değiştirdik.

Ancak ben sanki motor sıcakken yağ değiştirilmez diye biliyorum.
Bu konuya nedenleri ile birlikte bir açıklık getirebilir misiniz ?

SercysSs
17 Şubat 2009, 15:02
Yanma tehlikesi olmamak kaydıyla değiştirilir fakat gelirgelmez değiştirmesi pek iyi değil neden: motor daha yeni durduğu için yağ yukarılardan aşağıya süzülmemiş olur ve normalinden falza eski yağ motorun içinde kalır. Yağ yeteri kadar süzüldükten sonra ama kesinlikle sıcakken yağ değişir. Sıcak olmasındaki maksat yağın ince olup rahat süzülmesidir. Umarım aydınlatıcı olmuştur.

erdemd
17 Şubat 2009, 15:03
bence elinin kolunun yanmasından başka bişey olmaz.

GKN
17 Şubat 2009, 15:06
bence sıcakken değişmesi daha iyidir, yağ iyice inceldiği için yağın nerdeyse tamamı ve çapaktı pislikti komple rahat bi şekilde motordan akar..:wiinkk:

CBA
17 Şubat 2009, 15:09
bence sıcakken değişmesi daha iyidir, yağ iyice inceldiği için yağın nerdeyse tamamı ve çapaktı pislikti komple rahat bi şekilde motordan akar..:wiinkk:

+1


GKN abiye aynen katılıyorum. Bende servise gittiğimde motor soğusun yağını değiştirelim derler ama herhalde eli filan yanmasın diye söylüyorlar..

GKN
17 Şubat 2009, 15:13
+1


GKN abiye aynen katılıyorum. Bende servise gittiğimde motor soğusun yağını değiştirelim derler ama herhalde eli filan yanmasın diye söylüyorlar..

e tabi, bi miktar soğumasında fayda var:)

Deryali
17 Şubat 2009, 15:32
Gerçektende aydınlatıcı bilgiler oldu çok teşekkür ediyorum.
Zaten motor bi 10 dakika falan geldikten sonra beklemişti. O halde tam kıvamında değiştirmişim.
Normalde 2binde bir değiştiriyorum bu sefer 3500km olmama rağmen motor yağı özelliğini kaybetmemişti.

GKN
17 Şubat 2009, 15:35
üreticinin öngördüğü yağı öngörülen zamanlarda değiştirdiğin müddetçe heleki kış aylarında herhangi bir sıkıntı yaşamassın..
yaz aylarında aşırı trafik sıcak vede yüke bindiği zaman motorun hava soğutmalı olduğu için biraz daha fazla eskiticektir yağı öngörülenden daha az km de değiştirmen uzun vade de yararına olucaktır:wiinkk:

erdemd
17 Şubat 2009, 15:35
ben scooterinkini 1000 km de bir değiştiriyorum 3025 olmuş 4. yağı. benim merak ettim scootera normal 10-40 araba yağı koysak. sonuçta yaplı debriyaj değil bişey fark etmemesi lazım dimi?

motorhocası
17 Şubat 2009, 15:39
ben scooterinkini 1000 km de bir değiştiriyorum 3025 olmuş 4. yağı. benim merak ettim scootera normal 10-40 araba yağı koysak. sonuçta yaplı debriyaj değil bişey fark etmemesi lazım dimi?


Gerekli bilgi burada, araba yağı mı diyorsan:cat:
http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bilgiler/56674-motora-4t-yerine-90-lik-disli-yagi-koysak-ne-olur-sanki.html

GKN
17 Şubat 2009, 15:40
ben scooterinkini 1000 km de bir değiştiriyorum 3025 olmuş 4. yağı. benim merak ettim scootera normal 10-40 araba yağı koysak. sonuçta yaplı debriyaj değil bişey fark etmemesi lazım dimi?

markalı kaliteli bi yağ koyduktan sonra araba yağı olması pek bişey değiştirmez..
daha dün çıktı motosiklet yağları, eskiden motosiklet yağı diye bişeymi vardı, 10/40 viskozitesinde bi yağ alıp koyardık..
fakat yeni teknoloji motosikletlerde kendileri için üretilen yağı kullanmak gerekir..
çünkü artık otomobillerdede motosikletlerdede ileri teknolojiye geçildi, sıkıştırma oranları çalışma sıcaklıkları vs.. birbirinden oldukça farklılıklar göstermekte..
bundan 3 sene önceki arabamda 20/50 yağ kullanıyodum geçen senekinde 10/40 şu anda da 5/30 yağ öneriyor marka..
üreticinin önerdiği standartlar kullanıldığı taktirde kesinlikle başınız ağırmaz.
örneğin servis manuelinde , Api sc api sg gibi standartlar yani performans seviyeleri yazar, viskoziteside 10/40 ise bunun dışına çıkılmaması gerektiğini düşünüyorum..

Deryali
17 Şubat 2009, 15:45
üreticinin öngördüğü yağı öngörülen zamanlarda değiştirdiğin müddetçe heleki kış aylarında herhangi bir sıkıntı yaşamassın..
yaz aylarında aşırı trafik sıcak vede yüke bindiği zaman motorun hava soğutmalı olduğu için biraz daha fazla eskiticektir yağı öngörülenden daha az km de değiştirmen uzun vade de yararına olucaktır:wiinkk:

Üstad benim motor hava soğutmalı değil yaw :)
Gücendireceksin motoru
Honda Dylan karbüratörlü ve su soğutmalı. 8500d/d - 16 Beygir
fazlaca agresif :p

erdemd
17 Şubat 2009, 15:46
hocam iyide ben fındık yağı demedim ki :)

aslında doğruyu söylemek gerekirse 1000 km dir castrol un 10-40 yağını kullanıyorum bundandı galiba. bi sorun yapmadı. zaten scooter tam kobay oldu elimde :)

http://www.senturkotoaksesuar.com/images/product_images/magnatec1_b[1].jpg

GKN
17 Şubat 2009, 15:48
Üstad benim motor hava soğutmalı değil yaw :)
Gücendireceksin motoru
Honda Dylan karbüratörlü ve su soğutmalı. 8500d/d - 16 Beygir
fazlaca agresif :p

çok özür dilerim, o zaman gününden gününe km sinde km sine yağını değiştirmen yeterli olacaktır deryali :wiinkk:
avatar bilgilerindeki motora bakmadım, resimdekinide jinluntarzı bi cooper zannettim:cat:

motorhocası
17 Şubat 2009, 15:48
hocam iyide ben fındık yağı demedim ki :)

aslında doğruyu söylemek gerekirse 1000 km dir castrol un 10-40 yağını kullanıyorum bundandı galiba. bi sorun yapmadı. zaten scooter tam kobay oldu elimde :)

http://www.senturkotoaksesuar.com/images/product_images/magnatec1_b[1].jpg

Kuru tipler için kullanabilirsiniz diyor, yağlı debriyaj için otomobil motor yağı kullanamazsınız diyor:silent:

erdemd
17 Şubat 2009, 15:48
markalı kaliteli bi yağ koyduktan sonra araba yağı olması pek bişey değiştirmez..
daha dün çıktı motosiklet yağları, eskiden motosiklet yağı diye bişeymi vardı, 10/40 viskozitesinde bi yağ alıp koyardık..
fakat yeni teknoloji motosikletlerde kendileri için üretilen yağı kullanmak gerekir..
çünkü artık otomobillerdede motosikletlerdede ileri teknolojiye geçildi, sıkıştırma oranları çalışma sıcaklıkları vs.. birbirinden oldukça farklılıklar göstermekte..
bundan 3 sene önceki arabamda 20/50 yağ kullanıyodum geçen senekinde 10/40 şu anda da 5/30 yağ öneriyor marka..
üreticinin önerdiği standartlar kullanıldığı taktirde kesinlikle başınız ağırmaz.
örneğin servis manuelinde , Api sc api sg gibi standartlar yani performans seviyeleri yazar, viskoziteside 10/40 ise bunun dışına çıkılmaması gerektiğini düşünüyorum..

He bende bunu diyorum tek silindir çin işi scootera tamircide ne olduğu belirsiz 10/40 yağı koydurucağıma kaliteli yağ koydurayım diyorum.


Kuru tipler için kullanabilirsiniz diyor, yağlı debriyaj için otomobil motor yağı kullanamazsınız diyor:silent:

yağlı debriyaja otomobil yağı yada motor yağ yakıyo diye içine katkı atınca debriyaj kaçırıyor yada tutmuyor diye duymuştum.

Deryali
17 Şubat 2009, 15:50
Birde şöyle yakışıklı bi fotoğrafını koyalım

http://img21.imageshack.us/img21/8152/dsc01624wx0.jpg

motorhocası
17 Şubat 2009, 16:00
hocam iyide ben fındık yağı demedim ki :)

aslında doğruyu söylemek gerekirse 1000 km dir castrol un 10-40 yağını kullanıyorum bundandı galiba. bi sorun yapmadı. zaten scooter tam kobay oldu elimde :)

http://www.senturkotoaksesuar.com/images/product_images/magnatec1_b[1].jpg

En iyi markanın en kaliteli ürününü koymuşsun,aynen arabaya onu kullanırım:cat: benim hatlar karıştı scooterı yağlı tip gördüm:queen:

erdemd
17 Şubat 2009, 16:25
devam ediyim yani bunu kullanmaya :)

motorhocası
17 Şubat 2009, 16:53
devam ediyim yani bunu kullanmaya :)

Ama ben olsam orjinal, aynı markanın motorsiklet yağını yani Castrol scooter...
motor yağını tercih ederdim, motora göre yapılan yağla her zaman daha fazla verim alırsın:cat:

Deryali
17 Şubat 2009, 17:03
Ama ben olsam orjinal, aynı markanın motorsiklet yağını yani Castrol scooter...
motor yağını tercih ederdim, motora göre yapılan yağla her zaman daha fazla verim alırsın:cat:

Bir Vespa bayisi Catrol 10/40w scooter yağının Vespalarda 6000'de bir değiştirdiklerini söylemişti.

Şimdi bende Dylan'da aynı yağı kullanıyorum peki benim servis neden 2000de bir yağı değiştirmemi istiyor. Sonuçta Vespa'da benim motorda 1lt ve aynı yağı kullanıyor ?

motorhocası
17 Şubat 2009, 17:07
Bir Vespa bayisi Catrol 10/40w scooter yağının Vespalarda 6000'de bir değiştirdiklerini söylemişti.

Şimdi bende Dylan'da aynı yağı kullanıyorum peki benim servis neden 2000de bir yağı değiştirmemi istiyor. Sonuçta Vespa'da benim motorda 1lt ve aynı yağı kullanıyor ?

Motor yağı kapasiteleri farklı olabilir, motorların çevirdikleri devirler değişik olur, yani motor ne kadar prformanslı olursa yağın değişim periyodu kısalır diye düşünüyorum.

Deryali
17 Şubat 2009, 17:26
Kapasite bakımından aynılar ama tabi Vespa ların devilerinin ne kadar olduğunu bilemiyorum yinede 2000----->6000 Bu kadar büyük bir fark yaratacağını sanmam geriye tek bir şey kalıyor :)
Honda bizi kazıklıyor :p

Makine
17 Şubat 2009, 17:41
Bir Vespa bayisi Catrol 10/40w scooter yağının Vespalarda 6000'de bir değiştirdiklerini söylemişti.

Şimdi bende Dylan'da aynı yağı kullanıyorum peki benim servis neden 2000de bir yağı değiştirmemi istiyor. Sonuçta Vespa'da benim motorda 1lt ve aynı yağı kullanıyor ?

İki motorda teknik anlamda büyük farklar var mı? Örneğin Karbüratör veya Enjeksiyon olup olmaması.

caner22
17 Şubat 2009, 18:06
bence sıcakken değişmesi daha iyidir, yağ iyice inceldiği için yağın nerdeyse tamamı ve çapaktı pislikti komple rahat bi şekilde motordan akar..:wiinkk:

+1 Bencede Sıcakken Değiştirilmeli:)

genç kaptan
17 Şubat 2009, 18:13
bence sıcakken değişmesi daha iyidir, yağ iyice inceldiği için yağın nerdeyse tamamı ve çapaktı pislikti komple rahat bi şekilde motordan akar..:wiinkk:

aynen katılıyorum.
yagğın iyice üst kapaktan sübaplardan akması beklenmeli+motor sağa sola ileri- geri yatırılarakta yabanda kalan azcı yagın bile dkülmesi için.

Hay.alper.est
17 Şubat 2009, 19:21
2000 km de bir baya sık değişim ama garanti kapsamında çıkmamasını istiyorsan değiştirmekte fayda var sonra motorda bir problem oldumu bak sen yağını düzenli değiştirmemişsin derler işin içinden çıkı verirler.

kartalizma07
17 Şubat 2009, 19:49
Kuru tipler için kullanabilirsiniz diyor, yağlı debriyaj için otomobil motor yağı kullanamazsınız diyor:silent:

ybr ye otomobil yağı koyan var. motor 2004 model ve bişey olmaz diyor. fiat servisi sahibi adam. gelde şaşırma. ama ben koyulmaması taraftarıyım. mühendisler boşuna çalışmıyolar herhalde.

işni acele ise değiştir bişey olmaz. ama en iyisi tamamen boşalmasını beklemek. ben motoru sağa sola sallaya sallaya boşaltıyorum. üflediğim bile oluyor. 2000 km beklemem değiştirmek için. 20 lira değilmi değiştir gitsin.

mach1
17 Şubat 2009, 20:01
Bencede motosiklet yağlarının kullanılması daha iyi özellikle hava soğutmalı ve ıslak debriyajlı olanlar için.Enjeksiyonlu vespalarda 6000 km ye kadar aynı yağ kullanılıyor kaburatörlülerde ise 3500km ye kullanılması tavsiye ediliyor:cat:Çin malı motorlarda ise 1500km de bir değişmesi tavsiye ediliyor nedeni bu motorların parçalarının sürtünerek daha çok çapaklanma olduğu için:)

osmaniyeli
17 Şubat 2009, 20:02
bi de yağı boşalttıktan sonra içine yarım litre mazot koyup 1-2 dk çalıştırıyolar
sonra tabi o kirli mazotu döküp sıfır yağı öyle koyuyorlar
bende bi kaç kere öyle temizledim ama zararı var mı bilmiyom
yararı var onu biliyom

erol 62
17 Şubat 2009, 20:29
her türlü motorların, yağlarını değiştirirken şunlara dikkat etmelisiniz.. motor durduktan sonra yağın, biriktiği (toplandığı) karter var ise; mutlaka yağ soğuk iken çünkü yağ tamamen süzülmüş olur.karter tapasını açtığınız zaman eski yağın tamamı boşalır..... santifürüj etkisi ile yağlama yapan motorlarda motorun birçok parçası sıcakta olsa soğukta olsa yağın içinde kalır.... sıcak sıvıların akışkanlığı prensibi ile, motor durduktan 10 dakika sonra yağı değiştirmek gerekir. ben motorumda sıcak iken değiştiriyorum.

Ramazan Can
17 Şubat 2009, 20:46
arkadaşlar motorun yağının sıcakken değiştirilmesinin iki zararı vardır... birincisi taba civatasının yalama olma ihtimali..... ikincisi sıcak motora soguk yağ konulduğunda sıcak ve soguk teması sonucunda çatlama meydana gelmesii...

CBA
17 Şubat 2009, 20:51
abi o kadarda soğuk değildir yağ , çatlatacak kadar en azından...

erol 62
17 Şubat 2009, 20:57
arkadaşlar motorun yağının sıcakken değiştirilmesinin iki zararı vardır... birincisi taba civatasının yalama olma ihtimali..... ikincisi sıcak motora soguk yağ konulduğunda sıcak ve soguk teması sonucunda çatlama meydana gelmesii...

yalama yapma korkun var ise tork anahtarı ile sıkarsın yalama olmaz.. ikincisi 10 dakika sonra su soğutmalı motorlar normal ısısına gelir. çatlamalar patlamalar çok eski motorlar için geçerlidir.

efendy_iso
17 Şubat 2009, 21:09
Motoru stop ettikten hemen sonra değilde,bir müddet bekledikten sonra değiştirmektir doğru olan,ama tamamen soğukkende değiştirmek doğru değildir...

erol 62
17 Şubat 2009, 21:58
http://www.milliyet.com.tr/2007/03/18/ekonomi/resim/axeko01.jpg

Arkadaşlar merhaba
Motorun yağı motor sıcakken değiştirilebilir mi ?

Dün mecidiyeköy'den Pendiğe geldim ve acilen yağı değiştirmem gerekiyordu çünki servis kapanacaktı. Usta dediği birşey olmaz değiştirebiliriz dedi ve değiştirdik.

Ancak ben sanki motor sıcakken yağ değiştirilmez diye biliyorum.
Bu konuya nedenleri ile birlikte bir açıklık getirebilir misiniz ?

sol ile tuttuğu castrol/filozof yağını bulabilirsem denemek isterim,kaliteli bir yağa benziyor. (dryl.özr.)

motorhocası
17 Şubat 2009, 22:15
sol ile tuttuğu castrol/filozof yağını bulabilirsem denemek isterim,kaliteli bir yağa benziyor. (dryl.özr.)

Arkadaşım ,fotoğraftaki arkadaş filolar için yağ pazarıyor ondan dosyasının adı filozof:queen::cat:

efendy_iso
17 Şubat 2009, 22:21
:queen: :queen:

erol 62
17 Şubat 2009, 22:25
dreyali dostumdan zaten özür diledim (dryl.özr.) .. .pardon ben yanlış anlamışım

deryali dostum sevenlerin çok filozof yağı dedim .yanlış anladığımın farkına vardırıldım...

motorhocası
17 Şubat 2009, 22:32
dreyali dostumdan zaten özür diledim (dryl.özr.) .. .pardon ben yanlış anlamışım

Özür dileycek birşey yok arkadaşım, ben espri yaptım, belki çıkarır belli de olmaz.BMC Profosyenelimiz var onlara güzel yağ olur.:cat:

erol 62
17 Şubat 2009, 22:48
eskişehir'de, sanayide ÇIKILLI ismini tanırmısın

Deryali
17 Şubat 2009, 23:47
ybr ye otomobil yağı koyan var. motor 2004 model ve bişey olmaz diyor. fiat servisi sahibi adam. gelde şaşırma. ama ben koyulmaması taraftarıyım. mühendisler boşuna çalışmıyolar herhalde.

işni acele ise değiştir bişey olmaz. ama en iyisi tamamen boşalmasını beklemek. ben motoru sağa sola sallaya sallaya boşaltıyorum. üflediğim bile oluyor. 2000 km beklemem değiştirmek için. 20 lira değilmi değiştir gitsin.

üstad iyi diyorsunda ben 20günde 2000 yapıyorum ver gitsin ver gitsin birikiyor aylık motor masraflarımı artırıyor :)

motorhocası
17 Şubat 2009, 23:58
eskişehir'de, sanayide ÇIKILLI ismini tanırmısın

Evet, yedek parçamı oradan alırım,Renault .:silent:

Kumsal41
18 Şubat 2009, 00:21
arkadaşlar motorun yağının sıcakken değiştirilmesinin iki zararı vardır... birincisi taba civatasının yalama olma ihtimali..... ikincisi sıcak motora soguk yağ konulduğunda sıcak ve soguk teması sonucunda çatlama meydana gelmesii...

o kadar baktım kimse adam gibi bi yanıt vericekmi acaba die ama konu herzamanki gibi sapmış neyse ramço kardeşim arkadaşları aydınlattığın için teşekkürler tabi çekirdekten motorcu olmak başkadır fakat bu bilgiler motor kullanan biri için genel kültür haline gelmesi gerek bence...:cat::cat::cat:

Deryali
18 Şubat 2009, 10:33
o kadar baktım kimse adam gibi bi yanıt vericekmi acaba die ama konu herzamanki gibi sapmış neyse ramço kardeşim arkadaşları aydınlattığın için teşekkürler tabi çekirdekten motorcu olmak başkadır fakat bu bilgiler motor kullanan biri için genel kültür haline gelmesi gerek bence...:cat::cat::cat:

üstad doğru söylüyorsun bu bilgiler genel kültür haline gelmeli. Malasef sürücü kurslarında hiç birşey öğretmiyorlar. Bırak genel kültürü, motora nasıl binilir nasıl inilir, onuda geç motor nedir ? diye bile birşey söylemiyorlar.

Bu sürücü kursları denen koca bir saçmalık para tuzağı başkada birşey değil.

Bu konuya gelince ben cevabımı kesinlikle aldım ve bu konuyu açmasaydım bu konudaki bilgim eksik kalacaktı ancak şimdi bilgilendim ve bu bilgi içime sindi. Cevap yazan tüm arkadaşlara sonsuz teşekkür ederim.

Makine
18 Şubat 2009, 11:14
tekteker_ramço Arkadaşın belirttiği hususların ikisi de yanlış anlaşılabilir şekilde ifade edilmiş. Yağ süzülme ve bekleme süresinde motor zaten yeterince soğumakta. Tapa'nın yalama olmasını neye dayanarak söyledi bilemiyorum ama çok sıcak araba ve motosiklet motorlarının yağının boşaltıldığını gördüm hiçbirinde de yalama olanı görmedim. Yalama olma daha ziyade tapanın çok sıkılması veya diş atlatılması sonucu meydana gelir.

Yağ değişimi prosedürünü aşağıda özetliyorum.

Yağ değiştirme işlemi motor sıcakken başlar. Yağ değişimi için gelen motorun yağı sıcaktır. Sıcak değilse çalıştırılıp ısıtılır. Motor durdurulduktan sonra yağın süzülmesi için bir miktar beklenir. Bu bekleme süresinde de sıcak yağ kartere süzülür. Ortalama 10dk sonra karter tapası açılarak yağ boşaltılır. Yağ süzülmeye devam ederken yağ filtresi sökülür. Bu işlemlerden sonra biraz daha beklenir ki yağ iyice süzülsün. Yapılacak başka işler varsa etrafta kir, parça, toz uçurmayacak şekilde dikkatlice yapılır. Tüm bu işlemler sırasında motor zaten ılık bir hale gelmiş oluyor. Yağın konulması aşamasında öncelikle karter tapasının contası yenisiyle değiştirirsiniz. Doğrusu budur. Ancak çoğu zaman eski conta kullanılır. Uygun tork değerinde tapa sıkılır. Yağ filtresi içine uygun özelliklerde motosiklet yağından kararınca konulur. Filtre contası yağlı değilse elinizle biraz yağ sürererek contayı yağlarsınız. Dikkatlice yerine vidalarsınız. Uygun tork değerinde sıkarsınız. Sonrasında servis kitapçığında belirtilen miktarda yağı temiz bir huni vasıtasıyla motora koyarsınız. Seviye penceresi varsa buraya bakarak motorun düz zeminde dik konumdayken Full seviyesine gelmesini sağlarsınız. Tüm işlemler bittikten sonra motoru çalıştırırsınız ve yağ lambasını kontrol edersiniz. Yağ basıncı sorunsuzca oluştuktan sonra yağ filtresini ve tapayı tekrar gözden geçirip herhangi bir akmanın olup olmadığını kontrol edersiniz.


@deryali Sana sorduğum soruya da cevap vermedin.

tüzemen
18 Şubat 2009, 11:20
Burada en güzel ve doğru açıklamayı makine yapmış. Başka söz soylemeye gerek yok sanırım.

Deryali
18 Şubat 2009, 11:40
İki motorda teknik anlamda büyük farklar var mı? Örneğin Karbüratör veya Enjeksiyon olup olmaması.

ben teknik özelliklerini yazayım:

VESPA LX 150:
Teknik Özellikler:
Motor: Tek silindirli , 4-zamanlı katalizatörlü
Motor hacmi (cc): 151
Silindir çapı & kurs (mm): 62,8 / 48,6 mm
Güç: 12,1 hp 7.750 devirde
Tork: 11,8, Nm 6.500 devirde
Dağıtım: Üsten tek egzantrik mili, 2 sübaplı
Yakıt besleme: Karbüratör
Soğutma: Hava
Yağlama: Islak karter
Ateşleme: Elektronik
Aktarma: Otomatik değişken kayış sistemi
Debriyaj: Merkezkaç sistemli kuru debriyaj
Şasi: Monoblok Metal gövde
Ön süspansiyon: Yaylı hidrolik, çift etkili tek amortisör
Arka süspansiyon: Yaylı hidrolik çift etkili 4 ayarlı tek amortisör
Ön fren: 200 mm çaplı disk / hidrolik
Arka fren: 110 mm kampana / mekanik
Ön lastik: iç lastiksiz 110/70-11"
Arka lastik: İç lastiksiz 120/70-10"
Uzunluk/Genişlik/Aks aralığı: 1800/740/1280 mm
Sele yüksekliği: 785 mm
Yakıt kapasitesi: 8,5 litre
En yüksek hız: 95 km/saat
Egzost çıkışı: EURO 3 standartlarında

------------------------------------------
DYLAN 150
Dylan 150 Teknik Özellikleri
Karbüratör/su soğutma

Motor Sıvı soğutmalı 4-zamanlı, SOHC tek silindirli
Motor hacmi (cc) 153
Sıkıştırma oranı 11 : 01
Max güç (ps @ dev/dak) 15.8 / 8500
Ateşleme Dijital transistörlü elektronik avanslı
Şanzıman V-matik
Boyutlar (UxGxY)(mm) 1940×700x1170
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1330
Sele yüksekliği (mm) 795
Yakıt kapasitesi (litre) 9 lt (2 lt yedek dahil)
Tekerlekler Ön 13 x MT2.75 alüminyum döküm
Arka 13 x MT3.50 alüminyum döküm
Lastikler Ön 110/90 – 13 56L
Arka 130/70 – 13 57L
Süspansiyon Ön 33mmlik teleskopik çatal, 88mm esneme aralıklı
Arka Çift amortisörlü salıncak, 75mm esneme aralıklı
Frenler Ön Çift piston kaliperli 220mmlik hidrolik disk, cüruflu metal balatalı
Arka 130mm´lik kampana

Şimdi bu durumda Vespa Servis 6000km de bir değiştirirken Honda servis neden 2000'de bir değişimi tavsiye ediyor ?

Makine
18 Şubat 2009, 12:25
Gönderdiğin teknik özelliklere göre yorumlayacak olursam Honda adamı kazıklıyor derim. Neden diye soranlara;

1.Vesap hava soğutmalı. Yağ çok daha değişken sıcaklıklarla baş etmek zorunda kalacak ve daha çabuk yıpranacak. Dylan ise tam tersi sıvı soğutma ve tam çalışma sıcaklığında sabit değerlerde gezecek, sıvı soğutma yağı da belli oranda soğutup koruyarak ömrünün daha uzun olmasını sağlayacaktır. Bu durumda Vespa'nın yerine Honda'nın 6000km yağ değiim periyodunu uygulaması daha doğru olacaktır.

2.İki motorda karbüratörlü. Hacimleri birbiriyle neredeyse aynı. Teknolojik olarak da benzer. Aynı iç kirlenme ve yanma atık miktarını verme durumu birbirine benzer olacaktır. Bu durumda Honda'nın da yağı 6000km de rahatlıkla değiştirilebilir görünüyor.

Deryali
18 Şubat 2009, 12:32
:) Çok teşekkürler dikkatimi çeken diğer bir nokta ise Bizim dijital göstergede her 4000km de bir "Change Oil" yazısı yanıp sönüyor. Ekrandan bunu sıfırlayabiliyruz ve yine 4000km sonra Change Oil yazısı yanıyor.

Geçen gün yağı 3500km de değiştirmiştim ve servisteki usta yağın özelliğini kaybetmediğini söyledi. Bundan sonra içim rahat ve artık ayda 2 kere yağ değiştirmeyecek olduğum için çok çok sevinçliyim.

Hadi 6bini geçtim, 4bine razıyım. Makine çok teşekkür ederim.