PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Xenon Bağlama Yardım



Sayfa : [1] 2

gökhan32
14 Şubat 2009, 23:23
Arkadaşlar Xenon aldım kamasnonic h7 8000 k ybr 125 motorum var nası bağlamyı bilmiyorum kafama göre söyle bişi yaptım ön ışıgın duyunu söküp ıiıgıda söktüm bağlantılarıda söktüm kısaca xenonun ampülünü yerleştirdim motorunıuda yerleştirdim bağlantıları yaptım elektirik bağlantıları ise - ile artı kablosu vardı + ya bi anahtar koydum - yi ise aküye taktım anahtar kapalıda olsa yine yanıyor ama yanması bi acayip oldu sanki kısalar yanıyor uzun kısa calışmıyor nasıl bağlamam lazım hangi kablolara bağlamam gerek tm bilemiyoprum :pale:

canercamalan
14 Şubat 2009, 23:25
sakın kendin bağlama git ver 20 kağıt aadm bigi bağlattır :;)

gökhan32
14 Şubat 2009, 23:27
tm dır ama bu aldıgım xenonda kısa uzun varmı kamasonic h7 8000k 90 tl aldım fiyatı sizce uygunmu

osmaniyeli
14 Şubat 2009, 23:28
fiyat güzel internetten mi aldın

canercamalan
14 Şubat 2009, 23:29
fiyatı uygun da genelde ucuzlarda problemler cıkıyor ya keşke sağlanm bişi alsaydın bikere alsaydın ama olsun hayırlı olsun git taktır düzgünce güle güle kullan uzun kısa xenon da değil ampulde oluyor diye biliyorum h1 h2 falan varya sölersin ona göre bi ampul takarlar

gökhan32
14 Şubat 2009, 23:35
fiyat güzel internetten mi aldın

evet internetten aldım sahibinden.com dan fatih kılıclı diye magaza arat bulursun


anladım yani 2 tane ampül olması lazım

canercamalan
14 Şubat 2009, 23:38
ya 2 tane değil bi model ampul uzun kısa yapıyordu ama sen yinede sağlam bi yerden bilgi al bu başlığa yazarlar yarın öbürgün zaten iyi bilenler ;)

Özer
14 Şubat 2009, 23:39
fiyatı uygun da genelde ucuzlarda problemler cıkıyor ya keşke sağlanm bişi alsaydın bikere alsaydın ama olsun hayırlı olsun git taktır düzgünce güle güle kullan uzun kısa xenon da değil ampulde oluyor diye biliyorum h1 h2 falan varya sölersin ona göre bi ampul takarlar

Xenon siteminin en büyük özelliği aynı zamanda ampulünde dir? istediğin her hangi bir ampulü takamazsın:bounce:

gökhan32
14 Şubat 2009, 23:42
iyi bilen yokmu h7 de kıas uzun varmıdır

CBA
14 Şubat 2009, 23:57
kardeş tam bilmiyorum ama kısa uzun beraber bitek H4 tipte var galiba benim motorumda H4 var uzun kısa bi arada
bitek H4 te uzun kısa beraber galiba

gökhan32
15 Şubat 2009, 00:06
H7 Varmı acaba bilgisi olan varmı ?

osmaniyeli
15 Şubat 2009, 00:09
google da resim arat h7 olarak
çoğu sadece kısa
fakat hem uzun hem kısa olanlarda var
taktıran arkadaşlar daha iyi bilir
h7 sadece yuvası soket kısmı ama yanlış ta yazmak istemiyorum

gökhan32
15 Şubat 2009, 00:14
galiba uzun kısa yapmıyor nasıl bağlamam lazım acaba aranızda yapan varmı kısa bi bilgi edinmek istiyorum

muyi
15 Şubat 2009, 00:15
h 7 de kısa uzun olmaz

CBA
15 Şubat 2009, 00:19
harbiden yaww bende merak ettim peki hangi modellerde uzun kısa bi arada

hogan
15 Şubat 2009, 00:23
h7 sadece uzun yanar kısa yoktur
uzun kısa istiyorsan h4 alman gerekir
h7 ampulun mesafesi yaklaşık 150 mt dir

osmaniyeli
15 Şubat 2009, 00:28
benim jeton şimdi düştü
3 bacak olursa hem uzun hem kısa olur 2 bacakla olmazhttp://www.rallydesign.co.uk/images/H4.jpg
h4 3 bacak
h7 ise 2

lijoluna
15 Şubat 2009, 00:45
H7 de uzun kısa olmaz fakat uzunu kısası yoktur yani hem uzun hem kısadır
sadece farın içindeki dizaynı sayesinde ışığı alttan yada üstten verir

fakat 2 tane olması lazımdır yada mercek tip oldumu mekanik aparatla uzun kısa yapan farlarda var

deli_mavi
15 Şubat 2009, 01:10
Arkadasim xenon farlar gazlidir normal ampul gibi dusunme sadece ya uzun yada kisa icin farkli cinsleri bulunur ve baglantisinida soktugun ampulun duyundaki kablolari getirip balast dedigimiz piyasa tabiri ile motormu derler bilmiyorum ona takacaksin + si + ya ve - side - ye gelecek bicimde xenon ampulun kablosunuda balasttaki sokete takacaksin yani arti ve eksi olan uclar(motordaki)senin duydaki arti ve eksiye girecek...

Szman!
15 Şubat 2009, 01:13
benim jeton şimdi düştü
3 bacak olursa hem uzun hem kısa olur 2 bacakla olmazhttp://www.rallydesign.co.uk/images/H4.jpg
h4 3 bacak
h7 ise 2

aynen ole genelde araclarda ole oluyo h7 uzun h1 kısa oluyo h4 zenonda manyetık baslık var ıcınde o oynuyo

everlasting
15 Şubat 2009, 01:13
www.xenonmercek.com

umutkaan
15 Şubat 2009, 01:15
slm h7 tek işlevlidir hem kısa hem uzun yanmaz,hem kısa hem uzun kullanmak istersen h4 alman lazım h4 xenon setleri kısası xenon'dur uzunu halojen ampüldür eğer hem kısa hem uzun xenon olmasını istersen bixenon(ismi buydu galiba)hem kısası hem uzunu xenondur. Ama burda önemli olan senin motorunun ampül yuvasının ne olduğudur eğer h7 ise sorun yok h4 çevirmen biraz uğraştırır, montajı çok basittir herhangi bir aparat kullanmana gerek yok.

Eski ampülün duyuna giren fişleri çıkarıcaksın onun yerine xenonun bağlantısını yapıcaksın zaten set halindedir aldığın xenon hepsi hazır soketlidir senin ekstra bir şey yapmana gerek yok.Önemli olan senin motorunun tipine uygun xenon alman gerisi zor değl.

serkanADH13
15 Şubat 2009, 01:48
arkadaşım,
H' lı olan ampullerde ışık birden yanmaz,
ısınma ile yanar,
mesela sellektör yaparkende ani ışık vermesi lazım kii,
öndeki araç veya önden gelen araç seni fark etsin diye,

ama H'lı ampullerde bu olanaksız,
basılı tutmaısın ve en az 45 sn beklemelısın ısınması için,
o da tam ısık veremez o kadar zamanda,,,

yani uzun kısa olmuyor malesef..

anılyuksel
15 Şubat 2009, 01:53
benim bildiğim uzun kısa yapabilen tek ampül H4 tür gerisi hep tek devredi ya uzun,kısa,sis farı,gündüz farıv.s lerde kullanılır

umutkaan
15 Şubat 2009, 02:10
arkadaşım,
H' lı olan ampullerde ışık birden yanmaz,
ısınma ile yanar,
mesela sellektör yaparkende ani ışık vermesi lazım kii,
öndeki araç veya önden gelen araç seni fark etsin diye,

ama H'lı ampullerde bu olanaksız,
basılı tutmaısın ve en az 45 sn beklemelısın ısınması için,
o da tam ısık veremez o kadar zamanda,,,

yani uzun kısa olmuyor malesef..

h4 xenon ampülde böyle bir sorun olmaz örneğin ben h4 bixenon kullanıyorum hem kısa hem uzun xenon ,dediğin doğrudur xenonlar normal ampül gibi tepki vermez ısınma süresi vardır ,ama h4 xenon ampül motorludur sen uzun farı yaktığın zaman veya sellektör yaptığın zaman ampülün içindeki motorun ileri geri gitmesiyle sistem çalışır

gökhan32
15 Şubat 2009, 12:10
Arkadasim xenon farlar gazlidir normal ampul gibi dusunme sadece ya uzun yada kisa icin farkli cinsleri bulunur ve baglantisinida soktugun ampulun duyundaki kablolari getirip balast dedigimiz piyasa tabiri ile motormu derler bilmiyorum ona takacaksin + si + ya ve - side - ye gelecek bicimde xenon ampulun kablosunuda balasttaki sokete takacaksin yani arti ve eksi olan uclar(motordaki)senin duydaki arti ve eksiye girecek...


eski duydaki kabloların yeri karıştı hep bulamıyorum acaba hangi renk olacak siyah giriye bağlı mavi renk var boşda birde bi anahtar var ışıgı acıp kapamak icin hep karıştı :silent:

cepcell_apo
15 Şubat 2009, 13:11
gkhn boşa uğrşma bak yakarsınn ampullerii dikkat et uğraşmaa hele elktrk aksmanı ters bağlarsan mtr drmadan istop ederrr dkkt ett...

gökhan32
15 Şubat 2009, 16:27
analdım elimi cektim bugün 3 elekterikciye gittim anlamayız dediler birde benim xenon en fazla 30 sn yanıyor sonra sönüyor aküden mi kaynaklanıyor acaba

aziqun
15 Şubat 2009, 16:55
ya dostum 90 tlye aldığın xenonu bide elle takmaya takarsan problem kaçınılmaz..
öte yandan tabiki öbür pahalı xenona para vermekte insanın gücüne gidiyor..mtec xenon bağlatıcaz bu hafta siparişi verdik 250 dolar para..
evlat acısı gbi yemin ediorm..yakmaya kıyamıcaz.. :D

asm
15 Şubat 2009, 17:05
Ankara'da olsan yardımcı olurdum ama buradan nasıl tarif edeyim bilmiyorum.

Akün kaç amper? Soruya buradan başlamalı.

Düşük amperli bir aküye sahipsen xenonun balastları(beyni) ateşlemeyi gerçekleştiremeyecektir.




www.xenonmercek.com

+
www.geceucusu.com.


ya dostum 90 tlye aldığın xenonu bide elle takmaya takarsan problem kaçınılmaz..
öte yandan tabiki öbür pahalı xenona para vermekte insanın gücüne gidiyor..mtec xenon bağlatıcaz bu hafta siparişi verdik 250 dolar para..
evlat acısı gbi yemin ediorm..yakmaya kıyamıcaz.. :D

Çok para vermişsiniz.

Aynı kit piyasada 200-250 küsür liralara bulunurdu. (gerçi araştırmışsınızdır)

Mtec'lerin araca has ürettiği kitler var. O şekilde olunca kabarık bir fiyat veriyorlar. Müşteri de "benim aracım için üretilmiş" mantığı ile hemen giriyor bu olaya :)

gökhan32
15 Şubat 2009, 17:13
valla kaç amper oldunu bilmiyom ama orjinal 12 volt 5 ah yazıyor üstünde motor çalışır iken bile bazen 5 sn yanıp geri kapanıyor bazen 10 sn en fazla 20 sn gibi az sürelerde kapanıyor hemen geri yani sırf beyaz yanıyor bi mavi yandını görememedim :S

aziqun
15 Şubat 2009, 17:19
Ankara'da olsan yardımcı olurdum ama buradan nasıl tarif edeyim bilmiyorum.

Akün kaç amper? Soruya buradan başlamalı.

Düşük amperli bir aküye sahipsen xenonun balastları(beyni) ateşlemeyi gerçekleştiremeyecektir.





+
www.geceucusu.com.



Çok para vermişsiniz.

Aynı kit piyasada 200-250 küsür liralara bulunurdu. (gerçi araştırmışsınızdır)

Mtec'lerin araca has ürettiği kitler var. O şekilde olunca kabarık bir fiyat veriyorlar. Müşteri de "benim aracım için üretilmiş" mantığı ile hemen giriyor bu olaya :)

dostum tabi araştırdım şöyle bişey benim gsr için en uygun olan
mtec in d1 bixenon 6000/8000 serisi..
tabi böyle modellere zart zurt dahil olunca fiyat katlanıyor.. ;)
350ye falan var piyasada ama kendi ustamız 250 dolar çekti kırmadık bizde..sonuçta montajı flan dahil..

satoyama
15 Şubat 2009, 17:28
ben biraz geç kaldım sanırım olaya, kafalar iyice karışmış konuyu toparlamak isterseniz olayı izah edebilirim :cyclopsan


arkadaşım,
H' lı olan ampullerde ışık birden yanmaz,
ısınma ile yanar,
mesela sellektör yaparkende ani ışık vermesi lazım kii,
öndeki araç veya önden gelen araç seni fark etsin diye,

ama H'lı ampullerde bu olanaksız,
basılı tutmaısın ve en az 45 sn beklemelısın ısınması için,
o da tam ısık veremez o kadar zamanda,,,

yani uzun kısa olmuyor malesef..

serkanım olayı karıştırmışsın sanırım yani Halogen ile xenon u sen xenonu anlatmışsın H yani Halogen ampul en hızlı tepki verendir H harfi halogen anlamına gelirH7-H4 gibi ,xenonlar gaz tememelli oldukları için gaz ısınıp yanana ve parlayana kadar süre geçer o yüzden bazı aynalama teknikleri hariç xenonlarla sellektör yapılmaz :silent:

gökhan32
15 Şubat 2009, 17:33
arkadaşlar benim xenon bi 5 sn yandıgı sürece gördügüm ışık biraz üşük geldi hem beyaz yandı mavimsi yanmasını istiyorum acaba ısınınca mı mavimsi beyaz şekilde yanar sizce

satoyama
15 Şubat 2009, 17:42
arkadaşlar benim xenon bi 5 sn yandıgı sürece gördügüm ışık biraz üşük geldi hem beyaz yandı mavimsi yanmasını istiyorum acaba ısınınca mı mavimsi beyaz şekilde yanar sizce

aküden gelen amper yeterli olmadığı için:cat: ayrıca havalar soğuk bunun çok etkisi var tam performans alması için tam güç alması lazım ayrıca 6000k yani tam beyaz daha iyi bi görüş açısı sağlar 8000k birazdaha mavidir sadece görsel beğeni bi artısı yoktur hatta tr zor bulunan 4300k olan bi xenon vardır o en iyi ve en sağlıklısıdır beyaz sarı arasıdır

gökhan32
15 Şubat 2009, 17:45
peki xenonlar ısınmadan mavi vermezler dimi

satoyama
15 Şubat 2009, 17:52
peki xenonlar ısınmadan mavi vermezler dimi

kullandığın xenon kaç kelvin ise o ısıya yani kelvine ulaşmaları için tam güç almaları lazım ayrıca senin mavi den kastın nasıl mavi bilemem 8000k mavi beyaz arasıdır tam mavi 10000k ve 12000k mor verir bu arada kelvin ışık gücü değil ısı ve ışığın ölçü birimidir yani kelvin arttıkça renk mora doğru gider kısaca 6000k daha az 8000k daha fazla ışık verir diye bişey yoktur

gökhan32
15 Şubat 2009, 17:56
8000kelvin ama benim xenon 3,4 sn acınıp kapandıgı icin tm rengi ne oldunu göremedim sırf beyaz yandını gördüm aacaba ısındıkdan sonramı maviye dönüyor nasıl oluyor

satoyama
15 Şubat 2009, 17:58
8000kelvin ama benim xenon 3,4 sn acınıp kapandıgı icin tm rengi ne oldunu göremedim sırf beyaz yandını gördüm aacaba ısındıkdan sonramı maviye dönüyor nasıl oluyor

arkadaşım ben boşa yazıyorum sanırım sana:) 6000k bir xenon la yan yana getir seninkini seninkinin mavi olduğunu ozaman anlarsın:cat:

deli_mavi
15 Şubat 2009, 18:28
eski duydaki kabloların yeri karıştı hep bulamıyorum acaba hangi renk olacak siyah giriye bağlı mavi renk var boşda birde bi anahtar var ışıgı acıp kapamak icin hep karıştı :silent:

bana normalde sokerken ney nerede idi soylersen sana daha iyi yardimci olabilirim.ilk halde renkler nasildi hic dikkat etmedenmi daldin sokme isine?orada olsam yardim ederdim kesin ancak ben orada olamadigim icin ancak sein aciklamalarinla yardimci olabilicem simdi bana aciklanam gereken switch filan birak eski sistyemde far kablo renklerin neler?adim adim gi,delim

gökhan32
15 Şubat 2009, 21:40
arkadaşlar daha demin xenonu eve getirdim anfi calıstırdıgım 12 volt veren akım var taktım yandı söndü yandı söndü daha sonra kapandı akımı geri cektim yeniden + ucunu değdirdim yine aynı şekilde yandı söndü yandı söndü 3 üncü 1 kere daha deneyim dedim elektirik carptı salladı biraz korktum acaba bozuldumu diyede korktum son defa degdirdim yandı hemen geri cektim neden yanıp söner akım tam olarak alamıyormu nasıl bi alet bu anlamadım gitti

mach1
15 Şubat 2009, 23:09
Motorun aküsünde dene:cat:

canercamalan
15 Şubat 2009, 23:29
motorun aküsünde dene ne işin var başka akülerde ??? :pr:

lijoluna
16 Şubat 2009, 00:03
akü dediğin doğru akımdır senin verdiğin akım alternatif akım bozarsın deneme bunu bidaha hatta bozulmuşda olabilir yani

osmaniyeli
16 Şubat 2009, 00:07
akü dediğin doğru akımdır senin verdiğin akım alternatif akım bozarsın deneme bunu bidaha hatta bozulmuşda olabilir yani

amfi çalıştırdığım 12voltluktan demiş
doğru akım gibi geldi bana 12 volt

everlasting
16 Şubat 2009, 00:26
ŞİMDİ BAK ARKADASIM BU KADAR YAZILMIŞ ÇİZİLMİŞ.
1-Eline bir tane bildiğimiz kontrol kalemlerinden alıyorsun tamam mı?
2-İçini boşaltıyorsun bir tane 12V sofit ampul alıp içine takıyorsun
arka yaylı kısmın ampule oturduğundan emin ol akunun ustunde sağlamlığını kontrol et lambanın yanığını gör.
3-Kontrol kaleminin elini dokundurduğun yere bir kablo bağlıyorsun uzunca bunu şase olarak kullanacaz.
4-Şimdi xenon kiti bir kenara koy önce soktuğun kabloları al elıne
5-kontrol kalemınden çıkan kabloyu şaseye bağla (yani akunun - kutbuna)
burası onemli park lambası ile karıştırma kabloları sadece farlara giden 3 kabloyu test edeceksın.
6-Kısa farlarını yak kontrol kalemı ıle kablolara sırası ıle dokundur lambanın yandığı uç senın kısa farının + sı oluyor ok.
7-bu ucu kısa far olarak bantla etıketle sonra karıştırma diye
8-uzun farlarını yak aynı şekilde uzun farın + ucunu bul bunuda etiketle
9-3.uç otomatikmen farların şasesi oluyor.
10-xenon kıtı elıne al.
11-aşağıda linkini verdiğim şemaya göre bağlantılarını yap
12-akunu güçlü bir aku ile değiştir.
http://forum.geceucusu.com/index.php?act=attach&type=post&id=444

şimdi gelelim h7 olayına h7 ampulu kısa yapmak için bir şapkası olur. bunu bir şekilde bulup uydurman lazım yoksa hep uzun far gidersın mercekte olmadığı için iyi beddua alır trafiği tehlıkeye sokarsın.

uzun kısa yapabilmek için elınde bixenon mercek olması gereklı kı buda senın elınde yok. senın yapabileceğin tek şey ya bixenon mercek almak. hem uzun hem kısa kullanabilmek için. yada h7 amplune gore bir şapka bulacaksın. hep kısalarla kullanacaksın başka çaren yok.
http://img136.imageshack.us/img136/9382/farkepcesinx6zk1.th.jpg

deli_mavi
16 Şubat 2009, 00:38
arkadaşlar daha demin xenonu eve getirdim anfi calıstırdıgım 12 volt veren akım var taktım yandı söndü yandı söndü daha sonra kapandı akımı geri cektim yeniden + ucunu değdirdim yine aynı şekilde yandı söndü yandı söndü 3 üncü 1 kere daha deneyim dedim elektirik carptı salladı biraz korktum acaba bozuldumu diyede korktum son defa degdirdim yandı hemen geri cektim neden yanıp söner akım tam olarak alamıyormu nasıl bi alet bu anlamadım gitti
gozunu sevdigim 30 000 volt var napiyon sen o balastta sakin elini deydirme bak ucuza getiriyim derkene seni kaybetmiyelim balasta elektrik varken sakin dokunma dusuk amperli yuksek voltaj var...

osmaniyeli
16 Şubat 2009, 00:40
evet aslında 30000 şakaya gelmez
balast xenon gazını ilk açarken parlatmak için veriyor coşkuyu

kdzli
16 Şubat 2009, 00:54
arkadaşlar daha demin xenonu eve getirdim anfi calıstırdıgım 12 volt veren akım var taktım yandı söndü yandı söndü daha sonra kapandı akımı geri cektim yeniden + ucunu değdirdim yine aynı şekilde yandı söndü yandı söndü 3 üncü 1 kere daha deneyim dedim elektirik carptı salladı biraz korktum acaba bozuldumu diyede korktum son defa degdirdim yandı hemen geri cektim neden yanıp söner akım tam olarak alamıyormu nasıl bi alet bu anlamadım gitti

http://img102.imageshack.us/img102/1218/124624311550772g9fv039ci3.jpg (http://imageshack.us)

siz heyecan arıyorsunuz ama uğraştığınız aletle ilgili bikaç bilgide ben vereyim:resimde de gördüğünüz HID balastlar ampul içindeki gazı tetiklemek için ilk aşamada 9 ampere yakın bir akım çekerler.1dk içinde ısınan gaz ile bu akım 3 ampere kadar düşer.bu arada balastla ampül arasındaki bağlantıda düşük akımlı yaklaşık 20bin volt vardır.
bu aşamada sizin sorununuz balasta gerekli olan kalkış akımını verememek.bu yüzden alet dediğiniz şey yanıp sönüyor.
dikkatli bir şekilde araba aküsünde denemenizi tavsiye ederim.çalışırsa tekrar tartışalım.kolaygelsin.

gökhan32
16 Şubat 2009, 12:47
Arkadaşlar Röle denen alet tm bilmiyorum ama ondan bende yok o yüzdenmi titreme yapar yanıp söner birde 12 volt karışık akım karışık akım verdim direk aynı şekilde yandı söndü daha sonra tamamen söndü