PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ön-arka dişli hakkında bilgi lazım. TARTIŞALIM



kartalizma07
03 Şubat 2009, 17:11
merak ettiğim dişliler arasında uyum. ön büyürse arka küçülür veya tam tersi olur doğrumu.
benim motorda 15-42 idi. şuan 17-42 seri değil ama bağırma azaldı. ybr lerde 14-45.
ön küçük arka büyükmü daha iyi olur. yoksa ön büyük arka küçükmü daha iyi olur. performans serilik bakımından. benim istediğim seri ve vites araları uzaması. sizce hangisi daha iyi olur.

hızlı motorlarda ön küçük oluyo 13-14 genellikle. bende önü küçültüp arkayı büyültmeyi düşünüyorum. doğrusunu öğrendikten sonra.

kartalizma07
03 Şubat 2009, 17:51
hem serilik hem son sürat istersen dişlilerle oynayarak bunu elde edemezsin.ön dişli büyürse veya arka dişli küçülürse son sürat artar serilik düşer.bu işlemin tersi de son sürati düşürüp seriliği artırır.

bende ön dişliyi 2 diş büyüttüm arkayı değiştirmedim. arkayıda küçültürsem nasıl olur vites arası uzun ve serilik artarmı yada son hız yine artmışmı olur.

enzo35
03 Şubat 2009, 18:12
bende ön dişliyi 2 diş büyüttüm arkayı değiştirmedim. arkayıda küçültürsem nasıl olur vites arası uzun ve serilik artarmı yada son hız yine artmışmı olur.

kesinlikle son hız artmış olur ancak serilik vasatlaşır.vites araları uzar fakat yokuşlarda motora yük bineceğinden 3le çıktığın yeri ikiyle çıkacaksın dişliyi birazdaha büyütürsen arkadan bahsediyorum vites olarak bire bile düşersin yani ya serilikten ödün vereceksin yada son hızdan.

hurricane_cbr
03 Şubat 2009, 18:28
bisiklet gibi düşün..
öndeki vitesi küçültürsen daha çbk hızlanrsın.. ya da tam tersi..
arkadaki vitesi küçültürsen daha çbk hızlanrsın.. ya da tam tersi..

kartalizma07
03 Şubat 2009, 18:29
enzo35 senin motorun dişlileri nasıl. bildiğim kadarıyla ön 13 arka kaç. ben birazda titreme azalsın diye serilikten vazgeçiyorum.

Seko
06 Şubat 2009, 17:27
Önemli olan arka/ön oranı. Oran büyüdükçe serilik artar, küçüldükçe de serilik azalır ve (motorun gücü yettiğince) hız artar.

Örneğin : 15-42 için bu oran 42/15= 2,8 dir. Aynı şekilde 17-42 için 2,47 ve 14-45 için 3,21'dir. Bu durumda 3,21 oranını sağlayan dişli takımı ile en çabuk hızlanma olacaktır. Genel kural böyledir.

Tabi burada hep aynı motosiklet üzerindeki farklı kombinasyonlardan bahsediyoruz. Yoksa farklı motosikletleri dişlilerine bakıp kıyaslayamazsınız.

Tequ
06 Şubat 2009, 17:37
Arka dişliyi 70 falan yapacaksın ön dişlide 15 kalacak ondan sonra motorun keyfini çıkartacaksın :P
3.viteste al motoru kucağına oh :P