PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : motora 4t yerine 90 lık dişli yağı koysak ne olur sanki...?



dede350z
16 Şubat 2009, 23:46
arkadaşlar ben bunu hep merak etmişimdir 4t yerine dişli yağı koysak motor daha rahat hareket etmezmi hem sürtünme azalır hemde motorun sesi diye düşünüyorum. Ama bi konuda tereddüt ediyorum piston yatağına motor yağı giriyormu yoksa sadece hava ve benzin karışımımı giriyor piston yatağına

osmaniyeli
16 Şubat 2009, 23:50
dede yaş kaç
alemsin ha
kışın sabah değil marşa
ayak pedalına abansan
o unu da bırak bayırdan aşağı itsen gene çalışmaz
gres gibi yağ demişsin

sero35
16 Şubat 2009, 23:54
ne olur bılıyormusun.sana bır tabak pısmemıs makarnayı veya pılavı versek bunu ye desek ne olur.yersın ama yutkunamazsın. onun gıbı ıste.sakın deneme

mach1
17 Şubat 2009, 00:03
Çalışsa bile akıcı ozelliği az olduğu için yağ pompa basamaz ve pompa bozulur motoru yersin :) Motorlar için genellikle yağın incesi makbuldu.(Bütün motorlar için geçerli değil)

mertyagci
17 Şubat 2009, 00:12
Hacım sen ne yaptın ya o motor 100 km bile gitmeden bozulur bencede sakın deneme.Dişli yağı:)enteresan.Bu siteyi seviyorum.:)

babaçi
17 Şubat 2009, 00:27
e koy ozaman bizde ne olduğunu öğrenmiş oluruz:wiinkk:

motorhocası
17 Şubat 2009, 00:28
Alırsın pistonu eline o olacak,testere mi bu,2 zamanlıya belki.

CBA
17 Şubat 2009, 00:31
o zaman motor senin sırtına biner :):)

huceyn
17 Şubat 2009, 00:40
bişy olmaz.
nolacak sanki:cherry:

serkanADH13
17 Şubat 2009, 01:34
bisiklet zincirinde işe yarıyor ama:mrgreen::queen::queen::queen:

''Aman Diyeyim DEDE DENEME

kartalizma07
17 Şubat 2009, 01:43
zeytinyağı koy motoru korur ve uzun ömürlü olur. :queen:

kuyucadısı
17 Şubat 2009, 01:56
saf badem yagı motun daha çok ömrünü uzatmaz mı? :P

motorhocası
17 Şubat 2009, 02:00
Fındık yağı daha iyi kaçırır motor azar.::138:

Deli Çerkes
17 Şubat 2009, 02:44
Başlığı görünce aklıma motora tereyağ veya sanayağ koy tavsiyeleri verilecek gibi bir düşünce geldi , bunlar denilmemiş ama gelen yanıtlarda bunları aratacak cinsten..


Yağlarda, viskosite denilen bir özellik var. ( bir yüzeydeki akıcılık oranı ) , üretici tarafından tavsiye edilen yağ haricinde yağ kullanmazsanız , büyük ihtimal motorunuzu yakarsınız. bu vizkosite konusunda çok derin bilgi sahibi değilim. motor mühendisi bir üye varsa bu kavramı daha iyi açıklayabilir. televizyonlarda tehlikeli deneyleri gösterirken yaptıkları uyarıyı tekrarlayayım.
" bunu sakın denemeyin "

dede350z
17 Şubat 2009, 02:53
arkadaşlar hepinize teşekkür ederim aslında aklımdan geçmedi değil ama pistonu ve yatağını değiştirdikten sonra bunun ne kadar saçma bir düşünce olduğunu fark ettim ilginize teşekkürler

motorhocası
17 Şubat 2009, 03:11
Başlığı görünce aklıma motora tereyağ veya sanayağ koy tavsiyeleri verilecek gibi bir düşünce geldi , bunlar denilmemiş ama gelen yanıtlarda bunları aratacak cinsten..


Yağlarda, viskosite denilen bir özellik var. ( bir yüzeydeki akıcılık oranı ) , üretici tarafından tavsiye edilen yağ haricinde yağ kullanmazsanız , büyük ihtimal motorunuzu yakarsınız. bu vizkosite konusunda çok derin bilgi sahibi değilim. motor mühendisi bir üye varsa bu kavramı daha iyi açıklayabilir. televizyonlarda tehlikeli deneyleri gösterirken yaptıkları uyarıyı tekrarlayayım.
" bunu sakın denemeyin "

Motor oktan sayısı vardır,benzinle ilgilidir. Viskozite indeksi vardır.O da yağın kalitesini gösterir ve farklı sıcaklık koşullarına göre yağın akışkanlığını belirtir. Kısaca Çerkes Abi , motor yağı motor için ,fındık yağı vb.'lerini de kendimiz için kullanmak en hayırlısıdır.:cat:

mogli
23 Haziran 2009, 21:14
90 lık dişli yağı koyarsak ne olur bilemiyorum ama ben son iki yağ değişimimde 10 40 normal motor yağı (Otomobiller için) koydum ve artık debriyajım yüklendiğimde sıyırıyor. Üstelik debriyaj balatamı yeni değiştirmiştim. İlk etapta sorun yok gibiydi ancak yeni yağ koyduktan sonra ( Sanırım eskisi özelliğini yitirdiğinden kaydırmıyor ondan dolayı da sıyırmıyordu :D) 5. viteste ilk yüklenmemde o acı uzama sesini duydum... Ne var ki eskisi gibi uzayamıyordum...

:salut::pale:

Neyse zaten yakınlarda emektarı dağıtıp 3 tekerlekli birşey yapmak istiyorum. :queen:

ExTReMa
23 Haziran 2009, 21:18
90 numarada bişey olmaz arkadaşım ne olcak ki :)
Tek bildiğim motorda ne subap sesi nede yatak sesi kalır
Mekanik seslerin hepsi kesilir

piranha dört
23 Haziran 2009, 23:31
Motor yagı olayında 4t olayı elbetde güzel ama bundan on sene önce 4t yi bulmak ne mümkündü ve motorlar genede canavar gibi km ler yapıyordu.Ne debriyaj kaçırıyordu ne de yag yakıyordu.üstelik benzincileri dolaşın hala 2t reyonu 4t den zengin.

extreme1925
23 Haziran 2009, 23:33
benzin yerine motorin koymak gibi bişey bu :cherry:

mogli
23 Haziran 2009, 23:57
Motor yagı olayında 4t olayı elbetde güzel ama bundan on sene önce 4t yi bulmak ne mümkündü ve motorlar genede canavar gibi km ler yapıyordu.Ne debriyaj kaçırıyordu ne de yag yakıyordu.üstelik benzincileri dolaşın hala 2t reyonu 4t den zengin.



iyi de 2t lerde debriyaj şanzıman yağı ayrı değil mi? :sunny:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:57 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:56 PM ----------


90 numarada bişey olmaz arkadaşım ne olcak ki :)
Tek bildiğim motorda ne subap sesi nede yatak sesi kalır
Mekanik seslerin hepsi kesilir

:queen::queen::queen::cat::cat::cat::cat::cherry:: cherry::cherry:

fehmiilker
24 Haziran 2009, 00:20
90 numarada bişey olmaz arkadaşım ne olcak ki :)
Tek bildiğim motorda ne subap sesi nede yatak sesi kalır
Mekanik seslerin hepsi kesilir

bencede bişey olmaz.
90 lık yağ motor ısınınca kıvamını bulur:queen: yağ pompası biraz zorlanır yağlama az olabilir . yağ kalın olduğu için performansda düşer
sonuçta kısa vadede bişey olmaz :queen:

mach1
24 Haziran 2009, 00:29
90 numarada bişey olmaz arkadaşım ne olcak ki :)
Tek bildiğim motorda ne subap sesi nede yatak sesi kalır
Mekanik seslerin hepsi kesilir

Yani kısaca motor sesi kesilir:mrgreen:Yine hortlattık:P

ExTReMa
24 Haziran 2009, 00:31
Yahu yazdıklarım doğru
Şimdi açıklamak isterimde sonra millet patlak motorları birbirine kakalamaya çalışır en iyisi kalsın :)

ucanteneke5
24 Haziran 2009, 00:49
90 lık dişli yağı koyarsak ne olur bilemiyorum ama ben son iki yağ değişimimde 10 40 normal motor yağı (Otomobiller için) koydum ve artık debriyajım yüklendiğimde sıyırıyor. Üstelik debriyaj balatamı yeni değiştirmiştim. İlk etapta sorun yok gibiydi ancak yeni yağ koyduktan sonra ( Sanırım eskisi özelliğini yitirdiğinden kaydırmıyor ondan dolayı da sıyırmıyordu :D) 5. viteste ilk yüklenmemde o acı uzama sesini duydum... Ne var ki eskisi gibi uzayamıyordum...

:salut::pale:

Neyse zaten yakınlarda emektarı dağıtıp 3 tekerlekli birşey yapmak istiyorum. :queen:

sana katılmıyorum ben CBF150 ie sürekli 10\40 arba larda kulanılan yağı kulanıyom ve ister inanın ister inanmayın 4000 km.değiştiriyom ama yağın rengi hiç değişmiyo yani siyahlaşmiyo oysam 4t ler 2000km.simsiyah oluyo üstelik kuryeyim ve her gün ortalama 200km.garantim var hemde hep tam gaz son devir yani.
ama araba yağını büyük makinama koymadım onu bilmem sadece bir sezon normal mineral yağıyla kulandım sorun çıkmadı.


90 numarada bişey olmaz arkadaşım ne olcak ki :)
Tek bildiğim motorda ne subap sesi nede yatak sesi kalır
Mekanik seslerin hepsi kesilir

arkadaşım sen iyi söyliyonda senin kulandığın makina iki zamanlı ona 90 numara koymak daha iyi çünkü sadece debryajı ve şanzımanı yağılıyo o yağı o yüzden dört zamanlı makinalara tavsie etme gerçi hemen bişey olmaz ama çoğu 125 ve 150cc motosikletlerin yağı pompası plastik dişlidir ve zorlamada hemen sıyırır.
eskiden MZ de bende 90 numara kulanırdım ve 30 bin km. once yağı değişmezdim çünkü iki zamanlıda gerek yok sık sık değişmeye.

ExTReMa
24 Haziran 2009, 00:51
arkadaşım sen iyi söyliyonda senin kulandığın makina iki zamanlı ona 90 numara koymak daha iyi çünkü sadece debryajı ve şanzımanı yağılıyo o yağı o yüzden dört zamanlı makinalara tavsie etme gerçi hemen bişey olmaz ama çoğu 125 ve 150cc motosikletlerin yağı pompası plastik dişlidir ve zorlamada hemen sıyırır.
eskiden MZ de bende 90 numara kulanırdım ve 30 bin km. once yağı değişmezdim çünkü iki zamanlıda gerek yok sık sık değişmeye.

Ben zaten tavsiye etmedim ki yağı :)
Ayrıca 4 zamanlılarda kalın yağ koyunca bütün mekanik sesleri keser dedim :)
Nedenini ise servisinize sorun :P

ceyhun__22
24 Haziran 2009, 00:55
valla discovery de ne zorları vardı hatırlamıyorum ama eski bi HONDA cup a yanmış kızartma yağı koyup bayağı gezmiştiler ve bişeycik de olmamıstı.Ama bence sen deneme...

Ben 2 zamanlı mobylette me genellikle 20-50 koyardım mesele ama motorumu açıp pistonumu yakından inceleme fırsatına erişince bir daha koymadım.Üzerinde yaklaşık 2mm kurum tabakası ile devir yaptığını fark ettim .Tövbeeeee bundan sonra 2t yağ...

mogli
24 Haziran 2009, 04:09
sana katılmıyorum ben CBF150 ie sürekli 10\40 arba larda kulanılan yağı kulanıyom ve ister inanın ister inanmayın 4000 km.değiştiriyom ama yağın rengi hiç değişmiyo yani siyahlaşmiyo oysam 4t ler 2000km.simsiyah oluyo üstelik kuryeyim ve her gün ortalama 200km.garantim var hemde hep tam gaz son devir yani.
ama araba yağını büyük makinama koymadım onu bilmem sadece bir sezon normal mineral yağıyla kulandım sorun çıkmadı.

Bana katılsan da katılmasan da ben başıma geleni söyledim. Benim debriyajı sıyırmaya başladı. Ve bildiğim kadarıyla motosiklet yağlarıyla otomobil yağlarını ayıran özellik de bu zaten. Motosiklet yağlarının aynı zamanda şanzıman ve balatayı yağlama özelliği de var. Yani aşınmalarını önlüyor. Yanlış hatılamıyorsam API gibi bir kısaltması vardı ya da SGI falan da olabilir ya da alakasız bir şey de olabilir hatırlayamadım. :P Ama belki benim motor kros olduğundan böyle bir etki yapmış da olabilir emin ol benim kadar yüklenemezsin debriyaja. :D

Ama dediğin de doğru birçok arkadaşım normal otomobil yağı kullanıyor ve sorunsuz gidiyorlar (ben de onlara kandım ya zaten:farao:).

mesut78
24 Haziran 2009, 16:03
motora hiç yağ koymamış gibi olursan üstad iyisimi hiç deneme